Elbilforum.no
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: DZC på torsdag 15. august 2019, klokken 19:56
Hei.
Var innom Nissan forhandleren min i dag, og så på en ny leaf 40kwh. Tilbudet jeg fikk var en Leaf 40 Tekna (blåfarge) med vinterhjul til 310 000kr.
Er dette et godt tilbud? (Siden liste/utsalgsprisen er 340 000)
Hei
Jeg personlig synes ikke det når man ser at du får en 62kwh for 409.000.
Hvis 40kwh er det man vil ha så er det mer fornuftig å gå for en bruktbil, under 1 år gammel..sånn verditap messig
Eks km under 10.000 pris ca 269-279.000
62 kWh Tekna versjonen kan kjøpes for 385 tusen, men er det verd det når en N-Connecta kan kjøpes for 357 tusen?
leaf er av modellene med stort tap i markedet om dagen, du bør påregne 50k første 3-6mnd minimum.
Det ble ingen 40kwh på meg, vurderer sterkt en 62kwh. Tror nissen kommer med god kampanje på 62kwh modellen på nyåret. Får slå til da. Har nett levert tilbake 30kwh min og var stor fornøyd med den bortsett fra rekkevidden.
Sitat fra: Lyse Tanker på torsdag 29. august 2019, klokken 00:34
62 kWh Tekna versjonen kan kjøpes for 385 tusen, men er det verd det når en N-Connecta kan kjøpes for 357 tusen?
Er klar over at det er lang kø på e-Niro, men det er i mine øyne en mye bedre bil enn Leaf. Hadde aldri kjøpt Leaf over e-Niro, til 385k, med en utdatert og treg chademo-lading.
Hadde aldri kjøpt en bil uten appstyring over Leaf.
Sitat fra: gr på fredag 06. september 2019, klokken 22:00
Sitat fra: Lyse Tanker på torsdag 29. august 2019, klokken 00:34
62 kWh Tekna versjonen kan kjøpes for 385 tusen, men er det verd det når en N-Connecta kan kjøpes for 357 tusen?
Er klar over at det er lang kø på e-Niro, men det er i mine øyne en mye bedre bil enn Leaf. Hadde aldri kjøpt Leaf over e-Niro, til 385k, med en utdatert og treg chademo-lading.
Er ikke Niro en gammel bil som har vært på markedet lenge som diesel og bensin bil? Følte at Soul var mye mer moderne med tanke på utsene og interiør..
Niro var hypet til tusen. Og falt igjennom. Leverer på rekkevidde. Alt annet feiler den på. Levering som viktigste.
Tror det beste 40kWh kjøpet for øyeblikket er en som er kjørt som Taxi på Stjørdal.
kr: 190.000 for en litt over ett år gammel LE versjon.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146163348
Sitat fra: leafnor på lørdag 07. september 2019, klokken 13:38
Tror det beste 40kWh kjøpet for øyeblikket er en som er kjørt som Taxi på Stjørdal.
kr: 190.000 for en litt over ett år gammel LE versjon.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146163348
Er litt usikker på om det er en LE versjon. Kunne den versjonen fås med f.eks delskinn og uten LED hovedlys?
Ikke LE versjonen nei.
Men det kom jo en haug med n connecta i samme periode.
Så mistanken min om at selger ikke har altfor mye kunnskap om bilen sin ble ytterligere bekreftet. N-connecta er vel idag nivået under topputgaven Tekna, men LE var vel en versjon mellom de? Mener og huske at LE var en Tekna minus BOSE anlegget. Kunne heller ikke velge skinn og ProPark (eller hva den parkeringsfunsjonen heter) som ekstrautstyr på LE. Fargevalg på LE var enten svart eller Springcloud, ikke mulighet for andre farger.
Stemmer det. Og LE kom med led lys.
Ser Nissan kjører kampanje nå på Leaf 40 fra 260.000 kr for Acenta inkl. vinterhjul og metallic lakk. Er dette en bra deal? Bør vi slå til? Trenger en familievennlig elbil i den prisklassen, men skulle gjerne hatt litt mer rekkevidde..
Heller brukt i3 94ah til 200k da. de har ca samme rekkevidde.
