Elbilforum.no

Bilmerker => Skoda => Skoda ENYAQ => Emne startet av: J@x på onsdag 09. september 2020, klokken 13:52

Avstemning
Spørsmål: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Alternativ 1: iV50 stemmer: 1
Alternativ 2: iV60 stemmer: 2
Alternativ 3: iV80 stemmer: 12
Alternativ 4: iV80X stemmer: 9
Alternativ 5: iV80 Sportline stemmer: 5
Alternativ 6: iV80X Sportline stemmer: 4
Tittel: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: J@xonsdag 09. september 2020, klokken 13:52
Tenkte det kunne være artig å se fordelingen mellom hvilke biler som er bestilt..  :)
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: J@xonsdag 16. september 2020, klokken 20:49
Ingen på 60 altså?
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggerntorsdag 17. september 2020, klokken 15:01
Sitat fra: J@x på onsdag 16. september 2020, klokken 20:49
Ingen på 60 altså?

Hehe
340 og 390 Km på en god sommerdag tror jeg ikke holder i Norge :-)
Hva får en da på Vinter -10 ? 260 og 300 + litt ladestress ?
Tror nok at veldig mange som vil ha denne går for 80 serien.
Med over 11K i kø og antatt levering av 4x4 ut mot slutten av neste år, om ikke forsinkelser, er jo ikke så positivt. Dette samtidig som importør ikke vil gi noe lev. garanti/tid +  at de kan kreve 8% om en kansellerer gjør ikke meg veldig engasjert til å krive kontrakt.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: espenritorsdag 17. september 2020, klokken 15:57
De har fått 12k produksjonsplasser i 2021, så med mindre selve produksjonen blir veldig forsinket får nok de fleste bil.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggerntorsdag 17. september 2020, klokken 18:00
Sitat fra: espenri på torsdag 17. september 2020, klokken 15:57
De har fått 12k produksjonsplasser i 2021, så med mindre selve produksjonen blir veldig forsinket får nok de fleste bil.

Om det er garantert, vet ingen. Og det viktigste er hvilke modeller. Rundt 40% ønsker 4x4, hvor prod. start er indikert over sommeren 2021. Dette uten noen lovnader om levering iløpet av 2021. Mao er kjøper totalt ansvarlig for event. prisøkning  og avgifter til staten. Ønsker en å kansellere kan 8% kanskje bli en ekstra kostnad.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: tornaldotorsdag 17. september 2020, klokken 19:05
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 15:01
Sitat fra: J@x på onsdag 16. september 2020, klokken 20:49
Ingen på 60 altså?

Hehe
340 og 390 Km på en god sommerdag tror jeg ikke holder i Norge :-)
Hva får en da på Vinter -10 ? 260 og 300 + litt ladestress ?
Tror nok at veldig mange som vil ha denne går for 80 serien.
Med over 11K i kø og antatt levering av 4x4 ut mot slutten av neste år, om ikke forsinkelser, er jo ikke så positivt. Dette samtidig som importør ikke vil gi noe lev. garanti/tid +  at de kan kreve 8% om en kansellerer gjør ikke meg veldig engasjert til å krive kontrakt.

Hvis denne rekkevidden ikke holder for mange, er det merkelig at det selges en hel masse e-tron...
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggerntorsdag 17. september 2020, klokken 19:09
Sitat fra: tornaldo på torsdag 17. september 2020, klokken 19:05
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 15:01
Sitat fra: J@x på onsdag 16. september 2020, klokken 20:49
Ingen på 60 altså?

Hehe
340 og 390 Km på en god sommerdag tror jeg ikke holder i Norge :-)
Hva får en da på Vinter -10 ? 260 og 300 + litt ladestress ?
Tror nok at veldig mange som vil ha denne går for 80 serien.
Med over 11K i kø og antatt levering av 4x4 ut mot slutten av neste år, om ikke forsinkelser, er jo ikke så positivt. Dette samtidig som importør ikke vil gi noe lev. garanti/tid +  at de kan kreve 8% om en kansellerer gjør ikke meg veldig engasjert til å krive kontrakt.

