Elbilforum.no

Populære temaer => Elbiler i media => Emne startet av: olavxxx på torsdag 09. mai 2019, klokken 21:15

Tittel: Reservation holders in Norway are complaining over extra delays in vehicle deliv
Skrevet av: olavxxxtorsdag 09. mai 2019, klokken 21:15
Saken først omtalt av tek.no har nå fått internasjonalt fokus:
"As Audi starts delivering the e-tron all-electric SUV to customers, some reservation holders in Norway are complaining over extra delays in vehicle deliveries. One e-tron reservation holder even reported to Norwegian media that he was faced with a fine when he attempted to cancel his order for the vehicle."

Jeg personlig skulle ønske at alle bilmerker lot folk gå ut av slike reservasjoner når biler ble forsinket eller hvis det var teknisk problemer på en helt ny bil. De aller fleste elbiler blir forsinket til markedet og det blir ofte mye krøll på nye elbiler, men da mener jeg personlig at produsenter bør være litt "Kompis", ikke låse kundene til en ordre de ikke kan levere etter kontrakten eller prøve seg på "upsell".

Kjør gjerne debatt, men ingen vits å lage dette til en krangel mellom bilmerker, jeg tenker mer at folk gjerne kan diskutere forbrukerrettigheter osv.

https://www.teslarati.com/tesla-rival-audi-etron-delivery-delays-fines-canceled-orders/
Tittel: Sv: Reservation holders in Norway are complaining over extra delays in vehicle deliv
Skrevet av: SurSnasentorsdag 09. mai 2019, klokken 22:43
Man kan fritt gå ut av reservasjonen. Men den omtalte fyren hadde vel tatt steget videre til bestilling av en egenkonfigurert bil. Denne ble forsinket, og det var han irritert for. Han kunne bytte til en Fast Track, men i fall han ønsket å kansellere hele ordren, ble han møtt med bruddgebyret som han undertegnet på da han signerte kontrakt for bilen.
Tittel: Sv: Reservation holders in Norway are complaining over extra delays in vehicle deliv
Skrevet av: Thomas Parslitorsdag 09. mai 2019, klokken 23:07
Siden bilen åpenbart ikke er satt i produksjon, er tapet til Audi null niks ved avbestilling.

At de kjører så hard på i denne saken må bety at de er redde for å miste mange andre bestillinger, hvis det blir enkelt å avbestille.