Elbilforum.no

Bilmerker => Audi => Emne startet av: Trond.m på Tirsdag 03. ſeptember 2019, klokken 07:08

Tittel: Batteriet i e-Tron 50
Skrevet av: Trond.mTirsdag 03. ſeptember 2019, klokken 07:08
Noen som har noen fakta og tekniske detaljer om dette batteriet ?
Antall celler ? Moduler ? Hvem produserer det ?

Batteriet er jo en viktig komponent. Det ville vært en god nyhet om batteriet i e-tron 50 var designet slik at vi kan forvente lite kapasitetstap (mindre enn e-tron 55 ?)

Tittel: Sv: Batteriet i e-Tron 50
Skrevet av: JorElFredag 06. ſeptember 2019, klokken 08:38
Finner ingenting annet enn at Audi blir litt skvist av koreanske LG, som har satt opp prisene til Audi, BMW og Mercedes. Vil jo tro de kjører på videre med LG, og når de eventuelt lager selv eller bytter leverandør så blir det letter å finne info om det. Disse batteriene er vel flatpakket. Tror disse batteriene er mer kostnadseffektive å produsere og enklere, mindre avansert, å temperere.
Tittel: Sv: Batteriet i e-Tron 50
Skrevet av: ELkjører00Torsdag 08. Oktober 2020, klokken 00:22
Hei! Er det noen som vet hvordan audi bruker batteriet sitt med tanke på kilometer?
Tittel: Sv: Batteriet i e-Tron 50
Skrevet av: Larmod3Fredag 08. Januar 2021, klokken 10:55
Da jeg skulle bestille min bil nå var det ubestemte ventetider på 50 utgaven da dette batteriet i følge selger hos Møller ble laget av Samsung som hadde leveringsproblemer, mens 55 utgaven fikk batterier fra LG hvor det ikke var noe problemer. Dette gjaldt Sportback, men går ut fra det er samme for alle e-Tron.
Tittel: Sv: Batteriet i e-Tron 50
Skrevet av: elektroſøndag 24. Januar 2021, klokken 19:55
e-tron 55 ble lansert med poseceller, e-tron 50 med prismeceller. Begge har fordeler og ulemper, men i de fleste tilfeller er nok forskjellene ikke merkbare. Pris og tilgjengelighet er nok vel så viktig. Masse detaljer her, med forbehold om at jeg ikke kjenner kilde/sannhetsgehalt:

https://github.com/etrondriver/etron-issues/issues/38