Hvis denne rekkevidden ikke holder for mange, er det merkelig at det selges en hel masse e-tron...

Tja. Kjenner ikke til eiere av e-tron sine erfaringer. Men det er sikkert en komfortabel bil.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggerntorsdag 17. september 2020, klokken 19:19
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 19:09
Sitat fra: tornaldo på torsdag 17. september 2020, klokken 19:05
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 15:01
Sitat fra: J@x på onsdag 16. september 2020, klokken 20:49
Ingen på 60 altså?

Hehe
340 og 390 Km på en god sommerdag tror jeg ikke holder i Norge :-)
Hva får en da på Vinter -10 ? 260 og 300 + litt ladestress ?
Tror nok at veldig mange som vil ha denne går for 80 serien.
Med over 11K i kø og antatt levering av 4x4 ut mot slutten av neste år, om ikke forsinkelser, er jo ikke så positivt. Dette samtidig som importør ikke vil gi noe lev. garanti/tid +  at de kan kreve 8% om en kansellerer gjør ikke meg veldig engasjert til å krive kontrakt.

Hvis denne rekkevidden ikke holder for mange, er det merkelig at det selges en hel masse e-tron...

Tja. Kjenner ikke til eiere av e-tron sine erfaringer. Men det er sikkert en komfortabel bil.

Sjekk Audi sidene her. Imellom 22-28 kW per 100 km. Latterlig høyt forbruk. Konaen ligger på 14-16. Hva Enyaqen ligger på vet ingen.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: tornaldotorsdag 17. september 2020, klokken 21:56
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 19:09

Tja. Kjenner ikke til eiere av e-tron sine erfaringer. Men det er sikkert en komfortabel bil.
[/quote]

Du skrev at rekkevidde for iV60 ikke holder i Norge. Uavhengig av om e-tron er en komfortabel bil eller ikke, så selger den godt, og tydeligvis holder altså rekkevidden for veldig mange. E-tron 50 har dårligere rekkevidde enn iV60, ergo vil iV60 også holde for mange. Folk har ulikt kjøremønster.

Forøvrig vet vi hva WLTP rekkevidden er på IV60, og den indikerer et WLTP forbruk på ca 14 kW/100km. Det er med andre ord noe man kan forvente på norsk landevei, under brukbare forhold.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernfredag 18. september 2020, klokken 11:18
Sitat fra: tornaldo på torsdag 17. september 2020, klokken 21:56
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 19:09

Tja. Kjenner ikke til eiere av e-tron sine erfaringer. Men det er sikkert en komfortabel bil.

Du skrev at rekkevidde for iV60 ikke holder i Norge. Uavhengig av om e-tron er en komfortabel bil eller ikke, så selger den godt, og tydeligvis holder altså rekkevidden for veldig mange. E-tron 50 har dårligere rekkevidde enn iV60, ergo vil iV60 også holde for mange. Folk har ulikt kjøremønster.

Forøvrig vet vi hva WLTP rekkevidden er på IV60, og den indikerer et WLTP forbruk på ca 14 kW/100km. Det er med andre ord noe man kan forvente på norsk landevei, under brukbare forhold.
[/quote]