Sitat fra: Elllie på søndag 01. desember 2019, klokken 18:43
Ser Nissan kjører kampanje nå på Leaf 40 fra 260.000 kr for Acenta inkl. vinterhjul og metallic lakk. Er dette en bra deal? Bør vi slå til? Trenger en familievennlig elbil i den prisklassen, men skulle gjerne hatt litt mer rekkevidde..
Dette er en fin bil og har overraskende bra plass. Legger du noe på taket har du virkelig mye plass.
For 260k så får du også en lett brukt 2018 modell med mer utstyr. Men gunstig hvis du ønsker NY bil..
(Vet ikke hvorfor i3 nevnes da den er veldig mye mindre)
i3 nevnes da hemi har Nissan langt opp i halsen og vil helst at alle andre skal unngå å kjøpe en Leaf.
i3 er bra den, men kan ikke sammenlignes med Leaf da den er mye mindre og langt mer upraktisk!
For meg er det sykt praktisk at den kan lades på langtur raskere på DC enn andre kan på AC, at du kan lade på 32A, at man kan lade på 400V, at den har BMS med kjøling og varming, bra svingradius, en... APP SOM VIRKER! så i3 har endel gående for den vs leaf. Man får faktisk lett med seg 3stk i i3'en med ski og skiutstyr, og.... man kan faktisk sitte inni bilen og ta på seg støvlene, gjelder både fører og passasjer, det samme kan muligens sies om du er japansk størrelse hva leafen angår.
For meg har hele nissan opplevelsen vært så ræva fra levering til salg og alt i mellom at jeg velger å bruke tid på å dele det, så andre slipper.
Eneste argumentet for nissan er om du konsekvent er 4/5 i bilen og har mye bagasje. Er du 4 voksne karer i bilen, har i3'en vesentlig bedre plass for beina.
Sitat fra: hemi på mandag 02. desember 2019, klokken 14:39
For meg er det sykt praktisk at den kan lades på langtur raskere på DC enn andre kan på AC, at du kan lade på 32A, at man kan lade på 400V, at den har BMS med kjøling og varming, bra svingradius, en... APP SOM VIRKER! så i3 har endel gående for den vs leaf. Man får faktisk lett med seg 3stk i i3'en med ski og skiutstyr, og.... man kan faktisk sitte inni bilen og ta på seg støvlene, gjelder både fører og passasjer, det samme kan muligens sies om du er japansk størrelse hva leafen angår.
For meg har hele nissan opplevelsen vært så ræva fra levering til salg og alt i mellom at jeg velger å bruke tid på å dele det, så andre slipper.
Eneste argumentet for nissan er om du konsekvent er 4/5 i bilen og har mye bagasje. Er du 4 voksne karer i bilen, har i3'en vesentlig bedre plass for beina.
Men var det noe feil med bilen? For du nevner jo bare ting som er godt kjent fra før. Mitt inntrykk er at det er mindre tull med Leaf enn I3.
Jeg liker i3, men som sagt så er dette veldig forskjellige biler.
Bulk ikke annerkjent etter utlevering, sprukken plastikk i bagasjeromsluke. appvirket aldri, mangel på justering av ratt og stolt som medførte smerter i ryggen i flere mnd før jeg forstod hva det kom av.
Ref app hadde jeg kontakt med de flere ganger, de ønsket mer og mer teknisk tilbakemelding, noe jeg gav siden det av yrket er en ting som er relativt greit og vi har utstyr for å debugge connection ting og hvor feilen ligger, brukte mye tid på det, for å så bli møtt med 100% stillhet og ignorering.
Har hatt 3 forskjellige i3, og én leaf, på 50k km med i3 har de aldri vært på service engang, ref den siste kjøpte jeg uten serviceavtale. Jeg har aldri engang vært i kontakt med bmw service da kart og alt mulig kunne ordnes selv. hadde vel 20-30 mailer med nissan før jeg bare gav opp hele greia.
Temperatur styringen virket aldri, noe de mente var riktig i ren tesla stil, på en 2018/2019 bil skal du da for F slippe å stille ting manuelt, og det hadde egentlig vært helt OK om man ikke hadde måttet endre på de hele tiden også.
Prøvde også få nissan til å rette den ekstreme feilvisningen bilen hadde.
