Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => ID.4 => Emne startet av: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 29. juli 2019, klokken 13:53
Her kommer de første spionbildene av SUV utgaven.
https://www.motor1.com/news/362267/vw-id-crozz-spied-first-time/
:+1:
Ganske ulik konseptutgaven som er på hjemmesiden.
Sitat fra: lirekassa på mandag 29. juli 2019, klokken 19:31
Ganske ulik konseptutgaven som er på hjemmesiden.
Det var også ventet. Ryktet (eller VW?) har vært klare på at versjonen av ID. Crozz som kom først var en SUV omtrent som en Tiguan i størrelse og at en sedan versjon mer lik med konseptutgaven ville følge senere.
Interessant å se en lidar på taket.
Tydelig at det blir vesentlig mer bagasjeromsplass på denne enn på ID3. Øyemålet mitt sier at det blir nok bagasjeromsplass med baksetene lagt ned til at vi kommer til å få se Bjørn Nyland sove i bilen! :)
Her blir det mulighet for last på taket og ganske sikkert tradisjonelt hengerfeste.
Etter min vurdering er det med denne bilen VW direkte skal konkurrere med Tesla model 3 og model Y. Av den grunn vil også interiøret i ID. Crozz fremstå mer elegant og påkostet enn det vi har sett antydning til for ID.3 så langt. For eksempel med seter med minne.
Dette er nok starten på at vi vil få se mer av ID Crozz på samme måte som de første bildene av ID3 fra Sør-Afrika i desember markerte starten på at vi etterhvert fikk se mange spionbilder og reportasjer om bilen.
Det ble vel også sagt på presentasjonen av ID3 i Berlin at vi skulle få se mer av Crozz på IAA i september.
Profilen av hekken på konseptutgaven blir antakeligvis mer lik på coupe ("CUV") utgaven av ID Cross som kommer senere enn "SUV" utgaven. Tilsvarende gjelder nok Skoda Vision iV og Cupra (Seat) konseptbilen som skal vises på IAA i september. De er alle søsken over samme lest :)
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 30. juli 2019, klokken 10:22
Profilen av hekken på konseptutgaven blir antakeligvis mer lik på coupe ("CUV") utgaven av ID Cross som kommer senere enn "SUV" utgaven. Tilsvarende gjelder nok Skoda Vision iV og Cupra (Seat) konseptbilen som skal vises på IAA i september. De er alle søsken over samme lest :)
Kult! Visste ikke at SEAT også kommer på banen med SUV, men her lukter det fordele salget for å unngå bøter for konsernet, eller?
Blir uansett spennende å se hvordan de speccer disse bilene opp mot hverandre og når de ulike kommer i salg - det kan fort bli salgsstart ganske samtidig, eller hva?
Ja ja, ikke bare dritt med høst da i alle fall :)
Sitat fra: lirekassa på tirsdag 30. juli 2019, klokken 23:37
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 30. juli 2019, klokken 10:22
Profilen av hekken på konseptutgaven blir antakeligvis mer lik på coupe ("CUV") utgaven av ID Cross som kommer senere enn "SUV" utgaven. Tilsvarende gjelder nok Skoda Vision iV og Cupra (Seat) konseptbilen som skal vises på IAA i september. De er alle søsken over samme lest :)
Kult! Visste ikke at SEAT også kommer på banen med SUV, men her lukter det fordele salget for å unngå bøter for konsernet, eller?
Blir uansett spennende å se hvordan de speccer disse bilene opp mot hverandre og når de ulike kommer i salg - det kan fort bli salgsstart ganske samtidig, eller hva?
Ja ja, ikke bare dritt med høst da i alle fall :)
https://bil24.no/cupra-pirrer-med-elbil/
Et alternativ om Skoda blir for kasse-SUV og Crozz blir for dyr? Kanskje den ikke blir noe billigere enn Crozz siden de tar den under Cupra merket?
Flere bilder. Disse er nok originalt fra et annet nettsted enn en australsk bilforhandler...
https://www.carsales.com.au/editorial/details/spy-pics-volkswagen-i-d-crozz-119782/
Har de sagt noe om frunk på denne?
