Elbilforum.no

Bilmerker => KIA => Kia Niro EV => Emne startet av: Bjoris på Mandag 20. Mai 2019, klokken 00:05

Tittel: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisMandag 20. Mai 2019, klokken 00:05
29.5 får vi E-Niro og om ikke TM3 blir levert før ferien så blir det E-Niroen som må ta oss til Spania og tilbake.

Noen som planlegger samme tur? Tenker at det kommer til å gå ganske greit, men er redd forbruket blir høyt på Autobahn og ja, det blir lengre ladetider, men samtidig kjørte vi ned med X60 til Kroatia i 2017 uten noen som helst probelm så tror rekkevidden blir ok, mer spent på lading utenfor Superchargers... Ser det blir ett annet prosjekt, men med litt planlegging går det vel fint. Ble litt overrasket nå ifht Ionity, ikke rare dekningen sør for Hamburg.

Liker godt www.abetterrouteplanner.com, den gir oss 13 timer med lading ved bruk av Kia og 6 timer med TM3. Det skyldes selvsagt at TM3 lader mye fortere, men også at det sør i Tyskland og nedover bare er 50 kw uttak. Ser også at mange av stasjonene denne ruteplanleggeren anbefaler bare har ett uttak så her er det vel større muilgheter for kø. Nå har vi ikke det så travelt, med 8 hele dager nedover men hjemover hadde vi tenker å holde større tempo...
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: lirekassaMandag 20. Mai 2019, klokken 20:52
Valgte bort e-Niro pga nettopp dette med hurtiglading. Til prisen de tar for den, ønsker jeg mer fleksibilitet, og ønsker minst å vente oftere og lengre vinterstid. Håper allikevel du deler dine erfaringer her - blir spennende å se!

Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: xyzzyTirsdag 21. Mai 2019, klokken 07:42
I Norge og omegn går det greit å lade E-Niro, og den har god rekkevidde -  men hvis ønsket er å kjøre mye til Sør-Europa vile jeg nok valgt en Tesla (X eller S). Norge og Nederland er ganske mye bedre enn resten når det gjelder lading utenom SC,  og selv om det dukker opp Ionity over hele Europa ser det ut til å være mest fokusert på nord-Europa.

Når det er sagt, ville jeg vel egentlig fløyet dit og eventuelt leid bil der nede uavhengig av om jeg hadde Tesla, e-Niro eller en fossilbil.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: zbkTirsdag 21. Mai 2019, klokken 07:55
Jeg vil tro at Ionity er leverandøren med best dekning underveis, men det vil nok kreve en del planlegging for å være forberedt på ulike ladeleverandører underveis. Bortsett fra det går det sikkert ganske fint.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: TMTirsdag 21. Mai 2019, klokken 09:23
Når det er sagt, ville jeg vel egentlig fløyet dit og eventuelt leid bil der nede uavhengig av om jeg hadde Tesla, e-Niro eller en fossilbil.
Spesielt når planen såvidt jeg forstår er å selge bilen etter Spania-ferien for å kjøpe Model 3. Det må da være mye bedre å selge e-Niroen med 0 km og bruke fly / leiebil eventuelt tog hvis poenget er å reise uten utslipp.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisTirsdag 21. Mai 2019, klokken 09:37
Poenget med turen er at vi liker å reise på biltur:) Det vil aldri "svare" seg å kjøre bil til Spania, uansett hvilken du bruker. Ferien vår blir 3 uker, 1 uke i Spania er nok for meg:)

Sitter å planlegger hva vi skal oppleve på turen, Rhine-dalen dalen skal være fantastisk og Strasbourg området likeså. Slike steder opplever ikke de som tar fly opp og ned:)

