Elbilforum.no

Tekniske spørsmål => Avansert: Konvertering til elektrisk => Emne startet av: elektrolux på torsdag 25. juli 2019, klokken 16:44

Tittel: Konverteringsreglene i California
Skrevet av: elektroluxtorsdag 25. juli 2019, klokken 16:44

U.S. Department of Energy — Energy Efficiency & Renewable Energy — Alternative Fuels Data Center:


All-Electric Vehicle Conversions: A vehicle with an internal combustion engine can be converted to an EV by completely removing the engine and adding a battery pack, one or more electric motors, high-voltage cables, and instrumentation. To maximize EV driving range, such conversions are often performed on smaller, lighter-weight vehicles.

Neither EPA nor CARB require that EV conversions be certified, as long as the conversion does not add a device that produces fuel combustion emissions.
Tittel: Sv: Konverteringsreglene i California
Skrevet av: Elmotorsdag 25. juli 2019, klokken 21:27
 :+1:
Tittel: Sv: Konverteringsreglene i California
Skrevet av: eJokermandag 05. august 2019, klokken 00:28
I en drømmeverden...  8)
Tittel: Sv: Konverteringsreglene i California
Skrevet av: elbilfanenonsdag 07. oktober 2020, klokken 18:52
Sitat fra: elektrolux på torsdag 25. juli 2019, klokken 16:44

U.S. Department of Energy — Energy Efficiency & Renewable Energy — Alternative Fuels Data Center:

All-Electric Vehicle Conversions: A vehicle with an internal combustion engine can be converted to an EV by completely removing the engine and adding a battery pack, one or more electric motors, high-voltage cables, and instrumentation. To maximize EV driving range, such conversions are often performed on smaller, lighter-weight vehicles.

Neither EPA nor CARB require that EV conversions be certified, as long as the conversion does not add a device that produces fuel combustion emissions.

California har vel noen av de strammeste reglene for nye fossile motorer og da sømmer det seg å ha et regelverk som legger tilrette for EV convertitter....
Skulle ønske at vår miljøbevegelse og miljømyndigheter kunne legge ett betydelig press på vegdirektoratet og få et liknende regelverk.

@elektrolux - takk for at du plukker opp og deler  :+1: