Elbilforum.no

Bilmerker => Tidlige: Buddy / Kewet => Emne startet av: RoadRunner på onsdag 30. oktober 2019, klokken 19:28

Tittel: MetroBuddy - lade dødt NiMH framdriftsbatteri
Skrevet av: RoadRunneronsdag 30. oktober 2019, klokken 19:28
Har endelig fått tid til å se på prosjektet, 2010 modell med dødt framdriftsbatteri og kræsjet front.

Det står 60 celler foran og 60 bak. Ser ut som at det er to i parallell, så det skulle bli 36v foran + 36v bak.
Jeg har erfaring med blybuddy, men ingen erfaring fra NiMH.
Måler 1.4v over hele pakken. Hva er den beste måten å lade cellene på slik at jeg kan ta ibruk orginalladeren på?
Hvor mange Ah er hver enkelt celle og er det 1.2v som er korrekt spenning?
Og så et praktisk spørsmål: hvor ligger 12 servicebatteri ?
Tittel: Sv: MetroBuddy - lade dødt NiMH framdriftsbatteri
Skrevet av: RoadRunnerfredag 01. november 2019, klokken 15:26
Konklusjonen så langt er at det er ikke 12v servicebatteri på metrobuddyen- dc/dc converteren leverer strøm til 12v-anlegget.