Forstår det kommer ei røys med TM3 nå så regner med det blir TM3 nedover og ikke E-Niro, men tror vi hadde fått ok pris for E-Niroen om den hadde kjørt 10.000 km også, men selvsagt mindre enn salg som helt ny så sikkert best "butikk" å selge den, men heller ENiro ned enn fly ja
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: trykkertorTirsdag 21. Mai 2019, klokken 11:08
Flybillettene koster mer enn "verditapet" på e-Niro.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: TMTirsdag 21. Mai 2019, klokken 14:54
Flybillettene koster mer enn "verditapet" på e-Niro.
Ikke nødvendigvis mer enn redusert gevinst med 5-6000 km i forhold til ny med 0 km. Men ser at poenget er å være på biltur. Da blir regnestykket litt annerledes.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: GnilreTirsdag 21. Mai 2019, klokken 16:51
Stå på, kjør til Spania med e-Niro  :)
Mange uforståelig dårlige innspill her i samme kategorien som: Hvorfor gå på tur når man sykle ? Hvorfor gå på skitur når man kan bruke snøscooter ?
Jeg hadde planer om en tur med Ampera-e til Italia som dessverre aldri materialiserte seg, det hadde vært moro å gjennomføre det.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: Roy AasenTirsdag 21. Mai 2019, klokken 17:40
God tur til Spania!
Du har jo ferie, så da tar det den tiden det tar. Ei uke der nede er meeer enn nok, så da tar dere de to neste ukene på tur og retur. Innom litt her og innom litt der☺
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisOnsdag 22. Mai 2019, klokken 00:06
Jeg er jo skrudd sammen slik at jeg nesten syns det er for enkelt å kjøre Tesla, haha. Ja, jeg skjønner at jeg trenger litt hjelp:)

Ser absolutt ikke svart på å kjøre E-Niro nedover, men jeg ser at det sannsynligvis blir lengre ladepauser enn jeg hadde trodd. Hadde inntrykk av at Ionity var bedre utbygd, leste om en som skulle nedover med ETron som hadde funnet ut at det gikk fortere enn med Tesla, det skal jeg like å se når det ikke finnes mer enn 50 kwh ladepunkt litt lengre sør, men skal sjekke litt mer. Ikke sikkert abetterroutplanner.com er helt oppdatert!
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: grOnsdag 22. Mai 2019, klokken 12:33
Det er umulig at det går raskere med e-tron enn Tesla. Model 3 hadde kjørt raskere til Spania selv med dagens 120kW lading enn e-tron gjør med 150kW, og realiteten for e-tron er stort sett 50kW lading - og potensielt kø eller defekt lader, med så mange single ladere rundt forbi. Du må være forberedt på det samme med e-Niro, selv om den har lenger rekkevidde enn e-tron. Men det betyr ikke at det ikke går, det tar bare litt lenger tid, og er mye mer knotete å planlegge og gjennomføre, med forskjellige betalingsløsninger osv.

Hadde det vært bare meg og madammen på tur så kunne vi fint kjørt e-Niroen nedover, men skulle vi dratt med ungene så hadde det vært uaktuelt for oss. Det blir for uforutsigbart og knotete med tredjeparts ladeløsninger, og ombordladeren er også så treg på Niroen at den gir begrenset effekt som nødløsning.

Planlegger du godt ift betalingsløsninger, overnatting og backupladere blir det helt sikkert en fin opplevelse.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisOnsdag 22. Mai 2019, klokken 13:17
Blir vel med tanken, snakket med Tesla nå som var sikre på at vi skulle få bilen i slutten av juni...
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisMandag 10. Juni 2019, klokken 23:37
Da blir det ENiro til Spania! Ikke fordi Tesla ikke leverer, men som nevnt i andre tråder, vi hadde behov for familietur med bil når vi fikk ENiroen og først da slo det oss hvor praktisk og nært våre behov denne bilen faktisk var. Plutselig ble den lave TM3 mindre fristende, det å bruke 500 på en bil som egentlig ikke er slik du ønsker blir feil. Til Spania ville TM3 briljert, men det er 3 uker og så blir den en arbeidshest hjemme der Superladere ikke betyr noe som helst, men ting som:

- forhandler i nærområdet
- forutsigbar kvalitet
- mindre investering
- høy sittestilling
- mer praktisk bagasjerom
- bedre takhøyde i baksete
- skvettlapper ferdig montert
- antirust-behandling er lov
- varme i ratt
- kjøling i seter (foretrekker tekstil fremfor skinn egentlig)
- mulighet for å trille ved mange innstillinger på regen
Etc

Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: knut.aulieTirsdag 11. Juni 2019, klokken 00:20
Og bestemmelsen ble tatt akkurat når Model 3 fikk opp mot 200 kW på lynlader

Nå var ikke dette avgjørende, men da kan hvertfall E-tron glemme hurtigere snittfart på kontinentet.

