Elbilforum.no

Populære temaer => Ladeplasser og ladekabler => Emne startet av: wat på torsdag 05. januar 2012, klokken 19:53

Tittel: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: wattorsdag 05. januar 2012, klokken 19:53
Med unntak av en hurtiglader hos den lokale Nissan forhandleren, er dette de tre første. De er plassert på Trondheim Lufthavn Værnes, NTNU Gløshaugen og Trøndertaxi i Trondheim. Dette er første gangen jeg prøver hurtiglading, og den ladet min i-Miev fra 30% til 80% på ca. 20 minutter.

Nå blir det enda bedre for oss som bor i og rundt Trondheim og bruke elbil :-)

(http://img.tapatalk.com/5859c8e4-ef9b-1bd4.jpg)

Bildet er tatt ved hurtigladeren hos Trøndertaxi.


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.435287,10.615046
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: jkirkebotorsdag 05. januar 2012, klokken 20:03
Sitat fra: wat på torsdag 05. januar 2012, klokken 19:53
Med unntak av en hurtiglader hos den lokale Nissan forhandleren, er dette de tre første. De er plassert på Trondheim Lufthavn Værnes, NTNU Gløshaugen og Trøndertaxi i Trondheim. Dette er første gangen jeg prøver hurtiglading, og den ladet min i-Miev fra 30% til 80% på ca. 20 minutter.

Nå blir det enda bedre for oss som bor i og rundt Trondheim og bruke elbil :-)

Er de gratis ennå ? Var det ikke disse som man enten skulle betale dyrt abonnement for eller ågerpris om man ikke hadde abonnement ? Mener å huske at 10,- pr. minutt var nevnt fra EV-power sin side...
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: wattorsdag 05. januar 2012, klokken 20:16
De er foreløpig gratis ja, men jeg har hørt de samme ryktene som deg. Venter spent på hva EV Power finner ut...
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Hans Håvard Kvisletorsdag 05. januar 2012, klokken 20:47
Oppdatert for to dager siden i hurtigladekartet (http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet (http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet)) og NOBIL. Der står det: "Tilgjengelig med RFID-kort. Brikke og avtale fås ved kontakt på www.evpower.no."
Ryktene sier at det til uka kan bli litt blest om disse hurtigladerne. Tidligere har EV Power uttalt seg litt om hvordan de ser for seg mulighet for tilgang+betaling:
http://elbil.no/ladestasjoner/502-ev-power-til-trondelag (http://elbil.no/ladestasjoner/502-ev-power-til-trondelag)
Forøvrig godt gjort at de fikk dem opp nærmest midtvinters. Men så har det vært snilt vær så lenge - også i Trøndelag, ikke sant?
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lynettorsdag 05. januar 2012, klokken 21:26
Det har nesten ikke vært kuldegrader i Trøndelag i vinter så det er minimalt med tele.

Ser med skrekk og at EV-power tenker å ta 10 kroner pr minutt!! Hva når du kommer med et litt kaldt batteri og får ladet med bare 10-20kW?

Det må bli en pris pr kWh, maksimal pris for min del blir da 10 kroner pr kWh.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: wattorsdag 05. januar 2012, klokken 21:43
Jeg har to RFID-kort fra EV Power. Et for ladestasjonene på NTNU, og et for den på Steinkjer. Disse betaler jeg foreløpig ikke for. Trengte ikke å bruke dem på hurtigladestasjonen. Men det kommer nok.

Er det noen som vet noe mer konkret om hvilke planer EV Power har for betaling?
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lynetfredag 06. januar 2012, klokken 16:11
Testet hurtigladeren på Værnes i dag, kjekt å se energimeteret gå fra 66% til 80% på under 10 minutter.
Men den startet med ca 30kW og ga ca 16kW på slutten. Det var nok litt lav temp på batteriet, bare 4 streker. Laderen som er fra ABB var merket 500V 120A, altså 60kW!

