Elbilforum.no

Bilmerker => Tidlige: Buddy / Kewet => Emne startet av: Afigiennai på tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:37

Tittel: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitirsdag 04. februar 2020, klokken 22:37
Hei.
Er noen fra Bergen er interresert i sånn prosjektet.
Jeg holder på å oppgradere 2010 Buddy til LiFePO4 CALB batt.
Har kjøpt en BMS fra EMUS.

[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]

Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: offpistonsdag 05. februar 2020, klokken 06:45
Jeg bor ikke i Bergen, men følger spent med.
Dette er CALB CA180FI celler ikke sant? Lifepo4 med 180 AH, og du kobler 23 stk i serie?

Hvilken versjon av Buddy er det du har?
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 05. februar 2020, klokken 19:45
Stemmer det . CALB 23 stk :)  jeg har en 2010 utgave. skal opdatere med informasjon om prosjektet. Nå er bare lading av batarrier og balansering .
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: offpistonsdag 05. februar 2020, klokken 21:44
Ok. cool.
Jeg har også 2010 modell.
23 er jo ikke delbart på 6, så hvordan skal du lure car controller til å tro alt er bra?
Jeg gjorde det med 6 like motstander på 3k Ohm i serie.

2010 car controlleren kan også justeres slik at kapasiteten stemmer bra også med lithium batterier.

Laderen må du justere ned litt på spenning, jeg nappet også ut temp sensoren.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 07. februar 2020, klokken 17:52
Hei. Takk for tipps. det er fortstt bygge  phase, men bilen har liv. Motor spinner. Veldig rart, men det kommer ingen feil og beeping på summer... Sense kablene er ikke koblet, gå anyway er ikke kortsluted.  Alt fungerer uten noen juksing... skal til garasjen på søndagen, kanskje skal ta en litten videoog lage på Youtube, hvis det er interessert....

P.s.
I og U er justert i laderen . sammen med styrring som blir ført fra BMS
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Buddy-DKmandag 10. februar 2020, klokken 14:49
Kan man nøjes med at justere ned spænding og ampere? Nogle Zivan leverandører kan levere anden Eeprom, som er med ladekurve til lithium. Hvad sker når I bruger bly-syre ladekurve med nedjusteret spænding og evt. ampere? Så må I holde øje med ladetiden?
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 14:16
Nå med Litium.
Først prøvetur
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:00
BMS fra EMUS (https://emusbms.com/)
BMS klarer å styre lader via CAN.
Masse andre mulighet. Hvis noen interessert , kan ta flere screenshorts fra BMS meny for å forstå mer om muligheter .
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:08
Her er BMS: montert under sette
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:13
Kasse for 9 batteriene som er montert under panseren. Jeg har bygget den fra lett vann proff kryssfiner.
Eneste mulighet for å sette den i bilen er fra side men da må du demontere støtdempere for å få adgang.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:15
Kasse for 9 batt. lokk og panel foran kommer :)
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:16
Batt foran
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:19
Som ekstra beskyttelse jeg har montert en sikkerhets bryter på +. En ekstra sikring på 350 A er montert i tillegg.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:22
Enkelt å rekke sikkerhets bryteren fra kupe, Samtidig den er skjult . Location rett ved sikring boks
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:27
Siden bilens forstilling var demontert ved tilpassing av battery kasse, det var godt sjanse for å sandblåse og pulver lakkere delene
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:28
Vi brukte Renault Twizy som referanse for innstillinger
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:30
Nå jeg har bestillt en digital thermometer med probe opp til 200 C for å overvåke temperatur på motoren. Det er temperatur på motoren etter rolig kjøring i sommer tiden.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:56
Fjæringer foran var knekt, derfor jeg kutet alle fire fjæringer litt . I tillegg buddyen slankede ned i flere hundred kilo. Standard fjæringer var for høy. Etter jeg har kuttet dem bak , de kommet for kort og begynte å dater ned år jeg løftet bilen. Derfor vi maskinerte fire ny innfestninger som holder fjøringer på plass . ( det er ekstra skyver som holder fjæringer). enkelt med CNC
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 20:58
Jeg tror dette er fra Renault 4
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 21:02
Før jeg settet batteriene på plass, ladet jeg de en og en. Det var ikke vedlikeholdslading, men nå det er mye enklere til BMS for å balansere de.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 21:05
hvis noen leter etter børster for motor :se på referance
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 21:10
Jeg har montert ekstra liten skjerm som viser litt informasjon om status på batt pakke. i tilleg den kan fungere som beskyttelse hvis  BMS eller lader går galt...
Det er kinetisk high tech som kan finnes på eBay som Digital Panel Meter DC 10~90V 0-500A Multifunction Voltage Current Power Tester
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaionsdag 02. september 2020, klokken 21:26
Det skule være  første bilde.
Sånn den har kommet fra Trondheim til Bergen.

