Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: xderia på mandag 06. mai 2019, klokken 10:37
Noen andre som har denne lyden? Hører den best ved akselerasjon mellom 40 og 60 km/t.
Model 3 Dual Motor Long Range.
https://www.dittnyebad.no/tesla-m3-dm.m4a
Ligger vel an for en reklamasjon og bytte av drivunit. Det er kanskje vanlig på Tesla...
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 06. mai 2019, klokken 17:47
Ligger vel an for en reklamasjon og bytte av drivunit. Det er kanskje vanlig på Tesla...
tull og fanteri.
Det er byttet på minst en som kom i februar som er skrevet om her inne. Leser man S- tråden så er det folk som har bytte 3 ganger, men vi får håpe det har blitt bedre. Tesla Bjørn skulle og bytte før X'n skulle selges.
Vi får vel høre hva verkstedet sier men man skal vel ikke snakke om slikt ?
Og siden du ber om det : https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/goaV9/tesla-med-store-motorproblemer-i-norge
Men de rydder opp og ikke noe problem så lenge det er garanti på bilen, men ha det i bakhodet på en som har gått ut av garanti.
Det er et kjent problem med gamle TMS. TM3 har en helt annen Drive unit, og kan overhodet ikke sammenliknes med TMS.
Hvis jeg ikke legger merke til feil lyd, så virker det for meg som motorer som ikke er helt i sync (små ulikheter i turtall). Kan dette skyldes ulik diameter på dekkene, eller uregelmessig styring av pådrag?
Kan "on route battery warm up" være aktivert?
Minner om lyden fra min M3 ved pre-warming av batteri før supercharging som kom i siste oppdatering. Men det er da ikke en pulserende men jevn lyd.
Sitat fra: xderia på mandag 06. mai 2019, klokken 10:37
Noen andre som har denne lyden? Hører den best ved akselerasjon mellom 40 og 60 km/t.
Model 3 Dual Motor Long Range.
https://www.dittnyebad.no/tesla-m3-dm.m4a
Har lyttet flere ganger og er litt usikker på hva du sikter til:
Er det den "pulserende" interferens-lyden som følger turtallet du sikter til, eller er "fuglekivtteret" som kommer og går?
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:15
Sitat fra: xderia på mandag 06. mai 2019, klokken 10:37
Noen andre som har denne lyden? Hører den best ved akselerasjon mellom 40 og 60 km/t.
Model 3 Dual Motor Long Range.
https://www.dittnyebad.no/tesla-m3-dm.m4a
Har lyttet flere ganger og er litt usikker på hva du sikter til:
Er det den "pulserende" interferens-lyden som følger turtallet du sikter til, eller er "fuglekivtteret" som kommer og går?
Pulserende plystrelyd som høres fra 3-12 sekunder. Ingenting med pre-warming av batteri å gjøre.
Sitat fra: xderia på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:17
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:15
Sitat fra: xderia på mandag 06. mai 2019, klokken 10:37
Noen andre som har denne lyden? Hører den best ved akselerasjon mellom 40 og 60 km/t.
Model 3 Dual Motor Long Range.
https://www.dittnyebad.no/tesla-m3-dm.m4a
Har lyttet flere ganger og er litt usikker på hva du sikter til:
Er det den "pulserende" interferens-lyden som følger turtallet du sikter til, eller er "fuglekivtteret" som kommer og går?
Pulserende plystrelyd som høres fra 3-12 sekunder. Ingenting med pre-warming av batteri å gjøre.
Da skjønner jeg hvilken lyd du mener. Vanskelig å si ut fra opptaket, men minner om elektronisk overharmonisk støy. Kanskje via lydanlegget.
Har du prøvd å mute anlegget helt, ikke bare skru ned volumet?
Prøv en resett (holde inne begge scrollehjul) mens du kjører og sjekk om lyden forsvinner men maskinen booter.
I vote for driveunit problem
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 08. mai 2019, klokken 08:55
Det er byttet på minst en som kom i februar som er skrevet om her inne. Leser man S- tråden så er det folk som har bytte 3 ganger, men vi får håpe det har blitt bedre. Tesla Bjørn skulle og bytte før X'n skulle selges.
