Elbilforum.no
Bilmerker => Audi => Audi e-tron => Emne startet av: Brisken på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:36
Hei begynner å bli dags for vinterdekk.
Hvor er beste løftepunkt på Audi E-tron?
Det er dedikerte løftepunkt, og du bør kun bruke disse. Det er et spor som passer til dedikert jekkekloss, som er samme utførelse som på andre Audi-modeller.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
(http://www.themotoringbusiness.com/image/cache/catalog/jack%20pads/audi%20jack%20pad%20JP0008/IMG_1482-800x800.JPG)
Takk perfekt, burde kanskje få kjöpt meg en jekkekloss da.
Har du link til jekkekloss?
Jag har forsökt finne på google uten hell så langt. @orbit har du muligens forslag på hvor disse fåes kjöpt?
Eksempel fra norsk nettbutikk: https://qwt.no/produkt/foring-jack-pad-adaptor-pf3-1660/jack-pads-jack-pads
Du finner også mye på eBay etc dersom du søker på "audi jack pad", men leveringstid kan jo være lenger enn vintersesongen i disse dager.
PS: Husk å sette luftfjæringen i jekkemodus før du løfter opp.
Takk for link! Brukte nok feil sökord. Jeg tok en test og bestilte fra aliexpress for $4 stk. Tok hjem noen ekstra så hvis de kommer frem för vintern er over kan jeg godt sende noen videre til etron-eiere her :)
Sitat fra: Orbit på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:09
Eksempel fra norsk nettbutikk: https://qwt.no/produkt/foring-jack-pad-adaptor-pf3-1660/jack-pads-jack-pads
Du finner også mye på eBay etc dersom du søker på "audi jack pad", men leveringstid kan jo være lenger enn vintersesongen i disse dager.
PS: Husk å sette luftfjæringen i jekkemodus før du løfter opp.
Trodde det bare gjalt Tesla, men kanskje Audi og - ikke slik modus på Jaguar.
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 18. oktober 2020, klokken 08:47
Sitat fra: Orbit på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:09
Eksempel fra norsk nettbutikk: https://qwt.no/produkt/foring-jack-pad-adaptor-pf3-1660/jack-pads-jack-pads
Du finner også mye på eBay etc dersom du søker på "audi jack pad", men leveringstid kan jo være lenger enn vintersesongen i disse dager.
PS: Husk å sette luftfjæringen i jekkemodus før du løfter opp.
Trodde det bare gjalt Tesla, man kanskje Audi og - ikke slik modus på Jaguar.
E-tron har «jekkemodus», ja.
Er det noen som vet hvor stor løftehøyde man må ha på en garasjejekk for å løfte e-tron tilstrekkelig for hjulskift?
Går ellers ut fra at garasjejekker med alt fra 2 tonns kapasitet bør være tilstrekkelig i forhold til vekt?
Sitat fra: iTrygve på mandag 19. oktober 2020, klokken 20:10
Er det noen som vet hvor stor løftehøyde man må ha på en garasjejekk for å løfte e-tron tilstrekkelig for hjulskift?
Går ellers ut fra at garasjejekker med alt fra 2 tonns kapasitet bør være tilstrekkelig i forhold til vekt?
Bahco'n min har 3 tonn kapasitet. Løfter e-tron lett som fjær. Løftehøyden er opptil 46 cm, og ca er løftet til ca halvparten når dekkene har full lift-off. Så vil anta 30cm løftehøyde holder.
Bruker ikke jackpad selv.
Fungere med en slik og tenker jeg. Løfter Jaguaren uten problemer men pleier alltid å ta ett hjul av gangen, og da tar den nok en E-tron og. Kjøpte den på en annen tid av året til en hyggeligere pris... :)
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002093/
Bruker Biltema 2 tonns jekk og løfter kun foran til både fram og bakdekk er oppe av bakken. Altså kun ett løft per side.
Og ikke glem å gå berserk med zinkspray på skiver/ventileringen og bremseskjold ved hvert dekkskift. Øker levetid betraktelig.
7 år gamle skiver på min Leaf er fortsatt nesten som nye.
Sitat fra: kjbu på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 19:10
Bruker Biltema 2 tonns jekk og løfter kun foran til både fram og bakdekk er oppe av bakken. Altså kun ett løft per side.
Og ikke glem å gå berserk med zinkspray på skiver/ventileringen og bremseskjold ved hvert dekkskift. Øker levetid betraktelig.
7 år gamle skiver på min Leaf er fortsatt nesten som nye.
Direkte på skiva - det har jeg ikke hørt før ??