8)    :police:
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: elektroluxtorsdag 03. september 2020, klokken 16:19
Spennende lesing. Buddy M9 er vel den ultimate bomfrie elbilen i dagens marked.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaisøndag 06. september 2020, klokken 09:44
Muligheter på EMUS BMS.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaisøndag 06. september 2020, klokken 09:45
Valg av lading
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaisøndag 06. september 2020, klokken 09:46
SOC
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaitirsdag 08. september 2020, klokken 06:43
Det kommer kaldere dager. På tid å gå gjennom varmeapparat
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaitirsdag 08. september 2020, klokken 06:46
Jeg anbefaler at slik reparasjonssett bestilles i forkant. Grønn pakning deles i stikker ved demontering
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaitirsdag 08. september 2020, klokken 06:47
Jeg har isolert eksosen med varmebestandig tape fra Biltema
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaitirsdag 08. september 2020, klokken 06:51
Eksosen stripses til rame med stål strips. Jeg tror det er mer trygere løsning en bare nake rør
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 07:37
Coulomb counter. 2 stk : en for BMS og en til kinetisk skjerm som er montert på dashboard
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 07:41
Zivan lader av/på . Kobling på inside. Styres ved korslutning av de to ( rosa&grå) ledninger.
Det er midlertidlig løsning. Skal prøve å sjekke om mulighet for å bestile krets kort med CAN eller kort som kan støte PWM signal. Begge to muligheter er great for BMS
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 07:44
Hard engeneering fra Buddy
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 07:50
Svart kabel på på PIN5 gir digitalt speed signal. Min BMS krever dette signal
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 16:36
Det som jeg funnet neste døgn. Signalen fra speed sensor er ganske svak. Hvis den føres videre til BMS da stopper speedometer. Jeg har koblet 27K modstander til BMS ingangen for å reduser opplastingen på giveren
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 16:38
Her er åpningen i selve motoren som blir brukt thermogiveren. jeg ønsker å følge temperatur på motoren
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 16:40
Reduksjøn fra vanlig skru M16
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 16:41
Reduksjønsovergang til M6
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 11. september 2020, klokken 16:42
Giveren er på plass
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: RoadRunnerlørdag 12. september 2020, klokken 20:56
Skikkelig artig å se hva du får til her!
Jeg håper å få tid til et maken prosjekt i vinter. Har ikke helt bestemt meg for hvilken jeg skal ta som utgangspunkt, om det blir bly(2008) eller NiMh-utgaven(2010).

Ser du har nytype karosseri, men var dette en bly-utgave siden du har justert høyden på fjæringene?
Jeg så for meg at det ikke er behov for endring av fjæringer på NiMh-utgaven når man setter inn Li.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennaifredag 18. september 2020, klokken 07:10
Stemmer det. Det har vært an bly versjon.

Skal til garasjen i dag, og skal skifte fjæringene foran igjen. De som stå nå er for lav. Ingen diskomfort med kjøring, men ønske å høge foran .

Skal ta flere bilde med mål , når jobben blir ferdig.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:01
Høyde foran 58 cm med fjæringer som er 29 cm langt

Som referance : ikke kutet fjæriger  på siden

Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:03
``Nye`` fjæringer kuttes på merket punkt
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:06
Jeg er veldig fornøyd med resultat.
Buddy kjøres bra, den er stabilt ( som buddy kan være stabilt) .
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:09
Ny beskyttelse på innerskjermer laget av Isola membran.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:11
Nå det kommet en ny oppgraderings idea. Tenkte jeg å svape buddy sin Advanced motor med 3 fas Tazzari sin motor
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:13
Tazzari girkase\reduktor VS Buddy
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:15
Boks full i skat. Motor, girkasse, kontroller og gas pedal
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: Afigiennailørdag 19. september 2020, klokken 06:18
Italiensk VS Norsk
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiIon
Skrevet av: elektroluxlørdag 19. september 2020, klokken 07:00
Kule begge to. Utrolig spennende prosjekt.  :+1:
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 24. september 2020, klokken 08:43
Luksus tre ratt fra MOMO. Passer ikke til interiør, men veldig behagelig følelse
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaimandag 28. september 2020, klokken 09:08
Statens VEGVESEN  :

