Elbilforum.no
Bilmerker => Xpeng => P7 => Emne startet av: anorway på mandag 08. juni 2020, klokken 12:21
Tenkte vi kunne starte et nytt emne hvor vi kan dele tester/reviews og videoer som kommer av Xpeng P7.
Her er en fersk videotest, kinesisk riktignok så anbefaler å sette på norsk/engelsk teksting på youtube.
https://www.youtube.com/embed/q9_jxXIMxqM
Kanskje den mest omfattende testen av Xpeng P7 til nå. Gjort av "Fullychargedshow"
https://www.youtube.com/watch?v=DTGGNyT-qIM
Deliveries start in China. :+1:
(https://pbs.twimg.com/media/EblNAHXUMAAQVi7?format=jpg&name=small)
Var og titta på G3 i Tønsberg. Fin bil, men Chademo er min største frykt egentlig.
De som viste frem nevnte at P7 skulle komme på en tirsdag(lurer på om det er denne) til Aker Brygge; som første gang utenfor Kina
Sitat fra: Tjafsaren på søndag 12. juli 2020, klokken 23:12
Var og titta på G3 i Tønsberg. Fin bil, men Chademo er min største frykt egentlig.
De som viste frem nevnte at P7 skulle komme på en tirsdag(lurer på om det er denne) til Aker Brygge; som første gang utenfor Kina
Takk for nyttig info angående P7! Dette skal jeg undersøke nærmere. Hadde vært interessant å sett på den live.
Sitat fra: Tjafsaren på søndag 12. juli 2020, klokken 23:12
Var og titta på G3 i Tønsberg. Fin bil, men Chademo er min største frykt egentlig.
De som viste frem nevnte at P7 skulle komme på en tirsdag(lurer på om det er denne) til Aker Brygge; som første gang utenfor Kina
Får P7 CCS?
Sitat fra: batterimannen på mandag 13. juli 2020, klokken 09:52
Får P7 CCS?
Ja
Var vel også snakk om 3% mindre enn Model S🥳
TeslaBjørn tester P7 i disse dager, så videoer kommer antagelig snart.
Da var første video ute ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Ww_jG49nZH4 (https://www.youtube.com/watch?v=Ww_jG49nZH4)
En en hel stabel videoer fra Bjørn på YouTube. Ser virkelig ikke værst ut.
Eneste problemet per nå er rett og slett grunnet kinesisk modell.. ikke får vi sett CC eller selvkjørende egenskaper, som var noe rar på G3 om jeg husker han riktig. Heller ikke se ladefarten, men de har jo sagt at det skal være CCS, så får bare håpe de har god ladehastighet og et godt dimensjonert batterikjøingsanlegg.
Ser bagasjerominngangen litt mindre ut enn M3 eller ser jeg feil?
SW ser også ut som trenger litt refinement, infotainment er vel også et stort spørsmål enn så lenge. Dynaudio anlegget er en viktig del for meg, samt effektivitet, men med utregninger på 70kWh i stedet for 80kWh får den til å se mer attraktiv ut.
Mer stille enn M3 høres også veldig bra ut, ikke at jeg får noe problem når jeg går fra en 308..
Er fortsatt en god del uvisst med denne bilen ja, selv om den ser veldig lovende ut fra Teslabjørn sine videoer. Pris vet vi ikke enda. Utseendet på P7 er i mine øyne ekstremt mye bedre enn andre sedaner. Om G3 viser seg å være en bil som faktisk har god kvalitet (om vi rekker finne ut noe av det før P7 blir levert) og P7 har ok forbruk og en lav nok pris kan det hende at P7 kan bli en storselger. Jeg tror nok uansett mange vil velge Polestar i sedansegmentet (av de som absolutt ikke vil ha Tesla), men P7 er absolutt en spennende bil! Jeg ville nok valgt en model 3 hvis det viser seg at prisestimatet til TB med "performance" P7 koster det samme som model 3 LR AWD, mest pga ladenettverket (og det at Xpeng er en ny aktør med en ny bil som vi ikke vet 100% kvaliteten på enda).
