Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: jokke på Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 10:25

Tittel: EAP tilbake
Skrevet av: jokkeLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 10:25
 Encanged autopilot kan nå kjøpes til 29800kr, hva skjer?
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: emmernLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 10:40
Screenshot? prøvde nybestilling av model 3, ingen EAP der.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: geearLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:22
Pynte på regnskapet før kvartalsslutt i god Tesla-stil.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: kneggLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:28
Så... Er de verdt det?
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: geearLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:38
Praktisk nytte, NEI.  ;D

Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.

Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jokkeLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:39
Disse funksjonene virker om ikke annet  i dag
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: emmernLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:45
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jokkeLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:55
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
[/

Summon og Noa krever ikke HW3
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: emmernLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 12:56
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
[/

Summon og Noa krever ikke HW3
den summon som er lovt kan kreve det. og så har du skiltlesing
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: ElmoLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 13:11
Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
Har ikke alle nye biler nå HW3 ?
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: HandymanLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 14:19
Er ikke på nybestilling iallfall. et annet spm. Med funksjoner som summon og NoA, burde ikke de med EAP få HW3?
[/

Summon og Noa krever ikke HW3
den summon som er lovt kan kreve det. og så har du skiltlesing
Det er forskjell på Summon i EAP-pakka og Smart Summon i FSD-pakka.
Tittel: EAP tilbake
Skrevet av: HandymanLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 14:23
Praktisk nytte, NEI.  ;D

Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.

Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
De andre funksjonene har for meg begrenset verdi, men jeg håper og tror at de stadig vil bli bedre.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: ElmoLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 15:30
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
Fatter ikke det.  Min er helt ubrukelig.
Enten tar jeg for løst rattet så den ikke bytter, eller jeg tar for hardt i rattet så den avslutter hele autosteer.
Det er kul umulig å få til mellomtingen
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: TøddiVedderLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 15:43
Sett på full blinklys, så går det ganske smooth
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Magnus HansenLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 16:40
Så taktikken er å skille ut funksjonene fra FSD pakken som faktisk virker og ta betalt for de i ny pakke? Og så er det løfter om fremtidig funksjonalitet som ligger igjen i FSD?

 8)
Tittel: EAP tilbake
Skrevet av: HandymanLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 17:33
Så taktikken er å skille ut funksjonene fra FSD pakken som faktisk virker og ta betalt for de i ny pakke? Og så er det løfter om fremtidig funksjonalitet som ligger igjen i FSD?

 8)
Jepp. Heter jo nå FREMTIDIG selvkjørende ;-)
Tittel: EAP tilbake
Skrevet av: HandymanLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 17:37
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
Fatter ikke det.  Min er helt ubrukelig.
Enten tar jeg for løst rattet så den ikke bytter, eller jeg tar for hardt i rattet så den avslutter hele autosteer.
Det er kul umulig å få til mellomtingen
Betinger jo at man drar blinkeren helt til enden på TM3, men bare første trinn på S og X. Deretter kan det være en fordel å «dreie» rattet MOTSATT vei. Det funker ofte bedre i starten for mange.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: SmurfboyLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 18:01
Noen som kommer til å slå til på dette? Syntes det var en brukbar pris, skjønner med det ikke hvordan 75000 for FSD kan forsvares
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: kodaxLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 19:18
Dette er noe som ikke koster Tesla noen ting, da de selger noe som ikke krever bytte av HW.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: ElmoLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 19:36
Betinger jo at man drar blinkeren helt til enden på TM3, men bare første trinn på S og X.
Hos meg gjør det ingen forskjell. Dvs. Begge deler funker på samme måten.
Sitat fra: Handyman
link=topic=53061.msg921454#msg921454 date=1600529848
Deretter kan det være en fordel å «dreie» rattet MOTSATT vei. Det funker ofte bedre i starten for mange.
:+1: det skal jeg prøve
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: HandymanLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 21:04
Betinger jo at man drar blinkeren helt til enden på TM3, men bare første trinn på S og X.
Hos meg gjør det ingen forskjell. Dvs. Begge deler funker på samme måten.
Sitat fra: Handyman
link=topic=53061.msg921454#msg921454 date=1600529848
Deretter kan det være en fordel å «dreie» rattet MOTSATT vei. Det funker ofte bedre i starten for mange.
:+1: det skal jeg prøve
På TM3 funker det IKKE å dra blinkeren til første trinn!! Da avbryter den før den straks de tre blinkene er ferdig.

