Elbilforum.no
Bilmerker => Leaf 2010-2017 => Nissan => Carwing => Emne startet av: ravn på onsdag 29. februar 2012, klokken 09:57
Er det flere som har problemer med å nå bilen via carwings i dag?
Hadde jo vært morro om dette var ett skuddårsproblem :)
Jeg får heller ikke kontakt.
Fungerer for meg. Er inne i carwings både via mobil og PC akkurat nå.
Får logget inn både på mobil og web, men får ikke oppdatert data fra bilen.
Får ikke kontakt med bilen vi heller :)
Samme her, får logget inn, men ikke kontakt med bilen :'(
Samme her. Får ikke kontakt med bilen.
Jeg har ikke fått svar fra bilen siden 07:33 i dag, så jeg antar noe er nede.
Misstenker at Nissan anser europa mindre viktig enn USA og Asia når de finner oppgraderingsvinduer, så dette kan jo være være "kort" nedetid pga. oppdateringer? Helt sikkert oppe igjenn når de står opp i USA :)
Thomas
Snakket med kundesupport, alt var fint fram dems side. Men "skulle ta det videre".
Jeg fikk oppdatert ladestasjoner fra bilen.
SitatIdunn : Vi har nå nettopp fått inn en melding om at det er en midlertidig sendingsfeil på serveren og derfor går det ikke ann å oppdatere Carwings.
Idunn : Vi vil komme tilbake med mer informasjon så snart vi vet noe mer.
Jeg tipper skuddsårsproblem jeg, hehe.
Jeg har hatt tilkoblingsproblemer i flere dager. Har forsøkt reinstallering og tilgang fra ulike grensesnitt. Får følgende feilmelding på kaudervelsk (evt. nederlandsk?):
Uw sessie is afgelopen. log opnieuw in a.u.b.
Kommer ikke inn i Ræwings i det hele tatt
Merkelig at det er så ulikt. Hos meg fungerer det helt greit. Startet lading fra 80% - 100% fra mobil-app for en stund siden og var nettopp inne og sjekket status nå og ladingen var kommet til 92%. Sjekket både på mobil og PC.
Hva har de som ikke kommer inn og hva har de som kommer inn.Jeg bruker Android appen og kommer ikke inn.
Jeg kommer ikke i kontakt med bilen. Hverken fra data eller mobil...
Sitat fra: ElRey på onsdag 29. februar 2012, klokken 13:00
Jeg har hatt tilkoblingsproblemer i flere dager. Har forsøkt reinstallering og tilgang fra ulike grensesnitt. Får følgende feilmelding på kaudervelsk (evt. nederlandsk?):
Uw sessie is afgelopen. log opnieuw in a.u.b.
Google translate sier: "Økten er utløpt. logg inn igjen hvis du vil"
Oppe hos meg nå
Jeg får heller ikke kontakt, får denne meldingen:
"Uw sessie is afgelopen. Log opnieuw in a.u.b" ....????
Nå virker det hos meg også
Sitat fra: snurre100 på onsdag 29. februar 2012, klokken 15:48
Hva har de som ikke kommer inn og hva har de som kommer inn.Jeg bruker Android appen og kommer ikke inn.
Og..... Kjør konspirasjonsteorier! ;D
Men for all del, det kan være gjort endringer i sesjonshåndteringen som påvirker ulike måter å kontakte carwings på forskjellig. Eller kanskje oppgraderinger som krever endring i klient-enden av ett elelr annet slag? Jobber selv med systemer der man kan slette alle brukersesjonene slik at alle må logge inn på nytt. Men det er ytterst sjeldent det gjøres.
Sitat fra: snurre100 på onsdag 29. februar 2012, klokken 15:48
Hva har de som ikke kommer inn og hva har de som kommer inn.Jeg bruker Android appen og kommer ikke inn.
Hos meg virket det helt fint via både PC og og den modifiserte amerikanske appen.
Fikk bekreftet fra Nissan at det dreide seg om skuddsårsproblemer :)
Og siden det begynte å virke igjen over midnatt 1. mars så regner jeg med at de ikke gadd å fikse det i denne omgang, men bruker de neste fire årene på å glemme det av, hehe.
Microsoft har faktisk hatt problemer med systemene sine i forbindelse med skuddårsdagen, og vi skal ikke se bort fra at det er nettopp dette vi fikk smake også!
http://www.digi.no/890887/derfor-krasjet-azure (http://www.digi.no/890887/derfor-krasjet-azure)
Sitat fra: ravn på fredag 02. mars 2012, klokken 08:51
Fikk bekreftet fra Nissan at det dreide seg om skuddsårsproblemer :)
Nesten utrolig. Da er det bare å vente 4 år til de samme problemene dukker opp igjen.
Ordningen med skuddår hvert 4 år ble jo innført av Julius Cesar for 2058 år siden. Pave Gregor justerte jo litt for en del år tilbake (i 1582) ved å droppe skuddårs dagen hvert 100 år noe som laged bry for softwaerefolk i 2000 hvor vi skuddår alikevell. Neste gang vi mangler skuddårsdag er om 88 år, i 2100, og neste problem der igjen blir år 2400 med skuddårs dag. Så det er greit om de som nå fikser software i førstomgang gjør det enkelt og bare tar hensyn til en ekstra dag i slutten av Februar hver 4. år. Leafen er en veteranbil i 2100, og noen endringer i operativsystemer må en vel vente før den tid, kanskje ikke iphonen virker så lenge heller. I 2400 har vi kanskje en annen kalender?
I Norge fikk vi den Greorianske kalender i 1700. Takk til Danmark og Ole Rømer, som gikk til kongen å sa at "Katolikkenes kalender er bedre enn vår la oss bruke den"! Svenskene brukte 53 år til før de oppdaget det samme.
I Japan ble den først innført i 1863, kanskje de ikke er helt vandt med systemet ennå.
Har dere andre fått kontakt med bilen nå via carwings? Får fortsatt " økten er utløpt..." når jeg prøver å komme inn via iPhone. Evt hva må til for å komme i kontakt igjen. ?
Carwings har fungert utmerket hos meg i dag. Første forsøk ca. klokken 0700. Carwings for Android.
Får ikke respons fra bilen i kveld, men innlogging er ikke et problem.
Har ikke hatt tilgang i dag, kanskje ikke på flere dager siden det er noen dager siden sist jeg var innpå Får nå opp " kontroll av brukerinfo. Vent" og der står den bare å spinner :-(
Min funker fint, oppdatert kl:23:27 ;)
Død hos meg igjen også.
Jaja.
funker ikke hos meg heller...
Fungerer på web, men ikke Android appene.
Fungerer på min android kl:14:18 ;)
Fungerer igjen hos meg nå.
Så er vel bare å bli vant til at det går litt opp og ned :(
Jeg kommer fremdeles ikke inn, hverken på iphone eller ipad.
Har prøvd å reinstallere programmet men uten resultat, kun den berømte hollenderen.
Noen som har et godt tips ?
Det har funket stabilt de siste dagene (mer eller mindre), men man må veldig ofte forsøke å logge på TO ganger. Første gangen funker det ofte ikke.
Fortsatt hollender her også :(