Elbilforum.no

Populære temaer => Ladeplasser og ladekabler => Lade hjemme => Emne startet av: sveander på Mandag 16. Desember 2019, klokken 10:16

Tittel: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderMandag 16. Desember 2019, klokken 10:16
Hei
Jeg har tenkt frem og tilbake om hvor jeg skulle kjøpe lader.
Jeg tenkte da når Circle K kommer med et tilbud med nedsatt pris på Easee at nå slår jeg til.
Da får jeg et stort firma med muskler og en kundeservice som funker.

På Torsdag fikk jeg laderen og siden da har jeg 2 ganger klart å lade.
Systemet er jo slik at man kan lade på 3 måter;
1. Direkte fra lader bare ved å plugge i kabel
2. V.h.a. app Circle K Charge ( som også brukes for hurtiglading)
3. V.h.a ID-brikken som følger lader

På Torsdag ringte jeg Circle K og de skylte på nettverket til laderne.
Jeg klarte allikevel å lade en gang v.h.a appen. De 2 andre metodene virket ikke
På fredag gjentok det seg og jeg ble fortalt at de skulle fikse så jeg kun kunne lade direkte mens de fant ut av det andre. Etter utallige telefoner frem og tilbake så skulle de få produsent til å fikse dette. Jeg skulle bare vente et par timer. Det skjedde "selvsagt" ikke. I går klarte jeg en andre gang å lade med app , de 2 andre virket ikke

Den appen er veldig rar for den gir ingen feilmelding , den bare insistere på at det lades. Altså den kommuniserer ikke med bil/lader tydeligvis.

Jeg har nå gitt Circle K 2 muligheter i løpet av dagen.
1. fikse det så alle 3 metoder virker ( spesielt 1 og 3)
2. hente lader og kople ned alt de har gjort

Nå får vi se hva som skjer. Dere får beskjed.

Er det noen som har erfaring med dette? Er det bare meg?
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: Lars C. KrogenæsTirsdag 17. Desember 2019, klokken 19:12
Hei Sveander.

Jeg jobber i Circle K og skal høre med kollegaene mine om hva som er utfordringen i dette tilfellet.

Kommer tilbake til deg på torsdag.

Lars
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderOnsdag 18. Desember 2019, klokken 10:34
Hei igjen

Nå er jeg ett steg videre
Jeg begynte å bruke både app og også ladebrikke . Det virket dårlig som dere ser i mitt første innlegg

På mandag satte jeg som sagt et ultimatum. Circle K valgte å prøve å fikse det
Det de har gjort nå er å frigjøre laderen fra appen . Dvs at jeg ikke kan starte og stoppe med app
Det funket for nå kan jeg bruke laderen som en "dum" lader. Setter kablen i og strømmen triller ut og lader bilen.
Jeg kan fortsatt overvåke ladingen på appen og se at det lader. Da ser jeg tid og kwh
Det eneste problemet med det er at det er en forsinkelse så du ser ikke realtime ordentlig.

Nå har jeg jo kjøpt en avansert dyr lader for mer enn dette så det jeg føler er at de har en
vei å gå mht app og ikke minst den programvaren og nett som ligger i bakkant og skal styre dette.
Dette har jeg selvsagt et krav om at skal virke i nær fremtid.

Svein-tore
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderTirsdag 07. Januar 2020, klokken 14:48
En oppdatering

Til slutt ringte en fra Circle k som kunne noe om dette. Det han sier er at det er en app som ikke er så stabil, den ble utviklet for hurtiglading og styre der først og fremst.
Så sier han at problemet nok ligger i nettet som laderne er tilkoplet til gjennom 4g .
De jobber med en ny app og de jobber med en annen løsning på 4g.

I dag bruker jeg den fortsatt som en dum lader og det må det jo bli en slutt på


ps ! EN ANNEN TING
Min lader er jo tilkoplet 400 v 3 faset sikring.
Ladere er begrenset til 13 A siden hovedsikring er kun 25 A. Det måtte elektriker gjøre sa han.

