Elbilforum.no

Bilmerker => Audi => Audi e-tron => Emne startet av: Pneg på lørdag 18. januar 2020, klokken 17:40

Tittel: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Pneglørdag 18. januar 2020, klokken 17:40
Er det mange som har vært inne for bytte av kjøleveske? Min bil levert i mars står på verksted. De skulle i utgangspunktet bytte kjøleveske og tette vannlekkasje i  bakluke. Fikk dag 2 beskjed om at deg var komplikasjoner fordi de hadde funnet olje i kjølevesken... siste beskjed var at bilen ble stående fordi de velger og bytte bakre el- motor..
Litt interessant og vite om dette er ett utbredt problem.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: daktarilørdag 18. januar 2020, klokken 17:44
Ikke hørt om, men har mistanke om at den bakre gearboksen er litt overkomplisert.  Finnes endel videoer av den.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: evtronDKlørdag 18. januar 2020, klokken 19:28
Der er et par stykker i US det har haft problemet, og den ene oplevede at bilen gik helt i stå, og efterfølgende skulle have skiftet motor.

https://www.audiworld.com/forums/audi-e-tron-232/2019-e-tron-died-freeway-2985892/ (https://www.audiworld.com/forums/audi-e-tron-232/2019-e-tron-died-freeway-2985892/)
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkublørdag 18. januar 2020, klokken 21:04
Min har fått ny bakre motor/«drive unit» etter svak ulyd - etter undersøkelser ble det funnet metallspon i giroljen.
Tror ikke dette er utbredt, men om jeg ikke hadde kjørt en annen e-tron der jeg merket en svak lydforskjell hadde det ikke blitt oppdaget (på lenge?).
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: daktarilørdag 18. januar 2020, klokken 22:59
Ble lyden borte da? Kan du si noe mer om den lyden, type når den kom og gikk, karakter? Og hadde du vibrasjon i 70 km/t?
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkublørdag 18. januar 2020, klokken 23:24
Lyden ble helt borte! (Fortsatt summing fra fremre motor, men det er jo «by design».)

Ikke lagt merke til vibrasjoner. Lyden var mest fremtredende i 20-25 km ved svakt pådrag (rundkjøringer og kryss), men hørtes også spesielt i baksetet i høyere hastigheter (40-80).
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: daktarilørdag 18. januar 2020, klokken 23:41
Sitat fra: Carkub på lørdag 18. januar 2020, klokken 23:24
Lyden ble helt borte! (Fortsatt summing fra fremre motor, men det er jo «by design».)

Ikke lagt merke til vibrasjoner. Lyden var mest fremtredende i 20-25 km ved svakt pådrag (rundkjøringer og kryss), men hørtes også spesielt i baksetet i høyere hastigheter (40-80).
Ok, takk for info. min har gradvis utviklet om solid uling i 15-25 med lavt pådrag. Får ta det opp med verkstedet igjen.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: tromsøsøndag 19. januar 2020, klokken 00:13
Hmm, slike feil skal jo egentlig ikke skje på en "enkel" elmotor.

Lurer på hva for summing lyder e50 får. Den har vel 2 x front motoren fra e55 og bør da ikke få samme problem som vi prater om her?
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Orbitsøndag 19. januar 2020, klokken 00:32
Biler som er innom verksted nå får automatisk plombert kjølevæsketanken som en del av kampanje 57H3. Så de er i alle fall sensitive for at noen fyller på mer enn godkjent.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkubsøndag 19. januar 2020, klokken 00:47
Sitat fra: tromsø på søndag 19. januar 2020, klokken 00:13
Hmm, slike feil skal jo egentlig ikke skje på en "enkel" elmotor.