Turen med E-Niro blir veldig bra med ventilerte seter. De savner jeg i min bil nå
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: GnilreTirsdag 11. Juni 2019, klokken 00:29
Jeg gleder meg til vi får servert reisebrev fra turen til Spania
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisTirsdag 11. Juni 2019, klokken 23:46
Og bestemmelsen ble tatt akkurat når Model 3 fikk opp mot 200 kW på lynlader

Nå var ikke dette avgjørende, men da kan hvertfall E-tron glemme hurtigere snittfart på kontinentet.

Turen med E-Niro blir veldig bra med ventilerte seter. De savner jeg i min bil nå

TM3 er helt overlegen på en slik tur ifht lading og det er jo en kjørebil. Fruen var litt på nippen til å velge TM3 pga dette, men jeg nektet, vi kjøper ikke bil for en 3 ukers tur, da skal vi heller knote litt og når jeg nå har studert dette litt så ser det ganske overkommelig ut, men det er selvsagt forutsatt at vi får ladet der vi planlegger. RFID kort er bestilt inn hos flere aktører
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisTirsdag 11. Juni 2019, klokken 23:59
Jeg gleder meg til vi får servert reisebrev fra turen til Spania
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: knut.aulieOnsdag 12. Juni 2019, klokken 09:44
Og bestemmelsen ble tatt akkurat når Model 3 fikk opp mot 200 kW på lynlader

Nå var ikke dette avgjørende, men da kan hvertfall E-tron glemme hurtigere snittfart på kontinentet.

Turen med E-Niro blir veldig bra med ventilerte seter. De savner jeg i min bil nå

TM3 er helt overlegen på en slik tur ifht lading og det er jo en kjørebil. Fruen var litt på nippen til å velge TM3 pga dette, men jeg nektet, vi kjøper ikke bil for en 3 ukers tur, da skal vi heller knote litt og når jeg nå har studert dette litt så ser det ganske overkommelig ut, men det er selvsagt forutsatt at vi får ladet der vi planlegger. RFID kort er bestilt inn hos flere aktører
Vi kan sammenligne turer. Skal på tur til Kroatia i Model 3 i juli.

Jeg satser på Plugsurfing brikke som eneste ekstra ( men tror den dekker ganske mye ), men hadde nok klart meg med kun superchargere.

Det er jo morsomt med utfordringer også, så for din del blir det en del av turen. Som sagt tror jeg de ventilerte setene blir gull.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisOnsdag 12. Juni 2019, klokken 14:58
Og bestemmelsen ble tatt akkurat når Model 3 fikk opp mot 200 kW på lynlader

Nå var ikke dette avgjørende, men da kan hvertfall E-tron glemme hurtigere snittfart på kontinentet.

Turen med E-Niro blir veldig bra med ventilerte seter. De savner jeg i min bil nå

TM3 er helt overlegen på en slik tur ifht lading og det er jo en kjørebil. Fruen var litt på nippen til å velge TM3 pga dette, men jeg nektet, vi kjøper ikke bil for en 3 ukers tur, da skal vi heller knote litt og når jeg nå har studert dette litt så ser det ganske overkommelig ut, men det er selvsagt forutsatt at vi får ladet der vi planlegger. RFID kort er bestilt inn hos flere aktører
Vi kan sammenligne turer. Skal på tur til Kroatia i Model 3 i juli.

Jeg satser på Plugsurfing brikke som eneste ekstra ( men tror den dekker ganske mye ), men hadde nok klart meg med kun superchargere.

Det er jo morsomt med utfordringer også, så for din del blir det en del av turen. Som sagt tror jeg de ventilerte setene blir gull.

