Elbilforum.no

Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: EV-FTW på fredag 01. mars 2019, klokken 12:33

Tittel: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: EV-FTWfredag 01. mars 2019, klokken 12:33
Da har Tesla satt ned prisene på Model3, og bekreftet at det kommer en utgave med 350 km rekkevidde, til ca 300 000 kr.

De har satt ned prisen over natta til 429 000 for utgaven med lang rekkevidde og 4x4 ( trist for de som har betalt ca 450 000 for den). Så nå må rett og slett folk være «tullinger» om de kjøper en Leaf til over 400 000! Kanskje litt strengt av meg å si det, men jeg mener det litt også. Leaf er overpriset, noe som blir enda tydeligere nå. Så noe kommer til å skje med prisen på den.

https://www.tv2.no/broom/10449162/
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Lars C. Krogenæsfredag 01. mars 2019, klokken 17:14
Njaaa

Ikke enig i at folk må være tullinger, men det betyr at konkurransen på elbilmarkedet endelig tar seg opp.

Jeg har vel ventet på denne dagen i 15år nå :-)

Vi går fra en situasjon der forhandler kunne ta "hva de ville" fordi det ikke var noe å velge i, til en situasjon der det vil være flere produkter å velge mellom. Dermed blir prisingen viktig fremover.

Nissan i Norge har hitil melket det de kan av markedet, og vi vil nok kjøre flere spennende kampanjer hos både fremover. 

Forøvrig setter også Tesla ned prisen for de som allerede har tegnet kontrakt. Noe norske importører (BMW)burde legge merke til.

 
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: EV-FTWfredag 01. mars 2019, klokken 17:56
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 01. mars 2019, klokken 17:14
Njaaa

Ikke enig i at folk må være tullinger, men det betyr at konkurransen på elbilmarkedet endelig tar seg opp.

Jeg har vel ventet på denne dagen i 15år nå :-)

Vi går fra en situasjon der forhandler kunne ta "hva de ville" fordi det ikke var noe å velge i, til en situasjon der det vil være flere produkter å velge mellom. Dermed blir prisingen viktig fremover.

Nissan i Norge har hitil melket det de kan av markedet, og vi vil nok kjøre flere spennende kampanjer hos både fremover. 

Forøvrig setter også Tesla ned prisen for de som allerede har tegnet kontrakt. Noe norske importører (BMW)burde legge merke til.



Enig. Her har BMW mye å lære! At Tesla kompenserer for de som allerede har tegnet kontrakt er veldig bra.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Joltusfredag 01. mars 2019, klokken 18:41
Nissan har vel ikke melket all verdens i forhold til andre merker?

Og det er vel i hovedsak i år vi har sett de groveste tendensene, spesielt fra kia og hyundai?
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: EV-FTWfredag 01. mars 2019, klokken 18:46
Sitat fra: Joltus på fredag 01. mars 2019, klokken 18:41
Nissan har vel ikke melket all verdens i forhold til andre merker?

Og det er vel i hovedsak i år vi har sett de groveste tendensene, spesielt fra kia og hyundai?

