Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model X 2014 - 2022 => Emne startet av: GeirHM på søndag 21. april 2019, klokken 20:52
Jeg har tydelige gule kanter rundt den store skjermen. De blir særlig synlige i godt dagslys. Se vedlagt bilde tatt midt på dagen i dag. Er det noe å bry seg om? Eller er det bare en triviell skjønnhetsplett?
Bilen er en x100d hentet ut juni 2018.
NB! Dessverre vil ikke elbilforum ta i mot bildet enda det ikke er større enn 3mb. Prøvd opplasting fra to ulike plattformer. Laster det opp litt senere.
Feil på skjerm, som de ikke har en permanent fiks for ennå.
De estimerer å ha en fiks på dette (med ny skjerm) fra etter sommeren av er det siste jeg hørte fra service center. Frem til permanent fiks, gjør de ikke noe med dette.
Takk for update. Ser ut som om skjermen har fått pynta seg til påskemorgen. Men alt virker ellers som normalt.
Samme feil og samme tilbakemelding fra Tesla - til sommeren. Skuffende at de ikke klarer å ha en liste over de som venter på dette, men får bare mase.
Samme her..
Merka sjøl gul kant rundt skjerm for først gang på søndag, men idag så e det borte :o
Vil det komme igjen eller??
Gul kant vil du se når det er lys bakgrunn.
Sitat fra: gr på søndag 21. april 2019, klokken 22:01
Samme feil og samme tilbakemelding fra Tesla - til sommeren. Skuffende at de ikke klarer å ha en liste over de som venter på dette, men får bare mase.
Jeg er satt opp til å bli kontaktet når de har fix (sier de i hvert fall...)
Sitat fra: Råde på tirsdag 23. april 2019, klokken 09:27
Sitat fra: gr på søndag 21. april 2019, klokken 22:01
Samme feil og samme tilbakemelding fra Tesla - til sommeren. Skuffende at de ikke klarer å ha en liste over de som venter på dette, men får bare mase.
Jeg er satt opp til å bli kontaktet når de har fix (sier de i hvert fall...)
Det er nok i så fall enten noe de har fått til nå de siste ukene, eller en dedikert sjel hos et servicesenter som er så datakyndig at han har klart å lage et nytt Excel-ark og legge inn navn nedover en kolonne der.
Jeg spurte om ikke de her i Sandnes kunne gjøre det, men det var for vanskelig. Jeg kan være ganske forståelsesfull om jeg får forklaringer på ting, men hvorfor de ikke klarer å gjøre slike enkle ting, som jeg ikke får noen forklaring på hvorfor, er irriterende. For meg betyr det ingenting om det hadde vært nasjonalt, på verdensbasis eller om det kun var et Excel-ark hos hvert servicesenter, eller til og med hos hver enkelt kundemottaker, bare noen ga meg beskjed når det var klart, og aller helst at jeg bare fikk en mail med oppsatt time for bytte. Så strømlinjeformet de har klart å lage så mye, så er det litt utrolig for meg at de ikke klarer å håndtere de enkle tingene.
Generelt er det elendige tilbakekallingssystemer og rutiner i Europa kontra USA, der har vi virkelig en vei å gå (i tillegg til logging av kjøretøyhistorikk).
Nå har jeg også fått denne gule kanten på storskjermen. Mener bestemt den ikke var der før 16.1 kom inn på bilen. Håper de finner en grei fiks for dette.
Gule rammen har ingenting med software å gjøre da det er en fysisk feil med skjermen.
Den kan lett ses ved å skru skjermen av og ha skråbelysning direkte på skjermen. Har lagt ved et par bilder av min skjerm. Jeg har fått samme beskjed. Permanent fiks er på vei. Jeg kunne få valget i å få byttet skjermen, men at feilen bare ville komme tilbake. Jeg har dog ikke fått beskjed om at skjerm i instrumentpanelet skal byttes. Ser gul ramme til venstre i skjermen og en som går langsgående i toppen av skjermen.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Har også antydning til misfarging i instrumentpanelet:
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Hmm.. skjermen i instrumentpanelet har altså samme feil, men mesteparten av _kanten_ på den skjermen er skjult av plasten. Har ikke sett noe til det på min enda.
