Elbilforum.no

Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: elall på onsdag 02. oktober 2019, klokken 14:13

Tittel: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elallonsdag 02. oktober 2019, klokken 14:13
Hei,
helt siden jeg kjøpte bilen min for 2 mnd siden, en helt ny Nissan Leaf 62kw Tekna har jeg hatt problemer med å legge inn Nissan Connect-appen. Jeg får følgende feilmelding (se vedlegg).
Både forhandler og Nissan-kundeservice har forsøkt å hjelpe med med å komme med tips.. men jeg har ikke kommet noe videre. Hva gjør jeg..? Jeg vurderer faktisk å selge bilen om de ikke får fikset dette. Har brukt ufattelig mange timer på det.. og er temmelig lei.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Leaftekna2018onsdag 02. oktober 2019, klokken 15:10
Prøv å hev kjøpet..

Det er dessverre eneste måten de kan få opp øynene på..
For noen så er appstyring både nytt og innovativt og man har lyst å ha det, og velger å kjøpe..

Hvis du ble fortalt før du kjøpte at appen finnes men fungerer ikke,ville du uansett kjøpt?

Jeg ville ikke kjøpt da..
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: EV-FTWonsdag 02. oktober 2019, klokken 18:24
Det ordner seg nok, men dessverre er ikke Nissan og app en god kombinasjon. Hadde håpet det forbedret seg på den nye, men jevnt over er det ganske dårlig og tregt, når det en sjelden gang virker.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Duditirsdag 08. oktober 2019, klokken 21:47
Dette har nok ikke noe med bilene gjøre. Det er infrastrukturen på systemet som ligger bak. Dvs at alle med leaf er plaget av dette.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elallonsdag 30. oktober 2019, klokken 16:34
Hei,
jeg gjennopptar denne tråden.

Fremdeles får jeg ikke brukt Nissan Connect appen, etter snart 3 mnd. Etter mye frem og tilbake med Nissan kundeservice har de nå rotet det virkelig til; Det startet med at jeg fikk feilmelding når jeg skulle legge til bilen i appen, men nå får jeg hverken logget på Nissan Connect (app) eller Login Nissan+You. Jeg mottar heller ikke ny passord når jeg ber å om få tilsendt nytt ("Glemt passord")

Jeg har mistet helt troen på at Nissan kan få fikset opp dette. E-post tråden med Nissan kundeservice begynner nå å telle ganske mange sider.. og de har ikke kommet noe nærmere en løsning. Jeg har også bedt om å få snakket direkte med en tekniker, men det lar seg visst ikke gjøre. Jeg er teknisk kompetent (Ingeniør-utdannet) og har prøvd alt Nissan har bedt meg om å gjøre. Når har det gått 3 uker siden forrige løsningsforlsag fra Nissan.

Hvordan bør jeg gå frem nå..? Jeg merke jeg har mest lyst til å heve kjøpet... Er det en mulighet jeg kan benytte meg av?

Jeg har en Nissan Tekna 62kw (maks utstyr versjon).. men pga at jeg ikke kan benytte meg av appen har jeg kjøpt et produkt med store mangler.. (?) Hvilke rettigheter har jeg?
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Leaftekna2018onsdag 30. oktober 2019, klokken 20:06
Start prosessen med at du ønsker å heve kjøpet..mulig de begynner å høre etter når de melder dette videre oppover systemet
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elallonsdag 30. oktober 2019, klokken 20:33
Takk for tips. Det skal jeg ta å gjøre.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Thomas Parslionsdag 30. oktober 2019, klokken 21:05
At Nissan Connect ikke fungerer er dessverre ikke god nok grunn til heving :/

Jeg ville reklamert skriftlig til forhandler og krevd en verkstedtime senest neste uke, siden dette har pågått i tre måneder er ikke det urimelig. Du kan også kontakte Nissan Nordic.

Gjør du dette kostbart nok for Nissan, blir det fikset.