Lurer på hva for summing lyder e50 får. Den har vel 2 x front motoren fra e55 og bør da ikke få samme problem som vi prater om her?
Motoren er kanskje enkel, men giret ser ikke helt enkelt ut: https://youtu.be/qTf-_rHQjkU

E50 har vel samme frontmotor (men den brukes mindre) og «ny» bakre motor? (Korriger meg om jeg husker feil).
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Orbitsøndag 19. januar 2020, klokken 08:29
e50 og e55 har samme girsystem på respektive aksler. e50 har samme motorkjerne på begge aksler, dvs den minste varianten.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: VAGsøndag 19. januar 2020, klokken 08:39
Noen som vet hva som gjøres på kampanje 57h3 og TE20?
Jeg har selv time i februar.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Orbitsøndag 19. januar 2020, klokken 08:54
Her er i alle fall 57H3:
Sitat57H3
   
   Technical background
   
   A service package has been prepared for Audi e-tron vehicles manufactured within a specific period. It is our intention to ensure the highest standard of product quality. The service campaign includes the following points:
   
   
   
   Criterion 01 Software updates for door control electronics.
   
   There is a delay before the doors are opened from the inside and the interior door handle sometimes has to be operated twice.
   
   Criterion 02 Software update for parking aid.
   
   The response of the front parking aid, e.g. near the kerb, is too sensitive.
   
   Criterion 03 updating the universal charging cable.
   
   The charging cable does not store the customers last setting (the charging power is reset to 50% when the vehicle is next charged)
   
   Criterion 04 Sealing coolant expansion tank.
   
   The purpose is to prevent the customer from topping up coolant. Adding more fluid can cause coolant to be transported to the high voltage battery.
   
   Criterion 06 Servicing Dc charging connection.
   
   Unwanted moisture being absorbed by the material on the DC charging cover can cause jamming.
   
   Criterion 09 Servicing high voltage traction cable.
   
   The high voltage harness to the electric drive motor on the rear axle may chafe against the subframe and/or power unit support.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: VAGsøndag 19. januar 2020, klokken 09:15
Mange takk.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Ingeniørensøndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Pnegsøndag 19. januar 2020, klokken 09:32
Sitat fra: Carkub på lørdag 18. januar 2020, klokken 23:24
Lyden ble helt borte! (Fortsatt summing fra fremre motor, men det er jo «by design».)

Ikke lagt merke til vibrasjoner. Lyden var mest fremtredende i 20-25 km ved svakt pådrag (rundkjøringer og kryss), men hørtes også spesielt i baksetet i høyere hastigheter (40-80).

Jeg har også registrert noe lyd. Av og til har jeg nok stusset på om det skulle være slik. Om motor lyd øker gradvis er det ikke lett og fange det opp. Er spent på og høre hvordan det blir med ny motor.

Noen som vet om bytte av motor er en stor og komplisert jobb? Sikkert ikke noe problem men er litt bekymret for at dette er jobber som verkstedet ikke har allt for mye trening på.. og det kan bli problemer senere.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: OhmPaPasøndag 19. januar 2020, klokken 13:54
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)

Skakke sladre - men følger med på Audi sine elbiler på vegne av en travel kompis som vurderer e-Tron når hans A4 skal byttes ut etterhvert.

Syns vel at det er litt mere overraskende med slike feil fra erfarne Audi enn en bil-newbie som Tesla var da Model S kom. Men men. Det blir nok fikset på.  :)
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: ToWalkOrDrivemandag 20. januar 2020, klokken 13:12
Sitat fra: OhmPaPa på søndag 19. januar 2020, klokken 13:54
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)

Skakke sladre - men følger med på Audi sine elbiler på vegne av en travel kompis som vurderer e-Tron når hans A4 skal byttes ut etterhvert.

Syns vel at det er litt mere overraskende med slike feil fra erfarne Audi enn en bil-newbie som Tesla var da Model S kom. Men men. Det blir nok fikset på.  :)

Signing out....
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Pnegmandag 20. januar 2020, klokken 18:34
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)

Tror nok Audi har færre mandags biler enn hva Tesla har slitt med, men er redd jeg har kjøpt en av de. Den har nå vært inne 3 ganger hvor den til sammen har stått snart 2 måneder på verksted.
Hentet den i dag etter bytte av bakre motor hvor jeg fikk beskjed om at den måtte inn enda en tur senere for tetting av vannlekkasjen i bakluka...