Er enig i at Kia eNiro er overpriset. Hyundai Kona er ikke like dyr. Ja, så har vi Opel da. De prøver seg og med melking
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Bombusfredag 01. mars 2019, klokken 19:07
Tesla overrasker, jeg trodde ikke denne kom. Jaggu leverer de en flott bil til en særdeles billig penge.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Zuexifredag 01. mars 2019, klokken 20:34
Synes Leaf 40 kWh Launch Edition var mye bil for pengene, men 60 kWh synes jeg viste et tegn av melking. Kan jo ha hatt en sammenheng med at det bare var planlagt 5000 biler til Europa, samt den aggressive prisingen fra konkurrentene.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: TJVlørdag 02. mars 2019, klokken 19:25
Helt enig angående Launch Edition. Særdeles gunstig (Agrol rabatt som alle kunne fått) var mye bil for pengene. Gratis bil/null verditap på 1 år.
Tror jeg ville vært avventende til å kjøpe Leaf de neste månedene. Må nok ned i pris skal de være Norges mestselgende bilmodell i år også.
Men at Tesla selger/leverer den billige Model 3 her i Norge om 3-6 måneder gjenstår å se. At den vil selge bra - garantert. Trodde helt ærlig at Tesla ville begynne å selge/levere den billige Model 3 om ca et år, så der tok jeg (muligens) feil.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Lynetlørdag 02. mars 2019, klokken 23:04
Nissan har overpriset Leaf fra dag en. Jeg kjøpte i 2011, og litt ut i 2012 satte de ned prisen ca 30000!
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: leafnorlørdag 02. mars 2019, klokken 23:40
Nissan har lest markesdøkonomi som mange andre, og early adoptors betaler mer enn de som kommer senere inn. Slik er det, og selvfølgelig kan en ønske seg pris på et nytt produkt på nivå med hva det har i slutten av livsfasen. Men sånn fungerer det ikke. (Er nok ingen usolgte Leaf fra 2011 på noe lager å støver ned fordi prisen var for høy).



Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: tomrhsøndag 03. mars 2019, klokken 08:46
Et annet moment her er at Nissan har bygd seg et rykte med pålitelige elbiler med få feil, i kontrast til Tesla som kanskje har et litt ufortjent rykte med mange feil (fordi det negative med Tesla hausses opp i media). Endel er villige til å betale noe ekstra for en modell som oppleves «trygg».
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Joltussøndag 03. mars 2019, klokken 10:49
Pluss at man skal ikke undervurdere det å ha tradisjonelle løsninger.

Mine foreldre hadde aldri satt sin fot inn i en model 3 uten knapper.....
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: arthursøndag 03. mars 2019, klokken 12:02
Sitat fra: tomrh på søndag 03. mars 2019, klokken 08:46
Et annet moment her er at Nissan har bygd seg et rykte med pålitelige elbiler med få feil, i kontrast til Tesla som kanskje har et litt ufortjent rykte med mange feil (fordi det negative med Tesla hausses opp i media).

Hva angår feil og problemer med Tesla så finnes det jo svært mye dokumentasjon her på forumet (av eiere av Tesla) at det er et reelt problem.

Det amerikanske forbrukermagasinet Consumer Reports kan ikke lenger anbefale den nyeste Tesla-modell 3, fordi medlemmene sier at de har identifisert en rekke problemer med bilene sine.

CR-medlemmer rapporterte disse resultatene i den årlige forbrukerhetsundersøkelse, som inkluderer data på ca. 470 000 biler, heter det.


https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2019/02/Kutter-anbefaling-paa-Tesla-Model-3
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Løvesøndag 03. mars 2019, klokken 15:20
Det er latterlig mye penger Nissan skal ha for sin 62kW utgave. Minst 30k for mye. Den burde ikke kostet mer enn 350k inkludert to sett dekk. Men, Nissan har betydelig høyere pålitelighet og byggekvalitet enn Tesla, så prisen blir litt urettferdig å sammenligne sånn direkte. Pluss at Nissan sin utgave er. Toppdekket med ProPilot osv, mens Tesla sin billigbil er ribbet kasse med ratt og seter. Uansett, håper at prisene på Leaf, Kona, Niro osv nå presses ned der de hører hjemme og ikke på det melkenivået som de nå har.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: jkirkebosøndag 03. mars 2019, klokken 15:40
Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:20
Det er latterlig mye penger Nissan skal ha for sin 62kW utgave. Minst 30k for mye. Den burde ikke kostet mer enn 350k inkludert to sett dekk. Men, Nissan har betydelig høyere pålitelighet og byggekvalitet enn Tesla, så prisen blir litt urettferdig å sammenligne sånn direkte. Pluss at Nissan sin utgave er. Toppdekket med ProPilot osv, mens Tesla sin billigbil er ribbet kasse med ratt og seter. Uansett, håper at prisene på Leaf, Kona, Niro osv nå presses ned der de hører hjemme og ikke på det melkenivået som de nå har.