Hehe. Stoler du virkelig på de tallene ?
Produsenter indikerer kun "beste" test tall ifra egen kurve, kjøremønster og varme temperaturer. Det er noe helt annet når en forbruker gjør dette. Mao "virkelige" tall.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Rusalkafredag 18. september 2020, klokken 12:51
ang WLPT:  Som med fossile biler påvirker også kjørestilen også forbruket. Med rolig økonomisk "bykjøring" f.eks. har flere tester vist at biler har opptil 25% høyere rekkevidde enn oppgitt WLPT!!  Teksla Bjørn kjørte f.eks. en S 85 godt over 700 km. 
Denne nettsiden har noen interessante beregninger i så måte:
https://ev-database.org/car/1280/Skoda-Enyaq-iV-80
Her ser vi også beregninger mhp. temperatur.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernfredag 18. september 2020, klokken 13:54
Sitat fra: Rusalka på fredag 18. september 2020, klokken 12:51
ang WLPT:  Som med fossile biler påvirker også kjørestilen også forbruket. Med rolig økonomisk "bykjøring" f.eks. har flere tester vist at biler har opptil 25% høyere rekkevidde enn oppgitt WLPT!!  Teksla Bjørn kjørte f.eks. en S 85 godt over 700 km. 
Denne nettsiden har noen interessante beregninger i så måte:
https://ev-database.org/car/1280/Skoda-Enyaq-iV-80
Her ser vi også beregninger mhp. temperatur.

Jeg indikerte tall for IV50 og IV60
Linken indikerer IV50 (205km) og IV60 (230km)  Highway -10 grader (står ikke hvilken hastighet imellom 80-120).
Ja, kjører en pent i byen får en helt klart en bedre WLTP.
Linken for IV80 indikerer 300Km Highway i -10 grader.
Eksempelvis : En Harrytur fra Drøbak til Strømstad er rundt 12 mil
Konaen har rundt 370-380km max batteri i den temperaturen.
Lovlig hastighet er 100 og 110km (men Nordmenn ligger normalt imellom 10-20km over dette), som igjen suger batteri.
Ligger jeg innenfor lovlig hastighet har jeg 80-100km igjen på batteri ved retur, etter å ha passert mange E-Golfer, Leafer osv. 😊.

Så det jeg mente var at det kan bli et ladestress med IV50 og 60 på en slik tur om vinteren.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: tornaldofredag 18. september 2020, klokken 19:51
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 11:18
Hehe. Stoler du virkelig på de tallene ?
Produsenter indikerer kun "beste" test tall ifra egen kurve, kjøremønster og varme temperaturer. Det er noe helt annet når en forbruker gjør dette. Mao "virkelige" tall.

Jeg vet ikke hva du finner så morsom, men jeg synes det er litt artig når du skal fortelle andre hvordan dette fungerer. Atskillige tester viser at aller fleste biler klarer wltp på norsk landevei, på sommerføre. Av egen erfaring så klarer mine to siste elbiler mer enn wltp på typiske øst mot vest turer. Selvfølgelig ikke når man kjører 120-130 km/t, eller vinterstid. Såpass tro på en gjennomsnittlig elbileier har man da, at man skjønner kjøremønster og værforhold påvirker rekkevidde.

Poenget var jo at du mente Enyaq iV60 hadde for dårlig rekkevidde for nordmenn. Hvordan forklarer du at veldig mange kjøper og klarer seg med e-tron?

Jeg forstår jo det er litt ladestress når du skal lade Konaen din, som har middelse ladehastighet. Nye biler av en viss kvalitet har jo ladehastighet som kurerer dette problemet.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernfredag 18. september 2020, klokken 21:57
Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 19:51
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 11:18
Hehe. Stoler du virkelig på de tallene ?
Produsenter indikerer kun "beste" test tall ifra egen kurve, kjøremønster og varme temperaturer. Det er noe helt annet når en forbruker gjør dette. Mao "virkelige" tall.

Jeg vet ikke hva du finner så morsom, men jeg synes det er litt artig når du skal fortelle andre hvordan dette fungerer. Atskillige tester viser at aller fleste biler klarer wltp på norsk landevei, på sommerføre. Av egen erfaring så klarer mine to siste elbiler mer enn wltp på typiske øst mot vest turer. Selvfølgelig ikke når man kjører 120-130 km/t, eller vinterstid. Såpass tro på en gjennomsnittlig elbileier har man da, at man skjønner kjøremønster og værforhold påvirker rekkevidde.