Ikke imponert over kundebehandlingen jeg har fått, jeg har i alt for stor grad måtte argumentere meg frem til akseptable løsninger. Ikke greit at de uten videre tar som en selvfølge at Q3 eller en T-rock gjør samme jobben for en familie på 5..

Kom siste gangen jeg skulle levere bilen kvart på 7. Ser han på service er på plass, jeg spør om jeg får levere bil, men nei.. helt uaktuellt. «åpner kl 0700» er beskjeden jeg får.. hvor jeg venter til 0700, får lånebilen. totalt ned iset. 10 min med skraping. Men bedre enn forrige gang hvor lånebilen var nesten tom for drivstoff når jeg fikk den.

Mulig jeg er kravstor men skulle bare så inderlig hatt en bil som ikke var full av feil.. Så hadde vi sist helg sluppet en biltur på fjellet med 4 voksne i en trang WV T-rock så undermotorisert at den er en fare i trafikken. Merket jeg ble sur...

Mye Møller Hvam kunne gjort bedre i mitt tilfelle. Eller kanskje jeg bare har hatt uflaks?? Dette nybilkjøpet har i hvert fall tatt allt for mye av min og min arbeidsgivers tid. Og all nybil glede..

Det verste er vel kanskje at jeg ikke lengere har troen på kvaliteten i denne mandags bilen jeg har vert uheldig og fått..

MEN 100% perfekt kjøre nytelse når ting er i orden. Det skal Audi ha. Heldige er dere som har fått bil som fungerer :)
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkubmandag 20. januar 2020, klokken 19:08
Det store spørsmålet er jo om bakre motor har en designfeil (som potensielt kan bli problem på alle biler) eller om det er en produksjonsfeil kun på et fåtall biler, inkludert de som har fått skiftet motor. Det er vel kun tiden som vil gi oss svar på det..

Audi sentralt var svært interessert å få min defekte motor, så møller lokalt måtte pent finne seg i å jobbe overtid for å gjennomføre byttet og få sendt motoren med ekspressfrakt på fly til fabrikken.

Jeg føler med trådstarter, jeg har hatt bilen inne 10 ganger så langt og skal inn igjen neste uke. Et av argumentene med å skifte fra 20 år gammel A4 var jo færre verkstedbesøk - det har ikke slått til så langt.

Jeg har forøvrig også hatt mye forskjellige låne/leiebiler - e-tron, a3, Passat, octavia etc. Stort sett ikke hatt bilen inne over helg, så det har egentlig gått greit.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: daktarimandag 20. januar 2020, klokken 20:15
Nærmer seg vel omlevering for dere snart? Summen av antall feil, spesielt de som ikke blir løst, kan utgjøre en "vesentlig mangel".
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkubtirsdag 21. januar 2020, klokken 00:09
Sitat fra: daktari på mandag 20. januar 2020, klokken 20:15
Nærmer seg vel omlevering for dere snart? Summen av antall feil, spesielt de som ikke blir løst, kan utgjøre en "vesentlig mangel".
Bilen har heldigvis fungert veldig bra og vi har aldri hatt problemer "underveis". Nå har jo appen også satt rekord i å fungere sammenhengende flere uker, håper det fortsetter. Bilen er solid, med unntak av små irritasjoner over enkelte områder i sw som bærer preg av å være designet med tradisjonell "forbrennings-logikk" og av ingeniører uten tilstrekkelig brukertesting (aktivering og planlegging av klima og lading som eksempler).

For å modifisere litt, dette er hva bilen har vært inne for:
Neste uke: Justering av dørhåndtak som blir "stående ute" og bakrutevarmer som har sluttet å fungere.