Men vil min E-Up ( ja det er vel bilavhengig) benytte seg av 3 faser og at det dermed lader med mer enn 13 A i praksis?
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: jkirkeboTirsdag 07. Januar 2020, klokken 15:35
Min lader er jo tilkoplet 400 v 3 faset sikring.
Ladere er begrenset til 13 A siden hovedsikring er kun 25 A. Det måtte elektriker gjøre sa han.

Men vil min E-Up ( ja det er vel bilavhengig) benytte seg av 3 faser og at det dermed lader med mer enn 13 A i praksis?

Nei, E-Up har kun 1-fase lader så da får du bare 1x13A (3kW).
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderOnsdag 08. Januar 2020, klokken 10:13
Min lader er jo tilkoplet 400 v 3 faset sikring.
Ladere er begrenset til 13 A siden hovedsikring er kun 25 A. Det måtte elektriker gjøre sa han.

Men vil min E-Up ( ja det er vel bilavhengig) benytte seg av 3 faser og at det dermed lader med mer enn 13 A i praksis?

Takk
Blir effekten 13 A x roten av 3 hvis man har en bil som lader med 3 faser?

Nei, E-Up har kun 1-fase lader så da får du bare 1x13A (3kW).
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77Lørdag 01. Februar 2020, klokken 12:48
Jeg har nettopp kjøpt Easee via Cirkle K - det vil jeg IKKE anbefale!

Installatøren tok kontakt og monterte ladestasjonen etter avtale, dette gikk fint og bilen ladet som den skulle.

Så skulle jeg koble laderen mot den fantastiske CirkleK appen for å  få tilgang på "smarte" funksjoner for å styre lading -  da begynte moroa... I appen må man legge inn en kode som skal følge med i et eller annet velkomstbrev, det hadde jeg ikke fått. Prøvde å ringe kundeservice, kom bare til en telefonsvarer, sendte en epost i steden. Neste dag fikk jeg svar og kode, men den klarte jeg ikke å aktivere i appen, får bare feil. Jaja bilen ladet da ihvertfall.

Neste dag får jeg en ny epost fra kundeservice, lader er nå "aktivert" og kan styres fra app. Appen lot seg ikke aktivere, fikk bare feilmeldinger. Bilen ville da ikke lade lenger! Jeg trengte strøm, prøvde å ringe kundeservice- men de er kun åpen mandag-fredag 08-16! Merkelig nok er jeg sjelden hjemme mandag til fredag 08-16, kundeservice for hjemmelading med slike åpningstider er en vits! Heldigvis fikk jeg ladet på jobb slik at jeg hadde nok strøm til å kjøre hjem.

Sendte en passe irritert epost til "kundeservice" og beskrev problemet. Neste dag fikk jeg svar om at de hadde litt tekniske problemer med appen. Kundeservice fikk programmert laderen til å starte automatisk uten autentisering, så nå har jeg en lader som ihvertfall lader bilen når jeg setter i kabelen. Appen har jeg nå gitt opp.

Hadde jeg visst hvor trøblete dette skulle bli hadde jeg bestilt en "dum" lader uten slike fantastiske "smarte" funksjoner.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77Lørdag 01. Februar 2020, klokken 12:49
Og hadde jeg lest denne tråden før jeg bestilte lader hadde det neppe blitt fra Cirkle K....
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: turfsurfſøndag 02. Februar 2020, klokken 07:43
Henvend deg til Easee og hør om du kan bli tester av appen deres. Den skal være bra.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77ſøndag 02. Februar 2020, klokken 12:08
Henvend deg til Easee og hør om du kan bli tester av appen deres. Den skal være bra.
Nja, er ikke helt motivert for å betateste - er avhengig av at bilen er ladet opp hver morgen. All den tid jeg ikke har noen effekttariff eller variabel strømpris gjennom døgnet ser jeg ikke noe poeng i å styre lading.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderTirsdag 04. Februar 2020, klokken 12:07
Hei

Nei appen virker ikke , det har Circle k innrømmet til meg direkte. De jobber med en ny.