Poenget var jo at du mente Enyaq iV60 hadde for dårlig rekkevidde for nordmenn. Hvordan forklarer du at veldig mange kjøper og klarer seg med e-tron?

Jeg forstår jo det er litt ladestress når du skal lade Konaen din, som har middelse ladehastighet. Nye biler av en viss kvalitet har jo ladehastighet som kurerer dette problemet.

Jeg har aldri hatt noe ladestress med Konaen og aldri hatt noe behov for å stoppe å lade på Harryturer. Den leverer, som også tester gjennomført av NAF indikerer. Til og med Audi med små batterier sliter og ligger i lav hastighet på avstander over 25 mil t/R. Dette kaller jeg unødvendig ladestress, som jeg syntes er noe en bør unngå så langt en kan. Audi er en fin bil, som mange koser seg med i nærmiljøet ( 10 mil t/R jobb osv.). Jeg syntes det er drøyt å betale 600+ K for en bil som ikke klarer mer enn en bil til 300k.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernfredag 18. september 2020, klokken 22:09
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 21:57
Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 19:51
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 11:18
Hehe. Stoler du virkelig på de tallene ?
Produsenter indikerer kun "beste" test tall ifra egen kurve, kjøremønster og varme temperaturer. Det er noe helt annet når en forbruker gjør dette. Mao "virkelige" tall.

Jeg vet ikke hva du finner så morsom, men jeg synes det er litt artig når du skal fortelle andre hvordan dette fungerer. Atskillige tester viser at aller fleste biler klarer wltp på norsk landevei, på sommerføre. Av egen erfaring så klarer mine to siste elbiler mer enn wltp på typiske øst mot vest turer. Selvfølgelig ikke når man kjører 120-130 km/t, eller vinterstid. Såpass tro på en gjennomsnittlig elbileier har man da, at man skjønner kjøremønster og værforhold påvirker rekkevidde.

Poenget var jo at du mente Enyaq iV60 hadde for dårlig rekkevidde for nordmenn. Hvordan forklarer du at veldig mange kjøper og klarer seg med e-tron?

Jeg forstår jo det er litt ladestress når du skal lade Konaen din, som har middelse ladehastighet. Nye biler av en viss kvalitet har jo ladehastighet som kurerer dette problemet.

Jeg har aldri hatt noe ladestress med Konaen og aldri hatt noe behov for å stoppe å lade på Harryturer. Den leverer, som også tester gjennomført av NAF indikerer. Til og med Audi med små batterier sliter og ligger i lav hastighet på avstander over 25 mil t/R. Dette kaller jeg unødvendig ladestress, som jeg syntes er noe en bør unngå så langt en kan. Audi er en fin bil, som mange koser seg med i nærmiljøet ( 10 mil t/R jobb osv.). Jeg syntes det er drøyt å betale 600+ K for en bil som ikke klarer mer enn en bil til 300k.

Som NAF skriver:. Audi e-tron 55 SUV skal ha et forbruk på 24,3 kWt/100 km. Vi registrerte et forbruk på 24,4 kWt/100 km under rekkeviddetesten.
Som er på sommeren og langt over Konaen.
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/audi-e-tron-quattro/rekkeviddetest-audi-e-tron-55-quattro/
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernfredag 18. september 2020, klokken 22:18
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 22:09
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 21:57
Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 19:51
Sitat fra: biggern på fredag 18. september 2020, klokken 11:18
Hehe. Stoler du virkelig på de tallene ?
Produsenter indikerer kun "beste" test tall ifra egen kurve, kjøremønster og varme temperaturer. Det er noe helt annet når en forbruker gjør dette. Mao "virkelige" tall.