Informasjon til eiere av eldre elbiler

Bytte av batterikjemi i elbil og øvrig ombygging eller endring av ladesystem, overvåking-system etc. utgjør en sikkerhetsrisiko. Slike ombygginger vil kunne innebære økt fare for brann eller eksplosjon, som videre har betydning for trafikksikkerheten. Ombygginger av elbil og endring av batterikjemi er klart underlagt kjøretøyforskriftens bestemmelser om ombygging av kjøretøy, og det skal dokumenteres av bilfabrikanten eller kompetent uavhengig laboratorie at sikkerheten er ivaretatt. Å få dokumentert en ombygging kan derfor bli kostbart, og det er noe man bør være klar over hvis man overveier en slik ombygging.


Produsent ELBIL NORGE :

ElBil Norge has made a development fleet of Buddy vehicles equipped with various forms of Li-ion battery technology. When this technology is made available commercially, existing Buddy vehicles could potentially be upgradeable to the new technology.

TEST AV LITHIUM  battery  :

https://www.youtube.com/watch?time_continue=148&v=R9xZf4p8PkQ&feature=emb_logo


https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM


Konklusjon er at LiFePO4  batteriene er mye tryggere en bly batteri. LiFePO4 er mye trygere en LiIon










Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: elektroluxmandag 28. september 2020, klokken 13:58
Lefsen fra SVV er lite pragmatisk. Mest laget for å unngå at folk holder liv i disse verneverdige elbilene.

De burde tilbudt praktiske råd og enkle regler å forholde seg til.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 01. oktober 2020, klokken 20:24
Bremsene er overhalt.
BILTEMA selge ikke oransje maling, derfor blander vi gul og rød :)

Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 01. oktober 2020, klokken 20:29
Ny skive og bremseklosser. Kjøpt på EURODEL

Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 01. oktober 2020, klokken 20:30
Ferdig.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 01. oktober 2020, klokken 20:36
Nå kommet tid for vindusfilm.
Jeg foretrekker ganske lys utgave med litt speil.

https://www.coolbil.no/  -  du kan stole på.

Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 01. oktober 2020, klokken 20:46
Siste eieren bestemt til å ha buddy i svart. ( pris var 199.000 NOK i 2010)
Det finnes masse forskjelige fine farge på buddies: oransje, rød, grønn.... Hvorfor til å velge  svart for sånn spesialt bil. Skal prøve å fikse det....
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Buddy-DKlørdag 10. oktober 2020, klokken 18:55
Hvor er det fedt at se der stadig arbejdes og gøres noget ved Buddyerne. Og fedt det bliver delt her på forummet. Tak for alle billederne og forklaringerne, det ser godt ud!!
Hvordan har du løst med at få vist procent ladning i display'et?
Med fjedre bag har jeg på min Buddy 3D printet nye top og bundstyr og anvendt bagfjedre fra Fiat Panda. Kom til at bestille 2 for og 2 bagfjedre til Fiat Panda inden jeg vidste den brugte 4 forfjedre. Så tænkte jeg bare kunne bruge bagfjedre bagerst. Ser ud til at passe fint.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaimandag 02. november 2020, klokken 00:45
Nå prosjekten med motor svap kommet i gang.
Jeg har startet opp Tazzari sin motor på arbeids benk.
Brukte jeg 77.77V batt fra iMiev.
Jeg tenkte til å bruke  iMev batt for å drive ``ny`` Buddy .
Og det er spørsmål : om jeg må starte helt ny prosjekt eller må jeg oppgradere eksistterende M9 som egentlig brukes hver dag og er helt perfekt kjøretøy får å unngå boomstasjøner. NOK er NOK folk sier i Bergen :)

Har noen Buddy M9 til salgs ?

https://www.youtube.com/watch?v=GK6e4cbesX8&feature=youtu.be
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennailørdag 07. november 2020, klokken 06:20
Buddy er oppgradert med Stereo. For å holde 12V mer stabilt, billen fått 12V AGM ekstra batteri.
Sub fra FOCAL og bilradio fra Pioneer 9XXX.... Ikke Hi-End med mye bedre en fra fabriken
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennailørdag 07. november 2020, klokken 06:31
Sitat fra: Buddy-DK på lørdag 10. oktober 2020, klokken 18:55

Hvordan har du løst med at få vist procent ladning i display'et?



