Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: olavxxx på lørdag 06. april 2019, klokken 22:38
Der andre fabrikanter må ha inn biler for å oppdatere de med disketter(?), river Tesla nok en gang i med Internett som foretrukket medie for å levere ny funksjonalitet til bilene sine.
Dette er altså ikke den forrige oppdateringen som skulle gi "opp til 5%" økning i effekt -men virket å gi opp til 8% over 60km/t- , men her har vi da en oppdatering som lar bilen holde høy effekt mye lenger, i tillegg låses da opp 261 km/t topphastighet for Model 3 Performance.
Kilde på kommende oppdatering: https://electrek.co/2019/04/06/tesla-model-3-power-high-top-speed/
Kilde på forrige ytelsesmåling: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b68mc5/fw_201983_actually_increased_model_3_awd_peak/
Og nå kommer det enda mer effekt gjennom lufta: https://electrek.co/2019/10/24/tesla-increase-vehicle-power-range-software-update/ (https://electrek.co/2019/10/24/tesla-increase-vehicle-power-range-software-update/?fbclid=IwAR3HPo9DD1R9l00Gs_cRnz5ZtE559Kr-0hUmgp3TATL_7G8w1w-sNp7K_t8)
Gitt at tallene i diskusjonstråden olavxxx linket til er riktige, så må dette bety at LR AWD går fra 307kW til 322kW (438hk). Kan det stemme? Det høres jo egentlig helt vilt ut at man kan få såpass effektøkning (tredje gang siden årsskiftet) OTA. Om det stemmer, så nærmer LR AWD seg nå den effekten Model 3 Performance hadde ved lansering.
Sitat fra: HCO på torsdag 24. oktober 2019, klokken 12:56
Og nå kommer det enda mer effekt gjennom lufta: https://electrek.co/2019/10/24/tesla-increase-vehicle-power-range-software-update/ (https://electrek.co/2019/10/24/tesla-increase-vehicle-power-range-software-update/?fbclid=IwAR3HPo9DD1R9l00Gs_cRnz5ZtE559Kr-0hUmgp3TATL_7G8w1w-sNp7K_t8)
Gitt at tallene i diskusjonstråden olavxxx linket til er riktige, så må dette bety at LR AWD går fra 307kW til 322kW (438hk). Kan det stemme? Det høres jo egentlig helt vilt ut at man kan få såpass effektøkning (tredje gang siden årsskiftet) OTA. Om det stemmer, så nærmer LR AWD seg nå den effekten Model 3 Performance hadde ved lansering.
Jeg tør snart ikke sette meg inn i min egen bil. Godt jeg har Chill Mode... :laugh:
Det er en grunn til at jeg ikke kjøpte P, jeg kjører "alltid" i chill.
Det er bare å lene seg tilbake i godstolen og vente på dette. Lurer litt på hva konkurrentene sier.
Volvo stoppet jo sin XC40 pga Tesla 3 og dens rekkevidde, og nå etter at de har sluppet sine spesifikasjoner, kommer dette :) :+1:
Sitat fra: Handyman på torsdag 24. oktober 2019, klokken 15:49
Det er en grunn til at jeg ikke kjøpte P, jeg kjører "alltid" i chill.
Har chill-mode på P'en også. Vurderes brukt når min bedre halvdel sitter på, men da lar jeg som regel bare den dynamiske cruise-kontrollen avgjøre akselerasjon og retardasjon (= lite klaging).
Ellers synes jeg den går fort nok, og en reduksjon i 0-100 (mer hk.) vil fort føre til en tilsvarende økning i forsikringspremien.
Regner med LR rwd ikke blir prioritert her...
De ble sagt at alle TM3 skulle få 5% økning.
5% økning som i fart (uinteressant for meg), eller som i rekkevidde? (mest aktuelt for de fleste vil jeg tro).
Chill-mode er jo mer enn godt nok synes jeg. Uten Chill er det nesten farlig rask...
-tgmachine
Sitat fra: tgmachine på fredag 25. oktober 2019, klokken 13:36
5% økning som i fart (uinteressant for meg), eller som i rekkevidde? (mest aktuelt for de fleste vil jeg tro).
Chill-mode er jo mer enn godt nok synes jeg. Uten Chill er det nesten farlig rask...
-tgmachine
Det var utydelig hva slags økning det var snakk om. Det var også sakk om mer rekkevidde.