Jeg vet ikke hva du finner så morsom, men jeg synes det er litt artig når du skal fortelle andre hvordan dette fungerer. Atskillige tester viser at aller fleste biler klarer wltp på norsk landevei, på sommerføre. Av egen erfaring så klarer mine to siste elbiler mer enn wltp på typiske øst mot vest turer. Selvfølgelig ikke når man kjører 120-130 km/t, eller vinterstid. Såpass tro på en gjennomsnittlig elbileier har man da, at man skjønner kjøremønster og værforhold påvirker rekkevidde.

Poenget var jo at du mente Enyaq iV60 hadde for dårlig rekkevidde for nordmenn. Hvordan forklarer du at veldig mange kjøper og klarer seg med e-tron?

Jeg forstår jo det er litt ladestress når du skal lade Konaen din, som har middelse ladehastighet. Nye biler av en viss kvalitet har jo ladehastighet som kurerer dette problemet.

Jeg har aldri hatt noe ladestress med Konaen og aldri hatt noe behov for å stoppe å lade på Harryturer. Den leverer, som også tester gjennomført av NAF indikerer. Til og med Audi med små batterier sliter og ligger i lav hastighet på avstander over 25 mil t/R. Dette kaller jeg unødvendig ladestress, som jeg syntes er noe en bør unngå så langt en kan. Audi er en fin bil, som mange koser seg med i nærmiljøet ( 10 mil t/R jobb osv.). Jeg syntes det er drøyt å betale 600+ K for en bil som ikke klarer mer enn en bil til 300k.

Som NAF skriver:. Audi e-tron 55 SUV skal ha et forbruk på 24,3 kWt/100 km. Vi registrerte et forbruk på 24,4 kWt/100 km under rekkeviddetesten.
Som er på sommeren og langt over Konaen.
https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/audi-e-tron-quattro/rekkeviddetest-audi-e-tron-55-quattro/

Ønsker du å verifisere imot Kona 12-14kwt/100km, kan du jo lese denne
https://www.naf.no/forbrukertester/gruppetester-av-biler/den-store-elbiltesten/hyundai-kona/
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: tornaldofredag 18. september 2020, klokken 23:12
Vi diskuterer ikke Kona vs e-tron.... ALLE skjønner at Kona er langt mer effektiv enn e-tron, men det er jo virkelig ikke poenget her. Å sammenligne Audi e-tron og Kona er jo helt banalt, helt forskjellige biler. Akkurat som Enyaq og Kona ikke kan sammenlignes.

Jeg dro opp e-tron som en eksempel på en bil som selger godt, men ikke har spesielt god rekkevidde. Det hevdet du i en tidligere post at ikke fungerte her i Norge. Dog fungerer tydeligvis e-tron helt fint, noe Enyaq iV60 også vil gjøre for mange. Harrytur mellom Drøbak og Svinesund er kanskje ikke den beste referansen for hva som er behovet for folk flest.

Men tilbake til tråden. Jeg har signert kontrakt på iV80X, som jeg kan gå tilbake på innen nyttår.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: OlaMlørdag 19. september 2020, klokken 07:56
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 15:01
Hehe
340 og 390 Km på en god sommerdag tror jeg ikke holder i Norge :-)


Hehe
Tror du tar feil :-)
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: jkirkebolørdag 19. september 2020, klokken 08:04
Sitat fra: OlaM på lørdag 19. september 2020, klokken 07:56
Sitat fra: biggern på torsdag 17. september 2020, klokken 15:01
Hehe
340 og 390 Km på en god sommerdag tror jeg ikke holder i Norge :-)


Hehe
Tror du tar feil :-)