Kjørte X60 til Kroatia i 2017 uten noe som helst annet enn Superladere og det gikk fint, dvs jeg ladet i leilligheten i Kroatia, det var nødvendig, men brukte ingen andre offentlige ladere. Ganske artig var det også at vi kjørt samtidig med en X90 nedover og de stoppet på de samme plassene som oss, hele dagen gjennom Tyskland, men jeg dro nok strikken litt lengre enn dem.

Ja, setene er fine, brukt dem i dag på 20 grader så de kommer godt med.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: grOnsdag 12. Juni 2019, klokken 19:50
Liker også de ventilerte setene, men syns det kunne vært mer form på de. Men så har jeg alltid foretrukket sportseter over komfortseter.

(Og selv om det er litt OT, Jeg vil anta X60 er bedre til langtur enn den høres ut som, med unntak av de gangene man har anledning til å starte med 100%, så vil den kunne brukes omtrent som en 75. Antar den lader til 100% som en 75 gjør til omtrent rett under 90%? Jeg har 33-34kW ved 90%..)
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisOnsdag 12. Juni 2019, klokken 22:53
Liker også de ventilerte setene, men syns det kunne vært mer form på de. Men så har jeg alltid foretrukket sportseter over komfortseter.

(Og selv om det er litt OT, Jeg vil anta X60 er bedre til langtur enn den høres ut som, med unntak av de gangene man har anledning til å starte med 100%, så vil den kunne brukes omtrent som en 75. Antar den lader til 100% som en 75 gjør til omtrent rett under 90%? Jeg har 33-34kW ved 90%..)

Ja, den fungerte som en 75, ladet vel til 86% av en 75 og hadde noe over 30 Kw ladefart når den nådde 100%. Jeg har aldri vært så opptatt av rekkevidde, men ser jo at spesielt når en lader sakte så passer det bedre med en skikkelig lang økt og så gjør det ikke noe for oss om vi må lade en time og mer. Med Xen var det stort sett å gå tilbake til bilen og flytte den når appen gav beskjed om at den var ferdig og det begynte å koste penger. Heldigvis slipper vi slike meldinger i ENiroen som ikke har App.

Nesten viktigere enn forvarming er det å kunne se at ladingen fungere som den skal, men bruker en app til å starte ladingen så har en jo en slags kontroll der...

Som sagt, på den turen skulle vi hatt Tesla, men resten av året har vi kommet til at Niroen tjener oss bedre
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: Bjorisſøndag 21. Juli 2019, klokken 00:02
Lite rapport fra turen så langt, etter 3 dager har vi kommet til Strasbourg. Det er etter planen, vi har kjørt ca 1550 km til nå. I morgen blir det kjørefri, og de neste 5 dagen blir det ikke så lange etapper. Før vi kjøre de sist 1000 km til La Zenia, Spania fredag og lørdag!

Bilen imponerer stort egentlig, den fungerer mye bedre til en slik tur enn forventet. Litt knapt med bagasjerom er det når tenåringene kjøper 4 brett med brus à 24 stk på Danskebåten🙈, men vi har altså 96 bokser brus og en stor kjølebag med baki og har bare lastet opp til sete ryggen så det er godt nok til oss 4. Lading har også gått smertefritt etter litt klur hjemme med Ionity når jeg bare testet for å se at det fungerte. Bare en passer på at pluggen er helt inne (gjerne lurt å presse på pistolen ved «handshake) mellom bil og lader.

Det som overrasker mest er hvor god bilen er å kjøre fort med, vi har kjørt mye i både 150 og 160 uten at den blir nervøs eller endrer noe særlig karakter. I dag var det mye vind og det merkes i så høy fart, men ingen stor sak. Det er klart at bilen bruker en del strøm i slik hastighet, vi har funnet sweetspot på 120-125, da klarer vi fint 300 km mellom ladingene (80-15%)

Jeg er også overrasket over hvor mange ladere som er gratis, fikk ett tips om å sortere på «free» i ChargeMap appen! Vi har ladet tre plasser med gratis ladere og dermed bare brukt 328 kr på de første 1550 km. Alle IKEA har feks 20 Kw CCE ladere, men vi fant også en ved en BurgerKing som hadde 50 Kw. Vi har ladet ca 100 Kw gratis til nå. Vet jeg høres ut som en sunnmøring på tur nå, men poenget er at mange hevder at det er svindyrt å lade nedover, men jeg vil si at det lett kan unngås med ørlite planlegging, iallefall på denne delen av turen!