Samtidig kan det være lurt å kontakte Forbrukerrådet (23 400 500) for råd.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elallonsdag 30. oktober 2019, klokken 21:40
Ok, det skal jeg gjøre.
En ting er ihvertfall sikkert. Hadde jeg på forhånd visst at jeg ikke kunne bruke Nissan Connect hadde jeg aldri kjøpt en Tekna til nærmere 400k.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Thomas Parslionsdag 30. oktober 2019, klokken 22:12
Sitat fra: elall på onsdag 30. oktober 2019, klokken 21:40
En ting er ihvertfall sikkert. Hadde jeg på forhånd visst at jeg ikke kunne bruke Nissan Connect hadde jeg aldri kjøpt en Tekna til nærmere 400k.

Selvfølgelig skal du kunne bruke Nissan Connect, dette må bare eskaleres til du kommer til en kompetent person.

Du opplever nå den kundeservicen som gjør at vi aldri kjøper Nissan igjen -eller kjøper noe som helst av BNH. Det er flere andre på forumet med samme erfaring...

Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elalltorsdag 31. oktober 2019, klokken 14:55
Ja, blir ikke Nissan på meg heller neste gang. Skulle tro at man fikk oppleve bedre kundeservice når man kjøper en "gjennstand" til flere hundre tusen kroner.

Når det gjelder pågående sak vedr Nissan Connect har jeg iløpet av det 3 månedene opplevd at de har bedt meg sende inn screenshot av samme feilmelding tre ganger. Med andre ord har de ikke lest flere av de foregående svarene jeg har sendt. Det gjør det bare ekstra provoserende.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: hemitorsdag 31. oktober 2019, klokken 14:57
Jeg solgte min leaf 40, appen virket 5% av tiden + mye ymse.

Veldig lite imponert over bil/prosess/app/hele greia.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: EV-FTWtorsdag 31. oktober 2019, klokken 17:51
Akkurat når det kommer til app. Kan en trygt si at Nissan virkelig sliter. De har aldri hatt en app som fungerer noe særlig. Den er utrolig treg og svært ustabil.
Skulle tro de hadde lært noe etter så mange år, men nei.

Leaf er bra på mange andre områder da.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: hemitorsdag 31. oktober 2019, klokken 17:52
Lite feil, det er vel eneste bra når man ser på konkurransen og hva annet man får for samme kroner.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elalltorsdag 31. oktober 2019, klokken 20:00
Er det forresten noen som får tilsendt passord om man går til https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html og klikker "husker ikke passord" og taster inn sin epost?
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: EV-FTWfredag 01. november 2019, klokken 16:47
Ikke bare Nissan som har problemer med appen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Forskjellen er vel bare at Audi sine kunder ikke godtar det, og raser mot Audi, og de ordner tydeligvis opp.

Nissan derimot har aldri hatt en app som fungerer, selv etter flere år med klager fra kundene, likevel har det ikke blitt fikset ei heller hatt store oppslag i avisene!
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: 1000kwhfredag 01. november 2019, klokken 21:39
Sitat fra: Øyst1 på fredag 01. november 2019, klokken 16:47
Ikke bare Nissan som har problemer med appen.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Forskjellen er vel bare at Audi sine kunder ikke godtar det, og raser mot Audi, og de ordner tydeligvis opp.

Nissan derimot har aldri hatt en app som fungerer, selv etter flere år med klager fra kundene, likevel har det ikke blitt fikset ei heller hatt store oppslag i avisene!
Det blir nok ikke bra før de innser at appen er del av ryggraden til bilen.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: lrhanssenlørdag 02. november 2019, klokken 02:22
Jeg sliter også med appen.
Først ved opprettelse av kontoen for å kunne starte å bruke appen.
Jeg måtte opprette bruker 3 ganger før jeg fikk verifisert den. Dette pga. den automatiske mailen du skulle få tilsendt på mail for å bekrefte mailen kom flere timer etterpå og da var linken allerede utløpt siden den kun er gyldig i 30 minutter.
Så gikk det tilslutt og jeg fikk opprette konto.
Så virket appen bra i et par uker. Nå så sliter jeg med å få oppdatert og den vil ikke fjernstyre varmen.
Utrolig frustrerende. Hva skal man gjøre...?
Jeg også har Tekna 62kWh.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: kafferonsdag 06. november 2019, klokken 15:27
Hei
Det er bare en ting om "nisse" app'n;
Den er stabil, ustabil.