Det tror jeg også. Vår Model 3 SR+ ligger omtrent der, får ut ca. 360km rekkevidde på landeveiskjøring sommerstid. Forrige Norgesferie hadde vi lengste ladestopp på 15 minutter, og gjennomsnittlig ladestopp på omkring 10 minutter. Kjørte 190 mill. Virkelig ikke plagsomt, og vi føler absolutt ikke noe behov for lengre rekkevidde. Vi har en X75D også som klarer omtrent samme rekkevidden. Brukes mye til å trekke tung henger langt samt mye turer til hytta (28 mil) vinterstid. Heller ikke på den synes vi at lengre rekkevidde hadde vært noe å betale for.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: turfsurflørdag 19. september 2020, klokken 10:24
Behov for rekkevidde er jo avhengig av bruksmønster og betalingsvilje. Finnes ikke fasit. Men det er vel ikke tvil om at en del  nye elbilkjøpere brenner seg og kjøper bil med for kort rekkevidde.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Bjorislørdag 19. september 2020, klokken 18:04
Spec opp en 60 med det som er std på 80 så blir den dyrere så tror veldig få vil velge den versjonen, ja en kan sikkert klare seg uten noe av det som er std på 80, men så er jo rekkevidden også mye bedre OG 80 har ikke mer effekt enn det som trengs så 60 gir ingen mening egentlig
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: tornaldolørdag 19. september 2020, klokken 19:39
Jeg tror 40000 kr billigere gir mening for en del, men enig i at man får mer for pengene i en iV80. Likevel har iV60 det man trenger, i all hovedsak, så lenge man lever med rekkevidden. Men det går nok ikke så mange av den i Norge. Kanskje den vil selge bedre i en del andre land.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernlørdag 19. september 2020, klokken 20:22
Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 23:12
Vi diskuterer ikke Kona vs e-tron.... ALLE skjønner at Kona er langt mer effektiv enn e-tron, men det er jo virkelig ikke poenget her. Å sammenligne Audi e-tron og Kona er jo helt banalt, helt forskjellige biler. Akkurat som Enyaq og Kona ikke kan sammenlignes.

Jeg dro opp e-tron som en eksempel på en bil som selger godt, men ikke har spesielt god rekkevidde. Det hevdet du i en tidligere post at ikke fungerte her i Norge. Dog fungerer tydeligvis e-tron helt fint, noe Enyaq iV60 også vil gjøre for mange. Harrytur mellom Drøbak og Svinesund er kanskje ikke den beste referansen for hva som er behovet for folk flest.

Men tilbake til tråden. Jeg har signert kontrakt på iV80X, som jeg kan
gå tilbake på innen nyttår.

Nyttår 2021 ?
Jeg kansellerte. Ser videre fremover imot planer på ID4 osv. Event XC 40, som kan leveres over nyttår 2020-21, utfra det forhandler sier.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Ledamlørdag 24. oktober 2020, klokken 20:28
Er dette alle som har bestilt? 57 biler. Jeg signerte ikke kontrakt. Selgeren kunne ikke si noe om leveringstidspunkt. Likevel anbefalte han meg å signere nå da det kunne bli rift om å få levert bil i løpet av neste år. Jeg vet ikke hva produksjonskapasiteten til Skoda er. Men de må da være i stand til å levere noe tusen biler i løpet av et år?

Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: espenrilørdag 24. oktober 2020, klokken 20:41
Selger har fortalt meg at de har forhandlet seg frem til 12000 produksjonsplasser på farbrikken til Skoda i 2021.

Jeg tror ikke det er noe fare for at denne bilen blir utsolgt på levering i 2021 med det første.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Electric cars in Norwaysøndag 25. oktober 2020, klokken 09:47
Ja det er veldig bra hvis Norge får flere biler fra Mladá Boleslav plant. De har jo også effektivisert den for å klare å øke tempoet mener jeg at jeg leste et sted.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Ladrabmandag 26. oktober 2020, klokken 12:55
Sitat fra: biggern på lørdag 19. september 2020, klokken 20:22
Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 23:12


Men tilbake til tråden. Jeg har signert kontrakt på iV80X, som jeg kan
gå tilbake på innen nyttår.

Nyttår 2021 ?
Jeg kansellerte. Ser videre fremover imot planer på ID4 osv. Event XC 40, som kan leveres over nyttår 2020-21, utfra det forhandler sier.

