Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Ehrnst på lørdag 22. juni 2019, klokken 22:53
Hentet bil i går, og i dag er den ikke lenger på nett. Har prøvd reset uten at det hjalp.
Død modul?
WiFi eller 4G?
3G wifi virker
Hmm. Ny bil, eller brukt? Årsmodell? På ny bil har du LTE/4G, og ikke 3G. WiFi har du uansett, men må konfigureres. Men du ser ikke LTE/4G-symbolet hvis den er koblet til WiFi. Hva er det egentlig som ikke fungerer på internett? Har du prøvd web-browser?
Det er en 2015 jeg hentet hos tesla i går. Den har 3G. Men nå har den ingenting. Bare en strek over søylene. Måtte koble på wifi fra telefonen for å få hørt på musikk på vei hjem.
Ok. Da skjønner jeg ;D. Fjerndiagnostikk er nok ikke lett, men du kan prøve noen flere reset, også med bremsepedalen.
Den hadde 3G når du hentet den, men ikke når du kjørte hjem?
Ring support, de kan diagnosere bilen hvis du har den tilkoblet via mobilen din.
Nå vet ikke jeg hvilket mobilnett Telsa bruker i Norge, men hvis det er Telenor, så er det vel en viss sannsynlighet for at 3G-nettet der du bor / kjører (akkurat) har blitt lagt ned. Se bunnen på denne sida for oversikt over planlagt stenging. (https://www.telenor.no/bedrift/iot/m2m/3g/)
Jeg hadde dekning hjemme i går, men ikke nå. Kanskje jeg får 4g gratis nå da... en liten glede hvertfall
Sitat fra: knute på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:31
Nå vet ikke jeg hvilket mobilnett Telsa bruker i Norge, men hvis det er Telenor, så er det vel en viss sannsynlighet for at 3G-nettet der du bor / kjører (akkurat) har blitt lagt ned. Se bunnen på denne sida for oversikt over planlagt stenging. (https://www.telenor.no/bedrift/iot/m2m/3g/)
Det skal i så fall gi tilbakefall til edge, ikke totalt utfall.