Elbilforum.no
Populære temaer => Elbiler i media => Emne startet av: Thomas Parsli på mandag 30. september 2019, klokken 08:32
SitatNår elbilkundene velger å si «nei takk», går ikke bilen til nestemann på ventelista - men til enda høyere fortjeneste for merkeforhandleren.
Endelig noen som setter lys på det flere Hyundai-forhandlere praktiserer.
Merkelig at kundene aksepterer dette?
https://www.dinside.no/motor/tjener-titusener-ekstra-pa-brukt/71644558
De tjener ikke penger, de har kalkyler... :-1:
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 30. september 2019, klokken 08:32
Merkelig at kundene aksepterer dette?
Så det hadde vært bedre at spekulanter kjøper de opp, og selger videre til en stakkar som betaler skyhøy pris for brukt?
Da synes jeg det er bedre at forhandler tar fortjenesten. Kjøperen med høy betalingsvillighet er der uansett. Så jeg ser ikke problemet med dette.
Kundene kan jo bare la være å akseptere det hvilket man enkelt gjør ved å ikke kjøpe en bil til "overpris"?
Sitat fra: SurSnasen på mandag 30. september 2019, klokken 10:24
Så det hadde vært bedre at spekulanter kjøper de opp, og selger videre til en stakkar som betaler skyhøy pris for brukt?
Når forhandler selger avbestilt bil (som ikke er tatt ut av kunden) som bruktbil fordi det gir bedre fortjeneste?
Synes de skal selge til neste på listen istedenfor jeg...
Er jo verre med bos som selger demo biler som har gått 2000 km dyrere enn ny bil ::)
Demo ice biler selges som regel 50 000 under markedspris men er motsatt med elbiler som ikke leveres så mye av.