Sitat fra: hovering på tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:27
Jeg vurderer veldig en TMX 75D, men har litt kalde føtter etter å ha lest mye om negative kundeopplevelser og feil på biler. Så derfor lurer jeg på;
Dere som har model X i dag, hvis dere skulle byttet bil nå, er dere så fornøyd at dere ville kjøpt model X på nytt?
Sitat fra: hovering på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:22
Kun det jeg har lest om på forskjellige forum;
- dører som ikke åpner seg eller lukker seg
- risting fra forstilling
- sensorer som ikke virker
- sprekk og vanninntrenging i baklykter
- skjermer / instrumenter som går i svart
- foringer som fort går i stykker
- sliter dekk skjevt
- frunken som ikke er mulig å åpne
- sidevinduer som lager lyd
- biler som trenger oppmot 12 min for å starte
Jeg antar at Tesla sikkert har kommet med permanente fix på flere av disse feilene, derfor er jeg nyskjerrig på om dere som eier en X nå, ville kjøpt på nytt...
Sitat fra: hovering på tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:27Kjøp!
Jeg vurderer veldig en TMX 75D, men har litt kalde føtter etter å ha lest mye om negative kundeopplevelser og feil på biler. Så derfor lurer jeg på;
Dere som har model X i dag, hvis dere skulle byttet bil nå, er dere så fornøyd at dere ville kjøpt model X på nytt?
Sitat fra: z4rd på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:32
Jeg hadde også kjøpt meg en ny X hvis jeg skulle handlet bil igjen i dag. Det er en utrolig unik bil. Ikke tro at eiere av konkurrentene ikke opplever problemer... både med bil og serviceapparatet...
Sitat fra: kodax på torsdag 30. mai 2019, klokken 14:35
Kunne du kjørt opp til hytta uten stopp hvis du hadde hatt lademulighet der?
Sitat fra: Tesla91 på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:07
Har hatt X75D, X90D og XP100D... Ville ikke hatt model X igjen om jeg så fikk den slengt etter meg gratis med alt av utstyr... Forferdelig bil!
(Før flere påpeker "hvorfor har du hatt 3 stykker om den er så kjip", så kan jeg informere om at hver gang har jeg fått svært gode kompensajoner for å oppgradere til ny model X grunnet en rekke feil/mangler med bilene og de har kjøpt tilbake de jeg har hatt.) derfor, kun derfor!
Når jeg kvittet meg med XP100D'en som var nummer 3 i rekken av model X, var det som å poppe en gigantisk og vond kvise på ryggen, altså en svært befriende følelse. Nei, aldri mer.
Sitat fra: Tesla91 på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:07
Har hatt X75D, X90D og XP100D... Ville ikke hatt model X igjen om jeg så fikk den slengt etter meg gratis med alt av utstyr... Forferdelig bil!
(Før flere påpeker "hvorfor har du hatt 3 stykker om den er så kjip", så kan jeg informere om at hver gang har jeg fått svært gode kompensajoner for å oppgradere til ny model X grunnet en rekke feil/mangler med bilene og de har kjøpt tilbake de jeg har hatt.) derfor, kun derfor!
Når jeg kvittet meg med XP100D'en som var nummer 3 i rekken av model X, var det som å poppe en gigantisk og vond kvise på ryggen, altså en svært befriende følelse. Nei, aldri mer.
Sitat fra: JO på mandag 01. juli 2019, klokken 17:04
Sitter i samme båt, fra folk jeg kjenner til nyheter så blir jeg skeptisk til å handle Tesla igjen. Jeg kjenner ingen som er ordentlig fornøyd, bilene har som oftest dårlig kvalitet(Flere sier aldri igjen). Men det som jeg er mest skeptisk til er Tesla sitt serviceapparat det er uten tvil skandaløst dårlig. Model S en jeg hadde var det lite tull med, skiftet hovedskjermen og dørhåndtak pluss noe annet dill prevantivt(Gi meg en Model X med normale dører, håndtak og forenkle hele bilen så er jeg med).
Problemet er at det ikke er andre konkurenter som kan levere totalpakken Tesla gjør(hvis det virker) så da sitter man der å teller på knappene, skal, skal ikke.