Møller har egentlig stilt bra opp synes jeg, med unntak av problemer jeg (og flere andre) har knyttet til støy i elektriske apparater (induksjonstopp, micro, TV etc.) i huset ved lading. (kun ved lading av e-tron, Tesla, kia etc. går uten problemer).
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: tromsøtirsdag 21. januar 2020, klokken 00:32
Støy i elektriske apparater ved lading, det var nytt for meg og ikke bra. Kan du fortelle mer om det, hva skjer? Uansett hvis du lader på lav eller høy effekt?
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Ingeniørentirsdag 21. januar 2020, klokken 06:36
Sitat fra: daktari på mandag 20. januar 2020, klokken 20:15
Nærmer seg vel omlevering for dere snart? Summen av antall feil, spesielt de som ikke blir løst, kan utgjøre en "vesentlig mangel".

Og, om ikke annet, så har man vel krav på å få dekket ekstra utgifter ved fossil låne bil som bom, ekstra drivstoff utgifter mm. Selvfølgelig litt avhengig av hvor lang låner periode...
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Kåre Knattentirsdag 21. januar 2020, klokken 10:14
Støy i induksjonstopp samtidig med lading av E-tron, er en intens during som er uavhengig av høy/lav effekt eller 1-fase 230v/3-fase 400V. Jeg har begge typer.
Tittel: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkubtirsdag 21. januar 2020, klokken 10:28
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 21. januar 2020, klokken 06:36

Og, om ikke annet, så har man vel krav på å få dekket ekstra utgifter ved fossil låne bil som bom, ekstra drivstoff utgifter mm. Selvfølgelig litt avhengig av hvor lang låner periode...
Har spurt om å få bensin og bom kompensert, men det var ikke aktuelt. Har ikke vært kranglete på det da det ikke er snakk om så mange 100-lapper, men enig med deg i prinsippet.
Uansett verre med tapt fri- og arbeidstid og ulempene med mindre egnet låne/leiebil.
Tittel: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkubtirsdag 21. januar 2020, klokken 10:40
Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 21. januar 2020, klokken 10:14
Støy i induksjonstopp samtidig med lading av E-tron, er en intens during som er uavhengig av høy/lav effekt eller 1-fase 230v/3-fase 400V. Jeg har begge typer.
Samme her, i tillegg får vi irriterende lyd fra TVen (uavhengig om den er av eller på, bare den er koblet til strøm). Så irriterende å være på kjøkkenet eller stua om bilen lader..

Og for å understreke, vi har prøvd å lade flere andre elbiler, og ingen andre gir støy så langt (Kia e-Niro, Tesla model S, BMW i3, Mercedes B)

Det er et problem for mange, uvisst hvor stort omfanget er da det er litt avhengig av hva slags elektrisk utstyr man har i huset.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200121/ec8bf3bbd55f5a145e3eb86e5e5663b9.jpg)
Men nå er vi litt på siden av bytte av bakre motor, bør kanskje starte egen tråd.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Hårektirsdag 21. januar 2020, klokken 11:17
Tror denne støyen kommer fra ringkjernetransformatorer. De er veldig følsomme for DC-komponenter på nettspenningen. Det låter ikke pent, men er ikke skadelig.
Dette er et ganske kjent problem i HiFi kretser, det er mange forsterkere med store ringkjernetrafoer.
https://www.atlhifi.com/shop/bare-pcb/pcb-for-dc-trap-blocker-filter-for-toroidal-transformers-toroids/

Merk at "DC-komponenter" ikke har noe med likestrøm fra batteriet å gjøre. Laderen utgjør en kompleks belastning av nettet og trekker ikke strøm symmetrisk om nullpunktet for vekselspenningen. Det er derfor man har B-type vern.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Carkubtirsdag 21. januar 2020, klokken 13:59
Sitat fra: Hårek på tirsdag 21. januar 2020, klokken 11:17
Tror denne støyen kommer fra ringkjernetransformatorer. De er veldig følsomme for DC-komponenter på nettspenningen. Det låter ikke pent, men er ikke skadelig.
Dette er et ganske kjent problem i HiFi kretser, det er mange forsterkere med store ringkjernetrafoer.
https://www.atlhifi.com/shop/bare-pcb/pcb-for-dc-trap-blocker-filter-for-toroidal-transformers-toroids/