Men nå krangler jeg med dem for jeg  vil ikke betale faktura før alt virker. Selvsagt.
De prøver seg med at når den er installert så er varen levert. De ser bort fra at funksjonalitet som skal gjøre den intelligent ikke virker. Jeg kunne jo da heller ha kjøpt en dum lader for mye mindre penger.

Jeg har også koplet inn Forbrukerrådet så får vi se hva som skjer.
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Hadde de advart ved bestilling at app ikke virker så kunne jeg hatt et valg.
De har også problem med 4G som sitter i boksene. De skal komme med en annen løsning.

Jeg er redd at en ny app tar lang lang tid og da vil ikke jeg betale full pris. Jeg har tilbudt delbetaling
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: JamboTirsdag 04. Februar 2020, klokken 12:38
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Statlig? Circle K er da ikke statlig? Eier er firmaet Couche-Tard i Canada.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderTirsdag 04. Februar 2020, klokken 12:52
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Statlig? Circle K er da ikke statlig? Eier er firmaet Couche-Tard i Canada.

Det har du helt rett i. Beklager
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: Vollis47Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 16:20
Hei

Nei appen virker ikke , det har Circle k innrømmet til meg direkte. De jobber med en ny.

Men nå krangler jeg med dem for jeg  vil ikke betale faktura før alt virker. Selvsagt.
De prøver seg med at når den er installert så er varen levert. De ser bort fra at funksjonalitet som skal gjøre den intelligent ikke virker. Jeg kunne jo da heller ha kjøpt en dum lader for mye mindre penger.

Jeg har også koplet inn Forbrukerrådet så får vi se hva som skjer.
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Hadde de advart ved bestilling at app ikke virker så kunne jeg hatt et valg.
De har også problem med 4G som sitter i boksene. De skal komme med en annen løsning.

Jeg er redd at en ny app tar lang lang tid og da vil ikke jeg betale full pris. Jeg har tilbudt delbetaling
Jeg synes det høres riktig ut med delbetaling. Foreslå å betale hva det ville kostet deg for en dum lader, så kan resten bero til de har fått orden på resten.

Glad vi gikk for Zaptec!
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderTirsdag 04. Februar 2020, klokken 22:50
I kveld virker den ikke. Den er offline
Så nå lader jeg med vanlig lader til bilen

Ser på app at den er offline som den var i helgen også. Den ber om brikke for å lade , men  det hjelper ikke

Edit ; oppdatering 5/2 . Ringte kundeservice i dag og de visste ikke om noen problemer. Men han ordnet nå så jeg ikke er avhengig av nettverket som disse laderne står på. Håper det gjorde den enda dummere og at nå kan jeg lade uansett hva Circle k gjør. 
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77Onsdag 05. Februar 2020, klokken 15:11
I kveld virker den ikke. Den er offline
Så nå lader jeg med vanlig lader til bilen

Ser på app at den er offline som den var i helgen også. Den ber om brikke for å lade , men  det hjelper ikke