Er det noen som vet hvor alle feilmeldingene ender, det er ikke i Oslo regner jeg med!
Er det noen der ute som kan tipse pressen, men de gidder vel ikke skrive om Nissan sin dårlige kvalitet. Har byttet varmeapp/vifte, da den kom defekt. Passasjerstol skarmler og baklukedempere knirker...................
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: BladeRunnertirsdag 12. november 2019, klokken 11:32
Hei

Noen oppdateringer på denne?
Jeg har en Leaf 2019 kjøpt i september. Slik jeg forstår det er ikke nissan connect lengre for oss som har bil etter mai 2019. You+NISSAN og NISSANCONNECT EV gir ingen informasjon av nytte. Appen (android) som andre benytter (NissanConnect EV) fungerer ikke. Det gjelder også 3-parts applikasjoner som MyLeaf.
Derimot """fungerer""" den nye appen:    
NissanConnect Services (https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.nissan.nissanconnect.services&gl=NO)

Appen er slik jeg oppfatter det like full av problemer som NissanConnect EV og vi kan heller ikke ty til 3parts programvare.... På en skjerm kan det stå at den ikke greier å hente batteristatus, men på en annen har den oppdatert info. Det har blitt en rutine å tvinge omstart av appen før jeg åpner den. Oppstart av HVAC er tilfeldig og gir dårlig feedback på status i appen, som er helt utrolig når de faktisk har greid å kontakte bilen lenge nok til å starte oppvarming.

/Kim Tommy

Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: hemitirsdag 12. november 2019, klokken 11:50
Nissan gir totalt beng i kunden og opplevelsen og app.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: flashbacktirsdag 12. november 2019, klokken 22:03
På min 40 kWh Leaf fungerer styring av klima dersom ladekabel ikke er koblet til. Da feiler den aldri.

Når ladekabel er koblet til feiler den alltid. Hvis jeg skal kjøre innen 15 min (eller hva som er maks tid for klima uten kabel) starter den klima så fort jeg låser opp/tar ut ladekabelen.

Kunne kanskje skjønt det hvis det var motsatt. Har vært sånn i flere måneder. Når jeg kjøpte bilen for et år siden fungerte det uavhengig av ladekabel.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elallfredag 03. januar 2020, klokken 12:54
Her kommer en liten oppdatering.

Fremdeles (5 måneder etter kjøp) får jeg ikke tilgang til Nissan Connect eller å logge på you+nissan. Jeg har vert i kontakt med kundeservice utallige ganger. Forhandler har også purret på svar. Teknisk avdeling i Nissan har prøvd å fikse feilen, men er ikke kommet noe nærmere en løsning.

Jeg har fått beskjed om at saken er høyt prioritert, men etter min opplevelse med Nissan kundeservice har jeg liten tro på at de finner noen løsning. Det går ofte 3-4 uker mellom hver gang de svarer på epost, eller tar kontakt per tlf.

Er det virkelig ingen mulighet for meg å få heve kjøpet på dette grunnlaget? Jeg har betalt over 400k for en Nissan Tekna.. og har fra dag en ikke hatt tilgang til Nissan Connect. Når Nissan kundeservice kom inn i bildet rotet de det enda mer til, og jeg får nå ikke engang logget på med min bruker. Slik har det vert siden jeg kjøpte bilen i august/september.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: hemifredag 03. januar 2020, klokken 12:59
Det hadde for meg vært en vesentlig mangel.

