Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model Y => Emne startet av: xderia på fredag 15. mars 2019, klokken 05:45
Model Y
Noen bilder av hvordan bakluka åpnet seg og mye plass det er der?
Bak luka på Model 3 må være århundrets design feil. Krysser fingrene Y er en hatchback design.
Sitat fra: Samco på fredag 15. mars 2019, klokken 06:28
Bak luka på Model 3 må være århundrets design feil. Krysser fingrene Y er en hatchback design.
EDIT: Når jeg ser nøyere etter, så tror jeg det er en hatchback likevel.
Synes den er lekker!
Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!
Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Synes bil uten grill har en tendens å ligne tåtesmukker,ikke pent.
Dørhåndtakene er de samme som for TM3,fronten har en delvis nedsunket profil. Disse to designelementene likte jeg spesielt dårlig på TM3,og dessverre dukker de opp her også.
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Sammenligner du en produksjonsmodell med konsept? Og lirekasse? Saklig.
Har jo sett hva VAG leverer tidligere, mtp transformasjonen bilene derfra gjør fra konsept til ferdig bil. Ser jo ut som en helt annen bil, hver gang.
Lirekasse:
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Silesian_BarrelOrgan.JPG/220px-Silesian_BarrelOrgan.JPG)
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Må si meg enig her. Føler tiden har løpt fra Tesla når denne kommer på markedet. Møter den f.eks noe som er tro til Skoda E /IV, Byton M, og diverse andre så føles TMY ganske gammeldags... Hadde sett for meg denne men står nok glatt over, som med TM3. Skuffet...
Designmessig framstår den som litt kjedelig. Crossover - ikke SUV - som 7 seter da er det vel kun plass til 7 tannbørster i bagasjen. Situasjonen er nå annerledes i forhold til da S og X ble lansert. Det kommer stadig nye flotte elbiler på markedet. Fra i år og framover vil konkurransen tilspisse seg, og Tesla vil bli pushet av kaptialsterke bilprodusenter som kan prise seg inn i massemarkedet for å tilrive seg de nødvendige markedsandeler.
Mod 3 ser bedre ut og gir bedre kjøreegenskaper, her får du litt høyde, bedre lasterom og kortere kjørelengde. du må også betale ca. kr. 43 tusen mer på grunnmodellen. Hadde Y kommet før E ville lanseringen blitt oppfattet mer positiv.
7 seter + hengerfeste + AWD + ladenettnettverk = liten/ingen konkurranse.
Synes Y virker vesentlig mer moderne i både design og egenskaper enn alt man ser av konsepter og prototyper fra andre produsenter.
Ingen nakkestøtte på tredje seterad?
Sitat fra: ProsjektX på fredag 15. mars 2019, klokken 07:20
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Må si meg enig her. Føler tiden har løpt fra Tesla når denne kommer på markedet. Møter den f.eks noe som er tro til Skoda E /IV, Byton M, og diverse andre så føles TMY ganske gammeldags... Hadde sett for meg denne men står nok glatt over, som med TM3. Skuffet...
Jeg synes at ID Crozz ser best ut av de SUVaktige bilene som kommer i 2020/2021.
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!
Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Må si meg enig. Liker design som reflekterer funksjonalitet. Dvs aerodynamikk og plass i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor tyskerne skal henge igjen med det tåpelige designet sitt. Etron ser jo helt latterlig ut med den svære plastikkgrillen uten funksjon.
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 08:13
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!
Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Må si meg enig. Liker design som reflekterer funksjonalitet. Dvs aerodynamikk og plass i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor tyskerne skal henge igjen med det tåpelige designet sitt. Etron ser jo helt latterlig ut med den svære plastikkgrillen uten funksjon.
Hvis du henger et bilde på en blank vegg. Er det uten funksjon også?
Sitat fra: model3citizen på fredag 15. mars 2019, klokken 08:23
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 08:13
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!
Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Må si meg enig. Liker design som reflekterer funksjonalitet. Dvs aerodynamikk og plass i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor tyskerne skal henge igjen med det tåpelige designet sitt. Etron ser jo helt latterlig ut med den svære plastikkgrillen uten funksjon.
Hvis du henger et bilde på en blank vegg. Er det uten funksjon også?
Hvis det er en ramme uten et bilde i så ser det dumt ut ;)
Frunk(?) og bagasjerom (skjermdump fra presentasjonen:)
Ser også at de har kuttet ut crom-lister og -dørhåndtak til fordel for matt svart. MYE bedre
Var redd for at den ble seende slik ut. Det er tydeligvis umulig å lage en pen SUV/CUV bil som også er tilstrekkelig aerodynamisk. Tesla vektlegger igjen kun aero og det er jo helt greit, men bilen er skikkelig stygg dessverre.
