Elbilforum.no

Bilmerker => Smart => Smart for two => Emne startet av: Ernie på fredag 15. mars 2019, klokken 17:49

Tittel: Smart ForTwo levert tilbake til forhandler
Skrevet av: Erniefredag 15. mars 2019, klokken 17:49
Smart ForTwo EQ cabrio som jeg kjøpte i oktober ble i januar levert tilbake til forhandleren.

Dette er den fjerde nybil jeg har kjøpt ila. ca. 20 år. Jeg har selvfølgelig forståelse for at biler kan ha feil. Tidligere har forhandlerne ordnet opp i det som er galt. Hos Bertel O. Steen opplever jeg noe annet.

Bilen hadde følgende feil:
1. airbag feil: rettet av forhandler (bilen var 3 uker på verksted)
2. tidsinnstilt oppvarming fungerer bare av og til = kald bil om morgenen ca. halvparten av tiden
3. dørhåndtak, førerdøren: fungerer bare av og til = måtte åpnes fra innsiden
4. DAB radio henger seg opp slik at kanal/lydnivå ikke kan endres
5. feilmelding "12V - stop - see owners manual". Bilen kunne ikke startes. Feilen forsvant etter noen timer.
6. tidsinnstilt lading fungerer bare av og til = bilen var ikke ladet og kunne ikke brukes
7. bilen går i dvalemodus uten grunn "Your smart is taking a break" - ikke mulig å bruke appfunksjoner som oppvarming når bilen er i dvalemodus

Det var kjempegøy å ha bilen når den fungerte. Jeg regner med at vi var uheldig med denne bilen og de fleste Smart ikke har slike problemer.
Tittel: Sv: Smart ForTwo levert tilbake til forhandler
Skrevet av: DagfinnNfredag 15. mars 2019, klokken 20:25
Jøss - var nå helt sikker på at det bare er ett bilmerke som har feil på biler. Tesla blir jo snakket nord og ned hele tiden.
Men liten trøst for deg såklart. Håper du får fikset dette raskt.