SR+ med el-seter med minne, AP og vinterdekk vil vel havne på ca. 375k. Den kommer mao. ganske bra ut mot Leaf 60kWh. Den har også oppgradert stereoanlegg. Leafen har vel fortsatt bare manuelle seter og mangler også lengdejusterbart ratt.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Løvesøndag 03. mars 2019, klokken 15:48
Sitat fra: jkirkebo på søndag 03. mars 2019, klokken 15:40
Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:20
Det er latterlig mye penger Nissan skal ha for sin 62kW utgave. Minst 30k for mye. Den burde ikke kostet mer enn 350k inkludert to sett dekk. Men, Nissan har betydelig høyere pålitelighet og byggekvalitet enn Tesla, så prisen blir litt urettferdig å sammenligne sånn direkte. Pluss at Nissan sin utgave er. Toppdekket med ProPilot osv, mens Tesla sin billigbil er ribbet kasse med ratt og seter. Uansett, håper at prisene på Leaf, Kona, Niro osv nå presses ned der de hører hjemme og ikke på det melkenivået som de nå har.

SR+ med el-seter med minne, AP og vinterdekk vil vel havne på ca. 375k. Den kommer mao. ganske bra ut mot Leaf 60kWh. Den har også oppgradert stereoanlegg. Leafen har vel fortsatt bare manuelle seter og mangler også lengdejusterbart ratt.

Jeg har kjørt biler med og uten elektriske seter, og jeg foretrekker manuelle. Hvorfor? Fordi det er lynkjapt å justere inn posisjonen. Dette er ett felt der jeg mener elektrisk og automatisk er betydelig mye dårligere enn manuell løsning.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: EV-FTWsøndag 03. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:48
Sitat fra: jkirkebo på søndag 03. mars 2019, klokken 15:40
Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:20
Det er latterlig mye penger Nissan skal ha for sin 62kW utgave. Minst 30k for mye. Den burde ikke kostet mer enn 350k inkludert to sett dekk. Men, Nissan har betydelig høyere pålitelighet og byggekvalitet enn Tesla, så prisen blir litt urettferdig å sammenligne sånn direkte. Pluss at Nissan sin utgave er. Toppdekket med ProPilot osv, mens Tesla sin billigbil er ribbet kasse med ratt og seter. Uansett, håper at prisene på Leaf, Kona, Niro osv nå presses ned der de hører hjemme og ikke på det melkenivået som de nå har.

SR+ med el-seter med minne, AP og vinterdekk vil vel havne på ca. 375k. Den kommer mao. ganske bra ut mot Leaf 60kWh. Den har også oppgradert stereoanlegg. Leafen har vel fortsatt bare manuelle seter og mangler også lengdejusterbart ratt.

Jeg har kjørt biler med og uten elektriske seter, og jeg foretrekker manuelle. Hvorfor? Fordi det er lynkjapt å justere inn posisjonen. Dette er ett felt der jeg mener elektrisk og automatisk er betydelig mye dårligere enn manuell løsning.

Fordelen med elektrisk, og hvertfall om de har minne, er å kunne stille dem inn helt nøyaktig til flere personer, slik at det er helt perfekt hver gang man trykker på sin ferdige innstilling.

Så var det dette rattet som ikke kunne justeres i lengden da. Nissan har varme i ratt, det veier mye opp, det har ikke Tesla.
Men, så har Tesla et enormt ladenettverk, og Model3 støtter vanlig hurtiglading med en normal plugg ( les. ikke Chademo som Leaf).
Og, så har Tesla et infotainment system som er lysår foran Nissan.

Nei, Leaf er overpriset.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Løvesøndag 03. mars 2019, klokken 18:05
Jeg kjøper argumentet med minne, men for min egen del har det vist seg å være en bagatell. Sikkert fordi jeg og den andre sjåføren har samme høyde og proporsjoner  :D

Og ja, leaf MÅ ned i pris. Samtidig som Nissan MÅ samarbeide med Ionity for å få skikkelig rask ChaDeMo på plass. Hvis ikke så er Leaf ute av det Europeiske markedet om 12 måneder når VW kommer med I.D.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Amatørensøndag 03. mars 2019, klokken 18:29
Ionity er samarbeid mellom europeiske bilfabrikanter og har sagt at de kun går for standarden EU har vedtatt og det er CCS2 plugg.

