Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Eltomaso på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:29
Batteri kapasitet / ladehastighet.
Vi ønsker kontakt med Tesla eiere som opplever redusert batteri kapasitet og økt ladetid etter SW oppdatering 2019.16.x, og som ønsker gå videre med saken.
Send en mail til TeslaSlowCharge@gmail.com og oppgi navn (bileier), kontaktinfo og VIN nr.
Hvem er du, og hva skal du med informasjonene?
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:34
Hvem er du, og hva skal du med informasjonene?
Betimelig spørsmål. Hvem er disse «vi», og er det mulig å fremstå mer amatørmessig og lite tillitsvekkende første innlegg tro?
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.
Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:40
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.
Det stemmer, jeg bare postet for han her og hadde egentlig ikke tenkt å svare på innleggene over. Synes den aggressive tonen til enkelte her inne er mildt sagt forunderlig .. litt sånn "nettavisen" :)
Det var jo også med respekt å melde en merkelig post. Etterspørres denne infoen fra folk uten noen som helst forklaring eller presentasjon av hvem som sto bak.
Sitat fra: Eltomaso på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:47
Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:40
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.
Det stemmer, jeg bare postet for han her og hadde egentlig ikke tenkt å svare på innleggene over. Synes den aggressive tonen til enkelte her inne er mildt sagt forunderlig .. litt sånn "nettavisen" :)
Aggresivt faktisk. Du ber om persondata for å gjøre noe greier, uten å fortelle hva eller hvem dere selv er :)
Sitat fra: Sandvika på torsdag 06. februar 2020, klokken 06:42
Sitat fra: Eltomaso på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:47
Sitat fra: Muffinman på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:40
Esben Zimmer har postet et likelydende innlegg på Facebook-gruppa TOCN-medlemmer. Er vel neppe så veldig shady dette. Uansett tror jeg det kan lønne seg å vente til man ser hvor gruppesøksmålet i USA bærer før man rører så veldig mye på seg her på bjerget.
Det stemmer, jeg bare postet for han her og hadde egentlig ikke tenkt å svare på innleggene over. Synes den aggressive tonen til enkelte her inne er mildt sagt forunderlig .. litt sånn "nettavisen" :)
Aggresivt faktisk. Du ber om persondata for å gjøre noe greier, uten å fortelle hva eller hvem dere selv er :)
Admin har slettet/redigert noen svar som ikke er her. Det bes jo om kontakt med de det gjelder og man finner sikkert fort ut hva dette dreier seg om pr. mail uten å måtte oppgi så rasende mye.
Det er mitt innlegg som er korrigert av admin. Ikke mere suspekt enn at jeg siterte ett av OPs tidligere innlegg som av en eller annen grunn nå også er slettet. No big deal...
#3 Muffinman
Søgsmålet i USA har vist lange udsigter om nogen:
https://insideevs.com/news/364347/tesla-model-s-update-lawsuit/ (https://insideevs.com/news/364347/tesla-model-s-update-lawsuit/)
Og dette handler om rækkevidden - det var nok vigtigere at fokusere på den længere ladetid, som rigtig mange oplever og som er veldokumenteret (af abetterrouteplanner.com):
(//)
Glemte billede:
Jeg kan nok bare drømme om å oppnå også den grønne kurven der. Var på langtur sist helg og måtte bruke superlader begge veier. Kjørte ca 300 km i frisk motorveifart før første stopp og hadde plottet inn lader i navigasjon fra starten av turen så den skulle forberede batteri på lading. Ankom lader med 40 km rekkevidde igjen, lader begynte bra på 122 kw men var nede i 50 kw før jeg passerte 50% ladet batteri og stupte raskt ned til 38 kw når rekkevidden var kommet opp i 270 km. Utetemp ca 5 grader. Bilen er en 85d med 960000 km på telleren og 2020.4.1 software. Jeg har stort sett ladet hjemme på wallbox men bruker superlader når jeg må på langtur.
Snart en mill km da ;)
Superadet selv i dag, 5-50%. Tok 35-40 minutter. Batteritemp 34 grader vet start, rundt 40 ved avslutning. Til å få mark av.
Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:09
Snart en mill km da ;)
Superadet selv i dag, 5-50%. Tok 35-40 minutter. Batteritemp 34 grader vet start, rundt 40 ved avslutning. Til å få mark av.
Upps :D litt mange siffer der gitt. 96 tusen km har bilen gått.. Er storfornøyd med bilen, men at ladehastigheten nå er blitt redusert kraftig er kjedelig på langturer. >:(
Ble litt nedtur hos oss også i fjor sommer, men var stort sett bare de tre SuC-stoppene til destinasjonen og de tre tilbake som ble dårligst mottatt. Ble 30-40min ladetid - hvor bilen løy og sa 15-20min. Ellers ladet vi jo over natten eller på småstopp her og der, som gikk meget greit.
Da er vi 71 eiere, hvis flere nå ønsker være med på klage så må dere hoppe ombord da toget snart går.
ref: Send en mail til TeslaSlowCharge@gmail.com og oppgi navn (bileier), kontaktinfo og VIN nr.
Held og lykke med sagen.
I DK har vi på et par uger via teslaforum.dk samlet 57 utilfredse Teslaejere og der bliver nu indkaldt til møde for at danne en styregruppe til at køre sagen videre. Se http://www.teslaforum.dk/groups/16/users (http://www.teslaforum.dk/groups/16/users)
Du kan også følge snakken på tråden: "Flabet......".
Dere ønskes held og lykke med sagen.
Mvh Hilbert
Hvis det er flere som vil være med så er det fortsatt muligheter.
Saken vil bli kjørt via advokat. Send epost til: TeslaSlowCharge@gmail.com
Kun seriøse henvendelser.