Edit ; oppdatering 5/2 . Ringte kundeservice i dag og de visste ikke om noen problemer. Men han ordnet nå så jeg ikke er avhengig av nettverket som disse laderne står på. Håper det gjorde den enda dummere og at nå kan jeg lade uansett hva Circle k gjør.
Jeg har heldigvis ikke fått kontakt med laderen via app, den har virket utmerket siden "kundeservice" gjorde den "dum". Laderen fungerte uten problemer i går.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: AnterialisOnsdag 05. Februar 2020, klokken 22:23
Kun et spørsmål, låser Circle K ladeboksen (Easee) til sin egen app? Kan du bruke den vanlige appen til Easee? Jeg kjøper Easee ladeboksen i disse dager via Tibber, kan ikke du bruke din Easee-boks som om du kjøpte den et annet sted?
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77Torsdag 06. Februar 2020, klokken 14:06
Kun et spørsmål, låser Circle K ladeboksen (Easee) til sin egen app? Kan du bruke den vanlige appen til Easee? Jeg kjøper Easee ladeboksen i disse dager via Tibber, kan ikke du bruke din Easee-boks som om du kjøpte den et annet sted?
Cirkle K vil etterhvert ta betalt, mener det var 39kr per måned. Dersom man ikke ønsker å betale blir laderen satt offline og virker som en "dum" lader - slik min lader fungerer nå... Hva som må gjøres for å få laderen online mot andre enn Cirkle K vet jeg ikke.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: Lars C. KrogenæsFredag 07. Februar 2020, klokken 10:48
Hei

Easee Home laderen som Circle K leverer, er identisk med den Tibber leverer. Ladestasjonen har et innebygget simkort og aktivt mobilabonnement som skal dekkes inn av månedskostnaden. Ladestasjonen trenger OK dekning, eller bedre, for å fungere bra. Dersom det er dårlig 4G dekning, kan den kobles opp på lokalt WiFi.

Alle Easee Home ladestasjoner kommuniserer med Easee sin cloud-tjeneste. Så kobler Circle K, Tibber, e-fuel og andre seg mot easee sin cloud for å kommunisere med laderen.

Easee satte dette først opp mot Tibber med en proprietær kommunikasjonsløsning, mens Circle K, e-fuel og andre bruker systemer som krever OCPP. Det har vært mye ustabilitet med OCPP fra Easee sin side, men det jobbes med dette og bare de siste 24 timene har ting blitt mer stabilt. Circle K er ikke fornøyd med den tjenesten vi har levert, og har derfor heller ikke innført betaling for denne tjenesten. Easee home er en fantastisk ladestasjon med mange muligheter fremover, og det vil komme mye spennende løsninger i årene fremover, selv om vi er "et stykke unna" i dag.

Det er fullt mulig å bytte leverandør av app. Har du kjøpt ferdig installert ladestasjon av Circle K, er det ingenting i veien for å gå over til Tibber, og omvendt. Gå inn på easee.cloud, registrer deg som bruker og velg hvilket selskap din ladestasjon skal være koblet opp mot. Husk å ta kontakt med gammelt selskap for å si opp avtalen, slik at du ikke risikerer å måtte betale for et abonnement du ikke har sagt opp. Ta kontakt med ny tjenesteleverandør og si at du vil bli kunde.

Lars
Circle K

 

Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77Lørdag 08. Februar 2020, klokken 10:30
Fint og hyggelig at Lars her på forumet svarer grundig på vegne av Cirkle K - MEN de færreste kundene er nok her på forumet!
 
Hva med å sende en epost til kundene om problemene med Easee og appstyring?

Og ikke minst, hva med å ha en kundeservice  for hjemmelading som faktisk holder åpent når folk er hjemme... Når apparater vi er helt avhengige av skal bli smarte og kreve oppkobling mot skyen for å virke holder det ikke med kundeservice med åpningstider som en gammeldags bankfilial (de fleste banker har nå kundetelefon som er åpen 7 dager i uka fra tidlig morgen til sen kveld...).
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: KjellOLørdag 08. Februar 2020, klokken 22:59
Jeg kjøpte Easee ladenoks via Tibber og den fungerer kjempebra. Anbefales.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: Anterialisſøndag 09. Februar 2020, klokken 10:00
Hvorfor trenger egentlig Easee 4g nett? Eller den fungerer kanskje på 3G også? Er vel flere steder med god 3g dekning kanskje?
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sjokomelkſøndag 09. Februar 2020, klokken 10:09
Hvorfor trenger egentlig Easee 4g nett? Eller den fungerer kanskje på 3G også? Er vel flere steder med god 3g dekning kanskje?
3G/UMTS-nettet er lagt ned ganske mange steder i Norge allerede. Telenor begynte å fjerne det allerede i fjor, og skal ha dratt ut pluggen helt i løpet av 2020.
Telenor og Telia har åpnet nye nett på 800MHz som kalles LTE-M og NB-IoT som begge er 4G-varianter, og er ment for dingser som trenger nettilgang. (IoT = Internet of Things)
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: Lars C. Krogenæsſøndag 09. Februar 2020, klokken 20:47
hsa77:

