Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: Bjoris på lørdag 02. mars 2019, klokken 11:07

Tittel: Priser i Norge på TM3 - alle utgaver
Skrevet av: Bjorislørdag 02. mars 2019, klokken 11:07
Ja, da har jeg endret tråden litt og regnet ut dette selv:) Det er nok mange som funderer på om de skal gå for en av de modellene som er å kjøpe i Norge eller vente på de billigere, her er ca priser:

Jeg har brukt samme forhold som det er på USD/NOK på LR/AWD for å finne prisene på de rimeligere utgavene.

Det er selvsagt mulig at Tesla vil bruke forskjellig omregningsfaktor på de rimeligere modellene, men den blir neppe lavere enn på LR/AWD, slik den er på Performance. Jeg tror derfor at dette er "best case" ifht hva en kan spare på å vente på SR/MR.


Tittel: Sv: Priser i Norge på TM3 - alle utgaver
Skrevet av: peklelørdag 02. mars 2019, klokken 11:36
Relativt enige: https://elbilforum.no/index.php?topic=44662.0
Tittel: Sv: Priser i Norge på TM3 - alle utgaver
Skrevet av: Bjorislørdag 02. mars 2019, klokken 11:46
Sitat fra: pekle på lørdag 02. mars 2019, klokken 11:36
Relativt enige: https://elbilforum.no/index.php?topic=44662.0

Ups, så ikke den tråden...

Vanskelig å argumentere for annet enn LR/AWD syns jeg, men det er fordi jeg ikke likte RWD på vår første S og det sitter i, vi kjører til fjells mye, vi har ikke behov for rekkevidden på LR, men AWD så når ikke det kom noe AWD på MR/SR så heller det mot LR/AWD.

Det blir vel slik at vi akkurat har fått vår når Tesla annonserer AWD på MR og SR, haha;)
Tittel: Sv: Priser i Norge på TM3 - alle utgaver
Skrevet av: ElbilJohnlørdag 02. mars 2019, klokken 11:49
Det er lett å ta utgangspunkt i SR og se at det «bare» er ca 30k opp til større batteri, men med den tankegangen har man plutselig oppe på LR AWD og ca 100k++ dyrere bil
Tittel: Sv: Priser i Norge på TM3 - alle utgaver
Skrevet av: Amosslørdag 02. mars 2019, klokken 13:01
Sitat fra: Bjoris på lørdag 02. mars 2019, klokken 11:07
Det er selvsagt mulig at Tesla vil bruke forskjellig omregningsfaktor på de rimeligere modellene, men den blir neppe lavere enn på LR/AWD, slik den er på Performance. Jeg tror derfor at dette er "best case" ifht hva en kan spare på å vente på SR/MR.

Dette ser rimelig riktig ut med mine øyne, men greit å notere at de norske prisene er inklusive vrakpant/levering, mens US prisene ikke er det...