Hvis jeg skulle betalt 10 kroner pr minutt ville dette kostet med ca 80 kroner! Det blir ca 30 kroner pr kWh!!!!

Laderen ligger ved verkstedbygget der flybussene står og har pause. Det bli på høyre hånd når du kjører inn til flybussen.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watfredag 06. januar 2012, klokken 16:33
Er som sagt veldig spent på hvordan EV Power gjør det med betaling. Hvis det blir 10 kroner minuttet fortsetter jeg heller og klare meg uten hurtiglading...
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watsøndag 08. januar 2012, klokken 20:21
I dag tidlig var det kaldt i Trøndelag, ca 10 minus. I-Mieven hadde stått hele natten uten lading. Jeg kom til hurtigladeren på Værnes etter 5 minutters kjøring med iskaldt batteri. Da beregnet laderen 84 minutter fra 19% til 80% kapasitet. Hvis det hadde kostet 10 kroner minuttet, kunne det fort blitt veldig dyrt...

Jeg håper EV Power legger opp til en løsning der det betales pr. kWh, ikke pr. minutt.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lynetsøndag 08. januar 2012, klokken 22:06
Sitat fra: wat på søndag 08. januar 2012, klokken 20:21
I dag tidlig var det kaldt i Trøndelag, ca 10 minus. I-Mieven hadde stått hele natten uten lading. Jeg kom til hurtigladeren på Værnes etter 5 minutters kjøring med iskaldt batteri. Da beregnet laderen 84 minutter fra 19% til 80% kapasitet. Hvis det hadde kostet 10 kroner minuttet, kunne det fort blitt veldig dyrt...

Jeg håper EV Power legger opp til en løsning der det betales pr. kWh, ikke pr. minutt.

Send dem en epost med din erfaring og ønske.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: elektroluxmandag 09. januar 2012, klokken 07:21
Sitat fra: wat på søndag 08. januar 2012, klokken 20:21
I dag tidlig var det kaldt i Trøndelag, ca 10 minus. I-Mieven hadde stått hele natten uten lading. Jeg kom til hurtigladeren på Værnes etter 5 minutters kjøring med iskaldt batteri. Da beregnet laderen 84 minutter fra 19% til 80% kapasitet. Hvis det hadde kostet 10 kroner minuttet, kunne det fort blitt veldig dyrt...

Jeg håper EV Power legger opp til en løsning der det betales pr. kWh, ikke pr. minutt.

Nå må du gi deg. Si at du er i butikken og kjøper klær. Betaler du da for tiden du har brukt å handle eller for de klærene du faktisk ender opp med ???
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Thomas Parslimandag 09. januar 2012, klokken 08:48
Begge deler?  :o

Når du handler i en butikk må man ikke bare dekke kostnaden ved å drive butikken, men eierene forventer ofte å tjene penger på det faktum at de driver butikk.

Med en hurtiglader selger man egentig hurtig lading, ikke strøm.
Det er altså tiden man bruker laderen som er selve produktet.

Dette blir litt som vann på flaske; prisen gjennspeiler ikke prisen på vann i Norge (tilnærmet gratis).

Thomas
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Griffelmandag 09. januar 2012, klokken 14:55
Det du betaler for er leie av hurtiglader, og leiepriser er vanligvis avhengig av hvor lenge du leier.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Joachimmandag 09. januar 2012, klokken 17:44
Dette kan vel diskuteres opp og ned. Leie eller ikke; det eneste produktet man sitter igjen med er kilowattimer.

Jeg mener helt klart at det ikke skal gå ut over kunden at det er kaldt. Dette bør tas høyde for i prisen pr. kWh. På samme måte som de fleste andre produkter man kjøper har alle andre kostnader innbakt. Det er eksempelvis ikke dyrere å gå på cafe om vinteren når oppvarming av lokaler koster mer. Dumt eksempel, men relevant likevel.