Sitat fra: JO på mandag 01. juli 2019, klokken 17:04Høres ut som du er klar for model Y ;)
..Gi meg en Model X med normale dører, håndtak og forenkle hele bilen så er jeg med..
Sitat fra: Tesla91 på mandag 08. juli 2019, klokken 12:01Tja, det handler jo ikke i og for seg om bilen, man kan jo mene det om man tror på deres mission statement:
"Verdens best bilfabrikant" var vel å ta litt i da... Selv om mange plutselig har fått "råd" til å kjøre rask bil til en billig penge trenger man ikke å jasse det opp.
SitatTo accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 09. juli 2019, klokken 09:54Mange når det gjelder å lage pålitlige biler iallefall :-)
Kanskje partisk, men hvem er bedre?
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 09. september 2020, klokken 08:52
Ja, for ingen av konkurrentene står på verksted noen gang.
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 09. september 2020, klokken 09:49
Etter snart 7 år med teslaer og ca 200k kjørte km kan jeg kun huske ett verksted opphold som faktisk var helt nødvendig med en gang, og det var pga noe ladefeil som model S hadde helt i starten. Ellers har det vært fiks av ting som går på garanti og som ikke har vært kritiske feil. Alltid også fått lånebil. Heller aldri hatt så lite service kostnader som med disse teslaene.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 09:53Ja hvor er fokuset da? Du mener oppriktig at Tesla ikke gjør tiltak for pålitelighet? Ikke skjedd noe med Model S siden 2013?
Når det gjelder opplevd kvalitet og reperasjoner på Tesla har over halvparten av dei eg kjenner med Tesla fått stopp så dei måtte hentes, min har fått driftsfeil 2 ganger (MCU) som krevde besøk.
Så kan ein jo ta designfeil på bremsene foran (setter seg fast første året..), skeivslitasje på bakdekk, sensorfeil (nokon med X som ikkje har hatt dette?), styrekryss som må byttes før 100 000km (og som fortsatt byttes til samme type som for 7 år siden...) , FWD som sliter lakk etc. Disse tingene er jo designfeil alle sammen (bortsett fra sensorfeil) som burde være fikset etter 1/2 år.
Fokuset til Tesla er på heilt andre steder enn pålitlighet.
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 10:01
Fokuset til Tesla er på heilt andre steder enn pålitlighet.
Ja hvor er fokuset da? Du mener oppriktig at Tesla ikke gjør tiltak for pålitelighet? Ikke skjedd noe med Model S siden 2013?
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 10:01Las du denne?
Tror ikke Model X er hverken er bedre eller dårligere enn tilsvarende luksussuver fra BMW, Mercedes og Audi.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 10:26Las du denne?De sa den var bedre enn e-Pace, i hvert fall.
https://www.motorbiscuit.com/the-tesla-model-x-is-the-worst-electric-car-you-should-never-buy/
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 10:26Du tror samme personene er involvert i design av understellet av bilen og ubetydelige programvaretillegg? Prompepute er bare for gøy og har ikke krevd noe utvikling og tar ingen ressurser.Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 10:01
Fokuset til Tesla er på heilt andre steder enn pålitlighet.
Ja hvor er fokuset da? Du mener oppriktig at Tesla ikke gjør tiltak for pålitelighet? Ikke skjedd noe med Model S siden 2013?
Kjenner ikkje S spesifikt, men på X kunne Tesla gjort masse meir ja; dei designfeila eg nevner der der fortsatt er 4 å seinare og ingen av dei er fikset på recall. MCU1 er erstatta er det einaste på nyare biler. MCU1 skulle vore fiksa på recall så snart Tesla vart klart over problemet (i 2016 sikkert). Bremsene har dei innført bremseservice på som ikkje er innkludert i service ?? Kr 2000 i året om ein ikkje gjer det sjølv.
Foukset til Tesla er fancy dill-dall (etter mitt syn):
Fortsatt er AP 2.5 langt dårligere på AP1.
