Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => ID.3 => Emne startet av: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Ikke dårlig. Han gir 4 grunner til hvorfor vi vil velge I.D.3 neste år.
Lav pris 330`
God rekkevidde 420 km
Head up i 3D effekter
Stort bagasjerom
Gode reklame for en flott bil, synes jeg. Tipper Møller og de andre får mange nye henvendelser nå fremover av seere som vil bestille denne.
Selv om jeg har fått litt avsmak for VAG produkter og personlig liker jeg ikke designet på ID.3 noe videre, så er det nok en god bil en bra pris. Er helt enig, den kommer nok til å selge som hakka møkk gitt at de kan levere.
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Head up i 3D effekter
Hører du ELON !!!!!!!!!!???
"Experten" burde da vite at for head-up display så vil ikke bilen koste i nærheten av 330 000.
Advale enig med deg :+1: men når det er sagt så nevnte han at bilen starter med pris fra 330' og nevnte ingen av de to andre pakkene med høyere pris og at grad up display var på dyrere versjon.
Han kunne jo ikke fremstå som en vw bilselger heller :) ;D :)
Og snakke for mye om priser :) men kunne sagt at head up display var standardutstyr på ID.3 Max samt nevnt pris på Max kanskje??
Men det er første gang jeg hører han gir en så positiv omtale av en billig elbil. Han er jo en som liker raske sportsbiler :)
Porsche er nok mere hans favoritt :+1: :D
Kopi om head up display fra VW siden under og lenke der det er video :+1:
"AR head-up-display
Volkswagen ID.3 1ST leveres med et avansert AR head-up-display (standardutstyr på ID.3 1ST Max) som prosjekterer viktig kjøreinformasjon som f.eks hastighet, navigasjon, adaptiv cruisekontroll, assistentsystemene Front Assist, Side Assist og lane assist".
Jeg likte det TV 2 innslaget - hva tenker dere?
Jeg mener det at TV2 gir bilen en slik rosende omtale?
https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/gjennomgang-id3.html#ardisplay
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. september 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Head up i 3D effekter
Hører du ELON !!!!!!!!!!???
Knut du må bruke Twitter for å nå Elon ;)
Nevnte vel ikke at taklast mangler og må kjøres nesten som fossilbil da man ikke kan velge full regenerering med effektpedalen.
Man må flytte foten over på bremsen..... Det som fungerer så fint på e-Golf og e-up!. Til og med fire nivåer å velge mellom.
Er det nivåer på ID.3 eller er det kun simpel av/på med regenereringen?
Det mest spennende med denne syns jeg er hvilken kvalitet VW klarer å levere. Med så mye nyutviklet må man jo forvente at det dukker opp overraskelser. Hvis ID3 blir kjent som en problem-bil, så kan det gå ut over salget til de senere modellene. Samtidig har jo VW et godt etablert service-apparat, så det som kommer burde kunne tas raskt unna.
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 20. september 2019, klokken 06:51
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. september 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Head up i 3D effekter
Hører du ELON !!!!!!!!!!???
Knut du må bruke Twitter for å nå Elon ;)
Jeg vet at Elon ikke leser her Har ingen illusjon om at en enkel kunde fra Norge kan nå frem på Twitter heller.
Det var for å illustrere poenget med at mange vil ha HUD selv om Elon tydeligvis ikke liker det.
Kjem nok til å selja i bøtter og spann ja!
Folk set nok pris på meir tradisjonelt dashbord, meir utstyr (Led Matrix, varme i ratt, Head up display ++)
Mest negative er at han ikkje tåler taklast ?!? og at ein ikkje kan dra hengar.
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 20. september 2019, klokken 06:36
Volkswagen ID.3 1ST leveres med et avansert AR head-up-display (standardutstyr på ID.3 1ST Max)
Blir litt missvisende å si "standard på Max" når max er den aller dyreste varianten ??? (syns jeg)
Sitat fra: Amatøren på fredag 20. september 2019, klokken 07:36
Nevnte vel ikke at taklast mangler og må kjøres nesten som fossilbil da man ikke kan velge full regenerering med effektpedalen.
Man må flytte foten over på bremsen..... Det som fungerer så fint på e-Golf og e-up!. Til og med fire nivåer å velge mellom.
Er det nivåer på ID.3 eller er det kun simpel av/på med regenereringen?
Er vell 0.15G som max i B-modus, max 0.3G ved samtidig bruk av pedal.
Ser i utenlandsk media at I.D3 gis mange gode anmeldelser. VW er jo kjent for å lage solide elbiler så de blir vel dette en kassa suksess for VW Norge. Gleder meg til å sitte i bilen. Jeg så den jo på Aker brygge og laget en YouTube video om dette. Den ser stor ut i virkelighet mens på bildene jeg ser i media så virker den mindre. Merkelig....