Merk at "DC-komponenter" ikke har noe med likestrøm fra batteriet å gjøre. Laderen utgjør en kompleks belastning av nettet og trekker ikke strøm symmetrisk om nullpunktet for vekselspenningen. Det er derfor man har B-type vern.
Takk for nyttig info. Bra det ikke er skadelig for utstyret, bare husfreden! Fruen hadde to krav før overgang til elbil:
Det har gått dårlig så langt, men nå har appen faktisk blitt mer stabil og forhåpentligvis kan støyen fikses med filter av noe slag.
Har du noen erfaringer med slike filtre? Jeg har spurt elektriker, men de vil ikke installere noe de ikke vet om vil gi effekt eller ikke.

Det som er synd er at Audi har valgt en løsning for e-tron som skaper mye mer problemer enn det som er tilfelle for andre elbiler (kanskje med unntak av Zoe).
Møller er lite på ballen på dette, men det har nok naturlig årsak i at de prioriterer mer «akutte» problemer som motor, nightvision, lekkende takluker, ettermontering hengerfeste etc - samt å selge og utlevere nye biler.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Hårektirsdag 21. januar 2020, klokken 14:45
Sitat fra: Carkub på tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:59
Har du noen erfaringer med slike filtre? Jeg har spurt elektriker, men de vil ikke installere noe de ikke vet om vil gi effekt eller ikke.
Har en kamerat som var plaget med støy fra forsterkere. Han kjøpte to filtre fra Danmark, og de fungerte bra.
Men slike filtre er tilpasset belastningen. En platetopp trekker vesentlig mye mer strøm enn en forsterker, tror ikke det lar seg gjøre med noe filter.
Har induksjonstopp selv. Men lader kun på natten, så har ikke engasjert meg i problemet.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: tromsøtirsdag 21. januar 2020, klokken 15:32
Kan det være sånn at noen ladebokser fungerer bedre enn andre med tanke på støy?
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Hårektirsdag 21. januar 2020, klokken 15:53
Nei, ladestasjon er jo bare en litt avansert koblingsboks. Det er laderen som genererer støyen.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: tromsøtirsdag 21. januar 2020, klokken 17:57
Ok.

Beklager mer OT men hvor lang er type 2 kabelen som følger med bilen?
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Orbittirsdag 21. januar 2020, klokken 18:05
Sitat fra: Orbit på mandag 06. januar 2020, klokken 16:55
Den som har fulgt med bilen til nå er 6 m, 3-fas, 32A. Ikke mulig å velge noen annen kabel. I de tyske listene står det nå 3-fas 16A, men vet ikke om dette er en endring/opsjon som også kommer hit.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: kjbutirsdag 21. januar 2020, klokken 23:28
Sitat fra: Carkub på lørdag 18. januar 2020, klokken 21:04
Min har fått ny bakre motor/«drive unit» etter svak ulyd - etter undersøkelser ble det funnet metallspon i giroljen.
Tror ikke dette er utbredt, men om jeg ikke hadde kjørt en annen e-tron der jeg merket en svak lydforskjell hadde det ikke blitt oppdaget (på lenge?).

Jeg har også "RC bil" lyd ved kjøring. Hører tannhjul/drivverket godt.
Siden mange har nevnt det samme har jeg regnet med at dette er normalt. Men når du får metallspon i olja er det noe veldig galt.
Anbefaler dere en sjekk av min? Den er produsert i august, 2020 modell.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Ingeniørenonsdag 22. januar 2020, klokken 08:45
Sitat fra: kjbu på tirsdag 21. januar 2020, klokken 23:28
Sitat fra: Carkub på lørdag 18. januar 2020, klokken 21:04
Min har fått ny bakre motor/«drive unit» etter svak ulyd - etter undersøkelser ble det funnet metallspon i giroljen.
Tror ikke dette er utbredt, men om jeg ikke hadde kjørt en annen e-tron der jeg merket en svak lydforskjell hadde det ikke blitt oppdaget (på lenge?).