Beklager avsporing fra trådemne, men hvilken forhandler kunne gi deg levering av XC40 over nyttår?
Da jeg sjekket med Bilia Lillestrom for et par uker siden mente de jeg tidligst kunne få levering til sommeren..

Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernmandag 26. oktober 2020, klokken 19:00
Sitat fra: Ladrab på mandag 26. oktober 2020, klokken 12:55
Sitat fra: biggern på lørdag 19. september 2020, klokken 20:22
Sitat fra: tornaldo på fredag 18. september 2020, klokken 23:12


Men tilbake til tråden. Jeg har signert kontrakt på iV80X, som jeg kan
gå tilbake på innen nyttår.

Nyttår 2021 ?
Jeg kansellerte. Ser videre fremover imot planer på ID4 osv. Event XC 40, som kan leveres over nyttår 2020-21, utfra det forhandler sier.

Beklager avsporing fra trådemne, men hvilken forhandler kunne gi deg levering av XC40 over nyttår?
Da jeg sjekket med Bilia Lillestrom for et par uker siden mente de jeg tidligst kunne få levering til sommeren..

Forhandler i Ski, informerte det i August.9
Ellers
https://www.tv2.no/a/11595256/

Men slike ting kan jo endre seg kjapt, som forsinkelser osv.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: oivindgmandag 26. oktober 2020, klokken 19:09
Sitat fra: biggern på mandag 26. oktober 2020, klokken 19:00
Sitat fra: Ladrab på mandag 26. oktober 2020, klokken 12:55
Sitat fra: biggern på lørdag 19. september 2020, klokken 20:22
Nyttår 2021 ?
Jeg kansellerte. Ser videre fremover imot planer på ID4 osv. Event XC 40, som kan leveres over nyttår 2020-21, utfra det forhandler sier.

Beklager avsporing fra trådemne, men hvilken forhandler kunne gi deg levering av XC40 over nyttår?
Da jeg sjekket med Bilia Lillestrom for et par uker siden mente de jeg tidligst kunne få levering til sommeren..

Forhandler i Ski, informerte det i August.9
Ellers
https://www.tv2.no/a/11595256/

Men slike ting kan jo endre seg kjapt, som forsinkelser osv.
Har nok skjedd en del siden august, ja. Jeg snakket med Bilia i Drammen på lørdag, og de sa juni, med en liten sjanse for mai ved bestilling nå.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Krabbe 2torsdag 29. oktober 2020, klokken 10:53
Noen som vet mer når VRS versjonen blir lansert?
Samboer vil ha mer plass i bilen og da vurderes det å selge I-pacen.
Virker jo som den ultimate familiebil dette.

Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: biggernfredag 30. oktober 2020, klokken 07:50
Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 29. oktober 2020, klokken 10:53
Noen som vet mer når VRS versjonen blir lansert?
Samboer vil ha mer plass i bilen og da vurderes det å selge I-pacen.
Virker jo som den ultimate familiebil dette.
[/quote

Tror ikke engang importør vet. 2022?
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Kramzzsøndag 03. januar 2021, klokken 09:56
Går for en IV80 med endel utstyr🙂
Dette med prisene, kan de endres når vi har levering ila Juni?
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: arthursøndag 03. januar 2021, klokken 11:08
Sitat fra: eKramer på søndag 03. januar 2021, klokken 09:56
Går for en IV80 med endel utstyr🙂
Dette med prisene, kan de endres når vi har levering ila Juni?

Hva med å sjekke ordlyd i kontrakten du har signert?
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Kramzzsøndag 03. januar 2021, klokken 11:44
Var kanskje litt upresis🙂 Har bare sendt konfigurasjon forespørsel og blir nok kontrakt signering i morgen🙂👍
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: arthursøndag 03. januar 2021, klokken 12:27
Da ville jeg bare sørge for at en eventuell ordlyd som går på selgers rettigheter til å justere pris fjernes i kontrakten?
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Torbtirsdag 05. januar 2021, klokken 15:02
Tja. Det kan vel ikke helt utelukkes at det kommer en prisjustering nedover pga sterkere krone.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: protononsdag 06. januar 2021, klokken 15:15
Sitat fra: arthur på søndag 03. januar 2021, klokken 12:27
Da ville jeg bare sørge for at en eventuell ordlyd som går på selgers rettigheter til å justere pris fjernes i kontrakten?