Eg har AP1 lånebil for tida - og tenk : Ingen ghostbremsing & den leser skilt ... Ap2.5 vil eg ikkje bruke når ein har biler etter seg grunna bremsing.
Men sentry, Dogmode,Joemode,Pole postion, prompepute, julegøy - ka faen bruker dei tida på der borte ?
Kva med å lage et styrekryss som varer bilen si levetid? Det klarer alle andre bilprodusenter i 2020 og Tesla har laget samme styrekryss i 8 år og sikkert skifta tusenvis av dei.
ALLE andre bilprodusenter hadde sett problemet etter et par år og fikset det vil eg tru.
Dette er problemer som eksisterte på 80 tallet.
Det er mitt poeng.Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 10:01Las du denne?
Tror ikke Model X er hverken er bedre eller dårligere enn tilsvarende luksussuver fra BMW, Mercedes og Audi.
https://www.motorbiscuit.com/the-tesla-model-x-is-the-worst-electric-car-you-should-never-buy/
Sitat fra: GeirHM på mandag 01. juli 2019, klokken 23:43Word!
Sannheten er vel at den er en datamaskin på hjul som aldri noen gang kommer ut av beta-mode.
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 10:32Selvfølgelig ikkje. Det fokuset eg meiner er feil, og det ikkje på pålitlighet. Hadde det vært der hadde slike feil vore fiksa.
Du tror samme personene er involvert i design av understellet av bilen og ubetydelige programvaretillegg?
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 10:26Hva synes du selv da, utfra overskriften "the wost electric car you should never buy"?
Las du denne?
https://www.motorbiscuit.com/the-tesla-model-x-is-the-worst-electric-car-you-should-never-buy/
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 09. september 2020, klokken 10:28Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 10:26Las du denne?De sa den var bedre enn e-Pace, i hvert fall.
https://www.motorbiscuit.com/the-tesla-model-x-is-the-worst-electric-car-you-should-never-buy/
Hvem syns du får mest pes for kvaliteten, Jaguar eller Tesla?
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. september 2020, klokken 10:38
Når du leser den - tar du alt der for god fisk og dokumentasjon av at det er et horribelt kjøp? Eller leser du den med et kritisk blikk og stiller spørsmål?
Sitat fra: THE på onsdag 09. september 2020, klokken 10:58bruker 5 min å gå frå Tesla til jobben, uten det hadde eg aldri kjøpt Tesla...
3 timer hver vei å komme på verksted
Sitat fra: MHLD på onsdag 09. september 2020, klokken 11:16Cross and roller universal joint on the steering:
What is "styrekryss" anyone possible to explain?
Sitat fra: MHLD på onsdag 09. september 2020, klokken 11:16What is "styrekryss" anyone possible to explain?The steering got sluggish. I had to replace "Steering I-Shaft Link Lower (1027826-00-B)"
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. september 2020, klokken 11:19Det vert ofte litt spissformulert, men ein del av poenga er relevante nok, men også mykje møl ja.
Poenget var at den bloggen sauset sammen ting med substans med "et par har opplevd" referanser. Hele greia ble litt useriøs og ikke noe en bør bruke som kilde eller referanse. Når viser til problemer som er brukerfeil eller unnlater å bruke medfølgende utstyr (solskjerm) som argumenter for hvorfor bilen er helt krise blir det bare flaut i mine øyne. Det ødelegger troverdigheten. Om de hadde gjort skikkelig research kunne de funnet bedre og mer dokumenterte utfordringer enn det de klarte å vise til i bloggen.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. september 2020, klokken 11:19Det er vel ingen andre elbiler i den klassen..... den er jo langt større enn både MB & Audi.
og selv om den hadde flere svakheter er den fortsatt et meget godt kjøp i sin klasse.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:31
Det er vel ingen andre elbiler i den klassen..... den er jo langt større enn både MB & Audi.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:55250.000,-??? Jeg syntes den var relativt lik prismessig som X jeg. Når jeg spekket opp en E-tron endte den på rundt 820-830. Med mindre du sammenligner med E-tron med det minste batteriet da, men den har alt for kort rekkevidde for mitt behov. Og jeg tviler på at prisforskjellen er så stor selv på den, om en spekker dem med omtrent det samme utstyret.
