Elbilforum.no
Populære temaer => Kjøpe elbil? => Emne startet av: ToWalkOrDrive på fredag 16. oktober 2020, klokken 10:30
Til de som tror de har fått satt seg inn i hva de forskjellige elbilene koster så har Tesla endret mye på det i natt med å sette Model 3 Performance ned 40.000, og Model 3 LR ned 35.000. For et par dager siden ble og Model S satt ned noen titusenlapper. Bare så dere ikke ser det etter å ha bestilt annen bil...what??? Så nå kan en altså få en bil som går til 100km/t på 3,3 sekunder (som bare er ca 0,3 tregere enn McLaren til 2 millioner) for 499.000 + leveringskostnader. Model LR koster nå 449.000 pluss lev.kost. Synd for "noen" som tenkte å selge for å kjøpe Model Y, men bra for elbilverdenen.
PS: Disse prisene er meget bra utstyrte biler med varme i alle 5 setene, premium seter med minne, Netflix, navigasjon, premium lyd, varmepumpe, 4-hjulstrekk, sykt lang rekkevidde, rask, google map som viser hvor det er kø på kartet, Spotify og app hvor du kan sette på varmen uten ekstra kostnad....ja, og så kan du ha krok med tilhenger 910kg og takbøyler for skiboks osv...
I tillegg har de 0,25% rente også:)
Hardt å være konkurrent nå om dagen
Har allerede bestilt en PS2 på leasing, men vurderer nå sterkt en Model 3 og kansellere PS2.
Noen andre som vurderer det samme?
Sitat fra: Kires på fredag 16. oktober 2020, klokken 11:13
I tillegg har de 0,25% rente også:)
Og lavt forbruk av strøm og rimelig supercharging..
Den ene ser ut som en bil, den andre likner en padde...
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. oktober 2020, klokken 17:29
Den ene ser ut som en bil, den andre likner en padde...
Når eneste argument er hvordan bilen ser ut, DA har jaggu Tesla mye som går deres vei.
Er det noe av standardutstyret på LR som mangler på SR+? Snoker på model3 når leasingen på leafen går ut til sommeren, men tenker i utgangspunktet at SR+ har rekkevidde nok for oss som aldri kjører lenger enn 20 mil en vei (hytta)
Sitat fra: Zero-talent på fredag 16. oktober 2020, klokken 18:43
Er det noe av standardutstyret på LR som mangler på SR+? Snoker på model3 når leasingen på leafen går ut til sommeren, men tenker i utgangspunktet at SR+ har rekkevidde nok for oss som aldri kjører lenger enn 20 mil en vei (hytta)
Tja, er vel i hovedsak subwoofer og drift på forhjulene som mangler. Lydanlegget i SR+ er alikevel mer enn godt nok synes jeg.
Sitat fra: Zero-talent på fredag 16. oktober 2020, klokken 18:43
Er det noe av standardutstyret på LR som mangler på SR+? Snoker på model3 når leasingen på leafen går ut til sommeren, men tenker i utgangspunktet at SR+ har rekkevidde nok for oss som aldri kjører lenger enn 20 mil en vei (hytta)
Forskjellen vises over og under den røde streken. Men 4-hjulstrekk vs 2 er vel den største forskjellen. PS: renten på 0,25% i 3 år er ikke noe de har så ofte, hvis du ikke har cash....lurt å regne på hvor mye det utgjør før du velger tidspunkt for kjøp. Nå er en gunstig tid sånn sett. Men kan selvfølgelig være det kommer igjen.
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. oktober 2020, klokken 17:29
Den ene ser ut som en bil, den andre likner en padde...
Du vet du sier mer om deg selv enn om bilene du snakker om ?
Ikke bit på når folk bare popper innom for å spre kvalm.
Denne tråden bør flyttes til Tesla forumet.
Sitat fra: bmw2002 på fredag 16. oktober 2020, klokken 23:58
Denne tråden bør flyttes til Tesla forumet.
Tja, Hvorfor det?
Dette kan i sterk grad påvirke valg for de som ikke kjøper Tesla også - gir mer press på alternativene, f. eks. vil VW vurdere ID.3 prising.
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 10:17
Sitat fra: bmw2002 på fredag 16. oktober 2020, klokken 23:58
Denne tråden bør flyttes til Tesla forumet.
Tja, Hvorfor det?
Dette kan i sterk grad påvirke valg for de som ikke kjøper Tesla også - gir mer press på alternativene, f. eks. vil VW vurdere ID.3 prising.
Grunnen til at jeg lagte denne tråden var at folk som hadde gått 7 runder rundt seg selv, og såvidt forkastet Model 3-planene skulle være klar over at de nå plutselig kunne få TM3 35.000 billigere, og i tillegg spare ca 10.000 i året (i 3 år) på 0,25% rente (ved ca 300.000 i lån). Særlig siden det er en del høye kanselleringsgebyr på andre biler enn Tesla...så folk ikke signerer på noe før de er opplyst...men, er klart at nå har det jo gått en del dager, så nå har nok de fleste fått med seg det.
Var i alle fall nyttig for min del å finne denne i kjøpstråden. Jeg er på leting og usikker på hva det blir. Teslas priskutt og lånekampanje er definitivt noe som trekker meg i den retningen. Men vurderer også ID4 pga pris og plass, og Enyaq pga plass og utstyr. Med begrenset budsjett får man dessverre ikke alt man har lyst på i en bil (plass eller gadgets - ser ut som en av to må vike).
Zero :+1: :+1: enig. Flott informasjon på denne tråden.