Men hvis man vil prise seg helt ut, så  værsågod...
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: jkirkebomandag 09. januar 2012, klokken 18:10
Leier man bil betaler man både for tid og kilometer. En mulighet kunne vært 5,- pr. 10 minutt og 1,- pr. kWh ? Da betaler vi ~kr. 1,70/kWh i starten med 43kWh effekt og 3,50 pr. kWh når effekten er nede i 12kW. Dermed blir det lite lønnsomt å bruke en masse tid på å lade til 100% samtidig som det er noenlunde rimelig å lade til 80%.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watmandag 09. januar 2012, klokken 21:41
Jeg har forståelse for, og ser nødvendigheten av at strømleverandører skal tjene penger på og bygge hurtigladere. Hvis ikke de ser et potensiale for business i dette, vil utbyggingen stoppe opp.

Men det må være konkurransedyktig betingelser i forhold bruk av bensin-/dieselbiler. Hvis EV-Power hadde tatt 10 kroner minuttet i går formiddag når hurtigladeren indikerte over 80 minutter lading, hadde jeg måtte betale over 800 kroner for 8 mil rekkevidde. Selv med Statoil sine priser på 29 kroner pr. 10 minutt ville dette kostet 230 kroner. Og da kjører jeg heller diesel SUVen min.

Jeg er enig i at vi som forbrukerer ikke må straffes av vårt kalde klima, derfor syns jeg en pris pr. kwh er mye mer riktig. F.eks 3. kroner pr. kwh. Løsningen som jkirkebo foreslår kan også være grei nok.

Jeg har i hvert fall lært en ting av gårsdagens 80 minutters opplevelse: Hvis man må bruke hurtiglader, bør man lade underveis eller mot slutten av turen når batteriene er varmere. Ikke på starten av en tur, med kalde batterier. Som fersk elbilist er det fint å gjøre seg slike erfaringer :-)
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lynetmandag 09. januar 2012, klokken 22:12
Det enkleste for hurtigladetilbyderne er nok å ta betalt pr lading, da slipper vi krangel om antall kWh.

Tilbyderne kan tilby RFID-abonnement tilpasset hver enkelt bil, Leaf med 21kWh, Tesla med 35/55/85kWh en opplading kan koste antall kWh som batteripakken maksimalt kan ta ganget en faktor. Mitt forslag er da x2.

Enkelt å administrere og rimelig rettferdig for oss kunder.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Joachimmandag 09. januar 2012, klokken 22:20
I det lange løp vil strømleverandørene antageligvis tjene penger på å bygge hurtigladere. Jo flere hurtigladere -> jo flere elbiler -> større strømregninger hos elbileierene. Men de må jo være attraktive å bruke også.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: arnejorg1tirsdag 10. januar 2012, klokken 18:01
Da var det vist offisiell åpning av ladestasjonen på Værnes i dag. Blr spennende og prøve denne, men det blir nok noen måneder til jeg får bruk for den.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lynettirsdag 10. januar 2012, klokken 21:55
Ja, og de kom seg jaggu inn på NRK-midtnytt også!
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: fluxonsdag 11. januar 2012, klokken 17:20
Sitat fra: Lynet på mandag 09. januar 2012, klokken 22:12
Det enkleste for hurtigladetilbyderne er nok å ta betalt pr lading
Enig og med makstid 30 eller 45 min.
Hvorfor bruke rfid, med mange aktører blir det mange kort osv. styr med tap av kort, fakturering osv.

Kan de ikke bare bruke vanlig kort betaling?

Kan og gjøres billig slik som på parkeringsautomater, evt med maks sum under 100 kr så kan en betale med kort uten kode.

Skal de bruke rfid bør de kunne brukes med bombrikker, slik at en slipper å ha ulike kort osv.

Ser at Estland har bestillt 200 hurtigladere fra ABB, de skal dekke hele landet med 50km avstand, det er en bra start!



Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: elektroluxonsdag 11. januar 2012, klokken 21:52
Så et meget brukervennlig system i Viena: En brukte parkeringskortet til parkeringshuset til å aktivere laderen, og betalte for parkering og lading når en kjørte ut. Mener en betalte for Kwt ikke timer.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: fluxtirsdag 17. januar 2012, klokken 11:48
Sitat fra: Joachim på mandag 09. januar 2012, klokken 22:20
I det lange løp vil strømleverandørene antageligvis tjene penger på å bygge hurtigladere. Jo flere hurtigladere -> jo flere elbiler -> større strømregninger hos elbileierene. Men de må jo være attraktive å bruke også.

Om en ser på elbiler som "hus" med hjul og med en strømmåler i "nettskyen", kan elbiler inngå som et "anlegg/målerpunkt" i strømavtalene våre. Da vil vi på samme måte som i husene våre kjøpe strømmen av den leverandøren som tilbyr best strømavtale, og vi betaler nettleie til de som eier ladepunktene vi bruker, for den tiden vi bruker de. Nettleien kan da variere i forhold til hvilken type ladepunkt vi bruker, hurtigladere kan ha en høyere nettleie en normalpunkter osv.

I fremtiden kan og "husene med hjul" selge strøm tilbake til nettet om de ønsker, på tilsvarende type avtale som hus med solcelleanlegg.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Morbus_76lørdag 21. januar 2012, klokken 08:05

Var innom på Værnes i går ettermiddag, tenkte å hurtiglade før jeg skulle hjem igjen, men der var det behov for kort før fylling.
Er det noen som vet hvor mye vi må betale for en ladning?

Jostein
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: jkirkebolørdag 21. januar 2012, klokken 08:34
Sitat fra: Morbus_76 på lørdag 21. januar 2012, klokken 08:05

Var innom på Værnes i går ettermiddag, tenkte å hurtiglade før jeg skulle hjem igjen, men der var det behov for kort før fylling.
Er det noen som vet hvor mye vi må betale for en ladning?

Jostein

Var det ikke disse som kostet 10kr pr. minutt da, evt. 299,- pr. mnd. i abonnement ?
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watlørdag 21. januar 2012, klokken 22:39
Det stemmer. EV Power tilbyr forskjellige abonnement. Et hvor man betaler 10 kr pr. min., og et der man betaler 299 kr pr. mnd. Jeg har tegnet det siste, og da betaler jeg ingenting pr. min.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: jkirkebosøndag 22. januar 2012, klokken 01:13
Sitat fra: wat på lørdag 21. januar 2012, klokken 22:39
Det stemmer. EV Power tilbyr forskjellige abonnement. Et hvor man betaler 10 kr pr. min., og et der man betaler 299 kr pr. mnd. Jeg har tegnet det siste, og da betaler jeg ingenting pr. min.

Du får notere ned hvor mye du bruker de hver måned da, i tilfelle det skulle vise seg å bli billigere uten abonnement.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: elektroluxsøndag 22. januar 2012, klokken 07:48
Dette er helt håpløse betingelser for en stakkar som passerer et slikt ladepunkt en eller 2 ganger i året.

Enten 300-600 kr for en full tank, eller starte og stoppe et abonement til 299 for å få fyllt "tanken"

Med slike avtaler er det ikke rart folk kjører bensin og diesel som er fritt tilgjengelig uten slike idiotavtaler. >:(
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lynetsøndag 22. januar 2012, klokken 11:56
Ja tenk deg avtalen med Statoil:

Velg en av disse:

- For 299,- pr mnd fyll så mye bensin du vil!

- Fyll bensin for 100kr minuttet!
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watsøndag 22. januar 2012, klokken 14:25
Jeg kjører en del mellom Trondheim og Verdal eller Steinkjer. Jeg har regnet ut at turen opp til Steinkjer koster meg i underkant av 300 kroner i bom og drivstoff med fossilbilen min. Allerede fra mai kommer det flere hurtigladestasjoner på denne strekningen. Hvis jeg kan begynne å bruke i-Mieven på disse turene, vil abonnementet til 299 pr. mnd lønne seg allerede fra første tur pr. mnd. Dessuten kjører jeg på km-godtgjørelse på disse turen. Denne er noe høyere på elbiler, som bidrar til å gjøre regnestykket enda bedre for min del.

