SitatVi jobber for deg og klimaet!
Som interesseorganisasjonen for Norges elbilister har Elbilforeningen i snart 25 år jobbet for å gjøre det enklere å velge og å bruke elbil, noe som er avgjørende for å redusere helse- og klimaskadelige utslipp fra veitrafikken.
Tusenvis av henvendelser fra våre medlemmer hver eneste måned og jevnlige medlemsundersøkelser, gir oss et solid grunnlag for å representere medlemmenes interesser ovenfor nasjonale og lokale myndigheter, ladeoperatører og bilindustrien.
Våre medlemmer har derfor en viktig rolle for at det fortsatt skal være attraktivt å velge og bruke elbil. Og ikke minst, du er med i et felleskap som jobber for en framtid uten utslipp fra veitrafikken.
Sitat fra: Rosstopher på mandag 22. juli 2019, klokken 11:44SitatVi jobber for deg og klimaet!
Sitat fra: Rosstopher på mandag 22. juli 2019, klokken 11:44
Å sammenligne denne tråden med folk som er sure for at Norges Automobil Forbund jobber for de med automobil blir for søkt
Sitat fra: cra på mandag 22. juli 2019, klokken 14:51Sitat fra: Rosstopher på mandag 22. juli 2019, klokken 11:44SitatVi jobber for deg og klimaet!
Allerede på linje 1 har du det jo; miljøet er en del av misjonen. Elsparkesykler seiler opp som et populært framkomstmiddel (hvor varig det blir gjenstår å se), og kan for mange, i alle fall i byene, være et greit alternativ til buss og bil - også elbil. I lys av at myndighetene ønsker å se på sparkesykler og regelverket rundt disse i perspektiv av å være motorkjøretøy synes jeg ikke det er unaturlig at de uttaler seg. Jeg regner med at de ikke akkurat har lagt fra seg alt arbeid som er rettet mot elbilisme av den grunn. ;)Sitat fra: Rosstopher på mandag 22. juli 2019, klokken 11:44
Å sammenligne denne tråden med folk som er sure for at Norges Automobil Forbund jobber for de med automobil blir for søkt
Det var nok noe satt på spissen, men parallellen er absolutt tilstede. Siden jeg ikke har tilgang til pluss-artikkelen har jeg riktignok et noe tynt vurderingsgrunnlag for hvor mye tid og ressurser de har tatt fra "vår sak" og brukt på dette, men jeg synes det kan være naturlig at sparkesykler (i klassen for fremkomstmiddel, ikke for leketøy) hensyntas av foreningen.
Sitat fra: Burger på mandag 22. juli 2019, klokken 21:37
cra: elsparkesykkel kan være greit kombinert med kollektivtransport også siden de ikke koster noe å ta med på bussen svjv.
Sitat fra: cra på mandag 22. juli 2019, klokken 14:51Hah. Jeg har prøvd dem, og er overbevist om at de er kommet for å bli. De har så mange fordeler over vanlige sykler. Jeg snakket med en fyr i en sykkelbutikk- og verksted, og han skulle slutte å selge den ene modellen de hadde siden han mente det var for mye problemer med dem. Jeg tror likevel at når man klarer å få syklenes svar på hybridbiler, de tunge og intrikate elsyklene, til å fungere, så klarer man det også med forholdsvis enkle el-sparkesykler.
Elsparkesykler seiler opp som et populært framkomstmiddel (hvor varig det blir gjenstår å se), og kan for mange, i alle fall i byene, være et greit alternativ til buss og bil - også elbil.