Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model X 2014 - 2022 => Emne startet av: Rævedilter på mandag 04. november 2019, klokken 07:11
Nokon som har opplevd dette?
Eg har merka det fleire ganger i det siste, virker som i låg hastighet er den tyngre på rattet, ekstra merkbart med tilhenger, eg kjørte 400 km med 2tonn+ i helga så da merka eg det godt.
X75 kjørt 70 000 km
Dobbeltsjekket innstillingene på styring? Mulig den ikke er satt til Comfort?
Har aldri trykket på noko der, men skal sjekke.
Det kan jo hende at krysset i rattstammen din har havarert.
STEERING I-SHAFT LINK LOWER(1027826-00-B)
Min måtte byttes på 80.000.
Du merker at den blir tyngre på rattet og at selvopprettelsesegneskapene etter sving forsvinner.
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 04. november 2019, klokken 13:21
Det kan jo hende at krysset i rattstammen din har havarert.
STEERING I-SHAFT LINK LOWER(1027826-00-B)
Min måtte byttes på 80.000.
Du merker at den blir tyngre på rattet og at selvopprettelsesegneskapene etter sving forsvinner.
Min også på nesten samme kmstand.
Gjorde ingen forskjell å justere bidraget fra servoen, heller.
Sitat fra: Rævedilter på mandag 04. november 2019, klokken 11:16
Har aldri trykket på noko der, men skal sjekke.
Den stod på "Standard"
Da var eg innom Tesla og dei smurte opp et kryss på styringa så den fungere nokre veker til og så skal den skiftes.
Sitat fra: Rævedilter på mandag 11. november 2019, klokken 11:14
Da var eg innom Tesla og dei smurte opp et kryss på styringa så den fungere nokre veker til og så skal den skiftes.
Litt utrolig at Tesla ikke har fått kontroll på dette ennå.
Måtte bytte samme del på min Mod S -15 mod etter 36000km.
Nå i vår måtte samme krysset byttes også på min Mod X -17 etter ca 38000km.
Så hvis den har vart 80000km på enkelte biler så er jo det ganske bra.... :o
Trur ikkje det er km som tar den, det er tida iom. at den kan smøres opp igjen. Min er produsert for 2 år sidan og gått 70000.