Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => ID. Buzz => Emne startet av: kodax på fredag 01. mars 2019, klokken 13:12
Dagens Caravelle starter i Norge på ca 580K, mens Multivan på ca 745K før mva.
Hvor tror dere Buzzen havner i pris?
Oversatt med Google: He should cost around 40,000 euros.
https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/vw-i-d-buzz-der-legendaere-bulli-kehrt-zurueck-60701254.bild.html
https://translate.google.com/translate?hl=no&sl=de&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.bild.de%2Fauto%2Fauto-news%2Fauto-news%2Fvw-i-d-buzz-der-legendaere-bulli-kehrt-zurueck-60701254.bild.html
40K euro høres lovlig lavt ut, jeg er forberedt på å betale mye mer, særlig for top-spekk.
Fikk mail fra VW Nyttekjøretøy. Priser på både personbil og varebilutgave vil offentligjøres 20. mai på nettsidene deres, med start bestillinger 23. mai. Regner med det er kun priser på bakhjulstrekkerne som kommer da.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/corrected-version-the-wait-is-finally-over-start-of-id-buzz-pre-sales-7972
Without taking into account the environmental bonus in Germany, the gross list price for the five-seater ID. Buzz Pro is 64,581.30 euros (in Germany). Gross prices for the ID. Buzz Cargo start from 54,430.60 euros (in Germany). The first vehicles will be delivered to customers in autumn this year.
Blir vel da rundt 650k her vel? Ser id4 gtx starter på 50k euro i Tyskland som er nesten det samme den starter her på når man regner inn euro kursen
Ser ut som jeg tok kraftig feil og vw har lansert bilen som et røverkjøp som starter på 494 200, løp å kjøp sier jeg, kjenner jeg vw rett så går prisen kraftig opp etter noen måneder
https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/varebil/pdf/prislister/Prisliste-ID-Buzz.pdf
Ser ut som de fjernet komplette prislister?
Jeg har dem iaf her
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 20. mai 2022, klokken 08:45
Ser ut som jeg tok kraftig feil og vw har lansert bilen som et røverkjøp som starter på 494 200, løp å kjøp sier jeg, kjenner jeg vw rett så går prisen kraftig opp etter noen måneder
https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/varebil/pdf/prislister/Prisliste-ID-Buzz.pdf
Mye standardutstyr også!
Hva tror dere om bakhjulsdrift? Er det en begrensning? Bør man vente til den kommer med firhjulsdrift?
Uten alt er direkte sammenliknbart, mine erfaringer i bakken hjemme, 17% stigning, med piggdekk.
Id3 Pure vs 2008 Caddy SDI fwd = id3 er iallefall ikke noe dårligere.
Caddy vs 2016 Touran 1,4tsi, klasseforskjell...Caddy vinner...Touran er rett og slett dårlig. Den er dårlig også med dieselmotor foran, sier en slektning.
Caddy mot '09 A4 Quattro = klasseforskjell, men når det er sagt, med normalt brøytet vei, dog snøføre, var det sjelden noe problem med Caddy. Og A4 brøytet seg opp i 20-25cm snø...
Alle disse sammenlikningene er gjort når jeg hadde begge biler samtidig.
Har nå etron sammen med id3...men er ikke sammenliknbart. Etron og A4 er tilsvarende, men ingenting slår elmotor fra stillestående start...
Utfra dette, så er id3 med rwd helt fin på vinterføre hva gjelder fremkommelighet, og gitt tilsvarende vektfordeling bør Buzz'en også være ok.
Noen klager på at bakenden kommer fort på id3...men da ofte i kombi med Pirelli piggfritt. Jeg har IceContact pigg, og sliter ikke med det samme.
Gassresponsen er noe "ivrig" iallefall på id3 i lav fart, kan sikkert være medvirkende...jeg kjører i ECO på vinter, da er den noe roligere. Aner ikke hvordan buzz er programmert...
ESP på id3, og utfra tester også id4, er rimelig konservativ, og struper effekt veldig fort ved slipp. Kjedelig vil jeg si...
Etron55'n aksepterer litt drift før den begrenser, og er mye artigere. Det har jeg sett i test på bane med id4 og q4 også, q4 aksepterer litt vinkel...og id er tryggheten selv.
Så spørs det om ESP kan slåes av fra sw 3.0 da...
Konklusjon - jeg ville ikke vært bekymret.
...jeg liker "bedre" å få en liten sladd ut av rundkjøring enn at bilen går rett frem, og om en tenker motsatt av meg, kan en kanskje vurdere annerledes...
Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Konfiguratoren på vw.de er på plass. For 600' får du mye sjarm for pengene. Lengde 4,712m, høyde 1.927m, bredde 1,985m, akselavstand 2,989m, 77KWh li-ion, max ladekapasitett: 170KW, vekt 2459kg, hengevekt:1000kg. 0-100 km/h: 10,2 sek, bagasjerom 1121L
Blir spennende å se disse på veiene :)
Det jeg ikke fant ut i den tyske konfiguratoren var hvordan interiøret blir med de ulike setepakkene fra den norske prislisten.
Ser ut som om man må kjøpe tofarget lakk for at bilen ser litt kul ut. Sølv metallic er mye billigere, men da blir den jo nesten lik dagens transporter 😥
Det er usikkerhet i forhold til varmepumpe. På FB er det noen som skriver at de første bilene kommer uten VP. Det er vel en dealbreaker for mange.
Sitat fra: REN-BIL på lørdag 21. mai 2022, klokken 23:32
Konfiguratoren på vw.de er på plass. For 600' får du mye sjarm for pengene. Lengde 4,712m, høyde 1.927m, bredde 1,985m, akselavstand 2,989m, 77KWh li-ion, max ladekapasitett: 170KW, vekt 2459kg, hengevekt:1000kg. 0-100 km/h: 10,2 sek, bagasjerom 1121L
Blir spennende å se disse på veiene :)
Jeg så både BUZZ og Cargo på testkjøring i Tyskland i februar, snakket også med førere av dem. Fant ut at dette ikke blir en bil for oss, vi beholder vår ID-4-
Synd den ikke leveres som camper , men det kommer vel kanskje senere?
Kunne aldri kjøpe en gedigen fossil bobil,men en snerten id buzz camper kunne nok fristet
Enig. 5-seteren gir ingen mening for andre enn familier som trenger gedigen bagasjeplass og god plass til passasjerer og hund.
Hører at det skal være et enormt stort antall som står på interesselisten, men jeg tror nok mange faller fra når det kommer til bestilling.
Sitat fra: Trond.m på søndag 22. mai 2022, klokken 08:00
Enig. 5-seteren gir ingen mening for andre enn familier som trenger gedigen bagasjeplass og god plass til passasjerer og hund.
Hører at det skal være et enormt stort antall som står på interesselisten, men jeg tror nok mange faller fra når det kommer til bestilling.
Er man litt handy (eller betaler noen som er det), så kan vel 5-seteren fint bygges om til en praktisk campingbil.
Må man ha 7 seter, ferdigbygget camper (eller awd), så er jo ikke dette bilen, men for alle andre som er på utkikk etter en slik type bil, så må jo denne være midt i blinken.
Sitat fra: kodax på søndag 22. mai 2022, klokken 10:03
Er man litt handy (eller betaler noen som er det), så kan vel 5-seteren fint bygges om til en praktisk campingbil.
Må man ha 7 seter, ferdigbygget camper (eller awd), så er jo ikke dette bilen, men for alle andre som er på utkikk etter en slik type bil, så må jo denne være midt i blinken.
Kan være, men lurer på om Cargo versjonen er et bedre utgangspunkt i så fall.
Mulig noen kommer med egne ettermarkeds pakker på dette også - burde jo være et marked for slikt mener nå jeg
Sitat fra: hELgenen på søndag 22. mai 2022, klokken 10:15
Sitat fra: kodax på søndag 22. mai 2022, klokken 10:03
Er man litt handy (eller betaler noen som er det), så kan vel 5-seteren fint bygges om til en praktisk campingbil.
Må man ha 7 seter, ferdigbygget camper (eller awd), så er jo ikke dette bilen, men for alle andre som er på utkikk etter en slik type bil, så må jo denne være midt i blinken.
Kan være, men lurer på om Cargo versjonen er et bedre utgangspunkt i så fall.
Mulig noen kommer med egne ettermarkeds pakker på dette også - burde jo være et marked for slikt mener nå jeg
Men da kan man jo ikke få med seg passasjerer, man får ikke vinduer på siden bak, og det bare til 50K mindre. Tipper Buzzen er et bedre kjøp, også med tanke på videresalg.
Ser forøvrig at man får kjøpt plate for å få flatt "gulv" når sete legges ned.
Jeg kunne tenkt meg plassen og baksete-komforten. Interiøret er kult og komfy. El skyvedører er topp.
Men, det er vanskelig med skiboks på så høy bil, samt nesten 100 km kortere wltp frister ikke.
Kanskje best for dem med 3 barneseter i drift denne. Ekstremt enkel tilgang og et bredt baksete, og god plass til flere enn en barnevogn som går rett inn uten å ta av hjul.
Av de ca 13800 Model X som er solgt har ca 5200 vært 5-seter. Ca 4200 hver av 6- eller 7-seter.
Jeg tenker den også er fin som firmabil dersom man trenger mye plass når man kjører rundt til kunder med prøver, messeutstyr o.l.
Samtidig som den er fin til familiebil også.