Når etron er 250 000 kr billigere er det ein jo nobrainer for dei fleste som dere skriv egentlig har nok plass i den. Takboks kan ein og ha og kan ein kjøpe ein elbil nr 2 for differansen.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:55Er knapt 100k ned til etron, så forskjellen er ikke stor.
Når etron er 250 000 kr billigere er det ein jo nobrainer for dei fleste som dere skriv egentlig har nok plass i den. Takboks kan ein og ha og kan ein kjøpe ein elbil nr 2 for differansen.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:55
Når etron er 250 000 kr billigere er det ein jo nobrainer for dei fleste som dere skriv egentlig har nok plass i den. Takboks kan ein og ha og kan ein kjøpe ein elbil nr 2 for differansen.
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 12:01Da har du sikkert med tilsvarende utstyr og batteri antar eg?Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:55Er knapt 100k ned til etron, så forskjellen er ikke stor.
Når etron er 250 000 kr billigere er det ein jo nobrainer for dei fleste som dere skriv egentlig har nok plass i den. Takboks kan ein og ha og kan ein kjøpe ein elbil nr 2 for differansen.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 12:10En streit 55 :)Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. september 2020, klokken 12:01Da har du sikkert med tilsvarende utstyr og batteri antar eg?Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:55Er knapt 100k ned til etron, så forskjellen er ikke stor.
Når etron er 250 000 kr billigere er det ein jo nobrainer for dei fleste som dere skriv egentlig har nok plass i den. Takboks kan ein og ha og kan ein kjøpe ein elbil nr 2 for differansen.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 12:08Men da sammenligner du epler og pærer på både batteri og utstyr, så det blir helt feil å hevde at den koster 250.000,- mindre.
Kosta 500 000 når den intrudusert, nå starter den på 600 000,-
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 14:23Seriøst, selg bilen og slutt med klagingen. Du har sikkert god grunn til å være misfornøyd, men det gjelder ikke de fleste. Og hvis du skal linke til undersøkelser, så er vel årets og ikke fjorårets mest relevarnt: https://www.tu.no/artikler/tesla-gjor-et-byks-i-kundetilfredshet/492177
Bilene er ulike ja; men mange potensielle X kunder handler jo S50 etter at X75 forsvant og Y er i tåkeland enda.
Korfor selger E-tron som hakka møkk (20 ganger meir enn X i år) ?
Om X er eit svært godt kjøp burde den jo solgt bra; alle har behov for god plass, 4WD og kunne dra hanger.
Men obs; det kan viss ein bil til kr. 250 000 mindre også.
Dei fleste brukerene er uintresserte i dill-dall og fancy løsinger; dei vil ha ein enkel bil som fungerer til sitt bruk og da dekker S50 dette tilnærmet like godt som ein XLR.
Eg hadde glatt kjøpt X uten; FWD, elektriske dører/bakluke/frunk,elektriske stoler,panaromavindu,såpestykkeform,autopilot,ghostbremsing,MCU, alltid online,kameraer,autoviskere,autobeam, OTA oppdatering (om den orginale bilen hadde virka).
Og Tesla har eit litt dårlig omdømme etter kvart:
https://www.tu.no/artikler/tesla-stuper-pa-omdommebarometer-darligst-av-bilmerkene/464690
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. september 2020, klokken 14:38Sånn sett rart du ikke selger bilen og bytter til noe mye bedre?Først må Tesla få fikset alt som galt med bilen min, så skal me sjå -:), kan ikkje selge den full i feil.
Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 14:43Det er bra; litt lettere å få solgt bilen da om kjøperene er fornøgde.
Seriøst, selg bilen og slutt med klagingen. Du har sikkert god grunn til å være misfornøyd, men det gjelder ikke de fleste. Og hvis du skal linke til undersøkelser, så er vel årets og ikke fjorårets mest relevarnt: https://www.tu.no/artikler/tesla-gjor-et-byks-i-kundetilfredshet/492177
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 14:49Naboens tysker må bytte batteri etter kort tid. Min må inn og reparere noe med ladingen. Han som kjøpte X`en min ville ikke ha E-tron fordi familie og bekjent hadde hatt drøss med feil.