Ser først nå at det lages litt ekstras for de første. Tøft :+1:
Les om De eksklusive interiørdetaljene på ID.3
https://www.volkswagen.no/no/elbil/id-magasin/id3/gjennomgang-id3.html#ardisplay
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 22. september 2019, klokken 11:27
Ser først nå at det lages litt ekstras for de første. Tøft :+1:
Les om De eksklusive interiørdetaljene på ID.3
Ser ikke noe om det på linken din, men finner dette ett annet sted
"De eksklusive detaljene til ID.3 1ST viser ved første øyekast hvem som er den første:
Spesialutgaven utmerker seg med
- 1ST-logo,
- særegen dekor,
- 1ST-rattdekor
- pedaler i play & pause-design
- samt en spesiell hilsen på velkomstskjermen."
Men er det "tøft" ?? - ikke mye å skrive hjem om syns jeg.
Kunne godt spart meg for de «eksklusive» detaljene på First edition.
«There Ain't No Such Thing As A Free Lunch«
Takk Elmo. Jo det synes jeg er tøft. Disse første blir på den måten helt unike. Men det er jo selvfølgelig litt smak og behag det😀
Sitat fra: Elmo på søndag 22. september 2019, klokken 14:49Men er det "tøft" ?? - ikke mye å skrive hjemom syns jeg.
:+1:
Tragisk at det ikke ble mulighet for lastestativ.
Hadde tenkt å kjøpe en når det ble mulighet for å 'bygge selv'.
Ble e-tron i stedet og bestilt allerede nå. Vil ha bil før utgangen av 2020.
Har vw kopiert i3 BMWn ;) sort bakluke ,samme type gir shift ,2 skjermer litt andeledes dash material litt i3 prega ..... ::)
Sitat fra: Samco på søndag 22. september 2019, klokken 23:08
Har vw kopiert i3 BMWn ;) sort bakluke ,samme type gir shift ,2 skjermer litt andeledes dash material litt i3 prega ..... ::)
Veldig mange ideer fra i3 ja
Ja og ikke minst store hjul og bakhjulsdrift. Det er det jeg liker best med bilen. Men premiumfølelsen som både e-golf og i3 gir er helt fraværende😢
Bortfall av mulighet for takstativ hadde de ikke trengt å «kopiere» 😏
Sitat fra: TM på mandag 23. september 2019, klokken 14:04
Ja og ikke minst store hjul og bakhjulsdrift. Det er det jeg liker best med bilen. Men premiumfølelsen som både e-golf og i3 gir er helt fraværende😢
Bortfall av mulighet for takstativ hadde de ikke trengt å «kopiere» 😏
Har du sittet i en helt ferdig utviklet utgave av ID3, da i Max utgave?
Trodde ikke de fantes enda.
Bare lurer siden du kan uttale deg om at premiumfølelsen ( som kan diskuteres) eGolf gir , er helt fraværende.
Irriterer vettet av meg dette her med taklast!
Med plass nr 105 så er det jammen ikke lett å bestemme seg for å beholde eller avbestille ::)
Hadde vært kjekt med ny bil, men dette blir jo en ren "konebil" :)
Samme tanke: Noe 'dritt' uten taklast. :-1:
Hadde egentlig tenkt å vurdere om jeg skulle kjøpt en (hvis det var mulighet å få før utgangen av 2020) til tross for det stygge minimaliserte utseende innvendig. Ser så billig ut. Takke meg til med hvordan e-Golf er. Den er pen og ser premium ut innvendig.
Slik det ble = Ingen ID.3
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 24. september 2019, klokken 09:05
Samme tanke: Noe 'dritt' uten taklast. :-1:
Hadde egentlig tenkt å vurdere om jeg skulle kjøpt en (hvis det var mulighet å få før utgangen av 2020) til tross for det stygge minimaliserte utseende innvendig. Ser så billig ut. Takke meg til med hvordan e-Golf er. Den er pen og ser premium ut innvendig.
Slik det ble = Ingen ID.3
Er vel derfor det finnes forskjellige biler, grunnet forskjellig smak.
Tror mange er som meg, som elsker det nye futuristiske utseendet på interiøret. eGolf er fin den, men traust. Jeg ønsker ID3 kjært velkommen, og håper også at de neste modellene fra VW er minimalistiske og futuristiske både på eksteriør og interiør.
@Øyst1: Ja, selvfølgelig så er det bra at det er forskjellig smak blant folk. Hadde vel vært en kjedelig verden hvis alle var 100 % like, men menneskeheten hadde kanskje vært vant til det.