Bagasjerommet i P7 klarer "kun" 5 banankasser (ingen i frunk) og model 3 klarer 6+1(i frunk). Med baksetet nedslått klarer P7 18 stk og model 3 klarer 17 stk. Banankassetesten sier jo ingenting om liter, men brukervennligheten mtp harde/fulle bager eller små kofferter. Enig i at bagasjerommet ser mindre ut og så har de valgt samme løsning som model 3 på bakluka og dermed er det vanskelig å få store ting inn.
Angående bagasjerommet så føler jeg det samme. Er i småbarnsfasen(1år akkurat), så er snart over i mindre vogn, men før den tid er det en satans Stokke Trailz som skal inn der, og selv 308en med full åpning er kronglete med den...
Bakseteplass må jeg også ha, men her er det heldigvis lettere å bytte bil, da 308 har større bagasjeplass mot redusert bakseteplass. Så da får jeg garantert inn BeSafe iTwisten bak og mer plass til samboern 8)
Får se om det ikke blir denne, eller en M3. Lukter at Tesla også må redusere prisen på M3 i dette markedet som de måtte i Kina om P7 ikke blir lagt på SLT for mye av importør.. litt redd det blir høyt påslag, er vel ikke akkurat lite på G3..?
For pris kan jeg kopiere et innlegg jeg la ut i en av de andre trådene:
"Er redd prisen på 4x4 kan bli høy hvis importøren tar like mye påslag i Norge som på G3 (toppversjonen koster 263' i Kina og 419' i Norge). Med samme prosentpåslaget vil toppversjonen P7 med 4x4 (koster 467' i Kina) ende på ca 750' i Norge.
NB: I prislisten til P7 står det nevnt at prisen er før insentiver, mens det i prislisten til G3 er salgsprisen (sannsynligvis etter insentiver) og jeg har lite kunnskap om kinesiske elbilintensiver. Regnestykket over er derfor basert på hva G3 koster i Kina vs Norge uten å ta hensyn til de insentiver som evt finnes i Kina."
Vi får bare vente og se hva prisen blir, er som på de fleste elbiler prisen det står på. Jeg tror Ola Nordmann er mye mer skeptisk til Xpeng enn de er til Polestar eller Tesla (som er de to "like" konkurrentene) og da er pris et godt trekkplaster.
Insentiver var tydeligvis opp til 60' yuan fra 2011. Ca 10' $
Personlig så tror jeg dessverre de legger på for mye, og resultatet blir at M3 prisen består, og P7 blir for dyr for de fleste..
Fin introduksjons video fra en eier av bilen. Fyren lover å komme med flere videoer.
https://youtu.be/IWz0KEryu_M
Molly har prøvd den på Rudskogen:
https://www.youtube.com/watch?v=OSNEqZPoBqE
Xpeng P7 AWD quick review and drive
https://www.arenaev.com/xpeng_p7_awd_review-news-132.php
Satt i en slik i baksetet i går. Taxitur. Første overraskelsen var at bagasjerommet var veldig lavt. Vi hadde to medium kofferter og i høyden var det ikke plass til mer. Litt sånn at man må sikte koffertene inn og stikke de inn litt presist. Sjåføren knotet litt med å åpne bakluke hver gang. Kanskje ny bil for han. Baksetet var komfortabelt, satt veldig godt, første som slo meg at jeg satt nesten like godt som nyere Lexus LS som er den overlegent beste bilen jeg har sittet i bak. 2018 A6 Allroaden min er ikke så bra og xpengen er nok en del hakk bedre enn A6'en også. God plass til føtter. Sjåføren var en røslig mann, men ingen problem med det. Selv er jeg 180cm.
Det som var litt nedtur var fjæringskomforten. Den virket litt spretten bak og kanskje litt skranglete/uryddig vibrasjon. Litt sånn at demperene ikke hang helt med på relativt små humper(Gardemoen til Thon Oslo airport).
Belysning innvendig litt vel heftig kanskje. Jeg liker belysning i dører osv men jeg liker det neddimmet og diskret. Kan sikkert justeres dog. Ser jo ellers ut som en skikkelig moderne og kul bil.