Elbilforum.no

Bilmerker => MG => MG ZS EV => Emne startet av: torlie på søndag 05. juli 2020, klokken 07:01

Tittel: MG ZS Facelift
Skrevet av: torliesøndag 05. juli 2020, klokken 07:01
Ser ut som facelift nå er lansert. Fossil varianten går faktisk litt ned i pris også ser jeg på hjemmesiden til MG.

https://www.carbuyer.co.uk/news/173102/mg-zs-suv-facelifted-for-2020

Kan ikke se at det er bekreftet at ZS EV også får facelift, men er nok rett rundt hjørnet. Noe annet ville vært rart.

Ser flott ut  :)

Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: 1000kwhsøndag 05. juli 2020, klokken 07:43
Enig, ser mye bedre ut!
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: batterimannensøndag 05. juli 2020, klokken 09:47
Ser ut som det er solgt ca 870 biler. Første ordre RSA hadde var på 1000 biler. De må i det minste selge ut resten før det blir noe facelift.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Radialmandag 06. juli 2020, klokken 13:24
Oi, så jo virkelig bra ut den nye ZS'en.

Dette blir sikkert standard på ZS EV neste år + annen batteripakke...flere bilder her, med forskjeller på fossilt drivstoff.

https://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/here-is-everything-mg-changed-for-the-2020-zs-crossover.html
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: torliemandag 06. juli 2020, klokken 14:45
Takk for siste link med sammenligning, faktisk en god forbedring på flere punkter.

Antar det ikke kommer større batteri/motor før om 1-2 år, men lov å håpe på bittelitt større batteri og mer optimalisert elmotor i faceliften.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Electric cars in Norwayfredag 10. juli 2020, klokken 18:18
Ja veldig overrasket dersom ikke den elektriske versjonen får samme facelift som bensinstasjonen. Flotte nye detaljer  men jeg tror ny "grill og større skjerm samt nye frontlykter er det som for min del er høydepunktene. Jeg har bare sittet i bilen og ikke kjørt den enda. Gleder meg til testtur.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: batterimannenonsdag 15. juli 2020, klokken 18:47
Kan man håpe på nakkestøtte i midtsetet bak på facelift?
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Tjafsarenonsdag 15. juli 2020, klokken 20:14
Om man leste artiklene som snakker om faceliften, så nevnes det at denne ikke rulles ut til EV før om noen år. EVen ble jo bygget på ZS anno 2017(?), og den levde 3 år til nå uten en endring. Så forvent i det minste et år eller to.

SitatThis revision by MG doesn't extend to the all-electric ZS EV which has only been introduced into the market last year. The Chinese-made battery-electric vehicle currently retails for 1.19 million baht in just one grade.

Mens andre sier faktisk at ZS EV eller eZS som noen kaller den får lignende utseende. Blir vel uansett ikke noe før de 1000 som er her er solgt, og neste batch som lages til Norge kommer. Er vi skikkelig uheldige så kommer det 1000 til før faceliften er i produksjon..
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: chrgodfredag 21. mai 2021, klokken 15:38
Ikke noe nytt om facelift på ZS EV?

Jeg er i markedet for å bytte ut Leafen, og MG er en aktuell kandidat.
   [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]  

Synes faceliften er riktig så fin, og det oppgraderte interiøret er også et stort pluss.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: JohnPGrifftorsdag 07. oktober 2021, klokken 10:26
Live Stream Event kl11:00 idag. Ny ZS EV facelift og mye bedre rekkevidde?