Neppe noen Model Y for mitt vedkommende i hvert fall.
Prisen virker attraktiv. Under 500K for en LR med firhjulsdrift høres veldig bra ut. Kan Tesla overleve med slike priser så er det oppløftende med tanke på elektrisifisering av verdens bilpark.
Synd de ikke vil forsøke å lage en pen bil med 10% dårligere effektivitet.
Så en closeup video av den nå. Den gjør seg veldig dårlig på bilder sammenlignet med video.
Fra nettsiden ser den jo helt dass ut. Noe helt annet live.
Bra det store frontvinduet er på plass så man slipper bunkers-følelsen.
Panoramatak:
https://www.instagram.com/p/BvBIGvinCJP/
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Ey!
Dette ble minste felles multiplum i mine øyne. Litt skuffet over at den fremstår mindre elegant enn silhuetten i teaseren skulle tilsi, men akseptabel design totalt sett, og vesentlig bedre enn X. Proporsjonene i teaseren løy litt - hekken framsto relativt sett høyere og bilen litt lengre/lavere. Men de var vel nødt til å øke takhøyden for å få til syv seter, og for å få dråpeformen.
Enig med det som er nevnt her: Tesla leverer en lynrask SUV med utbygd ladenett og syv seter i en (pris)klasse hvor fossilkonkurrentene kun har fem. Konkurransefortrinn!
For eksempel er BMW X4 476 x 190 x 162 cm - det er vel temmelig nær dimensjonene på Model Y, bortsett fra at jeg mistenker Y for å være litt høyere. X4 har ikke tre seterader. Det vil heller ikke den mindre e-Tron-utgaven til Audi få, og sannsynligvis ikke den nye eldrevne X3 fra BMW heller.
Såvidt jeg kan bedømme er tredje seterad dog kun egnet for kortere turer - halve fotballaget på vei til trening f.eks. Da bør vel resterende bagasjerom + frunk holde til det man har med seg også. Men til langreise fremstår den som bilsykefremkallende - seteryggen er tydeligvis ganske vinklet for å få nok takhøyde, slik at man reelt sett sitter lavere enn på rad 2. Likevel imponerende.
Testkjøring:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=117&v=aSrW2Olqi_Q
https://www.slashgear.com/tesla-model-y-first-ride-the-new-and-the-familiar-15569840/
Ser jeg bommet på påstanden om at Y ikke får mulighet for 7 seter. Om det blir bestilling her dropper jeg nok rad 3 til fordel for bagasjeplass. Med mindre den får røslig hengerkapasitet og takstativ. Da kan jeg vurdere å ta med en ekstra rad. Men tow pack ligger pt ikke i konfigurator. Den kommer nok.
Når jeg ser videoer av Model Y lurer jeg virkelig på hvem som fikk ansvaret for å legge ut bilde av den på tesla.com
På nettsiden ser den jo tragisk ut. På video ser den bra ut.
https://youtu.be/aSrW2Olqi_Q
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. mars 2019, klokken 09:58...Med mindre den får røslig hengerkapasitet og takstativ. ...
Har ikke MY3 takstativmulighet??
Sitat fra: model3citizen på fredag 15. mars 2019, klokken 08:23
Hvis du henger et bilde på en blank vegg. Er det uten funksjon også?
Hvis det er ett bilde av en tv, så ja. Fake grill har ingen nytteverdi og er der bare for å etterape fossilbiler. Viser bare dårlig fantasi. Sier ikke at de ikke skal bruke designelementer, men når det går på tvers av funksjon bare for å ligne fossilbiler, så blir det dumt. Der var BMW flinke med i3, bevarte familieidentitet uten å lage en teit grill.
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 10:12
Sitat fra: model3citizen på fredag 15. mars 2019, klokken 08:23
Hvis du henger et bilde på en blank vegg. Er det uten funksjon også?
Hvis det er ett bilde av en tv, så ja. Fake grill har ingen nytteverdi og er der bare for å etterape fossilbiler. Viser bare dårlig fantasi. Sier ikke at de ikke skal bruke designelementer, men når det går på tvers av funksjon bare for å ligne fossilbiler, så blir det dumt. Der var BMW flinke med i3, bevarte familieidentitet uten å lage en teit grill.
Nyrene på i3 er ikke noe særlig større enn nyrene på E46, eneste forskjellen er at det er hull i de på sistnevnte.