Forbruket til nå totalt er ca 165 wh, i 120-130 så regn med ca 190 wh i tørt vær, litt mer om det ikke er noen ting som reduserer farten, men det er det jevnt og trutt . Helt håpløst mye veiarbeid med mye kø. Hamburg er ett mareritt.

Vel, bare fyr spørsmål. Ja, det er digg med kjøling i setene, 34-35 grader i dag. Ingen problem å holde kulden i bilen, ser klima bruker litt over 1 kWh på den jobben. Har også sett regen gi hele 96 kW ved full regen i høy fart, veldig imponert over det, altså vesentlig mer enn maks hurtiglading.

Kjølingen av batteriet har jeg bare opplevd en gang etter lading på Ionity, når vi lader med 20-30 som i dag trenger bilen ikke kjøle batteriet etterpå iallefall
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: automatſøndag 21. Juli 2019, klokken 08:58
Hvor lange blir ladestoppene? Går det greit å finne laderne? Hvordan har servicetilbudet ved de forskjellige laderne?

Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: grſøndag 21. Juli 2019, klokken 11:13
Jøsses, kan ikke være mye annet enn bikinier og badebukser i den bagasjen.  8)

Kudos for skikkelig langtur med noe annet enn Tesla, med alt det innebærer av uforutsigbarhet med tanke på ladere, ladefart, betalingsløsninger og så videre, men Niroen går så langt at det er mye slingringsrom for ladervalg, og den lader raskt på 50kW og er gjerrig på forbruket, i tillegg til at den støtter høyere ladefart om man finner raskere ladere. Jeg vil påstå at det er den beste langturbilen på markedet utenom Tesla, iallfall mest fleksibel. e-tron har ikke sjanse mot den hvis man må ta omveier for å finne 150kW-ladere - eller må lade på 50kW. Kona i samme klasse såklart, dersom man ikke trenger plassen.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisTorsdag 25. Juli 2019, klokken 22:33
Vi er kjempefornøyd etter 2500 km. Nå har vi hatt 2 kjørefrie dager i Frankriket, men i morgen bærer det avgårde til Spania, vi deler de nesten 1000 gjenværende km over to dager siden leiligheten vi har fått der gjennom jobb har lør-lør bytte. Litt mer spenning på ladefronten i Spania, men det dukker opp en del ladere om en ser på forskjellige apps, hittil har vi bare brukt Plugsurfing og «free» på ChargeMap. Med så god tid vi har hatt så har ikke optimal lading vært viktig. Vi har feks ikke tatt bryet med å lade bilen over natten. Vi bruker mye AirBNB og ingen av de vi har brukt har hatt mulighet, men jeg føler ikke det har vært noe problem. Vi har stoppet på Lidl og IKEA feks og hatt pause der og fått på 20-30 kWh på 1 til 1,5 time. Men en Ionity stopp i tillegg har vi hatt massevis med strøm til dagens økt.

Jeg skal oppsummere mer når vi er hjemme igjen, det er tross alt 4500 km igjen:) Men hittil er vi veldig imponert og må innrømme at dette er en mye bedre bil en jeg hadde trodd. Jeg må bare innse at jeg for forutinntatt når jeg testet demobilen for jeg så langt fra alle fordelene med ENiro da.

Dette er rett og slett en veldig god langtur bil, autopiloten har vi brukt veldig mye, jeg liker at den nesten er kjemisk fri for nervøsitet ved feks filskifte. Setene er veldig gode også etter mange timer. Navigasjonen trodde jeg ikke vi kom til å bruke, men den er veldig grei og milevis foran Leafen sin feks.