Jeg har iaf prøvd i denn tråden å advare mot nissan.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: sdhwebmandag 06. januar 2020, klokken 19:42
Appen er dessverre helt ubrukelig. Er det noen som har forsøkt å kontakte media? Det kan jo hende at de gidder å skrive om det.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: kaffertirsdag 07. januar 2020, klokken 09:45
Hei

Jeg har sendt en melding til VG vedr. app'n. Dette etter å ha feilmeldt den til Nissan 3 ganger. Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;

" Det stemmer at vi har opplevd noen utfordringer med appen til vår LEAF. Flertallet av kundene er imidlertid godt fornøyde med den. Men så viser det seg å være ulike utfordringer knyttet til innlogging, aktivering og bruk for enkelte kunder. Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen på morgenen. Nissan erkjenner viktigheten av NissanConnect EV-applikasjonen for våre LEAF-kunder, og vi er klar over situasjonen. Nissan er opptatt av å levere kvalitet og en god opplevelse for våre kunder.
Problemstillingen med appen er noe det jobbes hardt med å finne en snarlig løsning på i hele organisasjonen, og vi beklager problemene enkelte av kundene våre nå opplever."

Jeg har i dag feilmeldt app'n igjen og skal i tilegg klage hos forhandler (som sikkert hater meg). Kan derfor anbefale at kjøp av Leaf bør vurderes to ganger hvis en ønsker varm bil om morgen.

App'n er igjen feilmeldt i dag da siste oppdatering på denne er 2 dager gammel, dvs at den virket for noen dager siden. Er jeg ikke heldig!

Ha en god dag.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Thomas Parslitirsdag 07. januar 2020, klokken 10:00
Jeg ga opp 2013 når det ble åpenbart at Nissan ikke evnet å fikse problemene.

Vi kjøper neppe Nissan igjen...

Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: hemitirsdag 07. januar 2020, klokken 10:18
Jeg solgte driten, for jeg bruker appen *hver dag* også når bilen står i garasjen.

Komme til varm bil, du vet er fullada, er en bra ting.

Leaf eiere er for å være litt slem kanskje de som har kjørt toyota corolla eller ymse annen billig drit før, og ikke vet bedre. Flere har jo skrevet om hvor komfortabel den er, og hvor bra kjøreegenskaper....... dette er folk uten mye referansegrunnlag.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Thomas Parslitirsdag 07. januar 2020, klokken 12:09
Sitat fra: hemi på tirsdag 07. januar 2020, klokken 10:18
Leaf eiere er for å være litt slem kanskje de som har kjørt toyota corolla eller ymse annen billig drit før, og ikke vet bedre.

Nå er du nok mest slem mot deg selv...
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elalllørdag 11. januar 2020, klokken 15:09
Det skal sies at jeg er fornøyd med bilen og komforten, men det irriterert meg at min Leaf Tekna 2019 enda ikke har tilgang til Nissan connect eller You+Nissan, et halvt år etter kjøp.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekn
Skrevet av: Gunnar G. T.søndag 12. januar 2020, klokken 16:45
Sitat
Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;
«...Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen...»

Her inne på forumet gis (etter min mening) appen ufortjent høy verdi. Selvsagt kjedelig at appen er ustabil, men den kan jo egentlig ikke gjøre veldig mye.

Vil tro at den mest nyttige funksjonen for de aller fleste er muligheten til å skru på varmeapparatet. For de av oss som starter på jobb til samme tid hver dag, og som også slutter til fast tid, er det veldig praktisk med de to programmene i bilens meny for automatisk forhåndsvarming (jfr Nissans svar til VG). Synes ikke det klassifiserer til svada at dette faktisk for noen er et godt alternativ til appen



Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekn
Skrevet av: EV-FTWsøndag 12. januar 2020, klokken 17:32
Sitat fra: Gunnar G. T. på søndag 12. januar 2020, klokken 16:45
Sitat
Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;
«...Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen...»