Men når nokon kaller det "et svært godt kjøp", "hvem er bedre"", "ingen jeg kjenner har hatt driftsproblemer" etc. trenger jo det litt balanse.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 14:49Når du misliker et så omfattende spekter av det bilen leverer på ville jeg definitivt bare solgt den med utestående reparasjoner. Det er ikke sunt å kjøre rundt med noe en misliker så sterkt.
Først må Tesla få fikset alt som galt med bilen min, så skal me sjå -:)
Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 09. september 2020, klokken 14:35Solgte min Ap1 bil. Autopiloten var nydelig og ble brukt mye på langtur. FWD er genialt med unger, elektriske dører gir komfort og sømløshet tyskerne ikke klarer matche. Og plassen er uovertruffen.
Jeg ser etter model X med ap1. Billigere enn etron. Slipper den jævla bremsingen.
Dessverre ikke andre biler på markedet med FWD, elektriske dører og stor plass
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 14:52Du mener at vi som ikke har opplevd problemer, ikke har gjort det fordi vi tror på Tesla? Eller at vi lyver, eller bagatelliserer store feil?
Klaging ja; bedre med hallejula kanskje? Slik er det ofte i religiøse sammenhenger.
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 14:23Du kan jo selge X for mer enn hva en ribbet 50 koster. Hvorfor i alle dager gjør du ikke det? :+1:
Bilene er ulike ja; men mange potensielle X kunder handler jo S50 etter at X75 forsvant og Y er i tåkeland enda.
Korfor selger E-tron som hakka møkk (20 ganger meir enn X i år) ?
Om X er eit svært godt kjøp burde den jo solgt bra; alle har behov for god plass, 4WD og kunne dra hanger.
Men obs; det kan viss ein bil til kr. 250 000 mindre også.
Dei fleste brukerene er uintresserte i dill-dall og fancy løsinger; dei vil ha ein enkel bil som fungerer til sitt bruk og da dekker S50 dette tilnærmet like godt som ein XLR.
Eg hadde glatt kjøpt X uten; FWD, elektriske dører/bakluke/frunk,elektriske stoler,panaromavindu,såpestykkeform,autopilot,ghostbremsing,MCU, alltid online,kameraer,autoviskere,autobeam, OTA oppdatering (om den orginale bilen hadde virka).
Og Tesla har eit litt dårlig omdømme etter kvart:
https://www.tu.no/artikler/tesla-stuper-pa-omdommebarometer-darligst-av-bilmerkene/464690
Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 11:23Sitat fra: MHLD på onsdag 09. september 2020, klokken 11:16Cross and roller universal joint on the steering:
What is "styrekryss" anyone possible to explain?
(http://constructionmanuals.tpub.com/14273/img/14273_179_1.jpg)
And it is open without rubber seals so all drit, salt and water corrodes the roller bearings.
(https://en.stock-tesla.com.ua/upload/iblock/016/016d22f9f7bcba0e41f04fbeed2bb3a2.jpg)
Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 14:43Prøvde lenge å overbevise meg selv om at alt plukket med Tesla var greit, men begeret gikk seriøst fullt for min del, og har hatt tanker om å selge i måneder, men rekker knapt å vaske bilen og tenke på bilder før den har ny feil. Ikke akkurat noe salgstriks å selge med feil, selv om det er garanti og booket service. Er sikker på jeg kunne vunnet gjennom på heving av kjøp, men er ikke sikker på om det er verdt tidsbruken/energien. Trodde endelig neste (siste) feil skulle fikses denne uka, men det ble skjøvet to uker til, så hipp hurra, bare å vente. Er jeg heldig dukker det opp enda en ny feil i mellomtiden... kanskje kjøpsheving faktisk er eneste utvei.Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 14:23Seriøst, selg bilen og slutt med klagingen. Du har sikkert god grunn til å være misfornøyd, men det gjelder ikke de fleste. Og hvis du skal linke til undersøkelser, så er vel årets og ikke fjorårets mest relevarnt: https://www.tu.no/artikler/tesla-gjor-et-byks-i-kundetilfredshet/492177
Bilene er ulike ja; men mange potensielle X kunder handler jo S50 etter at X75 forsvant og Y er i tåkeland enda.