I tillegg har vi hytte uten lademuligheter midt mellom Trondheim og Steinkjer. Tur/retur mellom hjemme og hytta er ca. 11 mil. Selvom vi brukte i-Mieven til hytta i fjor sommer også, er 11 mil helt i grenseland for rekkevidden med fullastet bil(familie på tre med barnevogn o.s.v.) og en skikkelig bratt bakke den siste biten til hytta. Vi måtte derfor være forsiktige med å bruke bilen til butikken o.s.v. mens vi var på hytta. Hurtigladestasjonen på Værnes ligger nesten midt mellom hjemme og hytta, som bidrar til at vi får mer å gå på med hensyn til bruk av bilen mens vi er på hytta.

Så for min familie vil abonnementet til 299 lønne seg. Men jeg er helt enig i at EV Power sine løsninger er dårlig tilpasset de som bare hurtiglader en gang i blant.
Tittel: Hurtiglader hos Bjørnstad bil i Orkanger?
Skrevet av: Elvindtorsdag 08. mars 2012, klokken 13:36
Så i Avisa Sør-Trøndelag i går at de har solgt 30-40 Leaf hos Bjørnstad bil i Orkanger. Finner imidlertid ikke disse som forhandler av Leaf på nissan.no.

Noen som vet noe om dette? Har de hurtiglader på Orkanger? Hadde passet ypperlig å få toppet opp litt på vei fra Trondheim til hytta på Nerskogen.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: sven erikfredag 09. mars 2012, klokken 14:48
det er  er viktig at rn får nor en kan bruke uansett hvor en er  å at utenlanske kann bruke  systemet å
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Elvindfredag 30. mars 2012, klokken 13:43
Fått høre av Witro at leafene som Bjørnstad bil selger på Orkanger formelt er levert fra Witro. Så det blir ikke noen hurtiglader hos Bjørnstad med det første.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Edmundlørdag 31. mars 2012, klokken 23:41
Kjøpte nettopp et abonnement på 299,- pr mnd hos EV Power. På fredag skulle jeg for første gang benytte hurtigladeren til dem på Værnes. Da jeg la RFID-brikken inn til leseren, fikk jeg melding om at de ikke kunne verifisere abonnementet mitt pga at laderen ikke fikk kontakt med serveren. Dermed ble det ingen lading på meg! Heldigvis hadde jeg akkurat nok strøm til å kjøre fram til hytta i Meråker uten lading. Har sendt en sur e-post til EV Power om at de ved linje/server-feil må prioritere lading foran verifisering av abonnementet.
Har noen andre vært borti samme problem?
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Oreotirsdag 03. april 2012, klokken 16:45
Det høres da helt sykt ut, at en ikke kan stole på at ladestasjonen virker eller ikke. Om de skal være så ustabile går det jo ikke an å belage seg på å lade opp på veien. Skulle bare mangle at de ikke skal kunne tilby ladning når deres eget system feiler. Per i dag kan vi jo ikke bare gå til konkurenten.
Flaks for deg at du likevel rakk fram til hytta.
Ble selv litt lang i maska da jeg ikke kunne lade på Værnes uten abbonement.

Synes det har vært liten blest om hurtigladere i det siste (mulig p.g.a. vinteren?).
Hva er egentlig visjonen til EV Power (http://ev%20power)? Å bygge ut fullt nett i Nord-Trøndelag?
Hva med resten av Midt-Norge som de nevner på hjemmesiden sin?