Vi får vel høre hva verkstedet sier men man skal vel ikke snakke om slikt ?
Og siden du ber om det : https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/goaV9/tesla-med-store-motorproblemer-i-norge
Men de rydder opp og ikke noe problem så lenge det er garanti på bilen, men ha det i bakhodet på en som har gått ut av garanti.
2014 model S drive units er helt annet design.
Klart at noen biler vil alltid ha problemer, det er solgt kanskje 200.000 Model 3 og ingen ting tyder på at det er generelle drivlinjeproblemer, så denne må du lenger ut på landet med.
https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2018/10/15/tesla-drive-after-million-miles-test/amp/
Selv Tesla kritikeren Sandy Munroe gir Tesla skryt for motorer, invertere osv. ( https://www.teslarati.com/teslas-model-3-electric-motor-is-a-clever-mystery-box-says-auto-experts/ ), kommer visst snart en rapport som slakter valg gjort av konkurrentene som BMW osv.
"The study will be released in a few weeks and also includes detailed information about the motors inside the Chevy Bolt, BMW i3, and Jaguar I-Pace. Munro had very positive things to say about Tesla's technology, but the electric vehicles produced by industry giants did not receive quite the same accolades. "It looks like the other guys just went around and glued together whatever they could find off the shelf," Munro jabbed at Tesla's competition."
Sitat fra: olavxxx på torsdag 09. mai 2019, klokken 18:11
Selv Tesla kritikeren Sandy Munroe gir Tesla skryt for motorer, invertere osv. ( https://www.teslarati.com/teslas-model-3-electric-motor-is-a-clever-mystery-box-says-auto-experts/ (https://www.teslarati.com/teslas-model-3-electric-motor-is-a-clever-mystery-box-says-auto-experts/) ), kommer visst snart en rapport som slakter valg gjort av konkurrentene som BMW osv.
"The study will be released in a few weeks and also includes detailed information about the motors inside the Chevy Bolt, BMW i3, and Jaguar I-Pace. Munro had very positive things to say about Tesla's technology, but the electric vehicles produced by industry giants did not receive quite the same accolades. "It looks like the other guys just went around and glued together whatever they could find off the shelf," Munro jabbed at Tesla's competition."
Det er ingen tvil om at Teslas arbeid med elektriske drivlinjer i så mange år viser seg med større effektivitet i motorene, hjulpet av know-how og materialvalg i komponenter som ikke andre produsenter har fått med seg, og er det som gir lettere kompakt design og fordelene i forbrukstall. Som Munroe sier; konkurrentene som kom på banen mye senere ligger langt bak på dette feltet. Audi, Jaguar og BMW har endel å lære. Og så får vi vel også snart høre om Mercedes har funnet opp noe bedre krutt.
Men det er klart at de som sprer nedsnakk i andre delforum må ty til nesten 5 år gamle avisklipp for å gjødsle egne valg. Det er en slags livsstil det også.
Jeg har en Jaguar I-Pace med tilnærmet samme pulserende lyd. Dette er uten tvil i fremre elektriske motor. Hører den best rundt 30-35 km/t og 70 km/t. Ved rundt 35km/t er frekvensen en god del lavere, mens ved 70km/t er den ca lik som opptaket. Frekvensen på pulseringen øker med hastighet. Den er også mer fremtredende ved jevnt pådrag i motbakke. Har den inne til sjekk på verksted nå. Kan gi oppdatering om hva de sier.
Har samme lyd fra 3-10 sek. Samme hastighet 30-50 km/t.
Lyd nivå gjør ingenting. Har restartet bilen flere ganger pga oppdateringer.
LR AWD.
Hva Tesla sier om dette?
Har også samme høyfrekvente lyd i kun enkelte lavere hastigheter typisk 30-50km/t med lite gass pådrag. Tror det er ganske normalt. Er det noen som ikke har denne lyden?
Ingen ulyd så jeg kan høre på min..lager kun lyd når den forvarmer batteriet
.