Når det gjelder kraft, så skal det jo ikke mer til enn "en appelsin plassert i siden av rattet" (ulovlig autopilot hack). Prøv bare å trykk forsiktig med en finger på en av eikene i rattet, og som sagt gjerne motsatt vei.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jannorLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 22:34
Betinger jo at man drar blinkeren helt til enden på TM3, men bare første trinn på S og X.
Hos meg gjør det ingen forskjell. Dvs. Begge deler funker på samme måten.
Sitat fra: Handyman
link=topic=53061.msg921454#msg921454 date=1600529848
Deretter kan det være en fordel å «dreie» rattet MOTSATT vei. Det funker ofte bedre i starten for mange.
:+1: det skal jeg prøve
På TM3 funker det IKKE å dra blinkeren til første trinn!! Da avbryter den før den straks de tre blinkene er ferdig.

Når det gjelder kraft, så skal det jo ikke mer til enn "en appelsin plassert i siden av rattet" (ulovlig autopilot hack). Prøv bare å trykk forsiktig med en finger på en av eikene i rattet, og som sagt gjerne motsatt vei.

Hvis jeg velger naviger på autopilot med lagt inn destinasjon og bilen anbefaler å bytte felt holder det med å dra blinkeren til første trinn. Ellers fungerer det ikke på min Model 3 uten å dra blinkeren til trinn 2 med autopilot. 🙂
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: geearLørdag 19. ſeptember 2020, klokken 23:37
Praktisk nytte, NEI.  ;D

Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.

Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
De andre funksjonene har for meg begrenset verdi, men jeg håper og tror at de stadig vil bli bedre.
Sier ikke at funksjonen i seg selv har problemer, altså, det funker på de veiene Tesla har definert at det skal funke på, men det går tregt og trenger inngripen fra fører som er like mye jobb som å gjøre det selv. I tillegg kommer det an på hvor man kjører, for den 4-felten jeg kjører mest på har Tesla bestemt at auto filbytte ikke er lov, så der nekter den helt, og det er seriøst plagsomt fordi AP må avbrytes for å få byttet fil. Har vært diskutert her inne før, men her er video:

https://youtu.be/RtSMUhXyQDY
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Handymanſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 00:14
Praktisk nytte, NEI.  ;D

Fullstendig unyttig, men som gadget har det jo en viss verdi. Har FSD selv, så det er sagt.

Navi på autopark - svinger brått og brutalt av motorveier, 2 sek etter må du ta over.
Auto filbytte - altfor tregt og knotete, begrenset hvor det funker osv., men har en viss nytte på lange motorveistrekk, hovedproblemet er at man må gjøre manuelle bevegelser for alt, så nytten er svært liten. Ville heller at den frigjorde rattet når man slo på blinklys og tok over igjen etterpå, som Niroen gjør.
Autopark - fungerer jo, men er aaaaltfor tregt. Ratter som en gal uten bilen er i bevegelse (gnur dekkene i asfalten), og før den har rukket å tenke seg om har du parkert manuelt.
Smart summon - elendig, iallfall med restriksjonene i Europa.
Jeg bruker Auto-filbytte hver dag uten problemer og synes absolutt at den har bruksverdi for meg.
De andre funksjonene har for meg begrenset verdi, men jeg håper og tror at de stadig vil bli bedre.
Sier ikke at funksjonen i seg selv har problemer, altså, det funker på de veiene Tesla har definert at det skal funke på, men det går tregt og trenger inngripen fra fører som er like mye jobb som å gjøre det selv. I tillegg kommer det an på hvor man kjører, for den 4-felten jeg kjører mest på har Tesla bestemt at auto filbytte ikke er lov, så der nekter den helt, og det er seriøst plagsomt fordi AP må avbrytes for å få byttet fil. Har vært diskutert her inne før, men her er video:

https://youtu.be/RtSMUhXyQDY
Jeg kjører primært på motorvei hvor den funker som tiltenkt. Jeg synes den var noe treg for noen versjoner siden, men nå synes jeg den bytter fil veldig bra og helt etter boka. Men ut fra hvordan mange bytter fil, skjønner jeg at de synes det går for tregt  :police:
Nå er fartstilpasning også bra, og den sjekker jo også blindsona før den setter i gang.
Jeg plages ikke av å måtte sette på bliklyset, for så at bilen selv gjør resten på en trygg måte.
venstrehånda har jeg altid liggende i rattet kl 7 eller 8. No nag, og veldig avslappende.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: emmernſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 01:00
Har ikke alle nye biler nå HW3 ?

Satser på det. Men tenker på de Model 3 som kom der du kunne velge EAP i 2018/2019

Det er forskjell på Summon i EAP-pakka og Smart Summon i FSD-pakka.

Ikke sånn det var beskrevet i 2018. Det er vel den beskrivelsen de som allerede har EAP skal forholde seg til.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jokkeſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 06:50
Kjøpte eap. Fikk smart summon
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Handymanſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 10:49
Har ikke alle nye biler nå HW3 ?

Satser på det. Men tenker på de Model 3 som kom der du kunne velge EAP i 2018/2019

Det er forskjell på Summon i EAP-pakka og Smart Summon i FSD-pakka.

Ikke sånn det var beskrevet i 2018. Det er vel den beskrivelsen de som allerede har EAP skal forholde seg til.
Fra https://www.tesla.com/support/autopilot
Summon: Moves your car in and out of a tight space using the mobile app or key
Smart Summon: Your car will navigate more complex environments and parking spaces, maneuvering around objects as necessary to come find you in a parking lot.

I appen er det differensiert mellom Summon og Smart Summon (ref skjermdumpen i post #1).

Når det er sagt.... i eposten som er sendt ut om EAP i USA til $4000 så er funksjonen til Smart Sumon beskrevet.
https://twitter.com/greentheonly/status/1307487416861814784/photo/1

Jeg blir derfor usikker på hva som leveres dersom noen velger å kjøpe.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: emmernſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 11:07

Fra https://www.tesla.com/support/autopilot
Summon: Moves your car in and out of a tight space using the mobile app or key
Smart Summon: Your car will navigate more complex environments and parking spaces, maneuvering around objects as necessary to come find you in a parking lot.

I appen er det differensiert mellom Summon og Smart Summon (ref skjermdumpen i post #1).

Jeg tenker på den beskrivelsen av summon i 2018 da folk kjøpte tesla da. Det ble lovt "smart summon" da. Dette er vel kanskje for nybestillinger nå.
Blir mye å holde styr på for Tesla, da de har endret beskrivelsen N ganger på sidene deres, og må levere forskjellig features under samme navn.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: M4KZſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 11:12
Jeg har den originalen EAP, i min 2017 MX med AP 2.5. Og jeg har smart summom og traffikopppmerksom cruise-kontroll.

Så Jeg vet ikke en det er bare en beskrivelse feil, eller den nye EAP er dårligere.
Men om den nye EAP er egentlig det samme som før, det er penge rett ut av vinduet å betale for FSD.

Jeg har alt som er i grønn i vedlagt bilde
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Handymanſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 11:22

Fra https://www.tesla.com/support/autopilot
Summon: Moves your car in and out of a tight space using the mobile app or key
Smart Summon: Your car will navigate more complex environments and parking spaces, maneuvering around objects as necessary to come find you in a parking lot.

I appen er det differensiert mellom Summon og Smart Summon (ref skjermdumpen i post #1).

