Elbilforum.no
Bilmerker => Tidlige elbiler: PSA => Emne startet av: Erik_d-jet på mandag 27. juli 2020, klokken 11:25
Har trolig to dårlige blokker "foran" + en som limt å skadet slik at den ikke har kjøling men ser ut til å fungere ok. Som forum og El. bil nybegynner har jeg ladet, lest innlegg og testetkjørt med checkelec snart i to uker :D. Kommer ca 40 - 50 km med veldig forsiktig kjøring de siste milene. Forsøkte meg på vannservice i går kveld , ble nok ikke helt riktig - fikk ikke avsluttet vannservicen , men fikk fylt alle cellene tror jeg. Mulig jeg bør demontere kassa bak å sjekke tilstanden her også + test kjøre noe mere.
Ser det er utrolig mye kunnskap om disse bilene her og de fleste spørsmål er nok stilt tidligere men antar det er noen tips å få.
Vann og strøm skal følge hverandre, og det gjør det ikke her siden det er brukt feil type blokk. Dermed får noen celler parasittlast gjennom vannslangen og vil kunne reversere etter lengre tids stillstand.
Har alle delene du trenger, inkludert brukt RoborMeter:
https://docplayer.me/3730920-Robometer-innholdsfortegnelse-1-introduksjon-og-innholdsfortegnelse.html
Som Elektrolux sier så er det hos deg brukt feil type batteri (D vs G) og det kan skape problemer.
Slik skal en korrekt 3'er kasse se ut.
Er gjort noe "mix" her en gang ser det ut til. Jeg skulle nok hatt en delebil men har enn så lenge ikke plass.
Tenker jeg må ta en tur til Asker i første omgang. Vet ikke når det eventuelt passer ? - Plukket 10 kg multe nå på onsdag selges eller byttes i nødvendige deler til min 106_el :) :)
Sitat fra: Erik_d-jet på fredag 31. juli 2020, klokken 10:05
Tenker jeg må ta en tur til Asker i første omgang. Vet ikke når det eventuelt passer ?
Har sendt PM