Elbilforum.no
Bilmerker => Peugeot (PSA) => Partner/Tepee/Berlingo => Emne startet av: larskrist på fredag 10. april 2020, klokken 17:34
Appen har vært defekt siden januar. Det er ikke mulig å lese batteristatus eller å programmere forvarming. Jeg har sendt klager og appen er oppdatert flere ganger, men problemet er ikke rettet. Er dette å anse som en mangel eller feil som forhandler må rette eller gi erstatning for?
For øyeblikket er det viktigst problemet at bilen fortsatt er programmert med varming hver morgen. Noen som vet om programmet kan slettes i bilen?
Hei,
Jeg opplever det samme for appen MyPeugot for min Peugot Partner Teppe Electric,
Jeg regner med at det i utgangspunkter er samme appen som for din Citroen. Det er jo i praksis samme bilen.
Jeg sendte inn rapport, men kom til mitt lokale Peugot-verksted.
De sjekket og jeg fikk følgende tilbakemelding:
SitatFikk et mail fra Peugeot teknisk nå at det er feil med appstyring til Partner Electric og at PSA jobber med saken.
Da er sikkert problemet snart løstJ
Dette svaret fikk jeg 21. februar! Kan ikke akkurat si at det er raskt
Jeg ser på versjonsloggen at det har vært i alle fall et par oppdateringer av appen i mellomtiden. Bl.a står det:
SitatAv sikkerhetsgrunner kan den siste oppdateringen kreve at du endrer MyPeugot-passordet. Du kan gjøre dette ved å klikke på koblingen «glemt passord"
Jeg har gjort dette.
Jeg har idag slettet appen, tatt omstart på mobilen, og installert appen på nytt.
Men samme resultat.
Klikker jeg på "Batteri og termisk styring", kommer til side for servicebooking.
Dette er en reel mangel som jeg mener forhandler eller PSA må få ordnet snarest mulig.
Det å kunne sjekke batteristatus, eller sette på varme eller kjøling i bilen uten å måtte gå ut i bilen, er virkelig bra å kunne gjøre. Savner dette, selv om jeg kjører lite for tiden.
Jeg skal kontakte Peugot igjen over helgen om dette.
SitatFor øyeblikket er det viktigst problemet at bilen fortsatt er programmert med varming hver morgen. Noen som vet om programmet kan slettes i bilen?
Hjelper det mht programmeringen din å slette bilen i appen, og ev legge den til igjen. Tips: kopier først VIN nummeret til et sted på Mobilen hvor du lett kan kopiere det tilbake til appen når du skal legge bilen inn igjen.
Håper det ordner seg for deg og meg og ev andre som har samme problemet.
Det vil komme en oppdatering av app, muligens i midten av Juni som vil løse dette :)
SitatDet vil komme en oppdatering av app, muligens i midten av Juni som vil løse dette
Takk for svar, GeirOlav. Jeg har akkurat hatt min bil på første service, og fikk samme beskjed.
Så da håper jeg det retter seg snart.
Jeg var innom forhandler (Mobile) med bilen nylig. De brukte en androidtelefon med MyCitroen og slettet oppvarmingsprogrammet. Jeg fikk ingen info om feilretting til iphone. Håper ryktene lenger opp her stemmer. Jeg installerte MyCitroen på en gammel andriod hjemme. Det fungerer knirkefritt.
Hurra,
På siste dagen i juni er nå appen blitt oppgradert, eller kanskje var det i går.
Nå funker det endelig igjen å kunne sjekke batteristatus og sette på kjøling eller varme fra mobilen.
Jeg har sjekket litt av og til. I dag måtte jeg logge meg inn på nytt da jeg åpnet appen, men samme trøbbel. Så søkte jeg opp appen i Appstore på min iPhone. Da fant jeg etterhvert ut at det stod "Oppdater" på den. Jeg trykket på den og så åpnet den rett fra Appstore.
Da var alt på stell.
Ny versjon er 1.24.0.
Håper det funker for dere også nå!
God sommer :)