Grillen på e-tron er det faktisk hull i, og det er en radioator bak. Så nytteverdi, det har den.
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. mars 2019, klokken 09:58
Ser jeg bommet på påstanden om at Y ikke får mulighet for 7 seter. Om det blir bestilling her dropper jeg nok rad 3 til fordel for bagasjeplass. Med mindre den får røslig hengerkapasitet og takstativ. Da kan jeg vurdere å ta med en ekstra rad. Men tow pack ligger pt ikke i konfigurator. Den kommer nok.
Når jeg ser videoer av Model Y lurer jeg virkelig på hvem som fikk ansvaret for å legge ut bilde av den på tesla.com
På nettsiden ser den jo tragisk ut. På video ser den bra ut.
https://youtu.be/aSrW2Olqi_Q
Må innrømme at jeg syntes denne ser skikkelig bra ut. Av en eller annen grunn så "sitter" dette designet mye bedre enn Model X, som har for kort snute.
Sitat fra: ProsjektX på fredag 15. mars 2019, klokken 07:20
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Må si meg enig her. Føler tiden har løpt fra Tesla når denne kommer på markedet. Møter den f.eks noe som er tro til Skoda E /IV, Byton M, og diverse andre så føles TMY ganske gammeldags... Hadde sett for meg denne men står nok glatt over, som med TM3. Skuffet...
Er nok dessverre enig. Innen denne er mulig å få i Norge vil nok dette designet føles enda mer gammeldags, har jo tross alt vært på veien endel år allerede. Håper Tesla kommer med en nytt design snart.
A.J.
40/20/40 split i bagasjerom så vidt jeg kan se? Stemmer det?
Sitat fra: Tellus på fredag 15. mars 2019, klokken 09:19
Var redd for at den ble seende slik ut. Det er tydeligvis umulig å lage en pen SUV/CUV bil som også er tilstrekkelig aerodynamisk. Tesla vektlegger igjen kun aero og det er jo helt greit, men bilen er skikkelig stygg dessverre.
Neppe noen Model Y for mitt vedkommende i hvert fall.
Synd de ikke vil forsøke å lage en pen bil med 10% dårligere effektivitet.
Hvis du vil ha det kan du vel bare kjøpe Jaguaren? ;)
Jeg synes det er topp at ihvertfall ett selskap legger maks vekt på aerodynamikk. Det er nok andre som blåser i det.
Tror også det er et poeng, i hvert fall for meg, at aerodynamikk er noe man forstår og sette pris på, etter at man har fått seg en elbil. Ingenting er verre enn ikke å komme frem til "bensinpumpen".
Model Y er en bil jeg skal lære meg og elske 8) Om denne også er finere "live", slik det er blitt sagt om TM3, så blir det bra. Til slutt, så er det noe som appelerer til meg når bilen ser såpass solid ut, men alikevel sklir uanstrengt opp i hastighet. Når jeg sitter på supercharger i Sen, så synes jeg alltid det er pent se en X komme inn for landing 8)
Sitat fra: model3citizen på fredag 15. mars 2019, klokken 10:30
Må innrømme at jeg syntes denne ser skikkelig bra ut. Av en eller annen grunn så "sitter" dette designet mye bedre enn Model X, som har for kort snute.
Enig i at designet er noe bedre. Men lengden på snuten er omtrent den samme i forhold til totallengden. Den største forskjellen er vel taklinjen, hvor bakerste del er mer rett, og begynner å falle lenger fremme (siden de slipper å lage plass til FWD mekanismen). Hekken skrår også markert mer innover.
Jeg ser mange oppfatter biler som penere når de har stor grill og mindre fallende tak, med markert knekk over bakluken. Jeg er usikker på om det vil holde seg.
Sitat fra: jkirkebo på fredag 15. mars 2019, klokken 10:55
Sitat fra: Tellus på fredag 15. mars 2019, klokken 09:19
Var redd for at den ble seende slik ut. Det er tydeligvis umulig å lage en pen SUV/CUV bil som også er tilstrekkelig aerodynamisk. Tesla vektlegger igjen kun aero og det er jo helt greit, men bilen er skikkelig stygg dessverre.
Neppe noen Model Y for mitt vedkommende i hvert fall.
Synd de ikke vil forsøke å lage en pen bil med 10% dårligere effektivitet.
Hvis du vil ha det kan du vel bare kjøpe Jaguaren? ;)
Jeg synes det er topp at ihvertfall ett selskap legger maks vekt på aerodynamikk. Det er nok andre som blåser i det.
Enig.