Korfor selger E-tron som hakka møkk (20 ganger meir enn X i år) ?
Om X er eit svært godt kjøp burde den jo solgt bra; alle har behov for god plass, 4WD og kunne dra hanger.
Men obs; det kan viss ein bil til kr. 250 000 mindre også.
Dei fleste brukerene er uintresserte i dill-dall og fancy løsinger; dei vil ha ein enkel bil som fungerer til sitt bruk og da dekker S50 dette tilnærmet like godt som ein XLR.
Eg hadde glatt kjøpt X uten; FWD, elektriske dører/bakluke/frunk,elektriske stoler,panaromavindu,såpestykkeform,autopilot,ghostbremsing,MCU, alltid online,kameraer,autoviskere,autobeam, OTA oppdatering (om den orginale bilen hadde virka).
Og Tesla har eit litt dårlig omdømme etter kvart:
https://www.tu.no/artikler/tesla-stuper-pa-omdommebarometer-darligst-av-bilmerkene/464690
Sitat fra: oroar på onsdag 09. september 2020, klokken 16:43For oss som har seter på 3.rad, så gjør FWD også inn-/utstigning der enklere.
Jeg kan ikke forstå dem som har små barn i bilstol og klager på vingedørene. Vi solgte nettopp X'en da den allerede var over 2 år gammel. Måtte bestille ny X da ingen andre har så genial løsning på bakdørene. Kona nekta å se på noe annet :-) Nå har vi en annen bil mens vi venter på ny bil og det er jo et sabla prakk med unger ut og inn bakdører som går på skrå ut og hoder som kræsjer i toppen på døråpningen. Blir våt når det regner også. Så her i gården blir det X til barna sitter i vanlig sete.
Sitat fra: geear på onsdag 09. september 2020, klokken 16:58Ja, du har jo også skrevet at du har opplevd mye negativt med din TMX, geear, og det er ingen tvil om at noen har det. Allikevel er nok dere i mindretall (selv om en avstemming her inne nok favoriserer de som er fornøyd med sin TMX.)
Prøvde lenge å overbevise meg selv om at alt plukket med Tesla var greit, men begeret gikk seriøst fullt for min del, og har hatt tanker om å selge i måneder, men rekker knapt å vaske bilen og tenke på bilder før den har ny feil. Ikke akkurat noe salgstriks å selge med feil, selv om det er garanti og booket service. Er sikker på jeg kunne vunnet gjennom på heving av kjøp, men er ikke sikker på om det er verdt tidsbruken/energien. Trodde endelig neste (siste) feil skulle fikses denne uka, men det ble skjøvet to uker til, så hipp hurra, bare å vente. Er jeg heldig dukker det opp enda en ny feil i mellomtiden... kanskje kjøpsheving faktisk er eneste utvei.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. september 2020, klokken 13:48Sitat fra: Rævedilter på onsdag 09. september 2020, klokken 12:08Men da sammenligner du epler og pærer på både batteri og utstyr, så det blir helt feil å hevde at den koster 250.000,- mindre.
Kosta 500 000 når den intrudusert, nå starter den på 600 000,-
Spekk opp en E55 med litt basic utstyr og du bikker fort 800.000,-.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. september 2020, klokken 19:21
Klart det finnes noen som ønsker seg skrapa bil med minste batteriet. Da kan en spare mye :)
Men jeg har 21 mil til hytta og mye motorvei. Det takler ikke E50, og det kunne ikke falt meg inn å måtte lade hver gang vi skal på hytta. Alt for kort tur og for hyppig bruk av hytta til det.
For øvrig enig i at Tesla burde hente tilbake SR og eventuelt tilby den med mindre utstyr. Om de ønsker høyere salgstall.
Gjerne også X60D, som har ganske lik rekkevidde som E50.
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 09. september 2020, klokken 20:04Lucid Air, CT P og Roadster 2 burde greie det greit. Burde gå med S LR og pen kjøring og
Vi har 28 mil til hytta, men uten innlagt strøm må vi lade uansett rekkevidde på bil.
Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 15:08"det gjelder alle merker" ??? Bortforklaring.
Det er riktig at det har vært diverse trøbbel med både Tesla-biler og serviceapparatet, men det gjelder alle merker.
Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 15:08Det er derfor naturlig å anta at du enten troller eller at du (og de du kjenner) har hatt maks uflaks.Spør forbrukerrådet om uflaks......
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 10. september 2020, klokken 08:34Har du statistikk fra i år?Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 15:08"det gjelder alle merker" ??? Bortforklaring.
Det er riktig at det har vært diverse trøbbel med både Tesla-biler og serviceapparatet, men det gjelder alle merker.
– Tesla har i forhold til andre bilmerker, tre og en halv gang flere tvistesaker per bil på veien.
https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-pa-klagetoppen-i-et-el-bilmarked-med-barnesykdommer/
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 10. september 2020, klokken 08:34Det gjelder jo uansett andre merker. Tesla har jo ikke ligget på topp hvert år. Skal man kunne si at Tesla er verre enn andre, så må man jo sammenligne antall saker år for år.Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 15:08"det gjelder alle merker" ??? Bortforklaring.
Det er riktig at det har vært diverse trøbbel med både Tesla-biler og serviceapparatet, men det gjelder alle merker.
– Tesla har i forhold til andre bilmerker, tre og en halv gang flere tvistesaker per bil på veien.
https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-pa-klagetoppen-i-et-el-bilmarked-med-barnesykdommer/
Sitat fra: kodax på torsdag 10. september 2020, klokken 11:51Sitat fra: Rævedilter på torsdag 10. september 2020, klokken 08:34Det gjelder jo uansett andre merker. Tesla har jo ikke ligget på topp hvert år. Skal man kunne si at Tesla er verre enn andre, så må man jo sammenligne antall saker år for år.Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 15:08"det gjelder alle merker" ??? Bortforklaring.
Det er riktig at det har vært diverse trøbbel med både Tesla-biler og serviceapparatet, men det gjelder alle merker.
– Tesla har i forhold til andre bilmerker, tre og en halv gang flere tvistesaker per bil på veien.
https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-pa-klagetoppen-i-et-el-bilmarked-med-barnesykdommer/
Men at de har hatt lakktrøbbel er det ingen tvil om, og det burde Tesla definitivt ikke ha kranglet på.
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 10. september 2020, klokken 12:26Sitat fra: kodax på torsdag 10. september 2020, klokken 11:51Sitat fra: Rævedilter på torsdag 10. september 2020, klokken 08:34Det gjelder jo uansett andre merker. Tesla har jo ikke ligget på topp hvert år. Skal man kunne si at Tesla er verre enn andre, så må man jo sammenligne antall saker år for år.Sitat fra: kodax på onsdag 09. september 2020, klokken 15:08"det gjelder alle merker" ??? Bortforklaring.
Det er riktig at det har vært diverse trøbbel med både Tesla-biler og serviceapparatet, men det gjelder alle merker.
– Tesla har i forhold til andre bilmerker, tre og en halv gang flere tvistesaker per bil på veien.
https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-pa-klagetoppen-i-et-el-bilmarked-med-barnesykdommer/
Men at de har hatt lakktrøbbel er det ingen tvil om, og det burde Tesla definitivt ikke ha kranglet på.
Meir bortforklaringer?
Var vel på andre plass i 17 (bak Møller?) og på topp i 18,19 & 20 (så langt) meiner eg (kun bil).
Taler for seg sjølv.
2020: Forbrukerrådet mottar også i 2020 rekordmange klager fra Teslas kunder.
https://motor.no/forbrukerrettigheter-tesla/rekordmange-tesla-klager-i-vinter/121262
Men det er klart; serviceapparatet må ta sin andel av skulda for dette når samme feilen må inn igjen mange ganger før den blir fiksa men "halvferdige biler" som blir levert til kunder er også mykje av problemet.
Men mulig det blir bedre; har iallefall mottatt to smser om status på den pågåande reprasjonen av bilen min samt status i app: ferdig kl. 21:45 lørdag kveld, jammen står dei på sjølv på ein laurdag kveld.