https://mgmotor.eu/nn-NO/

Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: ravelund1tirsdag 09. november 2021, klokken 23:44
Prøvekjørte den nye Faceliften på Bilkompaniet.
Har sett videoer av den forrige versjonen og det ser ut som om MG/SAIK har forbedret det meste som folk irriterte seg over på den forrige versjonen.
Feks nå så er det nytt sw som virker mer responsivt og mange av funskjonene er flyttet til skjermen.
Du har fortsatt en del fysiske knapper, men disse virker det lille vi testet fornuftige.
Eneste negative jeg kan komme med er at rattet fortsatt ikke har teleskop justering og at man ikke kan justere vinklen på setene.
Men utover det mye bil for pengene.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Mellononsdag 10. november 2021, klokken 09:14
Sitat fra: ravelund1 på tirsdag 09. november 2021, klokken 23:44
Prøvekjørte den nye Faceliften på Bilkompaniet.
Har sett videoer av den forrige versjonen og det ser ut som om MG/SAIK har forbedret det meste som folk irriterte seg over på den forrige versjonen.
Feks nå så er det nytt sw som virker mer responsivt og mange av funskjonene er flyttet til skjermen.
Du har fortsatt en del fysiske knapper, men disse virker det lille vi testet fornuftige.
Eneste negative jeg kan komme med er at rattet fortsatt ikke har teleskop justering og at man ikke kan justere vinklen på setene.
Men utover det mye bil for pengene.


Tenkte jeg skulle dra å prøvekjøre den selv. Når jeg har tittet litt over alternativene på markedet så er det rimelig få gode alternativer i samme prisklasse, de havner langt over i pris når man får lagt til nødvendig ekstrautstyr. Det eneste jeg virkelig savner er varmepumpe.

Jeg har fått med meg at de har jobbet litt med støyreduksjon, hvordan oppfattet du støynivået?
Setekomfort?
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Radialonsdag 10. november 2021, klokken 17:58
Tror det mindre batteriet blir en større hit enn det store, rett og slett fordi det er en rimeligere bil.

I gamle ZS er det lett å finne seg til rette med vanlige kroppsfasonger, setet og seteposisjon og ratt ser i det hele veldig likt ut.

Varmepumpe er strengt tatt noe man må veie opp mot kostnader. På en "Long Range" som kanskje brukes til en del langturer, så har det noe for seg med VP.
Ellers er PTC elementer helt greit det, bare man har autoklima som styrer det hele. Manuelt klima er skikkelig jalla 🤣
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: ravelund1onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: ravelund1onsdag 10. november 2021, klokken 18:04
Sitat fra: Radial på onsdag 10. november 2021, klokken 17:58
Tror det mindre batteriet blir en større hit enn det store, rett og slett fordi det er en rimeligere bil.

I gamle ZS er det lett å finne seg til rette med vanlige kroppsfasonger, setet og seteposisjon og ratt ser i det hele veldig likt ut.

Varmepumpe er strengt tatt noe man må veie opp mot kostnader. På en "Long Range" som kanskje brukes til en del langturer, så har det noe for seg med VP.
Ellers er PTC elementer helt greit det, bare man har autoklima som styrer det hele. Manuelt klima er skikkelig jalla 🤣

Long Range har automatisk klima. :-)
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: batterimannenonsdag 10. november 2021, klokken 22:02
Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

En Born blir i likhet med ID.3 ganske fort dyr når du plusser på utstyr. Leaf behold Chademo fra 1 til 2.gen, noe som jeg ikke har fortstått meg på. De har heller ikke mulighet for taklast, noe er viktig for noen.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: ravelund1onsdag 10. november 2021, klokken 22:19
Sitat fra: batterimannen på onsdag 10. november 2021, klokken 22:02
Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

En Born blir i likhet med ID.3 ganske fort dyr når du plusser på utstyr. Leaf behold Chademo fra 1 til 2.gen, noe som jeg ikke har fortstått meg på. De har heller ikke mulighet for taklast, noe er viktig for noen.