Her inne på forumet gis (etter min mening) appen ufortjent høy verdi. Selvsagt kjedelig at appen er ustabil, men den kan jo egentlig ikke gjøre veldig mye.

Vil tro at den mest nyttige funksjonen for de aller fleste er muligheten til å skru på varmeapparatet. For de av oss som starter på jobb til samme tid hver dag, og som også slutter til fast tid, er det veldig praktisk med de to programmene i bilens meny for automatisk forhåndsvarming (jfr Nissans svar til VG). Synes ikke det klassifiserer til svada at dette faktisk for noen er et godt alternativ til appen

Er sterkt uenig med deg. Er nok av ganger jeg ikke reiser til faste tider. Om det er når jeg er på tur i byen, skogen, på fjellet. Det er enormt greit å da gå inn på app, skru på varmen i bilen, eller sette et tidspunkt når jeg vet jeg er tilbake fra tur.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elallsøndag 12. januar 2020, klokken 17:52
Vel, i mitt tilfelle har appen eller you+nissan aldri fungert. Hverken forhandler eller Nissan kundeservice har fått den til å virke.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: thomasezsøndag 12. januar 2020, klokken 22:39
Appen kunne hatt mer funksjonalitet, men den har det viktigste.

Det den ikke har er infrastruktur som fungerer og det er rett og slett elendig.

Når de først påstår at bilen skal ha en app får suppa for pokker funke! Da er ikke en Raspberry PI eller to nok. Jeg hadde kjørt butikken og Nissan hardt om de ikke hadde fått appen til å funke selv om jeg bare bruker den et par ganger i måneden og knapt nok det.

Det er en del av bilen vi har betalt for og da får de levere.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekn
Skrevet av: Gunnar G. T.søndag 12. januar 2020, klokken 23:48
Sitat fra: Øyst1 på søndag 12. januar 2020, klokken 17:32
.... Det er enormt greit å da gå inn på app, skru på varmen i bilen,
eller sette et tidspunkt når jeg vet jeg er tilbake fra tur
(min utheving)

Kan man sette tidspunkt fram i tid via appen? Det er app-funksjonalitet jeg ikke har funnet. Derimot: Hvis man vet når man kommer tilbake etter en tur kan man jo sette dette tidspunktet direkte i bilens meny...

Min erfaring så langt er at appen er treg, samt at det av og til er umulig å få kontakt med bilen, og slik bør det selvsagt ikke være. Forhåpentligvis blir appen mer funksjonsrik etterhvert (og dermed også litt mer nyttig), og da blir det viktig at Nissan samtidig sørger for å få denne tjenesten kjappere og mer stabil.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: EV-FTWmandag 13. januar 2020, klokken 12:37
Nå kan jeg kun uttale meg om appen som jeg brukte på min Leaf30. Der kunne man sette tidspunkt i app. Var jeg på skitur, og så underveis at jeg ville være tilbake ca 14:30, kunne jeg gå inn på app og stille dette inn.
Klart du kan gjøre slikt i bilen, men er ikke alltid en har kontroll på når en er tilbake, og da er app veldig bra.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekn
Skrevet av: sdhwebmandag 13. januar 2020, klokken 13:15
Sitat fra: Gunnar G. T. på søndag 12. januar 2020, klokken 23:48

Forhåpentligvis blir appen mer funksjonsrik etterhvert (og dermed også litt mer nyttig), og da blir det viktig at Nissan samtidig sørger for å få denne tjenesten kjappere og mer stabil.

Det kommer neppe til å skje, dessverre  >:( Jeg håper det samme som deg, men basert på historikk og hvordan ting er nå har jeg ikke troa.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: svmelltirsdag 14. januar 2020, klokken 12:27
2018 LE

I dag satte appen ny rekord i innlogging og vise status. Ca 15 sek.
Det er også tilgjengelig funksjonen «Sett tidtaker» på siden for klimakontroll. Har ikke testet den.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Gunnar G. T.tirsdag 14. januar 2020, klokken 17:14
Sitat fra: svmell på tirsdag 14. januar 2020, klokken 12:27
...Det er også tilgjengelig funksjonen «Sett tidtaker» på siden for klimakontroll...