Sikkerhet og aerodynamikk trumfer design for min del. Innvendig design og funksjonalitet er også langt viktigere enn det utvendige. Jeg synes Y virker litt mindre 'typete' enn de tre foregående modellene, og blir en skikkelig god familiebil.
Håpet får være at flere aktører kommer på banen i samme segment med pris som matcher, og med produksjonsvolum som viser at de mener alvor.
Bilnorge.no har fått tak i dette bildet som viser arkitekturen på Model Y. Plattformen er vel omtrent prikk lik Model 3, og det ser ut omtrent som jeg trodde, at de må ha fått plass til føtter på rad 3 i bakkant av det dekslet som skjuler batteristyringen, fordi det skråner ned bakerst.
Bildet indikerer også at det vil være noe i nærheten av akseptabel høyde fra sitteputen på rad 3 og opp til glasset i bakluken. Sikkert ikke fullgod høyde, og rygglenet fremstår ganske vinklet bakover på pressebildene, men de får det til.
Videre - og kanskje mer interessant - ligger det an til et godt utnyttbart bagasjeromsvolum bak rad 3. Model Y har vel den samme brønnen i gulvet bak bakakselen som Model 3, og har åpenbart også en vesentlig dypere frunk. Så her blir tydeligvis plass til en del bagasje selv med alle tre seteradene i bruk.
Det bildet ligger også på hjemmesiden deres, Diravi, under safety:
https://www.tesla.com/modely
Sitat fra: lirekassa på fredag 15. mars 2019, klokken 12:03
Det bildet ligger også på hjemmesiden deres, Diravi, under safety:
https://www.tesla.com/modely
Du har rett - jeg så det ikke der i morges da jeg var inne i syvtiden. :-)
Ser ut som chromedelete ikke blir like nødvendig lenger da de endelig har fått fjernet chromen rundt vinduene :D
Sitat fra: lirekassa på fredag 15. mars 2019, klokken 11:59
Jeg synes Y virker litt mindre 'typete' enn de tre foregående modellene, og blir en skikkelig god familiebil.
Sitter igjen med samme følelsen etter å ha sett presentasjonen fra i natt. Det er noe hverdagslig, og da mener jeg det i en positiv betydning, over uttrykket til bilen som helt sikkert vil gjøre den populær hos mange.
Den første virkelige mainstream elbilmodellen?
Jeg ville hatt enda mer bagasje på bekostning av rekkevidde. Som vi ser bruker X 10-15% mindre enn I-PACE og e-tron.i praksis blir dette 3-4 mil hvis rekkevidde er 30. 27 mot 30. Kan leve med det. Ikke noe vits å komme frem hvis man ikke har med seg det man trenger.
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2019, klokken 16:49
Ikke noe vits å komme frem hvis man ikke har med seg det man trenger.
Ikke vits i å ha med seg det man trenger hvis man ikke kommer frem heller :P vil du ha høyere forbruk og mere plass er det jo bare å slenge på en takboks.
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 17:01
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2019, klokken 16:49
Ikke noe vits å komme frem hvis man ikke har med seg det man trenger.
Ikke vits i å ha med seg det man trenger hvis man ikke kommer frem heller :P vil du ha høyere forbruk og mere plass er det jo bare å slenge på en takboks.
Må jo ha takboks uansett, skal jo ha med ski!
Hadde et håp om en vanlig stasjonsvogn, basert på model 3 plattform.
Litt bakkeklaring og takrails, på bekostning av aerodynamikken.
Kunne fint klart meg med praktisk elbil , med 20 mil ( re'ell) rekkevidde, med ytre mål som octavia.
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2019, klokken 19:11
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 17:01
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2019, klokken 16:49
Ikke noe vits å komme frem hvis man ikke har med seg det man trenger.
Ikke vits i å ha med seg det man trenger hvis man ikke kommer frem heller :P vil du ha høyere forbruk og mere plass er det jo bare å slenge på en takboks.
Må jo ha takboks uansett, skal jo ha med ski!
Herre Jemini hva folk skal ha med seg av alt mulig! 8)
Men seterad 2 er tredelt, så kanskje kan du legge ned den midterste seteryggen for skiene.
Sitat fra: Diravi på fredag 15. mars 2019, klokken 20:06
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2019, klokken 19:11
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 17:01
Sitat fra: daktari på fredag 15. mars 2019, klokken 16:49
Ikke noe vits å komme frem hvis man ikke har med seg det man trenger.
Ikke vits i å ha med seg det man trenger hvis man ikke kommer frem heller :P vil du ha høyere forbruk og mere plass er det jo bare å slenge på en takboks.
