Elbilforum.no
Bilmerker => Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) => Emne startet av: JEG på søndag 09. februar 2020, klokken 22:57
https://rxsport-shop.no/product/forhandsbestillingskampanje-super-soco-tc-max/
Stivt priset, men kjekt å se lett MC (for det er vel det?) komme.
Fantastisk design, men 3 kW motor? Hadde forventet 11kW....
Enig.
3kW blir for snaut.
Jeg har 1kW på trøsykkelen.
Jøss, så rart. Synd, for den virker jo ganske snasen.
Den står jo ellers oppført som moped, men med 100 km/t så er det nok en leif.
Vectrix har 11 kW motor og klarer litt over 100 km/t, så det skal nok være litt medvind for at en sykkel med 5 kW max effekt klarer 100 km/t. Den vil neppe oppleves som sprek.
3 kW eller 11 kW kan teoretisk være samme motor.
Er det brukt samme målemetode på Vectrix som på denne?
I tillegg til målemetode har kjøretøyklasse mye å si for hvordan motorkontrolleren programmeres. Det er fullt mulig å bruke samme motor i flere ulike effektversjoner kun styrt av software.
Ikke godt å si, men når det oppgis 3 kW og maks 5 kW effekt mot f.eks BMW lett MC registrert scooter som oppgir 11 kW max 35 kW er det lett å tenke seg fram til opplevt sprekhet.
BMW C-Evolution har mulighet til å vise momentant effektuttak og jeg testet litt på motorveien i dag.
5 kW gav ca 60 km/t hastighet på flat vei
9 kW måtte til for å holde 100 km/t
Nå var det mye vær, og BMW er en stor scooter, men jeg er redd Super Soco TC max er undermotorisert.
Er du sikker på at den viser mekanisk effekt ut av motor? Det krever masse ekstra beregning i motorkontroller. Mye enklere for elektronikken å oppgi elektrisk effekt inn til motorkontroller eller inn på motorviklingene.