Ser av omtalen og skjermbilder i Google Play at den gamle appen (for Leaf 2010 til mai 2019) har «sett tidtaker»-valg. I den nye NC-appen derimot (som vi med Leaf nyere enn mai 2019 må bruke) finner jeg ikke slik funksjonalitet.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: EV-FTWtirsdag 14. januar 2020, klokken 18:55
Sitat fra: Gunnar G. T. på tirsdag 14. januar 2020, klokken 17:14
Sitat fra: svmell på tirsdag 14. januar 2020, klokken 12:27
...Det er også tilgjengelig funksjonen «Sett tidtaker» på siden for klimakontroll...

Ser av omtalen og skjermbilder i Google Play at den gamle appen (for Leaf 2010 til mai 2019) har «sett tidtaker»-valg. I den nye NC-appen derimot (som vi med Leaf nyere enn mai 2019 må bruke) finner jeg ikke slik funksjonalitet.

Ja det var jo smart av Nissan å fjerne den funksjonen🤔
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Leaf 2019torsdag 16. januar 2020, klokken 08:58
Jeg kjøpte også ny bil 62 Kw som jeg hentet 19 september. Bare tull med Appen... Får ikke logget meg på. Andre ganger åpnes i feil bilde. Har vært hos Mobile i Skien som har ringt Nissan. Har så i etterkant sendt mail til Nissan og de har mottatt type tlf. jeg har og ingen ting hjelper..... Nå har jeg rett og slett gitt opp.
Tittel: Sv: Nissan helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Leaf 2019torsdag 16. januar 2020, klokken 09:04
Ikke bare appen som ikke virker for meg..... Siden jeg hentet bilen 19 september hos Mobile i Skien har jeg hatt flere tilfeller av at bilen bremser helt plutselig opp. Det skjer ca hver 3 uke og i lav fart. Har også et problem når jeg svinger til venstre i lav fart kommer det en skrape / banke lyd på høyre side foran. Virker som det kommer fra julet og Mobile har sett på begge tilfellene men finner ikke feil. Noen her som har opplevd det samme så fint om du sender meg en sms på 90185976
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elhansentorsdag 16. januar 2020, klokken 09:37
Appen på min 2018 fungerer for det meste. Men mellom 0730-0800 i ukedagene må jeg kanskje prøve 2 ganger. Bruker den til å starte varmer før avreise.
Tittel: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: lrhanssentorsdag 16. januar 2020, klokken 16:20
Sitat fra: Leaf 2019 på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:04
Ikke bare appen som ikke virker for meg..... Siden jeg hentet bilen 19 september hos Mobile i Skien har jeg hatt flere tilfeller av at bilen bremser helt plutselig opp. Det skjer ca hver 3 uke og i lav fart. Har også et problem når jeg svinger til venstre i lav fart kommer det en skrape / banke lyd på høyre side foran. Virker som det kommer fra julet og Mobile har sett på begge tilfellene men finner ikke feil. Noen her som har opplevd det samme så fint om du sender meg en sms på 90185976

Jeg har opplevd 1 gang at bilen bremset helt opp i lav fart og 2 ganger skrapelyd når jeg har svingt. Den ene gangen var det mot venstre(andre gangen husker jeg ikke om det var H eller V.
Har sendt deg sms


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: sdhwebtorsdag 23. januar 2020, klokken 18:51
Hei Leaf 2019 og lrhanssen:

Jeg har også hørt sånn skrapelyd 4 ganger på min Leaf som er 3 uker gammel. Har dere funnet ut av noe mere her?
Tittel: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: lrhanssentorsdag 23. januar 2020, klokken 19:47
Sitat fra: sdhweb på torsdag 23. januar 2020, klokken 18:51
Hei Leaf 2019 og lrhanssen:

Jeg har også hørt sånn skrapelyd 4 ganger på min Leaf som er 3 uker gammel. Har dere funnet ut av noe mere her?

