Sitat fra: bobakka på mandag 22. juli 2019, klokken 16:49Skal innom BMW standen på IAA i september, men jeg tviler på at de har noe å komme med hverken angående iX3 og i4.
- den blir vel lansert på en messe nå i høst med flere tekniske detaljer og interiør beskrivelser - prisen kanskje rett før lansering
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 16. august 2019, klokken 22:21Min også, men det trekker veldig ned at den sannsynligvis ikke får hengerfeste eller i det minste feste for sykkelstativ.
Jeg har vært og prøvekjørt nye Bmw 330e, og ix3 skal være en helvetes god bil for at jeg velger den i stedet. 330e Touring er pt drømmebilen.
Sitat fra: TM på fredag 16. august 2019, klokken 20:08Levering starter vel om et knapt år og produksjonen må vel starte i år.Sitat fra: bobakka på mandag 22. juli 2019, klokken 16:49Skal innom BMW standen på IAA i september, men jeg tviler på at de har noe å komme med hverken angående iX3 og i4.
- den blir vel lansert på en messe nå i høst med flere tekniske detaljer og interiør beskrivelser - prisen kanskje rett før lansering
Sitat fra: JorgenM på torsdag 29. august 2019, klokken 20:14
Ellers enig i at konkurransen fra Audi blir knallhard. iX3 bør under 500k i startpris nå...
Sitat fra: bobakka på fredag 30. august 2019, klokken 08:54Trodde ikke Audi e-Tron 55 gikk mye mer enn rett over 400 km, så at billigversjonen skal gå nesten det samme høres for godt ut til å være sant :o
Slutter meg til at e-tron til 499k med 400 km, AWD og 1800 kg tilhenger blir en utfordring for iX3.
Håper BMW tar utfordringen.
Sitat fra: gr på fredag 30. august 2019, klokken 16:25Nå tipper jeg at iX3 vil få 70 kwh netto, men den vil likevel ikke klare 400 km WLTP med blandet kjøring. Bykjøringsmodus kanskje, men det er ikke noe som skal oppgis uten at WLTP for blandet kjøring også oppgis.
Den går aldri 400, det er vel ikke helt klart hvor mye tilgjengelig batteri det blir, men tipper vi heller snakker om ned mot 200 km vinter og opp mot 300 på sommer.
Men.. har det ikke vært sagt 70kWh for iX3 også, så den vil heller ikke gå 400...
Sitat fra: Ladeklof på tirsdag 10. september 2019, klokken 00:07Jeg skal ihvertfall stille dem noen kritiske spørsmål neste uke 8)
Kommer det noen nyheter om bilen på utstillingen i Frankfurt?
Sitat fra: TM på tirsdag 10. september 2019, klokken 06:38Lykke til med å stille BMW Norge noen kritiske spørsmål! Selv tatt kontakt på FB/Messenger og mail for å forhøre meg hva som skjer med denne bilen og hvilken plass i køen jeg har... Men neida, BMW Norge viser overhodet ingen interesse for å svare sine kunder.. ..og nå har det gått over én uke uten svar. Det lover dårlig for denne bilen dessverre.Sitat fra: Ladeklof på tirsdag 10. september 2019, klokken 00:07Jeg skal ihvertfall stille dem noen kritiske spørsmål neste uke 8)
Kommer det noen nyheter om bilen på utstillingen i Frankfurt?
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. september 2019, klokken 10:43Så du sitter som "allvitende" ang. denne bilen. Blir bare for dumt. Når du sender en epost til BMW Norges kundeservice med konkrete sprm- Ja da forventer man faktisk svar på den en spør om ila. få dager. Ad FB/Messenger - ble likelydene melding sendt dem - som igjen henviste til at kundene heller skulle sende mail. Noe jeg altså har gjort. Du kan spare deg slike tullekommentarer.
FB/Messenger er vel ikke akkurat den beste kanalen for slikt. Der sitter det folk som er gode på sosiale medier, men neppe har kunnskap om bilene.
Du bør kontakte en forhandler direkte på telefon eller ved oppmøte. Men uansett har de ikke lov til å si noe annet enn det som allerede er offisiell informasjon fra BMW så å spørre om 'hva som skjer med denne bilen' er nok bortkastet tid. Søk heller på nettet :)
Sitat fra: teslanor på tirsdag 10. september 2019, klokken 09:54Nå var det ikke BMW Norge jeg tenkte å spørre. Det var folkene på IAA messen i Frankfurt som jeg tenker å spørre hvor BMW er i konkurransen mellom Audi, Mercedes og Jaguar.
Lykke til med å stille BMW Norge noen kritiske spørsmål!