Jeg tenker på den beskrivelsen av summon i 2018 da folk kjøpte tesla da. Det ble lovt "smart summon" da. Dette er vel kanskje for nybestillinger nå.
Blir mye å holde styr på for Tesla, da de har endret beskrivelsen N ganger på sidene deres, og må levere forskjellig features under samme navn.
Jeg har selv EAP fra mars 2019 (og lovnad om oppgradering til FSD) og den har Smart Summon (selv om det ikke har noen nytteverdi i praksis).
Men for de som bestiller EAP nå, er jeg usikker på hva de kan forvente.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jokkeſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 17:08
Har ikke alle nye biler nå HW3 ?

Satser på det. Men tenker på de Model 3 som kom der du kunne velge EAP i 2018/2019

Det er forskjell på Summon i EAP-pakka og Smart Summon i FSD-pakka.

Ikke sånn det var beskrevet i 2018. Det er vel den beskrivelsen de som allerede har EAP skal forholde seg til.
Fra https://www.tesla.com/support/autopilot
Summon: Moves your car in and out of a tight space using the mobile app or key
Smart Summon: Your car will navigate more complex environments and parking spaces, maneuvering around objects as necessary to come find you in a parking lot.

I appen er det differensiert mellom Summon og Smart Summon (ref skjermdumpen i post #1).

Når det er sagt.... i eposten som er sendt ut om EAP i USA til $4000 så er funksjonen til Smart Sumon beskrevet.
https://twitter.com/greentheonly/status/1307487416861814784/photo/1

Jeg blir derfor usikker på hva som leveres dersom noen velger å kjøpe.
Kjøpte EAP i går, smart summon er med
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: xerxesſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:21
betyr dette at prisen på FSD kjøp for de som droppet å inkludere det med bilen har gått opp til 75 000 fra 60 000?

må de som betaler for EAP senere også betale full pris for FSD i etterkant om de får «mersmak» og vil oppgradere til fsd? altså ingen EAP-rabatt?
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: xerxesſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 19:23
ser fsd fortsatt koster 60 løk med kjøp av ny bil, så enten har de ikke oppdatert dette enda, eller så legger de på moms eller noe slikt for etternølerne.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: TøddiVedderſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 20:22
Det er nok merverdiavgift ja.
Da ikke kjøpes med bilen
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Magnus Hansenſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 20:42
Det ryktes om at FSD også skal bli tilgjengelig som et abonnement:

 https://electrek.co/2020/09/20/tesla-full-self-driving-subscription-deadline-enhanced-autopilot/

 (https://electrek.co/2020/09/20/tesla-full-self-driving-subscription-deadline-enhanced-autopilot/)
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Handymanſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 20:53
Betinger jo at man drar blinkeren helt til enden på TM3, men bare første trinn på S og X.
Hos meg gjør det ingen forskjell. Dvs. Begge deler funker på samme måten.
Sitat fra: Handyman
link=topic=53061.msg921454#msg921454 date=1600529848
Deretter kan det være en fordel å «dreie» rattet MOTSATT vei. Det funker ofte bedre i starten for mange.
:+1: det skal jeg prøve
På TM3 funker det IKKE å dra blinkeren til første trinn!! Da avbryter den før den straks de tre blinkene er ferdig.

Når det gjelder kraft, så skal det jo ikke mer til enn "en appelsin plassert i siden av rattet" (ulovlig autopilot hack). Prøv bare å trykk forsiktig med en finger på en av eikene i rattet, og som sagt gjerne motsatt vei.