Teaser fra VW for ID4. Dette kan være filmet fra en skjerm på IAA.
Hører fra VW selgere i Norge at ID4 kan komme tidlig på høsten 2020.
https://www.youtube.com/watch?v=fWYUaFU6VD0
Den står utstilt i kamuflasje på messa i Frankfurt også:
https://www.cnet.com/roadshow/news/vw-id-4-suv-teased-frankfurt-motor-show/
Helt i starten av ID3 lanseringen kjørte det en rød suv rundt, antagelig Crozz.
Mange flere bilder: https://www.motor1.com/news/370051/vw-id4-name-ev-crossover/
Ser ut at den får rails og dermed mulighet for taklast - en god nyhet etter at vi fikk vite at ID.3 ikke støtter taklast...
Taklast, hengerfeste, størrelse mellom Tiguan og Tiguan Allspace, kommer til kunder i slutten av 2020. Ett kinderegg:)
https://www.tv2.no/v/1493370/
Sitat fra: kodax på onsdag 11. september 2019, klokken 16:30
Taklast, hengerfeste, størrelse mellom Tiguan og Tiguan Allspace, kommer til kunder i slutten av 2020. Ett kinderegg:)
https://www.tv2.no/v/1493370/
Er ikke dette i praksis samme bil som Skoda sin Vision iV?
Sitat fra: telcontar på torsdag 12. september 2019, klokken 13:05
Sitat fra: kodax på onsdag 11. september 2019, klokken 16:30
Taklast, hengerfeste, størrelse mellom Tiguan og Tiguan Allspace, kommer til kunder i slutten av 2020. Ett kinderegg:)
https://www.tv2.no/v/1493370/
Er ikke dette i praksis samme bil som Skoda sin Vision iV?
Jo, den blir nok veldig lik. Samme gjelder Cupra (SEAT) sin Tavascan. Spent på om ID.4 / Crozz og Skoda sin foreløpige navnløse SUV kommer samtidig - mye tyder på de vil komme veldig tett i hvert fall. Deretter kommer nok neppe Cupra sin før senere i 2021.
VW sier ny elbil hver sjette mnd, og id.4 er neste i pipeline. Kanskje de snakker om lansering hver 6. måned, så stemmer nok tidslinjen omtrent med Vision iV levering mot slutten av 2020.
Sitat fra: telcontar på fredag 13. september 2019, klokken 12:04
VW sier ny elbil hver sjette mnd, og id.4 er neste i pipeline. Kanskje de snakker om lansering hver 6. måned, så stemmer nok tidslinjen omtrent med Vision iV levering mot slutten av 2020.
Ja, rent bortsett fra at Vision iV er Skoda da, og de konkret snakker om VW sin SUV i videoen da "...som kommer til norske forbrukere i slutten av 2020."
Skoda har tidligere uttalt at de første kundebilene når forbrukerne mot slutten av 2020, de også. Vil tro direktør i VW lar direktør i Skoda komme med uttalelser vedrørende Vision iV - selv om det er samme konsern :)
Joda, er klar over at Vision er Skoda, men tenkte på at id.4 også kommer omtrent samtidig på markedet.
:+1:
Det tror jeg fort kan bli en realitet, ja. Så blir det spennende å se hvordan de prises ift. hverandre og til konkurrentene. Citigo iV starter på 176 000,- mens nye e-Up! starter på 179 900,-, så der skiller det svært lite.
De fleste velger vel VW over Skoda?
Noen som vet hvem som leverer batterier til VAG?
Jeg velger den som leverer først 😁
På id.3 så er LG Chem batterier
Senere i 2020 kommer for øvrig også neste modell i ID-familien. ID.4 er en elektrisk SUV som kan komme til å bli svært ettertraktet i Norge. Denne har betydelig mer plass enn ID.3 – og ikke minst, den kommer med 4x4, men først fra 2021. Det vil nok bety at en god del potensielle kjøpere sitter på gjerdet og venter til den utgaven er på plass.
https://www.tv2.no/broom/11033976/
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-significantly-raises-electric-car-production-forecast-for-2025-5696
Til sist i denne pressemeldingen fra VW sier de at planen er å starte produksjonen av produksjonsversjonen av ID. Crozz i 2020.