Jeg savner en hurtiglader både på Berkåk og på Orkanger.
Håper utbyggerne (er det andre enn EV Power?), evt. Statoil (http://statoil) kan se nytteverdien av hurtigladestasjoner i distriktet, der folk kan lade opp, og utvide rekkevidden til sine elbiler.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Edmundonsdag 04. april 2012, klokken 09:43

Etter at jeg ikke fikk ladet på Værnes, tok jeg naturligvis kontakt med EV Power. De beklaget teilen og sa at jeg burde ringt telefonnr som står på laderen. Da ville de ha fjernet kontrollen av abonnementet. Det kunne de gjøre på direkten. Dersom problemet oppsto igjen, kunne man bare ringe dette nr uansett tid på døgnet. Jeg fikk også opplyst at dersom du har ladet en gang, vil laderen huske RFID-brikken din og dermed ikke foreta noen sjekk mot serveren.
Fikk i samme samtale opplyst at Meråkerladeren kommer til den 14. juni (han håpet i løpet av mai).
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: hmaonsdag 04. april 2012, klokken 16:15
I følge Miljøenheten i Trondheim Kommune gjør EV Power (NTE) en seriøs satsing på hurtigladere i Trøndelag:

- Flere 10-talls ladestasjoner skal settes i drift i løpet av 2013
- Det satses på oppbygging og sentralisering av kompetanse i Trøndelag
- Kontinuerlig overvåking av ladestasjoner skal etableres

Elbilforeningen er opptatt av høyest mulig kvalitet og optimal tilgjengelighet på hurtigladerene. Prisplanene må også utformes slik at stasjonene stimulerer til bruk.
Hittil er det kun EV Power/NTE som har vært villige til å gjøre en fullstendig satsing. Andre større lokale kraftselskap sitter forløpig på gjerdet, tross gjenntatte forespørsler om å komme på banen.

Jeg tenker at bensinstasjoner og matvarekjeder vil være en naturlig aktør innen hurtiglading. Disse har i stor grad nødvendig infrastruktu tilgjengelig, og vil nyte godt av en miljøprofil.

Alle elbilister i Trøndelag kan gjøre en innsats ved å snakke med eieren av sine lokale nærbutikker eller bensinstasjoner. Jo flere som bringer saken på banen, jo bedre.
Hva med Rema1000? De har jo allerede bensinpumper på et utvalg av sine butikker. H va om disse ble supplert (eller bytet ut) med hurtigladere? Eller hva med Coop?
Det samme gjelder Statoil, de er delvis på gang, men såvidt jeg vet mangler de en fornuftig, prisplan, roaming til andre aktører, samt overvåking.


Hilsen
Håkon
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: Lif1fredag 11. mai 2012, klokken 01:04
Hurtiglader på YX Gråmyra åpnet :)
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: wattirsdag 22. mai 2012, klokken 00:03
Da har jeg nettopp tilbakelagt strekningen Trondheim - Steinkjer - Vikhammer med elbil for første gang. Hurtigladet på Gråmyra på vei oppover. Kjempefin plassering av hurtigladeren, siden man kan gå inn og spise middag mens man venter. Mye bedre enn den på Værnes. Klarte faktisk og kjøre Steinkjer - Vikhammer uten å lade på vei nedover, selv om i-Mieven ikke var fulladet når jeg dro fra Steinkjer. Det er en strekning på 11 mil med en del 80 og 90 soner. Merkes godt at varmen omsider har kommet til Trøndelag :-)
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: tomrhsøndag 03. juni 2012, klokken 01:41
Er det mulig å lade i Steinkjer da? Leste at det finnes plasser utenfor NTE's hovedkontor, men hvordan er tilgjengeligheten? Kunne godt tenkt meg å ta en Steinkjer-tur selv.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watsøndag 03. juni 2012, klokken 09:01
Lader utenfor NTEs hovedkontor ja. Du trenger RFID-kort. Dette kan bestilles kostnadsfritt fra NTE.
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: tomrhsøndag 03. juni 2012, klokken 17:16
Er det samme RFID som den jeg har fått fra EV Power til hurtigladerne?
Tittel: Sv: Da har de tre første hurtigladerene kommet til Trøndelag.
Skrevet av: watsøndag 03. juni 2012, klokken 20:46
Nei, er nok ikke det. Foreløpig må du bestille eget kort fra NTE.