Elbilforum.no
Tekniske spørsmål => Enkle tekniske spørsmål og svar på disse => Emne startet av: Parmdeep Singh på onsdag 13. mars 2019, klokken 20:07
har mercedes b Electric, og fikk satt opp trafo, slik at det ble "trefas"? ladeboks når jeg fikk bilen. Så lader vel opp mot 11 kW på den. Fulladet på noen timer.
Her om dagen kom søsteren min på besøk og hun skulle prøve å lade sin i-pace på samme ladeboks. Begynt å komme noe sinnsykt bråk fra trafo. (da mener jeg øredøvende) Så slo den av.
I ettertid har jeg ladet mercedesen og ingen bråk. Er det noe jeg gjør feil?
I-Pace er i stand til å trekke inntill 7 kW fra ene fasen.
Er ladestasjonen etter trafoen satt opp uten 16A begrensning kan det hende du hadde tidenes skjevlast gjennom trafoen.
Takk for svar. Da skal jeg ikke prøve det igjen. :-[ Er det noen mulighet med oppsett slik at det funker? Får en kona om noen dager, og den trekker vel rundt 6 mener jeg å huske
Hva slags ladestasjon har du? Virker ikke som om ladestasjonen din er stilt inn med riktig strømbegrensning :)
En slik tester vi raskt avsløre hvor mye strøm ladestasjonen din er satt opp til å levere:
https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/tester-for-ladestasjoner-med-t2-stikk-t2-pist?tm=
Bor du nær Stavanger kan vi gjøre en test for deg.
Tror det er salto 533, og denne transformatoren https://www.salto.no/ladeprodukter/transformatorer/salto-trafo.
Salto må settes opp med eget software, noe som styrker mistanken min om at dette ikke blitt gjort skikkelig.
Kona er vel en enfasebil. Er det noen grunn til å bruke trafi her?