Sitat fra: Gnist på tirsdag 07. januar 2020, klokken 00:23
..
Til sist i denne pressemeldingen fra VW sier de at planen er å starte produksjonen av produksjonsversjonen av ID. Crozz i 2020.
Produksjonen av ID.3 startet i november 2019 med utlevering sommer 2020. Selv om ID.4/ID.Crozz får et kortere vindu fra produksjonsstart til utleveringer starter, så kan det fort blir 2021 før vi ser den på våre veier.
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 07. januar 2020, klokken 00:35
Sitat fra: Gnist på tirsdag 07. januar 2020, klokken 00:23
Til sist i denne pressemeldingen fra VW sier de at planen er å starte produksjonen av produksjonsversjonen av ID. Crozz i 2020.
Produksjonen av ID.3 startet i november 2019 med utlevering sommer 2020. Selv om ID.4/ID.Crozz får et kortere vindu fra produksjonsstart til utleveringer starter, så kan det fort blir 2021 før vi ser den på våre veier.
Det som holder leveranser av ID.3 tilbake er at programvaren ikke er ferdig. Programvaren i ID.4 vil ganske sikkert bare være en lett videreutvikling av programvaren i forhold til ID.3 bilene som leveres til samme tid.
Det å fysisk lage ID.3 virker det som om de har god kontroll på.
Det å i parallell kjøre prosjekt for å utvikle hardwaren i ID.3 og ID.4 er jeg ganske sikker på at VW har kapasitet til.
Jeg er helt sikker på at VW ønsker å få til leveranser av også ID.4 i 2020. Dette for å dekke behov hos flere kundegrupper enn de ID.3 dekker og dermed øke sjansen for å få levert de 100.000 MEB-baserte bilene VW har som mål å levere i 2020.
Så får vi se om de klarer det.
Jeg tipper at VW ønsker å starte leveransene av ID.4 samtidig som de starter leveranser av "ordinære" ID.3.
Endelig litt nytt: Lansering i USA i April på NY utstilling. coupe-varianten skal hete ID5.
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-new-york-motor-show/volkswagen-id-4-suv-be-revealed-new-york-motor-show
Nei, linken sier jo at den IKKE kommer på showet i New York i april, men mest sannsynlig på Detroit-showet i juni. Så ting går tydeligvis ikke så fort som planlagt....
I første omgang kommer ID.4 med bakhjulstrekk, men senere også med 4x4
https://www.nettavisen.no/livsstil/akkurat-offisiell-volkswagen-id4-blir-en-av-arets-viktigste-nybiler/3423931372.html
Masse ord men lite levering fra VW så langt. I.D. Buzz som skulle komme og bli en billig bil kommer kanskje om flere år, men i lavt volum med priser på 90.000 USD, I.D.3 blir forsinket pga software, I.D.4 vet vi ikke så mye om enda. Begynner å bli en del år siden de snakket om I.D. for første gang.
Sitat fra: Myrvang på tirsdag 03. mars 2020, klokken 23:28
Masse ord men lite levering fra VW så langt. I.D. Buzz som skulle komme og bli en billig bil kommer kanskje om flere år, men i lavt volum med priser på 90.000 USD, I.D.3 blir forsinket pga software, I.D.4 vet vi ikke så mye om enda. Begynner å bli en del år siden de snakket om I.D. for første gang.
Hadde ikke vært for bøtene som lusker fra eu så hadde de nok dratt det enda lenger, vw satser all inn på id serien men er kanskje litt høye på pæra at alle problemer blir løst til sommeren og id3 kommer ut som normalt men tror rushen kommer til å gå ut over ryktet til vw, tror de første bilene kommer til å ha en del barndoms sykdomer som de trolig får løst til id4 kommer.
