Elbilforum.no
Bilmerker => Skoda => Skoda Citigo iV => Emne startet av: Radiobil1 på tirsdag 07. januar 2020, klokken 08:39
Da begynner vel registreringene av CityGo E å komme, står 13 registrert i januar.
Hva synes dere som har kjøpt om bilen, svarer den til forventningere?
Noen som har bestilt Citigo? Er det noe å hente på pris? Er bilene klar for levering?
Jeg bestilte for tre uke siden, produksjon/leveringstidspunkt ikke fastsatt, men stipulert levering i april. Den kom i utstilling for to uker siden, så det går vel litt tid til mange får sin erfaringer.
Jeg bestilte 23. januar.
Fikk levering i uke 18-22 (slutten av april - slutten av mai).
En kollega i Chemnitz Tyskland solgte sin Tesla og kjøpte en Citigo. I dag kunne han fortelle om et veldig spesielt problem:
Bilen er avhengig av nettilkobling for å lade med anstendig hastighet. Uten slik nettilkobling går ladestyrken ned i under 2 kW effekt selv om bilen har samme ladesystem som e-Golf, altså 2 fase 7 kW lading.
Der min kollega bor er det dårlig dekning, og lang kjørevei til jobben, og han får nå ikke lade inn nok strøm på bilen til å komme seg på jobb. Uten netttilkobling lader bilen med 1 kW fra mode 2, og 2 kW fra mode 3, men dette er annenhånds informasjon, og 1 kW lading er noe ulogisk da det normalt ikke er mulig å lade med mindre enn 6A som betyr 1,4 kW om spenningen er på normale 230V.
Sitat fra: elektrolux på fredag 31. januar 2020, klokken 08:17
En kollega i Chemnitz Tyskland solgte sin Tesla og kjøpte en Citigo. I dag kunne han fortelle om et veldig spesielt problem:
Bilen er avhengig av nettilkobling for å lade med anstendig hastighet. Uten slik nettilkobling går ladestyrken ned i under 2 kW effekt selv om bilen har samme ladesystem som e-Golf, altså 2 fase 7 kW lading.
Der min kollega bor er det dårlig dekning, og lang kjørevei til jobben, og han får nå ikke lade inn nok strøm på bilen til å komme seg på jobb. Uten netttilkobling lader bilen med 1 kW fra mode 2, og 2 kW fra mode 3, men dette er annenhånds informasjon, og 1 kW lading er noe ulogisk da det normalt ikke er mulig å lade med mindre enn 6A som betyr 1,4 kW om spenningen er på normale 230V.
Det var mildt sagt en dårlig erfaring. Får håpe det ikke gjelder alle. :o
Nå er ikke jeg kjent med appen, men kan det være avgangstider eller innstillinger i appen som spiller inn?
Vedkommende bygger elbiler, så det er nok ikke der problemet ligger.
Det var jo rart, vil det si at appen er styrende for ladehastighet?
Det virker i overkant merkelig.
Noen som har en god teknisk forklaring på åssen det kan henge sammen?
Vi hentet vår Citigo E i går! Ikke allverdens erfaringer hittil, logisk nok, men håper å kunne bidra etter hvert!
(Bilen ble bestilt første uka i oktober)
Sitat fra: elektrolux på fredag 31. januar 2020, klokken 08:17
En kollega i Chemnitz Tyskland solgte sin Tesla og kjøpte en Citigo. I dag kunne han fortelle om et veldig spesielt problem:
Bilen er avhengig av nettilkobling for å lade med anstendig hastighet. Uten slik nettilkobling går ladestyrken ned i under 2 kW effekt selv om bilen har samme ladesystem som e-Golf, altså 2 fase 7 kW lading.
Mobildekning eller nett via privat lan?
Virker jo veldig rart at nettilgang skal styre ladehastighet.