Circle K sin kundeservice er åpen 24t i døgnet. På dagtid går førstelinjesupport til Riga. Kan ikke de fikse problemet blir det videresendt til de på jobb i Oslo, som kun jobber med lading.
Mellom 16.00 og 21.00 har vi opprettet et eget kveldsteam i Oslo som svarer på spørsmål om lading, og er også de som svarer på e-post. Dette er et kompetent team som har fått endel opplæring, og som lærer mer hver uke som går. Kan ikke de løse problemene blir det sendt til de på jobb på dagtid. Nattestid og i helgene er det et annet norsktalende team på jobb i Riga, som kan bistå kunder med enkle ladeutfordringer, og kan varsle duty-officer i bakvakt ved større hendelser.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hsa77Mandag 10. Februar 2020, klokken 00:03
Lars:
Takk for utfyllende og godt svar. Med folk som deg på laget kommer nok Cirkle K til å levere en god tjeneste etterhvert! Det gjenstår en del, først og fremst at appen virker, men det er også et forbedringspotensial på kommunikasjon med kundene.

Etter å ha undersøkt litt forstår jeg hva jeg gjorde feil da jeg hadde det travelt og ikke fikk laderen til å virke. Jeg  tok frem telefonen og gikk inn på m.circlek.no. Der valgte jeg Circle K og "kundeservice" - da kommer det frem en rekke telefoner som har åpningstid 08-16 - kun sperring av kort står som døgnåpent. Lading er ikke nevnt i det hele tatt på denne lista og jeg prøvde derfor å ringe sentralbordet og fikk da en telefonsvarer som fortalte at åpningstidene var man-fre 08-16.

Telefonnummer til kundeservice for lading finner man ved å velge reklamebanneret "Circle K Charge" scrolle seg helt i bunn på siden og velge "kontakt oss",   i bunnen på neste side finner man et telefonnummer. At dette er en døgnåpen kundeservice for hjelp med lading er ikke åpenbart... Hvorfor står ikke dette nummeret på siden med de andre kundenumrene? Spesielt siden nummeret for å sperre kort er det samme som nummeret man skal ringe for å få hjelp med lading....
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderMandag 10. Februar 2020, klokken 10:24
  i bunnen på neste side finner man et telefonnummer.
22962400 eller 81001800 ?
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderMandag 10. Februar 2020, klokken 10:31
Hei

Easee Home laderen som Circle K leverer, er identisk med den Tibber leverer. Ladestasjonen har et innebygget simkort og aktivt mobilabonnement som skal dekkes inn av månedskostnaden. Ladestasjonen trenger OK dekning, eller bedre, for å fungere bra. Dersom det er dårlig 4G dekning, kan den kobles opp på lokalt WiFi.

Alle Easee Home ladestasjoner kommuniserer med Easee sin cloud-tjeneste. Så kobler Circle K, Tibber, e-fuel og andre seg mot easee sin cloud for å kommunisere med laderen.

Easee satte dette først opp mot Tibber med en proprietær kommunikasjonsløsning, mens Circle K, e-fuel og andre bruker systemer som krever OCPP. Det har vært mye ustabilitet med OCPP fra Easee sin side, men det jobbes med dette og bare de siste 24 timene har ting blitt mer stabilt. Circle K er ikke fornøyd med den tjenesten vi har levert, og har derfor heller ikke innført betaling for denne tjenesten. Easee home er en fantastisk ladestasjon med mange muligheter fremover, og det vil komme mye spennende løsninger i årene fremover, selv om vi er "et stykke unna" i dag.

