Sitat fra: jornhd på mandag 26. august 2019, klokken 13:01
Vil nok få samme ladehastighet på 50kW lader. Fant denne kurven: https://images.app.goo.gl/WgrdFaFvWJ322GGJ9
Sitat fra: RazAquato på fredag 30. august 2019, klokken 12:29
Prisøkningen i Tyskland var 1600 euro, så ha de har tatt ett godt påslag i Norge :-/. - hadde håpet de priset ioniq med teknikk til under 300'.
Derimot påstanden "bare rundt 70000" er jo relativ i forhold til bilens pris. I praksis er en ribbet TM3 hele 23% dyrere enn Ioniq med teknikkpakke.
Men forstår hva du mener. Hadde serviceapparatet rundt Tesla vært bedre hadde det vært en rèell vurdering, men må innrømme at jeg er glad jeg ble kvitt den stressfaktoren i livet mitt. Tviler på at jeg hadde valgt TM3 selv om prisen var lik.
Sitat fra: Kjetil1986 på søndag 01. september 2019, klokken 12:33
Synd de ikke fikk testet hurtiglading. Er nok der bilen kommer til å skuffe mest....
Sitat fra: Håvar på torsdag 05. september 2019, klokken 15:29
Han testet vel bare den gamle? En som har gåttnoen og 90k92 000 kilometer
Sitat fra: HelEl på fredag 06. september 2019, klokken 10:53Sitat fra: Håvar på torsdag 05. september 2019, klokken 15:29Han har fått prøve den nye. Sjekk siden hans på facebook og youtube kanal.
Han testet vel bare den gamle? En som har gåttnoen og 90k92 000 kilometer
https://www.youtube.com/watch?v=v9dJiT8Xojw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2lCQH0z39LwCPCp0uwOyEu0dDPDD_ywL9uGyTUuAIqR7naPLXtKj-JlTE
Sitat etter å ha hurtigladet: "Even a Zoe is faster than Ioniq now."
Sitat fra: snakkesalig på fredag 06. september 2019, klokken 16:42
Det var ikke på youtube men på facebook. Han har lovet video snart.
Sitat fra: snakkesalig på fredag 06. september 2019, klokken 18:04
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1131243053735488&id=201134723412997&anchor_composer=false
Sitat fra: moby666 på torsdag 12. september 2019, klokken 06:20Hvis den dropper under 45kW ved 50% så er det vesentlig dårligere enn f.eks i3.
Ladingen burde ha vært raskere, men er tross alt ikke dårligere enn det bmw, vw, nissan leverer....
Sitat fra: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=116&t=35721&start=1480
Some first experiences with the 2020 Ioniq EV in the Netherlands, delivered last week Wednesday:
Fr 13 Sep 2019, 18:18
First impressions: compared to the old model, much less rolling noise in the interior
Generally much quieter.
Steering a bit easier and more direct. In general, the vehicle feels better.
He does everything the same as the old one, but everything is a bit better.
Collected with a full battery. Driven 200 km, the first half highway between 100 and 120 km/h and the second half highway with 80 to 100 km/h. Outside temperature 20 to 22° C. Inside at 22°.
Display remaining range 146 km. Consumption 11kWh/100km.
I currently charge with 20 amps, the duration indicated by Bluelink is 5 hours.
The charging cable fits perfectly in the lower part of the trunk.
Mon 16 Sep 2019, 15:47
It is indeed the case that the right-hand lane is fully lit and always on.
If all criteria for the automatic system are met, the left light cone is switched on.
This is much more pleasant compared to its predecessor. There are no more brightness differences.
Just charged to100% and the range with climate displayed via Bluelink is 306 km.
A gimmick is when a predecessor stands still and starts driving again, there is a warning sound and a sign in the display.
Mon 16 Sep 2019, 17:31
If the automatic cruise control is activated, it will now start driving automatically.
SitatJeg har ikke Ioniq overhode,
SitatJeg brukte 28 min fra 15 til 94 prosent. Og kan da kjøre lykkelig avgårde til neste ionity lader som kommer etter 20 mil.
SitatFor some this car will fit, for some, like you apparently, it will not.
Sitat fra: jornhd på onsdag 18. september 2019, klokken 23:09
Litt enig med begge her. Det vil nok i praksis ikke ha stort å si for de fleste nye Ioniq eiere. Det blir kanskje bare noen få minutter lenger å lade, noen få ganger i året.
Men likevel mener jeg Hyundai har gjort en kjempebrøler. En ny modell bør være bedre på viktige punkter, og for en elbil er ladehastighet et vesentlig punkt. Alle som bruker hurtigladere er tjent med at bilene blir ferdig med ladingen raskest mulig. 10 minutter ekstra betyr "bare" 10 minutter for deg, men 30 minutter for han som står som nr. 3 i ladekøen. Uansett om den tregere hastigheten betyr noe for den enkelte eller ikke, er det et faktum at dette gjør Ioniq til en mindre fleksibel bil enn den har vært.