Edit, mente kanten..
Sitat fra: gr på mandag 27. mai 2019, klokken 09:41
Hmm.. skjermen i instrumentpanelet har altså samme feil, men mesteparten av den skjermen er skjult av plasten. Har ikke sett noe til det på min enda.
Ser det bare såvidt på venstresiden og øverst i skjermen når sollys treffer den direkte. Er ikke i nærheten så irriterende som det er på store skjermen hvor det er svært synlig med hvit bakgrunn på skjermen.
Sitat fra: gr på mandag 27. mai 2019, klokken 09:41
Hmm.. skjermen i instrumentpanelet har altså samme feil, men mesteparten av _kanten_ på den skjermen er skjult av plasten. Har ikke sett noe til det på min enda.
Edit, mente kanten..
Har også den i lille skjermen. Meldte inn men da sa damen st det hadde hun aldri hørt om før.
Sitat fra: Råde på mandag 27. mai 2019, klokken 13:41
Sitat fra: gr på mandag 27. mai 2019, klokken 09:41
Hmm.. skjermen i instrumentpanelet har altså samme feil, men mesteparten av _kanten_ på den skjermen er skjult av plasten. Har ikke sett noe til det på min enda.
Edit, mente kanten..
Har også den i lille skjermen. Meldte inn men da sa damen st det hadde hun aldri hørt om før.
Den samme fikk jeg på mitt service-senter. Så de kommuniserer tydeligvis ikke med hverandre :-p
Sitat fra: CaZpaH på mandag 27. mai 2019, klokken 14:39
Den samme fikk jeg på mitt service-senter. Så de kommuniserer tydeligvis ikke med hverandre :-p
De har nok en eller annen form for system der de logger ting, men om de sitter og leser alt av saker som de legger inn fra andre SeC er noe helt annet. Tipper de stort sett har nok med å følge opp egne saker. Men kommer det en del like saker til flere SeC så reises det nok et flag og det ryktes blandt alle etterhvert.
Dette er jo litt fascinerende iallefall. Tilværelsen er full av skjermer, noen ganske gamle også. Aldri sett gule kanter noengang. Også klarer Tesla å skaffe seg en leverandør som leverer dette her! Noen som vet hvem som lager skjermene? Jeg håper de har garanti selv.
Ikke leverandøren som er problemet iflg denne tråden på TMC:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tech-claims-they-wont-replace-screens-with-yellow-borders.153609/ (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tech-claims-they-wont-replace-screens-with-yellow-borders.153609/)
Forøvrig skriver de også at skjermene ikke vil bli byttet, men at det er en midlertidig fiks med UV/software på vei. Høres horribelt ut... :o
Sitat fra: spirrevipp på mandag 27. mai 2019, klokken 16:09
Ikke leverandøren som er problemet iflg denne tråden på TMC:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tech-claims-they-wont-replace-screens-with-yellow-borders.153609/ (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tech-claims-they-wont-replace-screens-with-yellow-borders.153609/)
Forøvrig skriver de også at skjermene ikke vil bli byttet, men at det er en midlertidig fiks med UV/software på vei. Høres horribelt ut... :o
Om det viser seg å fungere, så er jo det OK. For min del har jeg ikke noe behov for ny skjerm, slipper gjerne ett SC besøk. Min bil er under året, så har ennå mange år med garanti igjen :)
Hvis infoen er korrekt så må du sannsynligvis innom SC flere ganger, fiksen er midlertidig. Men får vel bare avvente og se hvordan det blir.
Om jeg skal måtte inn å sminke skjermen flere ganger så blir det ikke noe mer Tesla på meg framover. Permanent fix er eneste alternativ.
Tja, de skal få inntil 3 mulige forsøk på å fikse det hos meg med UV, eller så blir det bytte av skjerm til en ny. Bare for dem å følge norsk forbruker lov her.
Samme svar herki DK. Havde min afsted, og fik svar at der snart vil komme et fix, som kunne fjerne det midlertidig, men at det ville komme tilbage igen. Kunne kun løses helt ved at skifte skærm, men det kunne ikke blive på garanti, da det ikke længere ses som en fejl...??!!!!
Tesla helt på afveje....