Forbruk og rekkevidden er helt rått, 164 wh på de første 2500 km er imponerende av denne «murklossen», vi har marsjet mest på 120-140 km/t og noe mer blir fort masete uansett. Kjørte gjennom Danmark mye i 150 for å teste og fordi det ble sent før vi kom fram, da gjekk det over 200 wh PR mil, men i 120-130-140 så ligger det mellom 160 og 180 wh og da kjører vi greit 300 km på en lading fra litt over 80 til  noe under 20%, ned mot 10% ser jeg vi har gjort noen ganger.
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: BjorisLørdag 10. August 2019, klokken 22:24
Da er vi hjemme igjen etter 3 uker på tur og 7500 km gjennom 7 land. Bilen har fungert 100% hele tiden og vi har bare blitt mer og mer fornøyd med bilen. Størrelsen er perfekt og flere ganger har vi priset oss lykkelig for at den ikke er større når vi har knept oss inn på trange parkeringsplasser og parkeringshus.

Lading er en issue med alt annet en Tesla nedover i Europa, men oppsummert er det enkelt å komme seg til Rivieraen om en bestiller Plugsurfing brikken. Vi hadde også ChargeMap, ElectroMaps og NewMotion. Sistnevnte ble ikke brukt, det var noen steder i Frankriket at bare ChargeMap fungerte.

Vi fikk ett tips om å finne gratis ladere via ChargeMap appen, der har du ett valgt som heter «free». Det kjekke med disse er at mange steder trengte vi heller ikke noe RFID kort, plugget bare i og ladet. Hjem gadd vi ikke å bruke tid på disse da de ikke var så mange i Frankriket og vi skulle raskt hjem, mange gratis ladere er strupet til 20 eller 30 kWh selvom de er oppgitt til 50...

Hjem kjørte vi via Andorra og Frankriket/Luxemburg til Moseldalen før vil kjørte til Hirtshals og heim. I Andorra fungerte ikke noen av RFID brikkene, alt så ut til å være levert av Freshmile så ett kort derfra kan være lurt, men vi stresset  litt for mye (fikk lader på shuko i ett garasjeanlegg etter mye om og men), det er korte avstander før en er i Frankriket. Vi ladet ved kysten av Spania, litt før Tarragona før vi la kursen innover fjellene og hadde hatt nok til å komme til lader i Frankriket. Uansett er det alltid kjekt å starte med 100%, det var sjelden vi lyktes med. De gangen vi fikk ladet på hotell så var det stikk kontakt og dermed rakk vi ikke å få ladet fult, men alle monner drar!

Det ble ett lite eventyr, det er langt, men vi merket ikke det så mye før vi skulle hjem raskt, da ble lading litt stress og vi savet Tesla sitt supre ladenettverk. Uansett fikk vi opplevd veldig mye, Strasbourg, Lausanne, Chamonix, Rivieraen, Costa Blanca kysten, Andorra, Frankriket og Moseldalen!

Rekkevidden på bilen har nok de fleste fått med seg at er veldig bra. De gjelder også på Autobahn, opptil ca 120 km/t er forbruket fornuftig og den farten er ofte nok. Mye mer blir slitsomt i lengden syns jeg, men vi kjørte en del i 140/150 også, av og til passet det slik i venstrefila og da er der bare å gi på. Snittet blir uansett oftest dratt ned av veiarbeid og kø. Snittet for hele turen har jeg glemt å sjekket, men det var 16.1 i Danmark så tipper der bikkker akkurat under totalt sett

Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: grLørdag 10. August 2019, klokken 22:28
Fin rapport!

Mye er åpenbart gjort om en kan starte med fullt batteri, på en bio med rekkevidde som e-Niro.

Var det noe raskere enn 50kW å hente noe sted? Ionity? Andre?
Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: knut.aulieMandag 12. August 2019, klokken 21:47
Høres ut som en veldig fin og interessant tur, hvor ferden er poenget, ikke målet.

Tittel: Sv: Til Spania med E-Niro
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)Tirsdag 20. August 2019, klokken 15:12
Høres ut som en veldig fin og interessant tur, hvor ferden er poenget, ikke målet.
Enig i dette!

Godt jobba Bjoris, og flott rapport med gode, praktiske erfaringer.