Uansett så er det for meg personlig en skuffelse at en god traust bilfabrikant plutselig kaster ut et slikt godt design med lett forståelige fysiske knapper med virvar av menyer. Nå har jo Audi også mye menyer (og e-Golf), men mye er fortsatt lett tilgjengelig (dog på touch skjermer).
Ente opp med å bestille e-tron 50. Mye jeg ikke liker med den, men det er den som kom mitt hjerte nærmest av det som finnes pr dags dato og jeg skal kunne få før utgangen av 2020. Det ble 'en del kameler å svelge', men det må jeg akseptere. Den perfekte bilen for meg finnes ikke. Ikke nå og ikke tidligere. Derfor er bilkjøp alltid kompromiss for meg.
Selvfølgelig håper jeg at Volkswagen får suksess med ID bilene da det hjelper på teknologisk utvikling som resten av merkene under VAG paraplyen kan dra nytte av (Regner med at det ikke er helt tette skott mellom merkene - Ser jo det på gjenbruk av MEB plattformen). Håper bare at de kommer tilbake med et mer tradisjonelt design av dashboard.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. september 2019, klokken 14:43
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 20. september 2019, klokken 06:51
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. september 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 21:44
Head up i 3D effekter
Hører du ELON !!!!!!!!!!???
Knut du må bruke Twitter for å nå Elon ;)
Jeg vet at Elon ikke leser her Har ingen illusjon om at en enkel kunde fra Norge kan nå frem på Twitter heller.
Det var for å illustrere poenget med at mange vil ha HUD selv om Elon tydeligvis ikke liker det.
At han ikke liker det er bare tull, men han liker sikkert ikke prisen. Blir vel spart alle steder det er mulig. Det at han har klart og overbevise så mange om at det er best å samle mer eller mindre alle funksjoner i et display er jo genialt. Billigere blir det ikke.
A.J.
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 24. september 2019, klokken 18:22
At han ikke liker det er bare tull, det er prisen han ikke liker.
Han har sagt at han ikke liker HUD, så det er temmelig sikkert.
En HUD koster ikke mye, så det er tvilsomt noe argument.
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. september 2019, klokken 23:09
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 24. september 2019, klokken 18:22
At han ikke liker det er bare tull, det er prisen han ikke liker.
Han har sagt at han ikke liker HUD, så det er temmelig sikkert.
En HUD koster ikke mye, så det er tvilsomt noe argument.
Klart det dreier seg om penger... Litt støydemping hadde sikkert heller ikke kostet all verden, men man sparer der man kan. Kan jo skjønne det også. De trenger sikkert pengene. Tror det hadde vært veldig mange som hadde blitt fornøyd hvis man leverte Tesla med HUD. De få som ikke liker det kunne bare slått det av.
A.J.
VAG er giganter innen bilproduksjon, og måtte selvfølgelig tilby HUD på endel av modellene da det kom. Dermed har de nok nå tilgang til relativt billig HUD, enten fordi de utvikler selv eller har en god avtale, og det å slenge inn HUD i ID3 er derfor forsvarlig prismessig. For Tesla ville det nok blitt dyrere. I tillegg så trenger man ikke HUD når man får autonome biler, så kanskje det også er en grunn til at han mener det snart ikke er nødvendig uansett.
Sitat fra: AJ82 på onsdag 25. september 2019, klokken 08:54
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 24. september 2019, klokken 23:09
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 24. september 2019, klokken 18:22
At han ikke liker det er bare tull, det er prisen han ikke liker.
Han har sagt at han ikke liker HUD, så det er temmelig sikkert.
En HUD koster ikke mye, så det er tvilsomt noe argument.
Klart det dreier seg om penger... Litt støydemping hadde sikkert heller ikke kostet all verden, men man sparer der man kan. Kan jo skjønne det også. De trenger sikkert pengene. Tror det hadde vært veldig mange som hadde blitt fornøyd hvis man leverte Tesla med HUD. De få som ikke liker det kunne bare slått det av.
A.J.
Det blir som å si at Audi sparer på skjermstørrelse av samme grunner (hvilket sikkert ikke stemmer). Og det er heller ikke kundene som bestemmer om visse typer utstyr skal i bilene.
Musk har klare meninger om lidar, HUD, Apple CarPlay / Android auto pluss sikkert mye mer. Grunnene varierer, for Lidar har han sagt det er kombinasjonen av pris og type system, mens for HUD har han bare sagt at det ikke er nødvendig og ikke er planlagt. En ekstern HUD kan kjøpes for hundrelapper og en kunne lagt det inn som betalingsopsjon som ekstrautstyr (som de fleste andre gjør) om prisen var hovedargument.