Hvis jeg velger naviger på autopilot med lagt inn destinasjon og bilen anbefaler å bytte felt holder det med å dra blinkeren til første trinn. Ellers fungerer det ikke på min Model 3 uten å dra blinkeren til trinn 2 med autopilot. 🙂
Måtte prøve det trinn 1 (med NoA) nå på vei hjem fra hytta og det funket, men bare ved bytte fra venstre til høyre felt. Fra høyre til venstre måtte jeg bruke trinn 2, men da var det på eget initiativ og ikke på forslag fra NoA.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Magnus Hansenſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 21:05
EAP er bare tilbudt ut måneden. Altså kun et forsøk på å pynte på kvartalstallene. Dette surret de koker opp på slutten av kvartalene er noe av det jeg ikke liker med Tesla. Er de ikke robuste nok nå til å tenke langsiktig og uke bry seg om enkeltkvartaler??
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: kodaxſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 22:21
Tesla tenker jo langsiktig når det gjelder mange ting, kanskje også når det gjelder dette. Å selge EAP nå koster dem jo ikke noe direkte, siden de ikke trenger installere HW3 til de som mangler det i motsetning til å selge FSD. Videre regner de feks kanskje med at mange kommer til å gå videre til FSD siden prishoppet da ikke blir så høyt som rett til FSD (selv om det totalt sett blir dyrere). Det kan også være andre momenter som vi ikke vet om.
At de får gode kvartalstall er kanskje hovedgrunnen, men jeg tror definitivt at Tesla har regnet på dette også i en større sammenheng.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: LapskausMandag 21. ſeptember 2020, klokken 15:20
Lurer på hva det vil koste å gå fra EAP til FSD hvis prisen på FSD øker enda mer. Vil de da bare trekke fra de 30k man allerede har betalt, vil det koste 45k (differansen mellom de to pr i dag) eller et sted midt imellom. Det hadde jo vert veldig interessant om man kunne sikre seg FSD til dagens pris uten å punge ut for hele pakka med en gang.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: RocklobsterTirsdag 22. ſeptember 2020, klokken 12:46
Så taktikken er å skille ut funksjonene fra FSD pakken som faktisk virker og ta betalt for de i ny pakke? Og så er det løfter om fremtidig funksjonalitet som ligger igjen i FSD?

 8)
Jepp. Heter jo nå FREMTIDIG selvkjørende ;-)

Ikke lenger FULLSTENDIG eller FULLVERDIG selvkjørende nei. Enorm forskjell der, og neppe tilfeldig, har inntrykk av at det roes tilbake mot land når det gjelder FSD og lovnader. Står fortsatt fullverdig ved bestilling av ny bil.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: kodaxTirsdag 22. ſeptember 2020, klokken 13:45
Det står "Fullverdige selvkjørende egenskaper" hvis man bestiller en TM3: https://www.tesla.com/no_no/model3/design#autopilot
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jazzwheelTirsdag 22. ſeptember 2020, klokken 13:55
Syns dette var veldig kjekt jeg, bestilte med en gang. Kjøpte nettopp ny TMS og droppet FSD denne gang siden Autopilot nå var inkludert, og FSD bare er tull. Irriterende at jeg ikke kunne bruke blinklys til å skifte fil på motorvei mens AP var på, men nå er jeg savnet på fra forrige TMS på plass.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: sfinxernTirsdag 22. ſeptember 2020, klokken 13:55
AP har vært en gedigen skuffelse etter at jeg kjøpte min i desember 17 med EAP (uten FSD). Kjøp av FSD for min del tilfører bare skiltgjenkjenning og "automatisk kjøring i bygater". Og det er priset til den nette sum av 47 500kr  ::)..

Har brukt AP mye gjennom de snart 60 000km jeg har kjørt, men synes faktisk tradisjonell Adaptive cruise og skiltgjenkjenning fungerer bedre (fra vår andre bil).
Det har skjedd så og si ingen utvikling på AP på de snart 3 årene jeg har hatt bilen. Er lei hele opplegget.

Men TMS er jo en fantastisk bil på alle andre områder. Hadde jeg bare kunne fått en ordentlig fungerende ACC med skiltgjenkjenning... sukk :'(.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: jokkeFredag 02. Oktober 2020, klokken 14:59
Kan EAP fortsatt kjøpes, eller er muligheten fjernet?
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Lapskausſøndag 04. Oktober 2020, klokken 11:17
Skipet har nok seilt for denne gang.
Tittel: Sv: EAP tilbake
Skrevet av: Motorwattſøndag 04. Oktober 2020, klokken 11:25
Dette har du heller ikke fått, men kommer ved omskriving av software i slutten av året (USA):

Sitat
... og "automatisk kjøring i bygater". Og det er priset til den nette sum av 47 500kr