Jeg har også "RC bil" lyd ved kjøring. Hører tannhjul/drivverket godt.
Siden mange har nevnt det samme har jeg regnet med at dette er normalt. Men når du får metallspon i olja er det noe veldig galt.
Anbefaler dere en sjekk av min? Den er produsert i august, 2020 modell.

Ville snakket med verkstedet og fått det registrert. Reklamasjoner skal meldes uten opphold.  Så får verkstedet avgjøre om det er noe feil.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: No-nameonsdag 22. januar 2020, klokken 13:09
Sitat fra: Pneg på mandag 20. januar 2020, klokken 18:34
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)


Ikke imponert over kundebehandlingen jeg har fått, jeg har i alt for stor grad måtte argumentere meg frem til akseptable løsninger. Ikke greit at de uten videre tar som en selvfølge at Q3 eller en T-rock gjør samme jobben for en familie på 5..

Kom siste gangen jeg skulle levere bilen kvart på 7. Ser han på service er på plass, jeg spør om jeg får levere bil, men nei.. helt uaktuellt. «åpner kl 0700» er beskjeden jeg får.. hvor jeg venter til 0700, får lånebilen. totalt ned iset. 10 min med skraping. Men bedre enn forrige gang hvor lånebilen var nesten tom for drivstoff når jeg fikk den.

Mulig jeg er kravstor

Kravstor synes jeg ikke at du er, men rett og slett dårlig service og elendig kundebehandling.
Har ofte lurt på sånne mennesker. Jobbe i et yrke som har daglig kontakt med andre mennesker, men klarer ikke å yte det lille e, som hadde hjulpet deg en god del, uten at det koster han eller bedriften noe som helst.

Føler jeg blir irritert på dine vegne...
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Pnegonsdag 22. januar 2020, klokken 19:00
Sitat fra: No-name på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:09
Sitat fra: Pneg på mandag 20. januar 2020, klokken 18:34
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. januar 2020, klokken 09:20
Hm, begynner i likne litt på en serie Model S som måtte bytte driveunit opptil flere ganger.

Ikke si de til Tesla gjengen... :)


Ikke imponert over kundebehandlingen jeg har fått, jeg har i alt for stor grad måtte argumentere meg frem til akseptable løsninger. Ikke greit at de uten videre tar som en selvfølge at Q3 eller en T-rock gjør samme jobben for en familie på 5..

Kom siste gangen jeg skulle levere bilen kvart på 7. Ser han på service er på plass, jeg spør om jeg får levere bil, men nei.. helt uaktuellt. «åpner kl 0700» er beskjeden jeg får.. hvor jeg venter til 0700, får lånebilen. totalt ned iset. 10 min med skraping. Men bedre enn forrige gang hvor lånebilen var nesten tom for drivstoff når jeg fikk den.

Mulig jeg er kravstor

Kravstor synes jeg ikke at du er, men rett og slett dårlig service og elendig kundebehandling.
Har ofte lurt på sånne mennesker. Jobbe i et yrke som har daglig kontakt med andre mennesker, men klarer ikke å yte det lille e, som hadde hjulpet deg en god del, uten at det koster han eller bedriften noe som helst.

Føler jeg blir irritert på dine vegne...

Det er i forbindelse med håndteringen av reklamasjoner man ser om neste bilkjøp blir i fra samme forhandler. Blir neppe Møller Bil Hvam for vår del i hvert fall.
Føler de lett kunne ha levert bedre uten at det hadde behøvd og koste de noe særlig.
Det er helt spesielt når man kjøper bil i denne klassen og er uheldig å opplever feil på feil. Her er det IKKE vi som bestiller time for og få utført en jobb. Det er de som tilbakekaller bilen vår for så og bruke den tiden de måtte behøve..

