Elbilforum.no

Populære temaer => Elbiler i media => Emne startet av: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 15:18

Tittel: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: ToWalkOrDrivemandag 24. februar 2020, klokken 15:18
Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder" når en buss kjører over i motsatt kjørefelt på Gausel i Stavanger. #spøk

Ser ut til å være en Leaf. Hvordan de som satt inni bare er lettere skadd er jo utrolig bra skussmål for elbiler. Sikkert en veldig sterk ramme rundt batterier og annet... Hadde aldri trodd en Leaf kunne stå i mot noe sånt. Respekt.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/9vQLQM/Tre-personer-til-sykehus-etter-kollisjon-mellom-bil-og-buss-pa-Gausel
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: PionerThinkmandag 24. februar 2020, klokken 15:56
Leaf har vist seg å motstå kollisjon tidligere også den :o
https://www.motor1.com/news/382809/nissan-leaf-side-crash-test/
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: elektroluxmandag 24. februar 2020, klokken 16:07
Står at det kun er sklimerker i asfalten, ingen bremsespor, så en kan lure på hva som har foregått her når en klarer å skyve en Leaf 40m bort og opp på et steingjerde i 40 sonen. :o
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: RJKmandag 24. februar 2020, klokken 21:55
Sitat fra: elektrolux på mandag 24. februar 2020, klokken 16:07
Står at det kun er sklimerker i asfalten, ingen bremsespor, så en kan lure på hva som har foregått her når en klarer å skyve en Leaf 40m bort og opp på et steingjerde i 40 sonen. :o

Mitt tips, stor buss mot liten elbil, og holdningen "da driter vi i vikeplikt for de inni rundkjøringen og dundrer i vei, så stopper'n nok i tide."

Ja, kun rene spekulasjoner, og ingen større bevis eller indisier, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Virker som nkelte i større biler tror vikeplikten ikke gjelder når de kommer i god fart, og "motstanderen" er en liten "fitlebil".

Hadde ikke bremseberedskapen sittet så hardt inne, kunne jeg sikkert skaffet meg en jaguar på stadige oppgraderinger ettersom idiotene driter i vikeplikten og dundrer gjennom rundkjøringene uten større tanker om andre bilister.

Kunne sikkert skaffet meg jaguar om jeg fikk noen tusenlapper for hver gang jeg har reddet slike folk fra en ulykke ved å stoppe selv om jeg hadde retten på min side. Men jeg tenker som så et det hjelper lite å ha rett, om man selv blir skadet i en slik ulykke.
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: ToWalkOrDrivemandag 24. februar 2020, klokken 23:02
Skammelig at fol ikke har tatt ned julestjernen i slutten av februar.
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: ToWalkOrDrivemandag 24. februar 2020, klokken 23:06
Sitat fra: elektrolux på mandag 24. februar 2020, klokken 16:07
Står at det kun er sklimerker i asfalten, ingen bremsespor, så en kan lure på hva som har foregått her når en klarer å skyve en Leaf 40m bort og opp på et steingjerde i 40 sonen. :o

Kanskje bussjåføren hadde vært på årets første joggetur rundt Stokkavannet, og fikk krampe i storetåen...eller "sinnsyk i gjerningsøyeblikket".
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: craonsdag 26. februar 2020, klokken 13:49
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 23:02
Skammelig at fol ikke har tatt ned julestjernen i slutten av februar.

HAhaha!  :laugh:  Vet om en del hus som fortsatt kjører full julebelysning utendørs.  ::)  Men tror de fleste som har satt opp lys-lavvo i stedet for juletre har hatt vett til å slukke dem i alle fall.

(Sorry for off-topic)
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: elektroluxonsdag 26. februar 2020, klokken 21:00
Bussjåføren innrømmer å ha sovnet på jobben. Det skjer stadig vekk, men at han tilsynelatende fortsatte å sove i 4 sekunder mens bussen dytter et par vettskremte damer er underlig.

40 km/t betyr rundt 11m/sec og ekvipasjen stoppet 40m nedenfor rundkjøringen.  ::)
Tittel: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: turfsurftorsdag 27. februar 2020, klokken 07:00
Sitat fra: elektrolux på onsdag 26. februar 2020, klokken 21:00
Bussjåføren innrømmer å ha sovnet på jobben. Det skjer stadig vekk, men at han tilsynelatende fortsatte å sove i 4 sekunder mens bussen dytter et par vettskremte damer er underlig.
Håper han mister jobben.

Var utsatt for lignende situasjon med trailer, men på landevei. Måtte legge halve bilen ut i grøfta for å unngå frontkollisjon, men var heldigvis jevnt og fint gress. Særdeles ubehagelig.

Og på tide med autobrems på busser...
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: Ingeniørentorsdag 27. februar 2020, klokken 07:11
Sitat fra: cra på onsdag 26. februar 2020, klokken 13:49
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 23:02
Skammelig at fol ikke har tatt ned julestjernen i slutten av februar.

HAhaha!  :laugh:  Vet om en del hus som fortsatt kjører full julebelysning utendørs.  ::)  Men tror de fleste som har satt opp lys-lavvo i stedet for juletre har hatt vett til å slukke dem i alle fall.

(Sorry for off-topic)

Plukker alltid ned juleting inne men synes det er fint med diskret ute belysning så lenge der er mørk ut. Bor i et tun og de fleste har ute belysning på forsatt.
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: Elbil fundamentalisttorsdag 27. februar 2020, klokken 08:19
Sitat fra: PionerThink på mandag 24. februar 2020, klokken 15:56
Leaf har vist seg å motstå kollisjon tidligere også den :o
https://www.motor1.com/news/382809/nissan-leaf-side-crash-test/
Denne testen ser ut til å være litt "Leaf" FUD orientert.  ;D Sidekrasjer en Leaf i 75 km/t. Ett tre i den størrelsen hadde antakelig blitt kuttet ned. Lang over Ero Cap standarden der. Leaf fikk 5 stjerner og sidekollisjon er en av styrkene til Leaf. Solid batteripakke og kraftig B-stolpen. Litt lenger ned ser du sidekollisjon fra euro cap testen.

Hadde det vært en fossilbil f eks "vanlig" golf i tilsvarende kollisjon i 75 km/t så hadde den blitt revet fullstendig i to.
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: elektroluxtorsdag 27. februar 2020, klokken 12:45
Syklet forbi Gausel og så hvordan dette kunne gå så bra som det tross alt gikk. Jeg synes generelt lite om disse svære Diesel leddbussene som stort sett kjører tomme rundt nær myke trafikanter.

Her hadde bilen blitt dyttet opp en slak skråning til toppen av steingjerde og uten å treffe hverken trær, lyktestolpe eller andre hindringer. Med andre ord klokt utformet veiskulder.
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: Frank_Mtorsdag 27. februar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. februar 2020, klokken 12:45
Syklet forbi Gausel og så hvordan dette kunne gå så bra som det tross alt gikk. Jeg synes generelt lite om disse svære Diesel leddbussene som stort sett kjører tomme rundt nær myke trafikanter.

Her hadde bilen blitt dyttet opp en slak skråning til toppen av steingjerde og uten å treffe hverken trær, lyktestolpe eller andre hindringer. Med andre ord klokt utformet veiskulder.

tja... akkurat der ja, men hadde det skjedd noen meter lengre bortover hadde det ikke gått like bra...
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: KjellGfredag 28. februar 2020, klokken 00:18
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 15:18
... Ser ut til å være en Leaf. Hvordan de som satt inni bare er lettere skadd er jo utrolig bra skussmål for elbiler. Sikkert en veldig sterk ramme rundt batterier og annet... Hadde aldri trodd en Leaf kunne stå i mot noe sånt. Respekt.

Ikke sikkert at det alltid er en fordel å sitte i en tank. Et klatretau er bygget som en strikk for at ikke rykket skal bli for voldsomt. Fronten på en bil er bygget av «sølvpapir»for at slaget ikke skal bli for hardt. Det er derfor det er så viktig at setebeltet er stramt, slik at kroppen din bremses under bilens knusing. Er beltet slakt, treffer du beltet når fronten er krøllet sammen.
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: elektroluxfredag 28. februar 2020, klokken 03:30
Tankene mine går til at bompenger fører til enda flere busser, og flere myke trafikanter som syklister og L1-L7e kjøretøy som passer dårlig sammen. Bildet under tok jeg i nabogata der kjørebanen er blitt smalere og fortauskantene høyere. Det blir nifst å møte en leddbuss der når det samtidig er umulig å sykle opp over de høye fortauskantene
Tittel: Sv: Elbilhatet blant bussjåfører når nye "høyder"
Skrevet av: KjellGfredag 28. februar 2020, klokken 17:56
Ser ut til å bli en enveiskjørt gate. Da tvinges syklister ut av kjørebanen i den ene retningen. Det blir mindre og mindre attraktivt å sykle.