Det er fullt mulig å bytte leverandør av app. Har du kjøpt ferdig installert ladestasjon av Circle K, er det ingenting i veien for å gå over til Tibber, og omvendt. Gå inn på easee.cloud, registrer deg som bruker og velg hvilket selskap din ladestasjon skal være koblet opp mot. Husk å ta kontakt med gammelt selskap for å si opp avtalen, slik at du ikke risikerer å måtte betale for et abonnement du ikke har sagt opp. Ta kontakt med ny tjenesteleverandør og si at du vil bli kunde.

Lars
Circle K

 

Takk Lars for at du bryr deg. Dette er mye bedre enn de tomme svarene man får på kundeservice. Beklager å si det

Jeg har stusset på dette med 4 G for de har sagt noe om det til meg også. Jeg har logget på laderen og der ser jeg at det er full dekning for 4G . Jeg har også prøvd ved å kople til hjemmenettverk . Men det er bare ikke stabilt. Jeg har tro på denne forklaringen med OCPP. Nå falt det også en brikke på plass mht nettverket som vi er tilkoplet. Det er egentlig Tibber sin cloudløsning.

Nå håper jeg på bedre app og at ting skal funke. Det gode er at Circle k har stilletiende godtatt at jeg har bestridt faktura siden den ikke er stabil. 
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderTorsdag 27. Februar 2020, klokken 16:41
Og i dag kom inkassovarsel.

Uten noen svar på mine innvendinger og bestridelse av at varen er komplett.
Slik er det bare man er stor 
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: RR0202Fredag 13. Mars 2020, klokken 16:35
Bestillte lader 17. januar og fikk bestillingsbekreftelse med en gang. Hørte ikke noe på flere uker og henvendte meg via epost for å forhøre meg om fremgang, ingen svar, sendte enda en mail med samme resultat. Denne uken sendte jeg mail om at jeg ikke lengre ønsket laderen pga sen levering og ingen kontakt. Da ble jeg etter et par timer oppringt av montør. De hadde nettopp fått bestillingen. Sa til dem at jeg godt kunne få den installert om det skjedde snarlig, og informerte Cirkle K om dette samtidig via mail. Har fått svar på dette at det er ok, og med en liten rabatt pga ventetid. Idag fikk jeg igjen mail om at denne var avbestilt og ikke ble sendt installatør. Gleder meg til fortsettelsen, mulig jeg får en lader på veggen iløpet av sommeren :)
Virker rotete på kundesenteret da de ikke svarer på mail og ikke klarer å følge opp bestillinger, helt til jeg melder om at jeg vil avbestille. Installatør er også ganske oppgitt da informasjon jeg fikk ikke stemmer, hvor det står at lader blir sendt til dem, men installatør meldte om at de må bestille etter å ha kontaktet meg. :)

Nå angrer jeg igjen på at jeg valgte å beholde bestillingen, og kunne helst sett meg om etter annen seriøs aktør.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: sveanderTorsdag 19. Mars 2020, klokken 10:38

Nå angrer jeg igjen på at jeg valgte å beholde bestillingen, og kunne helst sett meg om etter annen seriøs aktør.

Har det skjedd noe mer?
Jeg har nå betalt faktura , men saken er ikke avsluttet for jeg mener jeg har fått et produkt som ikke gir den funksjonalitet som Circle k lovte. Forbrukerrådet har nå saken så får vi se hva som skjer. 
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: ruslebiffTorsdag 19. Mars 2020, klokken 10:55
Og i dag kom inkassovarsel.

