Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Lading av Tesla => Emne startet av: oto på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:09
Fikk installert CCS-oppgradering og levert adapter i dag, og testa på to Fortum 50kW-ladere på to ulike lokasjoner. Men det funka ikke. «Ladeefekt. Kommunikasjonsproblemer. Sjekk at bilen er skrudd av og prøv igjen», sa laderen. Prøvde å koble adapter først til bil og deretter først til lader. Testa chademo-adapteret, som funka, så antagelig ikke noe galt med laderne.
Tips, anyone, foruten å besøke Tesla igjen?
Langt fra en SuC?
Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:10
Langt fra en SuC?
Kan stikke bortom en i morgen. Kan superlading «vekke» CCS-oppgraderingen på et vis, tenkte du?
Bare for å sjekke at det ikke er Fortum som er problemet.
Får sjekke hos Grønn Kontakt også i morra.
Min erfaring med ladere fra andre enn Tesla tilsier at det er fullt mulig at det er laderne som er problemet.
Njo, men det er kanskje ikke så sannsynlig at chademo virker og ccs ikke, på de to første laderne jeg tester. :-)
Det virket på første forsøk med Fortum 50kW i forrige uke, etter retrofit på min X. Kan de ha fucka opp kodingen for eksempel? Tekniker brukte 1,5 time kun på kodingen (fordi software måtte loades på ny, den sendte han til meg kvelden før og ba meg IKKE installere).
Sitat fra: oto på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:45
Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:10
Langt fra en SuC?
Kan stikke bortom en i morgen. Kan superlading «vekke» CCS-oppgraderingen på et vis, tenkte du?
Poenget var nok at du skulle teste CCS-kabelen på SuC. Hvis den heller ikke fungerer, så er svaret gitt.
Sitat fra: Ellemelle på mandag 07. oktober 2019, klokken 23:03
Sitat fra: oto på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:45
Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:10
Langt fra en SuC?
Kan stikke bortom en i morgen. Kan superlading «vekke» CCS-oppgraderingen på et vis, tenkte du?
Poenget var nok at du skulle teste CCS-kabelen på SuC. Hvis den heller ikke fungerer, så er svaret gitt.
Ah, seff - smart. Tenkte ikke i farten på de nye dobbelutrustede superladerne. :+1:
Sitat fra: oto på mandag 07. oktober 2019, klokken 23:48
Sitat fra: Ellemelle på mandag 07. oktober 2019, klokken 23:03
Poenget var nok at du skulle teste CCS-kabelen på SuC. Hvis den heller ikke fungerer, så er svaret gitt.
Ah, seff - smart. Tenkte ikke i farten på de nye dobbelutrustede superladerne. :+1:
Gi tilbakemelding på dette. Jeg har bestilt CCS fra Tesla og vil vite mest mulig om denne.
Jepp. Siste update er at det for meg ikke funker hverken hos Fortum eller GK. Har ikke snakket med Tesla eller testet på superlader ennå.
Ok - uflaks da. Irriterende, men slikt kan nok skje.
Pga denne lærdommen kommer jeg til å teste det med en gang jeg får mitt. Sikkert ikke mange som har feil på seg, men greit å sjekke så nært SC som mulig.
Oppgraderte igår, ingenting med CCS virker. Tesla sier at tekniker glemte koding å de sjekker om dette kan gjøres uten ny verkstedtime. Andre som også fikk montert CCS har også samme problem.
jaja - glemmer gjør de fleste.
Bare ikke jeg, jeg kan ikke huske at jeg har glemt noe som helst. :)
Sitat fra: Morpheus- på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 16:02
Oppgraderte igår, ingenting med CCS virker. Tesla sier at tekniker glemte koding å de sjekker om dette kan gjøres uten ny verkstedtime. Andre som også fikk montert CCS har også samme problem.
Hvor var dette?
Tekniker brukte 2,5 time på min bil - 1,5 time kun på software reload. Han sa det var første bilen han hadde gjort det på med V10, og det var visst nok noe forskjell fra før (på å reloade samme sw over den gamle). Veldig positiv opplevelse med mobile service her iallfall. :+1:
Snakket med Tesla om min case i går, de hadde ingen svar umiddelbart, denne oppgraderingen va ganske ny for dem også. De spurte meg imidlertid om klokkeslettene for ladeforsøkene, så skulle de gå inn i loggen assosiert med bilen (trengte ikke ta den inn) og se om de fant noen belysende feilmeldinger, etc. Og så ta kontakt.