Sitat fra: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=116&t=35721&sid=655e036fa4ed6844945375a662ec548a&start=1550#p1086975The first 400 km in one day in the new ioniq
Departure in Workum at 12 ° and full battery Heating to 22 °
The recharge in Aurich near Enercon at the EEC center was planned on one of the 350 kw superchargers.
After 197 km with 110 km / h and an average of 80 km / h reached the charging stations.
To drive: Much quieter than the old ioniq, also the rolling noise is much less.
The lane assistant keeps the vehicle very clean in the middle of the lane.
He always steers a bit. But you only feel it at the wheel.
As a result, he recognizes the hand (hands) and the eternal warning signal of the predecessor is past. Without hands, a message without signal appears in the display.
It drives so much quieter. Also to the automatic adjustment of Rekuparation you got used quickly.
Now to the charging station:
A sticker indicates the note to the store at the reception.
So go to the reception. All two columns are defective. Sorry.
We would have had a problem with the old ioniq. Now we have still 100km remaining range in the ad.
So the next 50 kw fast loader to Leer.
Another 36 km. In the event of a fault, it will be enough to reach the loader in Papenburg.
Arriving in Leer with 17%
At the column, the display is broken and I can not see anything.
After just three blind tests with the Maingau card, the pillar shines blue.
The car says 53 minutes to 80%.
Time to drink coffee. Over Blue link I can follow the load in the café and we still have some time for a little stroll through the city. Here we can spend the money saved over refueling with a combustor.
Back to the car 80% loaded range 260 km.
On the way back stopped in Bunde to do some shopping.
Then with Max 120 km / h and Average 86 km / h (these data are recorded in the course with Blue link) back to Workum. Arrival after 166 km and a remaining range indication of 110 km temperature was 17 ° and heating and air conditioning off. Battery still 30%.
Sitat fra: RazAquato på tirsdag 24. september 2019, klokken 12:03
Nå vet ikke jeg hva kriterie til Bjørn er ved 1000km test. Dersom. Han kjører ned til 10% og lader til 80% uavhengig av batteri størrelse, så vil det gå betydelig tregere med nye ioniq. Men om han lader "20 mil" pr stopp, så blir det nok vesentlig jevnere.
Er vant med tesla fra tidligere, så hele konseptet med "ladekø" er for meg ukjent, men jeg testet autoroute planner på å skulle kjøre en strekning jeg pleier og fikk beskjed om ètt ladestopp (på 7minutter) med nye ioniq. Med med gamle var det beregnet 2 stopp. - så da har man jo i praksis dobbelt så stor sjanse for å havne i en ladekø 😕
Sitat fra: RazAquato på torsdag 26. september 2019, klokken 11:41
Enda en ladegraf mellom Ioniq28 (I28) vs Ioniq 38 (I38), SoC 10-89% på begge.
(https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=76126&mode=view)
- Frem til ca 16-minutters lading ligger de relativt likt
- forskjell på opptil 2kWh / 2 minutters ladetidsdifferanse
- 9-16 minutters lading: I28 er noe raskere
- lader i snitt ~3kWh mer
- ca 3-4 minutter ekstra ladetid på I38 for å nå samme kWh
- 16-22 minutters lading: Her ser vi Ioniq28 drar markant i fra Ioniq38
- med en topp forskjell på ~7kWh
- ca 9-10minutters ekstra ladetid på I38
- 22-28 minutters lading: I28 dabber av, det jevner det seg ut igjen
- tilbake til ca 3kWh forskjell
- 35 minutters lading (altså 6min etter I28 er ladet til 89%) så har I38 ladet like mye (og kan fortsette)
SitatSå hele poenget med større batteri på langtur går går rett i vasken.men poenget med større batteri i hverdagen for å slippe ladestopp er ett langt større poeng for hvermansen ;-)
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 26. september 2019, klokken 14:06
Så hele poenget med større batteri på langtur går går rett i vasken.
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 26. september 2019, klokken 14:06
Så hele poenget med større batteri på langtur går går rett i vasken.
SitatHvis det gjelder utgående modell har vi kun igjen biler med Teknikkpakken på lager.
Fraprisen gjelder den nye modellen, og man kan bestille Standard.
Full LED |
Elekrisk innfellbare speil |
Varme i bakseter |
Trådløs lader til mobiltelefon |
Bedre lydanlegg |
Blindsonevarsler og ryggeradar |
Smart skiltleser |
Aktiv filholder |