Er det så forskjellige biler? De havner i daily driver elbil uten hengerfeste med relativt kort rekkevidde. majoriteten på kontoret har i3 og leaf i litt blanding.
At mye av disse feilene bare blir ignorert, og videreført i 62 modellen er for meg helt hinsides, og viser at de IKKE lytter til forbrukerne, jeg tror leaf primært har solgt mye fordi alternativene før var enda værre, og at de vil straffes hardt på salgsstatestikken i 2020. Jeg tror 40/62 leaf blir slakta i 2020 salgsmessig.
Jeg leser mye subjektivt negativitet, men egentlig lite som faktisk har vært feil med bilen.
Hva bulk og sprekk i plastikk angår er det jo vanskelig å si om det er du som er ekstremt pirkete og fæl til å klage, eller om det er dårlig service.
App er ikke bra, men den fungerer av og til om dog litt tregt.
Servicer trenger du ikke ta, om du tar dem er det en gang årlig.
Derimot, har du klaget like mye og med samme tone mot forhandler som du gjør her inne, forstår jeg at du har blitt møtt med en litt «kald» skulder.
Personlig er ikke jeg heller den som er overbegeistret for Leaf. Men det skyldes ikke forhandler eller kvaliteten på bilen, for begge deler har vært strålende.
For meg handler det mer om at Nissan henger etter, og ikke har lyttet til kundene sine når det kommer til aktiv kjøling på batteriet og valget av Chademo og ikke CCS.
Dersom i3 var et forslag til meg, hemi, kan jeg fortelle at den på ingen måte er aktuell som familiebil. Kjenner folk som er fornøyd med bilen, men som bekrefter at den er upraktisk for en familie. Vi må ha plass til barneseter, barnevogn osv.
Jeg har en 2018 LE som jeg er svært fornøyd med. Aldri hatt en eneste ting å sette fingeren på bortsett fra appen som jeg egentlig ikke har bruk for. Fortiden setter jeg pris på varme i rattet og varme i baksetet. Hjalp min sønn å flytte med den. Overrasket over hvor mye jeg fikk med meg i den når jeg la ned setene bak. Kjøpte den ny for 265k og har hatt 3000.- i utgifter ifm service på den. Kona lader på jobb. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spart bompenger til Lillehammer. Knallbillig bil. Jeg er 177 og sitter godt i bilen. Kjører i D modus og har lært meg en økonomisk kjørestil. Dette har vært lærerikt. Kunne ønske meg tilhengerfeste en gang i året.
Nissan senket priser i går.
Nå er det tilbud på både 40 kWt fra 239 900 kr og 62 kWt fra 309 900 kr
Hvem som senker priser nå? Renault, Kia, Hyudai?
Tesla og Renault? VW har allerede. Kia og Hyundai har jo lange ventelister.
Kia og Hyundai har lange ventelister, på eldre kontakter. Nå som prisene går ned hos rivaler, kan det fint påvirke salget av nye kontrakter hos dem, og de må da sette ned prisene. Jeg blir ikke overrasket om det skjer noe med prisene der også frem mot sommeren.
Fått pris på 269 for 40 kwh Acenta fra leverandør.
Kan får 30 kwh 2017 modell med 35 kkm på teller for 165
Beste kjøp?
Sitat fra: Elektro12 på søndag 05. januar 2020, klokken 16:29
Fått pris på 269 for 40 kwh Acenta fra leverandør.
Kan får 30 kwh 2017 modell med 35 kkm på teller for 165
Beste kjøp?
269 000 for Acenta? Med 2 hjulsett da?
Er jo «kampanje» nå på Acenta til 239 900. Legg på 15 000 for vinterhjul og du er fortsatt under prisen du har fått av forhandler.
Vil si du ikke har fått en god pris sånn uten videre.
Det var visst tilbudspris med vinterhjul, levering til forhandler og metallic.
Jeg trodde også typ 255 var innen rekkevidde, men 30 kwh er kanskje mer gunstig uansett. Føler 260 er litt "ingenmannsland" prismessig.
Når fikk du denne prisen?
Prisene ble satt ned nå i helgen på nettsiden, så kan være smart å forhøre seg med dem på ny, event. også høre med flere forhandlere.