Definitivt. Jeg er ikke uenig i det :-). Hadde noen bare kommet med en 4 hjulstrekker rundt den prisen med en 300 km rekkevidde nå så... Marvel R blir litt dyr for frøkena.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: batterimannenlørdag 13. november 2021, klokken 20:54
Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 22:19
Sitat fra: batterimannen på onsdag 10. november 2021, klokken 22:02
Sitat fra: ravelund1 på onsdag 10. november 2021, klokken 18:03
Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

En Born blir i likhet med ID.3 ganske fort dyr når du plusser på utstyr. Leaf behold Chademo fra 1 til 2.gen, noe som jeg ikke har fortstått meg på. De har heller ikke mulighet for taklast, noe er viktig for noen.

Definitivt. Jeg er ikke uenig i det :-). Hadde noen bare kommet med en 4 hjulstrekker rundt den prisen med en 300 km rekkevidde nå så... Marvel R blir litt dyr for frøkena.

Marvel R har bakkeklaring på 13,2 cm i AWD utgaven. Begrenset hva man får gjort med firehjulstrekker da, men hjelper selvfølgelig på iseteveier. MG ZS EV facelift har vel 17,7 cm.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: vinterdekksøndag 14. november 2021, klokken 04:44
Bakkeklaringen er oppgitt til 161 mm på hjemmesiden til ZS EV. Aner ikke om slikt måles uten eller med last. Uansett, kurrant bakkeklaring. Akselavstanden kunne vært større.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: batterimannensøndag 14. november 2021, klokken 21:53
Sitat fra: vinterdekk på søndag 14. november 2021, klokken 04:44
Bakkeklaringen er oppgitt til 161 mm på hjemmesiden til ZS EV. Aner ikke om slikt måles uten eller med last. Uansett, kurrant bakkeklaring. Akselavstanden kunne vært større.

Ser flere nettsider skriver " The MG ZS EV 2021 gets 177 mm of ground clearance as compared to the 161 mm of the pre-facelift version.". Men ser at den norske siden oppgir 16,1 cm. Vet ikke om 17,7 ikke stemmer eller om de ikke har oppdatert på den norske siden.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: HSsøndag 19. desember 2021, klokken 15:28
Hei!
Er det noen som har fått sin MG ZS facelift?
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: laddmeistersøndag 26. desember 2021, klokken 19:30
De har skrudd opp prisene på begge variantene med ca. 20 000.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: vinterdekksøndag 26. desember 2021, klokken 21:12
Sitat fra: laddmeister på søndag 26. desember 2021, klokken 19:30
De har skrudd opp prisene på begge variantene med ca. 20 000.

20.000 hørtes mye ut. Førprisen var vel nær 300K, og 330K? Nå koster variantene fra 311.990 og 341.990 kr levert Moss.

Uansett, 12.000kr økning sånn uten videre er ikke ubetydelig for en bil som har hatt pris som første fortrinn.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: laddmeistermandag 27. desember 2021, klokken 23:45
Sitat fra: vinterdekk på søndag 26. desember 2021, klokken 21:12
Sitat fra: laddmeister på søndag 26. desember 2021, klokken 19:30
De har skrudd opp prisene på begge variantene med ca. 20 000.

20.000 hørtes mye ut. Førprisen var vel nær 300K, og 330K? Nå koster variantene fra 311.990 og 341.990 kr levert Moss.

Uansett, 12.000kr økning sånn uten videre er ikke ubetydelig for en bil som har hatt pris som første fortrinn.

Ja, det kan stemme. Comfort-utgaven lå på under 300, men det kan ha vært 299. Uansett, med en pris på 312 og 341 krabber de litt for tett opp mot andre "bedre" biler, slik som Tesla 3 og Polestar 2. 342 for toppmodellen, pluss 10-15 000 med farge og omkostninger, begynner å bli litt dyrt for en kinesisk "billig-MG". Bilen i toppmodellen har ikke engang enkle funksjoner som rattvarme og baksetevarmer. I tillegg kommer vinterdekk på 20 000 ++. Jeg var interessert i bilen pga. lav pris, men nå er jeg litt mer i tvil.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Radialtirsdag 28. desember 2021, klokken 01:40
Tror man bør vurdere å vente til 50kW utgaven an Nye ZS lanseres i 2022.
Sparer fort en del kroner der tenker jeg, for ZS med sånne priser vil ikke gå som varmt hvetebrød, med mindre alle andre har leveringstider ute av proporsjoner.