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 13:33
Ok - uflaks da. Irriterende, men slikt kan nok skje.
Pga denne lærdommen kommer jeg til å teste det med en gang jeg får mitt. Sikkert ikke mange som har feil på seg, men greit å sjekke så nært SC som mulig.
Sitat fra: oto på mandag 07. oktober 2019, klokken 20:09
Fikk installert CCS-oppgradering og levert adapter i dag, og testa på to Fortum 50kW-ladere på to ulike lokasjoner. Men det funka ikke. «Ladeefekt. Kommunikasjonsproblemer. Sjekk at bilen er skrudd av og prøv igjen», sa laderen. Prøvde å koble adapter først til bil og deretter først til lader. Testa chademo-adapteret, som funka, så antagelig ikke noe galt med laderne.
Tips, anyone, foruten å besøke Tesla igjen?
Nåon av er (eller andra) som har en uppdatering på hur det har gått med era CCS adapters? Skal skicka in min TMS in till en CCS upgrade imorgon så jag är väldigt nyfiken på vad ni har upplevt hittils. Hoppas givetvis på positiva upplevelser :)
Ikke ta sorgene på forskudd. Fungerer fint for de aller fleste. ;)
Sitat fra: oto på onsdag 09. oktober 2019, klokken 13:39
Snakket med Tesla om min case i går, de hadde ingen svar umiddelbart, denne oppgraderingen va ganske ny for dem også. De spurte meg imidlertid om klokkeslettene for ladeforsøkene, så skulle de gå inn i loggen assosiert med bilen (trengte ikke ta den inn) og se om de fant noen belysende feilmeldinger, etc. Og så ta kontakt.
Har du fått orden på dette? Jeg fikk installert sist uke PG har samme problemet. Tesla har startet diagnosering på min også men ikke fått noe svar enda.
Jepp, fikset, funker flott nå. De kom til jobben min med en servicebil et par dager etter. Jeg oppfattet prosessen omtrent slik: De koblet seg på bilen med en laptop, deretter måtte en oppdatering lastes ned over nettet og installeres (tok en drøy time eller så), deretter tok de med bilen opp og testet den på en CCS-lader.
Sitat fra: oto på lørdag 26. oktober 2019, klokken 00:30
Jepp, fikset, funker flott nå. De kom til jobben min med en servicebil et par dager etter. Jeg oppfattet prosessen omtrent slik: De koblet seg på bilen med en laptop, deretter måtte en oppdatering lastes ned over nettet og installeres (tok en drøy time eller så), deretter tok de med bilen opp og testet den på en CCS-lader.
Gott å höra att det löste sig till slut. Min upgrade blev klar i fredags - CCS adaptern fungerade inte alls, provade på alla möjliga ställen. Har beställt en servicetimme, hur gick du tillväga för att få en servicebil till å besöka dig? :)
Kanske onödigt av mig å beställa en service timme?
For å få servicebil til deg, så bestiller du servicetime som vanlig.
Tesla service tar deretter kontakt med deg og foreslår at de sender en mobile service tekniker til deg dersom de mener at saken kan løses uten å reise inn på verksted.
Så tar mobile service kontakt med deg for å avtale tid og sted.
Hadde nylig besøk av mobile service i østfold.
Jeg får installert software versjon 2019.32.12.2 Nå. De mener(håper?) det skal fikse mitt problem med CCS-adapter. Håper å få testet det etterpå i dag.
Denne oppdateringen løst mitt problem med CCS adapter.
Så bra! Har själv haft den versjonen innan CCS upgraden, kanske det som spökar.
Har min inne på service just nu. De menade på att det skulle ta ett par timmar bara. Nu ser det ut till att det kommer ta längre tid då de inte hittar några fel med sin felsökning.
Hämtade bilen idag. Kan konkludera med att mitt problem inte var något generellt problem:
Bekymring: CCS upgrade doesnt work, customer says he gets "communication issues".
We confirmed the customer's concern. The vehicle was correctly configured after the retrofit however we found a
connector's safety pin not fully engaged. We engaged it to its proper position and performed a firmware update.
Everything is good now.
Utført arbeid: General Diagnosis
Utført arbeid: Firmware Update - Repair
Fick testat på en 50kw fortum laddare som gav mig 38kw med ett kallt batteri.