Uten noen svar på mine innvendinger og bestridelse av at varen er komplett.
Slik er det bare man er stor

Husk at inkassovarsel er det bare å bestride dersom man ikke er enig i kravet. Inkassoselskapet kan da ikke gjøre noenting, og det er selger som må ta saken videre i rettssystemet.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: RR0202Fredag 20. Mars 2020, klokken 19:54
Har det skjedd noe mer?

Fått dato for installasjon, neste uke, pga karantene. Idag ble jeg oppringt av CirkleK som egentlig bare ville beklage at det hadde tatt så lang tid og bekrefte at jeg hadde fått 500,- i rabatt på pakken.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: RR0202ſøndag 05. April 2020, klokken 16:23
Nå har det gått 80 dager fra bestilling, og jeg har enda ikke fått en brukbar lader på veggen.
Det var feil på laderen, men Circle K mente det var jording som var problemet, jeg fikk fikset ny jording til 3000+mva, men lader fungerer like dårlig.

Installatør skulle kontakte meg "etter påske" med ny dato for ny installasjon av ny lader.
Gleder meg til Circle K tar kontakt...
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: RR0202Onsdag 22. April 2020, klokken 20:51
90 dager tok det før jeg fikk fungerende lader på veggen hjemme.
CircleK kundeservice får stryk av meg, jeg sender mail for å holde kontakten, men ingen av dem er blitt svart på. De ringer kun når jeg skriver på Facebook. Det virker heller ikke som om dem har kontroll på hva de kommuniserer ut til kunde. Jeg fraråder på det sterkeste å bruke CircleK basert på min erfaring.
Det er lov å være uheldig en eller to ganger. Men så mange gjentatte ganger i løpet av disse 90+ dagene er helt hårreisende.
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: EllisMandag 23. November 2020, klokken 21:38
Hei!
Tenkte bare at jeg skulle legge ut min erfaring med Circle K og Easee ladeboks. Bestilte på nett, og la inn ønske om elektriker (benyttet meg av rabatt gjennom OBOS). Enkel bestilling, og rask montering av lokal elektriker. Satt den opp i dag, veldig kjapt og enkel registrering, app ser ut til å fungere, og ladebrikke aktivert. Frem til nå en veldig god opplevelse av leveransen. Men vi får se om jeg beholder inntrykket etter noe bruk. På meg virker det i alle fall som Circle K har fått orden på logistikken. Men koppen fikk jeg ikke, selv om de lovte det.. :)

Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: hybrid88ſøndag 29. November 2020, klokken 14:43
Hva er status på dette her?

Hva er "ulempen" med easee levert av circle K kontra å kjøpe den i en elektrobutikk og få en lokal elektriker til å installere
Tittel: Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
Skrevet av: mrcſøndag 29. November 2020, klokken 16:28
Hva er status på dette her?

Hva er "ulempen" med easee levert av circle K kontra å kjøpe den i en elektrobutikk og få en lokal elektriker til å installere

Å kjøpe lader og installasjon separat kan vel ha sine ulemper garanti/reklamasjonsmessig. Kjøper man dette samlet av et selskap og får det installert av dem, er garantien/reklamasjonen samlet. Hvis det blir feil på laderen senere og du har kjøpt den et annet sted enn av dem som gjorde installasjonen, har vel utsalgsstedet ikke noe ansvar for selve installasjonen. I noen tilfeller vet man kanskje ikke om problemet er knyttet til laderen eller det elektriske anlegget.

Sett ut i fra dette, ser jeg på det som en fordel å kjøpe laderen gjennom dem som installerer den. Med mindre de som selger den ikke har noe eget serviceapparat og sender ut tekniker/elektriker på sin regning hvis enheten får problemer.

Ellers er jeg her selv litt usikker, men spørsmålet er kanskje hva fordelen med å kjøpe den gjennom Cirkle K er. Så vidt jeg forstår er det også noe knyttet til app-løsning, men er det evt. slik også at det er en app hvis man kjøper standardproduktet?