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 13. september 2019, klokken 20:31Lik som X5 ? Du mener vel X3 hydrogenbil ? Skal ned på onsdag, så da får jeg se hva de har å vise fram.
Jeg kan se for meg at iX3 blir ganske lik X5- hydrogenbilen de har på messen i Frankfurt.
Sitat fra: MFA på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:49
BMW har tydeligvis sovet i timen etter lanseringen av i3 og mistet det forspranget de hadde. At toppsjefen i BMW måtte gå nå understreker vel dette. Avbestilte min reservasjon forrige uke og opplever at hele salgsapperatet har lite troa på dette prosjektet. :( Er vel bekreftet at den kommer tidligst høsten 2020 og da har markedet allerede levert tilsvarende biler over lang tid.
BMW Norge skal ha for rask tilbakebetaling (dagen etter), men ikke noe mer enn det.
Sitat fra: Klykken på fredag 18. oktober 2019, klokken 08:17
Kan vel ikke være mange reservasjoner igjen her? En bil som tydeligvis aldri kommer, og null informasjon fra merket.
Herregud...
Sitat fra: PionerThink på fredag 18. oktober 2019, klokken 12:03
.....- vi holder fortsatt på å undersøke dette.
Sitat fra: gr på søndag 20. oktober 2019, klokken 22:14
Elbil blir signifikant for produsentene fra 1.1.20, og SPESIELT produsenter som BMW, som har mange store motorer i sortimentet sitt, med høyt utslipp. Kan aldri tenke meg at BMW er under 90g/bil i snitt (tar gjerne i mot tall), ...
Sitat fra: JorgenM på mandag 21. oktober 2019, klokken 01:32Formelen er lagt opp til at den totale miks av biler på tvers av alle merker solgt i Europa skal under 95 gram. Hver produsent(-gruppe) får derfor et krav relativt til tyngden hva de selger. (Og dersom alle selger tyngre biler, vil M0 i formelen justeres opp, slik at ekstrakvoten for tung bil blir mindre).
Det er vel ingen bestemt co2-grense sånn sett. Utgangspunktet er 95 gram, men vekt spiller også inn så biler som 7-serie, X5 osv slipper unna med høyere utslipp. Det er en formel for denne utregningen uten at jeg har klart å finne den.
Sitat fra: JorgenM på fredag 18. oktober 2019, klokken 11:49
Jeg har vel sagt det før, de burde droppe denne i Norge og heller selge den i Kina... Dette kan bli flaut når den kommer i 2021(?).
Heller satse fullt på "iNext" og andre som er perfekt for Norge.
Sitat fra: JorgenM på fredag 01. november 2019, klokken 09:11Hva slags tallmateriale er det som gir deg grunnlaget for denne konklusjonen?
Selvkjøring er det svært få som er interessert i.
Sitat fra: PionerThink på fredag 18. oktober 2019, klokken 12:03Fikk nytt svar i dag, så de skal ha det BMW at de i det minste gir svar :D:
Apropos flaut og pinlig sendte jeg i et øyeblikks frustrasjon denne mailen til BMW Norge etter nok en mail med null konkret leveringsinfo om iX3:
Er det ikke på tide at det kommer noe mer info om når iX3 tenkes å lanseres, når den kan prøvekjøres og ikke minst til hvilken pris, samt antatt leveringstidspunkt?
Det ene merket etter det andre kommer med priser og leveringstider, mens BMW sier ikke ett ord annet enn at i 2023 skal det lanseres X antall elbiler?
Dere blir jo latterliggjort inne på nettforumene for deres sendrektighet!
Dette er bare pinlig!
Svaret jeg fikk etter 14 dager var dette og sier det meste om deres fokus på rene elbiler for tiden:
Hei,
Takk for din henvendelse, vi holder fortsatt på å undersøke dette. Kommer tilbake til deg så snart som jeg har fått svar.
Ha en flott dag videre.
Som en annen sier her oppe så henger min reservasjon også i en tynn tråd for tiden >:(
Sitat fra: bobakka på lørdag 05. september 2020, klokken 08:47
Elbilversjonen skal da være dedikert for det kinesiske markedet..??!
Jeg syns det er en utrolig konklusjon basert på at bilen er bygd på X3 som selges over hele verden - riktignok er den produsert i Kina - og kun med 2WD.
Mener jeg har sett dokumentert at Tesla'er bygd i Kina er av bedre kvalitet enn de som er bygd i California.
2WD er også det første valget når du skal bestille Skoda Enyaq - jeg har ikke oppfattet at det demper interessen for å få en bil raskt.
Utforming av grillen skal være vesentlig for valg av bil...??!