Elbilforum.no

Bilmerker => Leaf 2010-2017 => Nissan => Carwing => Emne startet av: eltex på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:09

Tittel: Fikk ikke hatt kontakt med Leaf-app på lenge, måtte fornye abonnement
Skrevet av: eltextirsdag 09. april 2019, klokken 08:09
Jeg var ikke klar over at man måtte fornye abonnementet når man har Leaf appen. Man får bare feilmelding når man logger på.  Jeg har i hele vinter slitt med å koble meg til appen og dermed ikke fått varmet opp bilen om morgenen.

Da jeg i dag gikk til https://youplus.nissan.no/ og Min garasje og forsøkte å koble meg til bilen så fikk jeg se at jeg måtte kjøpe et abonnement på 36 mnd (pålydende kr 0,-). Da jeg kjøpte dette så startet Leaf-appen å virke igjen.

Jeg må si dette er elendige greier. Hele vinter har jeg sittet og frosset og så var det bare å klikke på en webside.

Tittel: Sv: Fikk ikke hatt kontakt med Leaf-app på lenge, måtte fornye abonnement
Skrevet av: Lynetonsdag 10. april 2019, klokken 20:18
Min har virket siden 2011, aldri fornyet noe.
Tittel: Sv: Fikk ikke hatt kontakt med Leaf-app på lenge, måtte fornye abonnement
Skrevet av: Kevzonsdag 10. april 2019, klokken 20:31
Har ikke fornyet noe jeg heller. 2013 modell. Kanskje det er noe de har startet med senere?
Tittel: Sv: Fikk ikke hatt kontakt med Leaf-app på lenge, måtte fornye abonnement
Skrevet av: leafnoronsdag 10. april 2019, klokken 23:04
Har vært uten kontakt noen dager på min 2012, men virker nå igjen uten noen nytt kjøp. Logget meg for orden skyld inn på nettsiden for å se om det lå noe slikt, men finner ikke noe.
Tittel: Sv: Fikk ikke hatt kontakt med Leaf-app på lenge, måtte fornye abonnement
Skrevet av: sylwesteronsdag 10. april 2019, klokken 23:23
Jeg tror dette kun gjelder for 2016+. Jeg har både 2012 og 2018 og dermed hver av bilene har hvert sitt system mot Nissan, Carwings for 2010-2015 og Connect for 2016-2018. 

Jeg lot merke til at jeg måtte "bestille" 36md. for 0kr og det står som løpende abonnement på min 2018, mens 2012 aldri har hatt noe liknende. Det sto vel noe om at det var begrensa, men har aldri blitt det. Kjekt å vite at de ikke begynner å ta betalt ennå da :)
Tittel: Sv: Fikk ikke hatt kontakt med Leaf-app på lenge, måtte fornye abonnement
Skrevet av: Yeyeyetorsdag 31. oktober 2019, klokken 23:40
🙈 skjedde det samme her, har jo forbannet den appen siden vi fikk i bilen,  men nå hadde den verdt ute av funksjon i ukesvis her. Joda, bare å fornye gitt. Fint det var gratis, men hadde vel ikke skadet å faktisk få en liten notis om at det var urgått. Nissan altså, service og it avdelingens hellige vugge. Artig å se reklamevideoen for den kommende Ariya, starter med at «brukeren» kjører ut bilen fra garasjen med mobilen🤣 vil sikkert funke i 3 av 10 tilfeller og bare hvis du har god tid🙈

Sitat fra: eltex på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:09
Jeg var ikke klar over at man måtte fornye abonnementet når man har Leaf appen. Man får bare feilmelding når man logger på.  Jeg har i hele vinter slitt med å koble meg til appen og dermed ikke fått varmet opp bilen om morgenen.

Da jeg i dag gikk til https://youplus.nissan.no/ og Min garasje og forsøkte å koble meg til bilen så fikk jeg se at jeg måtte kjøpe et abonnement på 36 mnd (pålydende kr 0,-). Da jeg kjøpte dette så startet Leaf-appen å virke igjen.

Jeg må si dette er elendige greier. Hele vinter har jeg sittet og frosset og så var det bare å klikke på en webside.