Jeg sendte mail direkte til Nissan, der fikk beskjed om å kontakte forhandler. Det har jeg akkurat gjort nå. Sendte mail til BNH Lillestrøm for 10 min.
Anbefaler deg å ta kontakt med forhandler.
Så forløpig ingenting nytt å melde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: elhansenfredag 24. januar 2020, klokken 07:08
Ser noen skriver at dette skjer i sving, og det jeg har opplevd noen gang med 40kw er at Esp slå inn hvis jeg bremser i sving i lav fart og gjerne i en bakke.
Vet ikke om det kan være skrapelyden det nevnes til her?
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Joltusfredag 24. januar 2020, klokken 07:56
Et lite søkk i veien, eller en forhøyning. Har en fast plass ut av gata dette skjer. Tipper ene hjulet letter litt fra bakken og ESP er overfølsom.

Skrapelyden altså.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: sdhwebtirsdag 04. februar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: Joltus på fredag 24. januar 2020, klokken 07:56
Et lite søkk i veien, eller en forhøyning. Har en fast plass ut av gata dette skjer. Tipper ene hjulet letter litt fra bakken og ESP er overfølsom.

Skrapelyden altså.

Jeg er enig med Joltus her. Det peker mest på at det er ESP som lager denne lyden. Jeg har opplevd det 6 ganger og de to siste gangene var i lav fart når jeg svingte mot venstre, på samme sted begge ganger. Det ironiske er at dersom man prøver å provosere frem ESP så er ikke dette så lett. I går derimot var det snøføre og lett å fremprovosere ESP. Jeg synes jeg kjenner igjen lyden som jeg har opplevd tidligere. Dersom dette stemmer må det være noe feil med ESP fordi den slår av og til inn uten at det er det minste behov for dette.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Bil2torsdag 06. februar 2020, klokken 21:51
Har akkurat den samme skrapelyden av og til. Kommer i lav fart og med stort rattutslag, men ikke alltid, og har ikke funnet et system i når det dukker opp. Måtte ut og sjekk bilen de første gangene - trodde jeg hadde ødelagt ett eller annet. 2018 modell 40 kWh.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Joltustorsdag 06. februar 2020, klokken 22:44
Har funnet et system. Det er når underlaget er ujevnt og ene hjulet letter litt fra bakken grunnet søkk eller hump

På.vpr bil hvertfall. Skjer på faste steder hver gang.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Marius Kotsbakonsdag 26. februar 2020, klokken 15:01
Gode nyheter! Appen "My Leaf" fungerer nå med Leaf MY 2019/e+ (iallefall for Android): https://gitlab.com/tobiaswkjeldsen/dartnissanconnect/issues/1#note_284522517

Ser ut til å være mye raskere enn den offisielle, og ha mer funksjonalitet, f.eks. eksakt temperatur inni bilen og gjenstående ladetid. Bare velg "World" som region.
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Tiger123søndag 01. mars 2020, klokken 15:28

Hvordan går det elall? Kommet deg inn på appen?
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: Syltetirsdag 25. august 2020, klokken 10:34
Litt delt tråd dette men når det gjelder skrapelyd i sving så er det ESP ifølge forhandler og «bare slik den er konstruert» og ikke noe som kan fixses??
Tittel: Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
Skrevet av: unik42fredag 02. oktober 2020, klokken 12:06
Har brukt MyLeaf en stund nå og den funker egentlig ganske bra. Men har merket de siste par dagene at Nissan sin egen app har blitt mye kjappere. Tidligere har jeg måttet vente 1-2 minutt før appen blir oppdatert, men nå skjer det på 5-8 sekund. Trykker jeg på lyse-knappen begynner det å lyse noen få sekunder senere.

Med mindre dette er tilfeldig så må jeg jo si det er en vesentlig forbedring.