Vurderer sterkt og kreve omlevering. Denne har vel nå vist seg og være en mandagsbil tenker jeg.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: No-nameonsdag 22. januar 2020, klokken 19:53
Kanskje er det det som skal til for å få dem til å skjerpe seg. Verdt å prøve..
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: z4rdonsdag 22. januar 2020, klokken 20:16
Det er utrolig kjedelig å høre slike historier, men kjenner meg igjen i flere av momentene som kommer frem her. Jeg har vært trofast Audi-kunde fra 2005, men jeg ga opp Møller i 2016 etter å ha eid en rekke ulike A4- og A6 quattro. Jeg mener det er helt uavhengig om det er snakk om en såkalt "mandagsbil" eller ei - det handler først og fremst om hvordan man blir møtt og hvor langt selger strekker seg. Der synes jeg evnen til å yte god service sitter litt for langt inne hos Møller. Stå på og krev solid kompensasjon og/eller omlevering.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: elektrofredag 24. januar 2020, klokken 14:15
Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Møller som et gitt her. Har vært inne 5-6 ganger (!) både pga. tilbakekalling, hengerfeste montering, justering av dørhåndtak og reparasjon pga. steinsprut og to ganger karosseriskade! Har fått fantastisk hjelp både på Møller Ensjø, Erik Arnesen og Skadesenteret på Lillestrøm. Kort ventetid, null stress med leiebil. e-Golf og A3. Siste gang hadde de kjørt leiebilen i verkstedhallen for å tine den på Ensjø. Hos Erik Arnesen hadde de vasket bilen min. Kort ventetid, grei bestilling av time og skadetakst i app. Hele veien har jeg fått god oppfølging under og etter besøkene pr. telefon. Har også fått mobilnr. til tekniker som jeg kan ringe/sende SMS til direkte, ved flere av anledningene. God service ser ut som et mønster for meg, siden jeg har vært i kontakt med så mange, på forskjellige steder.

PS! Var også fornøyd med servicen hos Tesla, men måtte den gang enten på drive-in på Grorud etter hvert til Brummundal for å få time innen 6 mnd. Det var også helt uforutsigbart når/om de svarte mail og telefon. Men dette er to år siden, så det har nok blitt bedre. Alltid hyggelig å være på alle service sentrene dems og jeg opplevde at de ville meg vel.
Tittel: Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
Skrevet av: Pneglørdag 25. januar 2020, klokken 10:28
Sitat fra: elektro på fredag 24. januar 2020, klokken 14:15
Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Møller som et gitt her. Har vært inne 5-6 ganger (!) både pga. tilbakekalling, hengerfeste montering, justering av dørhåndtak og reparasjon pga. steinsprut og to ganger karosseriskade! Har fått fantastisk hjelp både på Møller Ensjø, Erik Arnesen og Skadesenteret på Lillestrøm. Kort ventetid, null stress med leiebil. e-Golf og A3. Siste gang hadde de kjørt leiebilen i verkstedhallen for å tine den på Ensjø. Hos Erik Arnesen hadde de vasket bilen min. Kort ventetid, grei bestilling av time og skadetakst i app. Hele veien har jeg fått god oppfølging under og etter besøkene pr. telefon. Har også fått mobilnr. til tekniker som jeg kan ringe/sende SMS til direkte, ved flere av anledningene. God service ser ut som et mønster for meg, siden jeg har vært i kontakt med så mange, på forskjellige steder.

PS! Var også fornøyd med servicen hos Tesla, men måtte den gang enten på drive-in på Grorud etter hvert til Brummundal for å få time innen 6 mnd. Det var også helt uforutsigbart når/om de svarte mail og telefon. Men dette er to år siden, så det har nok blitt bedre. Alltid hyggelig å være på alle service sentrene dems og jeg opplevde at de ville meg vel.

Det er selvfølgelig slik det bør være når man opplever feil på en ny bil. Skal så innmari lite til tenker jeg. Har hørt mye positivt om de forhandlerne du nevner. Samt Allbjerk Drammen.
Kjøpte en ny Nissan Leaf i 2018 til 1/3 av prisen. De har ett godt system for tilbakemeldinger etter et enkelt service besøk. De jobber aktivt for og fange opp ting de ønsker å bli bedre på.