Lykke til med å få endret standardkontrakten...
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: arthuronsdag 06. januar 2021, klokken 16:39
Sitat fra: proton på onsdag 06. januar 2021, klokken 15:15
Sitat fra: arthur på søndag 03. januar 2021, klokken 12:27
Da ville jeg bare sørge for at en eventuell ordlyd som går på selgers rettigheter til å justere pris fjernes i kontrakten?

Lykke til med å få endret standardkontrakten...

Har ingen tanker om engang å forsøke, men har heller ingen planer om å kjøpe en slik bil jeg hverken har sett eller kjørt og å undertegne en kontrakt med de vilkår som mange andre synes å være villige til.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Kramzzfredag 08. januar 2021, klokken 21:42
Har signert kontrakt no! :+1: prisøking utover 6% kvalifiserer til heving om man vil dette🙂

Syns dette er en utrolig flott bil der man får myye for pengene! Like over 500k for en såpass romslig SUV er ikke noe så si på🙂
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: batterimannenfredag 08. januar 2021, klokken 23:30
Sitat fra: eKramer på fredag 08. januar 2021, klokken 21:42
Har signert kontrakt no! :+1: prisøking utover 6% kvalifiserer til heving om man vil dette🙂

Syns dette er en utrolig flott bil der man får myye for pengene! Like over 500k for en såpass romslig SUV er ikke noe så si på🙂

Jeg endte opp på nesten 600k, så synes ikke prisen er så bra (ingen storkunderabatt). Har fulgt med på andre biler siden jeg signerte og jeg tror det kun er Kia CV og Ioniq 5 som kanskje kan få meg til å angre på kjøpet.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: StianHHsøndag 24. januar 2021, klokken 22:48
Sitat fra: batterimannen på fredag 08. januar 2021, klokken 23:30
Sitat fra: eKramer på fredag 08. januar 2021, klokken 21:42
Har signert kontrakt no! :+1: prisøking utover 6% kvalifiserer til heving om man vil dette🙂

Syns dette er en utrolig flott bil der man får myye for pengene! Like over 500k for en såpass romslig SUV er ikke noe så si på🙂

Jeg endte opp på nesten 600k, så synes ikke prisen er så bra (ingen storkunderabatt). Har fulgt med på andre biler siden jeg signerte og jeg tror det kun er Kia CV og Ioniq 5 som kanskje kan få meg til å angre på kjøpet.

Endte selv på over 600k. Jeg vurderte lenge E-tron, så å kunne velge en fullspecca Enyaq til 200K under var ikke noe vanskelig valg for min del.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Torbtirsdag 09. februar 2021, klokken 12:15
Jeg får ikke lagt inn hva jeg har bestilt som nr 98 på lista. Noe feil?
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: J@xsøndag 02. mai 2021, klokken 01:09
Nullstillt og lagt på de nye alternativene
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Ledamsøndag 02. mai 2021, klokken 09:08
Det må da være mange flere som har skrevet kontrakt enn denne avstemmingen gir inntrykk av? Syv stykker.
Tittel: Sv: Hvilken utgave av Enyaq har du SIGNERT KONTRAKT på?
Skrevet av: Tafsernsøndag 02. mai 2021, klokken 09:19
Sitat fra: Ledam på søndag 02. mai 2021, klokken 09:08
Det må da være mange flere som har skrevet kontrakt enn denne avstemmingen gir inntrykk av? Syv stykker.

Selvfølgelig. Men dette er en random spørreundersøkelse på et forum. Det er "mer for gøy" enn håndfast statistikk.