BMS, som jeg brukte, har fint app på Android og Apple. App er veldig informtiv.
Egentlig jeg har tenkte å instalere kinetisk 2 DIN bilrado basert på Android for å få informasjon om bilen fra BMS rett på displayet.

Med liten opgradering av cockpit 9.7`` skjermet kan brukes:  https://www.ebay.com/itm/9-7-2DIN-Android-9-1-Car-Stereo-Radio-GPS-MP5-Wifi-FM-Bluetooth-Hotspot-1-16G/114195906875

Etter sånn oppgradering blir det veldig nærmt til TESLA

Bildene fra skjermet er tatt ved kjøring på LIVE STREAM DATA
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: RoadRunnerfredag 20. november 2020, klokken 08:11
Fortsatt imponerende arbeide! Skikkelig artig å se hva du får til :D.
Likte ideen på stor skjerm/Tesla look i Buddyen.

Setter stor pris på at du holder oss oppdatert!
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaionsdag 10. februar 2021, klokken 05:34
Endelig.
Jeg har kjøpt en Buddy til.
Planlagt at den skal få børsteløs motor og lithium pakke.
Kommet fra OSL igår :) :+1:
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaitorsdag 18. februar 2021, klokken 19:26
Nå bli batterier er fjernet. Ikke bestemt ennå hvilken pakke blir brukt. Miev, Leaf eller E-up. Har ikke erfaring med E -up sinne batteriene.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaisøndag 14. mars 2021, klokken 18:48
Endelig komt en M9 til garasjen som blir brukt for ombygging til AC utgave. De som følge marked på finn.no vet at oransje og hvit har vært til salgs i Narvik.Jeg kjøpte begge to.  Grønn, som kommet på den sist, er lagt på is .Jeg  kan vurdere salg av grønn en eller hvit en ...

Hver gang når jeg treffer Buddy (aldri har hatt NiMh BAES utgave) jeg kommer å bli   mer og mer overasket   :o :o :o  på teksniske løsninger og engineering fra  Buddy  :-1:. ( må sikkert skrive en egen topic om ...) I tilleg funnet jeg prislisten for M9 i 2012 som er ikke mindre overaskende.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaisøndag 14. mars 2021, klokken 18:57
Buddy har besøkt autorisert bilverksted regelmessig. Viktig til å betale regninger for kontroll  :-1: :-1:
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaisøndag 14. mars 2021, klokken 21:46
Det er nok plass i M9 for helle pakke fra iMiev.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: elektroluxtirsdag 16. mars 2021, klokken 08:19
Veldig bra dokumentert. Har elektrisk skjema på Buddy M9 om du trenger det.

Har du et bildet av øvre del av hjuloppheng framme. Må ta ned mitt for å bytte støtdempere, men frykter at det også er noe skader på lageret eller innfeste helt oppe mot rammen.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaimandag 29. mars 2021, klokken 19:20
Snart blir det bryllup mellom tazzari motor og buddy diff . Tazzari sin motor er demontert for måling og 3D copiering  på SOLIDWORKS.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: elektroluxtirsdag 30. mars 2021, klokken 09:35
Tips i forbindelse med LEV cellene dine:

Disse cellene har metal hus og svært dårlig isolasjon spesielt på undersiden. Det gir stort potensiale for jordfeil om de monteres på ledende plate. Pass derfor på godt isolerende bunn i batterikassen.

Ellers trenger jeg fremdeles bildet av øvre del av fremre støtdemperbein.

Etter tur gjennom Ryfast der jeg kom hjem med 40% kapasitet etter 50 km mistenker jeg at den originale gaffeltruck motoren i Buddy liker seg best under medium til hard last, og er lite effektiv når den belastes lite. Dermed bør det være godt potensiale for å få økt rekkevidde bare med å bytte til annen motor.

Skrudde av tenningen ned bakkene og rant faktisk helt til lyshallen i midten av tunnellen rettning Tau. Med tenning på henger bilen og jeg frykter at energien går til å varme motorstyringen.

Sparte forøvrig 150 kr i bom bare på denne ene turen, og med det 1/200 del av kostnaden på gliset. For folk som bor og pendler gjennom Ryfast er altså en slik doning (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=207694021) nedbetalt på godt under 1 år.
Tittel: Sv: Ombygging av Buddy til LiFePO4
Skrevet av: Afigiennaimandag 13. desember 2021, klokken 07:51
 :+1: Nå svart en til salgs for å finansere Oransje  :+1:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=241653130