Elbilforum.no

Populære temaer => Elbiler i media => Emne startet av: Thomas Parsli på tirsdag 16. juli 2019, klokken 01:17

Tittel: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: Thomas Parslitirsdag 16. juli 2019, klokken 01:17
https://www.budstikka.no/krim-noedetater-og-hendelser/tesla-ribbet-for-hjul-og-felger/312892!/

Jeg er glad for Sentury Mode på vår X!
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: Rosstophertirsdag 16. juli 2019, klokken 08:10
Skikkelig kjip opplevelse. Slikt kan til en viss grad unngås ved bruk av låsemuttere, men de er så kjipe å bruke at jeg tar sjansen på å kjøre uten på mine biler.

Nå skal jeg være pedantisk og klage litt på artikkelen. Hopp over resten dersom slikt plager deg.
SitatTesla ribbet for hjul og felger
Både hjul og felger altså? Er ikke hjul betegnelsen for dekk og felg sammen?
Sitatplassert på lecablokker
Ser ikke ut som Lecablokker, men en annen type murstein.
Sitatdet var ikke en skramme på bilen
Slik som den er plassert oppå de "Lecablokkene" regner jeg med at det i hvert fall er noen små skrammer på den.
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: Carl Anton Stenlingtirsdag 16. juli 2019, klokken 08:17
Hadde vært interessant å vite om denne bilen hadde standardfelger eller spesielt eksklusive felger.
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: Amatørentirsdag 16. juli 2019, klokken 11:01
Syntes at noe ikke stemte på bildet.

Zoomet inn og for med ser det ut som en hjulpinne/-bolt/-gjengestang er bøyd ned.

Er det vidvinkelen til fotoapparatet som gir feil inntrykk eller har det vært hardhendt behandling av bilen?
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: geeartirsdag 16. juli 2019, klokken 11:21
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 16. juli 2019, klokken 01:17
https://www.budstikka.no/krim-noedetater-og-hendelser/tesla-ribbet-for-hjul-og-felger/312892!/

Jeg er glad for Sentury Mode på vår X!
Her sett deg skrive om sentury mode flere ganger her inne, er det sentry mode du mener?  :P
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: Thomas Parslitirsdag 16. juli 2019, klokken 11:40
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:01
Er det vidvinkelen til fotoapparatet som gir feil inntrykk eller har det vært hardhendt behandling av bilen?

Ser ut som fortegning fra supervidvinkel -og jeg ser ikke helt hvordan de skal ha bøyd de hvis de først satt bilen på stein.

Sjekket låsbare hjulmuttere, men de er jo sørgelig enkle å få av :(
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: Rosstophertirsdag 16. juli 2019, klokken 12:12
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:40
Sjekket låsbare hjulmuttere, men de er jo sørgelig enkle å få av :(

Ja, de er ingen garanti mot at hjulene blir stjelt. Men det jeg tenker er at 2 mann med en skikkelig jekk og elektrisk muttertrekker klarer å stjele hjulene på en bil tilnærmet lydløst på 5 minutter. Har man låsbare muttere tar det kanskje 10 minutter og bråker. Det er sikkert avskrekkende for ganske mange tyver, spesielt i bebygde områder.
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: MrBacarditirsdag 16. juli 2019, klokken 15:14
Burde ikke bilalarmen gå av hvis man jekker opp bilen når den er låst? Har ikke testet dette selv, da jeg ikke låser bilen når jeg bytter hjul, men har det for meg at en bevegelses-sensor trigges.
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: VigdisAtirsdag 16. juli 2019, klokken 19:13
Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 16. juli 2019, klokken 15:14
Burde ikke bilalarmen gå av hvis man jekker opp bilen når den er låst? Har ikke testet dette selv, da jeg ikke låser bilen når jeg bytter hjul, men har det for meg at en bevegelses-sensor trigges.
Samme tenkte jeg på. Alarmen hyler jo på ferger om den ikke har fått avskrudd tilt/ intrusion ved parkering.
Tittel: Sv: Tesla ribbet for hjul og felger
Skrevet av: THEonsdag 17. juli 2019, klokken 07:46
Det at alarmen hyler på ferger kan jo være grunnen til at alarmen ikke gikk her også. Tilt/intrution må skrus av hver gang man parkerer. Når man tar ferge to ganger hver dag så orker man ikke dette, så da slår man heller helt av alarmen i stedet. I tillegg slår intrution ut på insekt i kupéen slik at alarmen begynner å hyle når det minst passer (midt på natta f.eks.), et par slike tilfeller så slås også alarmen av permanent pga. at det ikke er mulig å bare deaktivere Tilt/intrution permanent.

For min del er alarmen alltid av pga. de to grunnene over. Hvis jeg husker det så slår jeg på alarmen når jeg parkerer på "tvilsomme" steder. Hvis jeg permanent kunne hatt alarm på og tilt/intrution av, så hadde nok alarmen vært på alltid.