Elbilforum.no

Bilmerker => Hyundai => Hyundai KONA => Emne startet av: Braute på fredag 14. februar 2020, klokken 11:44

Tittel: følsomhet i ratt ved bruk av adaptiv cruise
Skrevet av: Brautefredag 14. februar 2020, klokken 11:44
Noen andre som opplever å stadig få beskjed om å holde i rattet under kjøring til tross for at man gjør det? Dette er jo når man bruker adaptiv cruise ( tror jeg ). Får vel kanskje ikke de varslene ellers. Mulig jeg ikke holder hardt nok, men man kan jo ikke sitte å tviholde heller :-)
Tittel: Sv: følsomhet i ratt ved bruk av adaptiv cruise
Skrevet av: ID4fredag 14. februar 2020, klokken 12:10
Sitat fra: Braute på fredag 14. februar 2020, klokken 11:44
Noen andre som opplever å stadig få beskjed om å holde i rattet under kjøring til tross for at man gjør det? Dette er jo når man bruker adaptiv cruise ( tror jeg ). Får vel kanskje ikke de varslene ellers. Mulig jeg ikke holder hardt nok, men man kan jo ikke sitte å tviholde heller :-)

Yepp. Hjelper ikke å bare holde i rattet. Må bevege litt på det også.
Tittel: Sv: følsomhet i ratt ved bruk av adaptiv cruise
Skrevet av: andy99fredag 14. februar 2020, klokken 16:05
Rattet har ikke noe sensor som kjenner hånden, det trenger motstand for å registrere «hånden». Det er noen som fester vekter feks ankelvekter eller mer spesiallagde vekter fra ebay som kan festes på rattet for å kunne kjøre lenger uten å holde i det.
Tittel: Sv: følsomhet i ratt ved bruk av adaptiv cruise
Skrevet av: Ziigurdlørdag 15. februar 2020, klokken 01:58
Sitat fra: andy99 på fredag 14. februar 2020, klokken 16:05
Det er noen som fester vekter feks ankelvekter eller mer spesiallagde vekter fra ebay som kan festes på rattet for å kunne kjøre lenger uten å holde i det.

Hva skjer om de stoppes i kontroll med slikt? Jeg håper/antar de mister lappen på stedet?
Tittel: Sv: følsomhet i ratt ved bruk av adaptiv cruise
Skrevet av: Håkon77tirsdag 18. februar 2020, klokken 18:22
Det er fryktelig irriterende med varselet. Man trenger dog ikke klemme rattet i hjel. Det holder med en liten bevegelse. Jeg var lenge rask med å nappe i rattet i frykt for at bilen skulle nødbremse eller noe, men her om dagen var jeg blitt så vant til ulyden at jeg kjørte løpet helt ut med følgen at den skrudde av cc. Det var alt liksom.. Mye bråk for lite.