Elbilforum.no
Bilmerker => Forumbrukerne sin sammenligning og testing av de forskjellige bilene. => Emne startet av: JorEl på tirsdag 10. september 2019, klokken 11:10
E-golfen var god å kjøre, det blir sikkert ID.3 også. Men det som skuffer meg er at E-golf og ID.3 er jo nesten det samme, bare at ID.3 minner meg om den nye Leafen bakfra. Interiøret er forskjellig dog.
Men kjekt at VW kommer i gang med en skikkelig elbil. I følge Electek er ID.3 å regne som en kompliance-car siden den vist nok bare kommer til europa og ikke usa. Har vel med straffegebyrene/co2.
Den mest iøynefallende forskjellen er jo sedan vs hot hatch.
Fasongen til ID.3 er jo veldig populær her i Europa.
Tesla Model 3 er for stor (lang) for min del, så dermed vurderer jeg ikke den i det hele tatt - jeg ønsker elbil i Polo- eller Golf-størrelse, noe som gjør biler som Peugeot e-208 og VW ID.3 svært interessante. Om Tesla etterhvert kommer med en modell i denne størrelsen stiller saken seg annerledes selvfølgelig.
Sitat fra: JorEl på tirsdag 10. september 2019, klokken 11:10
E-golfen var god å kjøre, det blir sikkert ID.3 også. Men det som skuffer meg er at E-golf og ID.3 er jo nesten det samme, bare at ID.3 minner meg om den nye Leafen bakfra. Interiøret er forskjellig dog.
Men kjekt at VW kommer i gang med en skikkelig elbil. I følge Electek er ID.3 å regne som en kompliance-car siden den vist nok bare kommer til europa og ikke usa. Har vel med straffegebyrene/co2.
Og ev rabatten i statene, går vel på merke og de skal hoppe rett over på id4 i statene slik at de får mer rabatt på den istedenfor at rabatten blir brukt opp på id3. Tviler på egolf selges noe særlig i statene nå uansett.