Det har eg aldri fått før (hverken SMS eller status), før har det vært tyst som i graven fram til dei var ferdige.
Mulig dei har lest klaging mi her inne :-)
Ikkje fekk eg kost med AP1 lånebilen heller; coronainnstramminger her i vest så det er heimekontor på heile bunten.
Sitat fra: Lacaixxa på mandag 14. september 2020, klokken 15:53Kan ikke se noen betviler at det har vært utfordringer på service-siden. Men situasjonen i dag er en helt annen.
Rart at noen fremdeles er uenig i at Tesla sitt serviceapparat knelte fullstendig i 2016/17. Elon måtte jo ut beklage for hele Norge. Å eie Tesla med feil i den perioden var til dels et helvete som jeg ikke tror noen andre merker noengang har vært i nærheten av å matche.
Sitat fra: Morten M. på mandag 14. september 2020, klokken 15:29Ironi eller ??
Prøver en å bestille service i Bergen i dag er det ledig time 25. september. Altså 14 kalenderdager eller 9 virkedager.
Men trolling driver du ikke med...
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. september 2020, klokken 18:08Sitat fra: Lacaixxa på mandag 14. september 2020, klokken 15:53Kan ikke se noen betviler at det har vært utfordringer på service-siden. Men situasjonen i dag er en helt annen.
Rart at noen fremdeles er uenig i at Tesla sitt serviceapparat knelte fullstendig i 2016/17. Elon måtte jo ut beklage for hele Norge. Å eie Tesla med feil i den perioden var til dels et helvete som jeg ikke tror noen andre merker noengang har vært i nærheten av å matche.
SitatI det sjeldne tilfellet at bilen krever et verkstedbesøk, vil servicen være rask, problemfri, og sannsynligvis være fullført før du er ferdig med kaffen.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 15. september 2020, klokken 20:02
Åsane er vel det servicesenteret jeg har hørt mest dårlig om.
Sitat fra: Rævedilter på mandag 14. september 2020, klokken 21:57Dette er nok ekstremt individuelt, i Sandnes har jeg fått hjelp PÅ DAGEN mange ganger. Også med MCU. De har virkelig gjort innsats. Bytte gjorde de også på få dager, og ventetid på helt vanlige ting er kanskje en uke. Det var heller ingen krise i 17/18, heller omtrent på 4-5 ukers ventetid, som ikke er unormalt hos andre merkeforhandlere. Bare synd kvaliteten på bilene ødelegger inntrykket. :-(Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. september 2020, klokken 18:08Sitat fra: Lacaixxa på mandag 14. september 2020, klokken 15:53Kan ikke se noen betviler at det har vært utfordringer på service-siden. Men situasjonen i dag er en helt annen.
Rart at noen fremdeles er uenig i at Tesla sitt serviceapparat knelte fullstendig i 2016/17. Elon måtte jo ut beklage for hele Norge. Å eie Tesla med feil i den perioden var til dels et helvete som jeg ikke tror noen andre merker noengang har vært i nærheten av å matche.
Har du noko som dokumenterer dette?
Ventetida er blitt kortare det er nok dokumenterbart, men fortsatt er det lotto når dei begynner på bilen på rep., om dei har deler (sjølv om dei visste kva deler dei trong) og forklaring på kva dei har gjort når ein får bilen igjen.
Når eit par timers diagnose og reset av MCU tar 8 dager blir det dyrt den dagen bilen er ute av garanti og ein er avhengig av bilen.
Men anekdoter har liten verdi som argument.
Eg meiner og dei er blitt betre, men fortsatt langt under det ein forventer, iallefall eg.
Noko eg meiner eg dokumenterte godt i eit tidlegere innlegg om topp? plassering hos forbrukerrådet.
Men la oss håpe at dei detter litt nedover dette året..
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 17. september 2020, klokken 21:36Dei skifta datterkort i MCU så eMMC skal være skifta, så håper MCUen varer levetida til bilen nå.
Delen kom på 3 dager, håper det er ny MCU, men tviler på det.