I forbindelse med "spionbildene" fra Kina i går skriver en journalist om 2 utgaver: Crozz (hvit bil) og X (grå bil). Han skiver også at forskjellen er bla. at X er hevet !!! Noen som vet mer ??
https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/ (https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/)
Sitat fra: Rusalka på torsdag 18. juni 2020, klokken 09:49
I forbindelse med "spionbildene" fra Kina i går skriver en journalist om 2 utgaver: Crozz (hvit bil) og X (grå bil). Han skiver også at forskjellen er bla. at X er hevet !!! Noen som vet mer ??
https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/ (https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/)
VW Rav4?
Sitat fra: Myrvang på torsdag 18. juni 2020, klokken 23:56
VW Rav4?
Har du ikke hørt at VW og Toyota har slått seg sammen ?
De tålte ikke at Tesla hadde høyere børsverdi og ville gi dem noe å strekke seg etter
Sitat fra: Rusalka på torsdag 18. juni 2020, klokken 09:49
I forbindelse med "spionbildene" fra Kina i går skriver en journalist om 2 utgaver: Crozz (hvit bil) og X (grå bil). Han skiver også at forskjellen er bla. at X er hevet !!! Noen som vet mer ??
https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/ (https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/)
Det har tidligere vært rykte om at det skal komme to versjoner av ID.4, en SUV og en kupe-lignende.
Det er også slik at VW samarbeider med minst to ulike bilmerker i Kina, så kan jo tenkes at de skal ha hver sin versjon av bilen.
Uansett, så virker det trolig at bilen som kommer først i Europa er SUV varianten som vi har sett bli testet og som har vært utstilt i kamuflert utgave ulike steder det snaue siste året.
Det er åpenbart at VW er forsinket i forhold til planene de hadde for et år siden. Hva dette betyr for når levering av ID.4 starter er selvsagt umulig å vite, men jeg blir overrasket om VW leverer ID.4 tidligere enn en gang i 1. kvartal 2021.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. juni 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Myrvang på torsdag 18. juni 2020, klokken 23:56
VW Rav4?
Har du ikke hørt at VW og Toyota har slått seg sammen ?
De tålte ikke at Tesla hadde høyere børsverdi og ville gi dem noe å strekke seg etter
Det var nytt for meg, men tydelig at designavdelingene allerede er slått sammen, for hadde det vært Toyota-logo på den ville jeg trodd det var neste modell av Rav4. ;D
Sitat fra: Myrvang på fredag 19. juni 2020, klokken 21:29
Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. juni 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Myrvang på torsdag 18. juni 2020, klokken 23:56
VW Rav4?
Har du ikke hørt at VW og Toyota har slått seg sammen ?
De tålte ikke at Tesla hadde høyere børsverdi og ville gi dem noe å strekke seg etter
Det var nytt for meg, men tydelig at designavdelingene allerede er slått sammen, for hadde det vært Toyota-logo på den ville jeg trodd det var neste modell av Rav4. ;D
Du må nok tilbake til 2014 for å finne en RAV4 som ligner litt på ID4. I 2020 ser jo RAV4 rå og kul ut i forhold. Her er sammenligningsbilde med 2014 RAV4:
Kinaklar i oktober? https://electricvehicleweb.in/chinese-edition-vw-id4-55-kwh-83-kwh-variants/
Tipper at id4 er det du må kjøpe for 4wd og 1600kg krok fra lansering, også kommer Enyaq med det samme ett år etter.
Og audi sin versjon får sikkert noe fancy beta-utstyr de andre ikke får før neste generasjon..
Alt i god VAG tradisjon 🙂
https://www.stern.de/auto/fahrberichte/erste-fahrt-im-volkswagen-id-4-verfolgerduell-9403170.html
"Prisforskjellen til sammenlignbar ID.3 er rundt 7. 000 euro; betyr at VW ID.4 starter i begynnelsen av neste år med Pure Edition til rundt 37.000 euro. De to startversjonene ID.4 First og ID.4 First Max vil være tilgjengelige i november / desember i år, men koster henholdsvis 49.000 og 59.000 euro."
Startpris Skoda Enyaq i Tyskland er €33.800 til sammenligning.
Hei.
Interessant video.
https://youtu.be/YjpHoiPHZ7U