Må jo ha takboks uansett, skal jo ha med ski!
Herre Jemini hva folk skal ha med seg av alt mulig! 8)
Men seterad 2 er tredelt, så kanskje kan du legge ned den midterste seteryggen for skiene.
Sorry 3 kids...
Det bør vel gå greit å bruke det ene rad 3 setet + skipose. Det går ihvertfall fint i Model X 6 seter (altså 5 personer). https://insideevs.com/look-inside-tesla-model-y-video/
Sitat fra: jlan på lørdag 16. mars 2019, klokken 09:38
Det bør vel gå greit å bruke det ene rad 3 setet + skipose. Det går ihvertfall fint i Model X 6 seter (altså 5 personer). https://insideevs.com/look-inside-tesla-model-y-video/
Enig!
Og med ett baksete på rad 3 nedfelt bør man kunne få med seg relativt mye bagasje. Nå kjenner vi ikke nøyaktige mål ennå, men kofferter kan stå på høykant på kortenden, så anslår 3-4 kolli i bagasjerommet, ett i brønnen under gulvet og ett i frunken - i tillegg til nevnte skipose. Det burde da holde for fem personer?
Så, her er ett utdrag fra ett bilde fra lanseringen. Gjettekonkurranse: Hva er den firkanten nederst på bakskjermen til Model Y? (Tør ikke skrive hva jeg tror det er ;) )
(https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/20190316_064835-jpg.386956/)
Dette er vel ikke bakskjermen, det er vel støtfangeren. Kanskje det er slepekrok innenfor slik at Tesla endelig kan trekke opp andre biler fra grøfta 8)
Sitat fra: Amoss på lørdag 16. mars 2019, klokken 15:53
Så, her er ett utdrag fra ett bilde fra lanseringen. Gjettekonkurranse: Hva er den firkanten nederst på bakskjermen til Model Y? (Tør ikke skrive hva jeg tror det er ;) )
(https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/20190316_064835-jpg.386956/)
Jeg prøvde å zoome inn, men greide ikke å se at det sto inngravert «Gabrielsen» noe sted. ;D
Nytt bilde av Model Y fanget opp på superlader av Chargepoint.
Ser også her at det er luke bakfangeren (samme bilen som på lanseringen?). Ellers ser det ut som at vinkelen på "spoileren" på hekken ser litt skarpere ut enn på Model 3.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: CaZpaH på mandag 13. mai 2019, klokken 09:37
Nytt bilde av Model Y fanget opp på superlader av Chargepoint.
Ser også her at det er luke bakfangeren (samme bilen som på lanseringen?). Ellers ser det ut som at vinkelen på "spoileren" på hekken ser litt skarpere ut enn på Model 3.
De har gjerne gjort spoileren overflødig. Ser jo veldig høy ut, om det ikke bare er synsbedrag pga. det de har gjort under "spoilerkanten". Jeg synes forøvrig det er veldig rart de klarer å få til 7 seter i den bilen. Synes forskjellen mellom 3 og Y er så små, men det er gjerne synsbedrag.
Blir bakerste seterad OK for to voksne?
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 13. mai 2019, klokken 10:06Synes forskjellen mellom 3 og Y er så små, men det er gjerne synsbedrag.
Selv synes jeg at TMX ser mindre ut enn TMS. De må stå ved siden av hverandre for at jeg skal skjønne størrelsen på TMX. Tror det har med høyde/lengde-forholdet å gjøre.
Det er vel ikke oppgitt noen lengde/bredde mål på MY?
Nissan Qashqai+2 har jo 7 seter, den er mindre, nødseter vil jeg hevde.
Samtidig er Model 3 4,7+m lang mens utgåtte Peugeot 5008 var 4,5 m lang. Ikke akkurat lounge Der heller men greit nok.
Sitat fra: telcontar på mandag 13. mai 2019, klokken 14:55
Det er vel ikke oppgitt noen lengde/bredde mål på MY?
Det er noen som tror de vet, men vet ikke hvor de har tallene fra...
https://ev-database.org/car/1180/Tesla-Model-Y-Standard-Range
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:42
Sitat fra: telcontar på mandag 13. mai 2019, klokken 14:55
Det er vel ikke oppgitt noen lengde/bredde mål på MY?
Det er noen som tror de vet, men vet ikke hvor de har tallene fra...
https://ev-database.org/car/1180/Tesla-Model-Y-Standard-Range
* = estimated value. Average energy consumption and range based on moderate drive style and climate. Real-life values may differ significantly. Pricing information might not be actual for some regions. No rights can be derived from the information on this site.