Elbilforum.no
Bilmerker => Volvo / Polestar => Polestar 2 => Emne startet av: anorway på tirsdag 14. januar 2020, klokken 09:34
TeslaBjørn møtte på en Polestar 2 testbil på ladestasjonen på Dal.
Er det prøvekjøringsbilene som er på vei til Oslo etterhvert?
https://www.youtube.com/watch?v=kCRiMn_wzCw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3vzkvaQwBUYfRRGvdRQycH0ywvqQPiz-Oh0954gYP40YVbGW2FZmsQFYc
Er vel ikke lenge til Bjørn er ute og tester da :)
Hvor rask lading blir dette da? Umulig å vite med de parameterene som er gitt kanskje. Ser ikke at polestar oppgir noen garanti for hvor mye man kan lade på feks 40 min. Men volvo xc40 sier at den lader fra 10 til 80 % på 40 minutter. Det har ikke polestar klart i dette tilfellet, den har jo stått på laderen i 40 min og er ikke på 80 %. Jeg antar at den hadde rundt 30 % batteri da den kom, grunnet hva som er ladet og hva som gjenstår å lade? Flott om en som er bedre enn meg i matte kan hamre løs på tallene :)
Står de ikke på en 50kW lader da? Ikke bilen som begrenser da antakelig.
Fra videoen ser vi at den har ladet 28.8 kWh på 39 minutter, dvs gjennomsnittlig ladehastighet på 44.3 kW. Er vel ganske normalt det på en 50 kW lader?
Har ikke sett så mye detaljer om oppbygging av batteriet, annet enn at det er 27 moduler. Tipper det er 4 celler i serie i hver modul (evt paralleller av slike), dvs en eller annen variant av 108s. Det skulle tilsi høy batterispenning, på linje med i-Pace og e-tron. I så fall er effekten litt lav, da da laderen kan levere 125 A, dvs 50 kW totalt allerede fra en cellespenning på 3,7 V (=400 V på batteriet). Men vi vet ingen ting om hva de testet her; kan godt ha vært lading med kaldt batteri.
skal veldige mye til å få noe særlig mer på en 50kW ladestasjon uansett bil tror jeg.
Sorry tenkte det var ionity dal
Bilen ble sett i Trondheim nå i kveld.