Tipper ny 50kWh ZS vil ha LPF kjemi også, noe som gjør batteriet enda rimeligere pr kWh.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: vinterdekkmandag 24. januar 2022, klokken 21:55
Sitat fra: Radial på tirsdag 28. desember 2021, klokken 01:40
Tror man bør vurdere å vente til 50kW utgaven an Nye ZS lanseres i 2022.
Sparer fort en del kroner der tenker jeg, for ZS med sånne priser vil ikke gå som varmt hvetebrød, med mindre alle andre har leveringstider ute av proporsjoner.

Tipper ny 50kWh ZS vil ha LPF kjemi også, noe som gjør batteriet enda rimeligere pr kWh.

Vekten mellom standard (1610) og long range (1620) er nær identisk på de engelske sidene, det kan vel ikke forklares på annen måte enn at batteripakkene i 50 og 70 kWh utgavene har ulik kjemi. Ville vært interessant om den rimeligste kom med LFP, ja. https://www.mg.co.uk/new-cars/new-mg-zs-ev
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Radialmandag 24. januar 2022, klokken 22:15
Sitat fra: vinterdekk på mandag 24. januar 2022, klokken 21:55
Sitat fra: Radial på tirsdag 28. desember 2021, klokken 01:40
Tror man bør vurdere å vente til 50kW utgaven an Nye ZS lanseres i 2022.
Sparer fort en del kroner der tenker jeg, for ZS med sånne priser vil ikke gå som varmt hvetebrød, med mindre alle andre har leveringstider ute av proporsjoner.

Tipper ny 50kWh ZS vil ha LPF kjemi også, noe som gjør batteriet enda rimeligere pr kWh.

Vekten mellom standard (1610) og long range (1620) er nær identisk på de engelske sidene, det kan vel ikke forklares på annen måte enn at batteripakkene i 50 og 70 kWh utgavene har ulik kjemi. Ville vært interessant om den rimeligste kom med LFP, ja. https://www.mg.co.uk/new-cars/new-mg-zs-ev

Ja , er nok LPF i den rimeligste. Forsvarer den høye vekta👍
Skiller 3000-3500£ mellom standard og LR.
Er fort 35-40k i Norge det, da bikker ZS godt under 300k som er en magisk grense for mange.
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: Bensinkannatirsdag 01. februar 2022, klokken 20:05
Noen som har faktiske tall på forbruk? Hadde den gamle utgaven og den brukte mer på sommeren en teslan vår bruker på vinteren. Prøvekjørte dog marvelen og den hadde enormt høyt forbruk på 30kwh ved plussgrader og 110-120
Tittel: Sv: MG ZS Facelift
Skrevet av: kodalsemandag 21. mars 2022, klokken 11:47
Sitat fra: Bensinkanna på tirsdag 01. februar 2022, klokken 20:05
Noen som har faktiske tall på forbruk? Hadde den gamle utgaven og den brukte mer på sommeren en teslan vår bruker på vinteren. Prøvekjørte dog marvelen og den hadde enormt høyt forbruk på 30kwh ved plussgrader og 110-120
I desember (lillejulaften -10C) kjørte jeg 260km tur/retur Trondheim - Ålen med 21% rest. Estimerer at jeg kunne kjørt 350km da. Klima på 21C og kjøring i Normal.
Samme turen for 14 dager siden med +5C - +8C hadde jeg 41% igjen etter 260km. Estimerer drøyt 400km rekkevidde siste turen.
Estimert rekkevidde virker å være ganske "spot on", ikke som den gamle Leafen  ;D