Skal Nissan samarbeide med Ionity så må nok de også gå for CCS2 plugg. Foreløpig ser det ikke ut til at Nissan vil bytte plugg.

Det er ut fra nåværende tidspunkt. Hva Nissan og Ionity velger å gjøre i fremtiden er det ingen som vet. Selvfølgelig vil det vel komme mye synsing fra bedrevitere mens vi venter.......

Vi får vel vite når annet valg blir gjort av et eller begge selskapene.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: jkirkebosøndag 03. mars 2019, klokken 18:48
Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:48
Jeg har kjørt biler med og uten elektriske seter, og jeg foretrekker manuelle. Hvorfor? Fordi det er lynkjapt å justere inn posisjonen. Dette er ett felt der jeg mener elektrisk og automatisk er betydelig mye dårligere enn manuell løsning.

Hvordan kan manuelle være raskere? Om kona har kjørt TMXen vår før meg så stiller setet seg inn etter mine spesifikasjoner før jeg kommer så langt som å sette meg inn. Vi har svært forskjellige sitteposisjoner, så i Leafen bruker jeg en god del tid på å justere alt. For deretter å få klager fra henne neste gang hun skal kjøre den om at jeg ødelegger setejusteringen i "hennes" bil ;)

Ingen nye biler blir kjøpt inn her uten el-seter med minne. Det er et ufravikelig krav.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Løvesøndag 03. mars 2019, klokken 19:23
Sitat fra: jkirkebo på søndag 03. mars 2019, klokken 18:48
Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:48
Jeg har kjørt biler med og uten elektriske seter, og jeg foretrekker manuelle. Hvorfor? Fordi det er lynkjapt å justere inn posisjonen. Dette er ett felt der jeg mener elektrisk og automatisk er betydelig mye dårligere enn manuell løsning.

Hvordan kan manuelle være raskere? Om kona har kjørt TMXen vår før meg så stiller setet seg inn etter mine spesifikasjoner før jeg kommer så langt som å sette meg inn. Vi har svært forskjellige sitteposisjoner, så i Leafen bruker jeg en god del tid på å justere alt. For deretter å få klager fra henne neste gang hun skal kjøre den om at jeg ødelegger setejusteringen i "hennes" bil ;)

Ingen nye biler blir kjøpt inn her uten el-seter med minne. Det er et ufravikelig krav.

Jeg justerer setet i fart når jeg kjører over et par timer i strekk. Noe jeg Gjør ofte nok til å irritere meg over elektrisk seter.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: TJVsøndag 03. mars 2019, klokken 20:55
Siden Model X høres så fantastisk ut med elektrisk justering - ordner den automatisk innstilling av speil også? Jeg har bare kjørt Model X én gang, så jeg husker ikke det. Er jo supert om den justerer utvendige speil litt ned når man sitter bilen i revers slik som f.eks Range Rover har hatt i åresvis. Noen som vet? (Ja, vet dette ble veldig avsporing av tråden handler om).
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: EV-FTWsøndag 03. mars 2019, klokken 22:11
Sitat fra: TJV på søndag 03. mars 2019, klokken 20:55
Siden Model X høres så fantastisk ut med elektrisk justering - ordner den automatisk innstilling av speil også? Jeg har bare kjørt Model X én gang, så jeg husker ikke det. Er jo supert om den justerer utvendige speil litt ned når man sitter bilen i revers slik som f.eks Range Rover har hatt i åresvis. Noen som vet? (Ja, vet dette ble veldig avsporing av tråden handler om).


Ioniq justere også speilene ned når man setter i revers. Samme gjorde Citröengen jeg hadde.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: jkirkebosøndag 03. mars 2019, klokken 22:25
Sitat fra: TJV på søndag 03. mars 2019, klokken 20:55
Siden Model X høres så fantastisk ut med elektrisk justering - ordner den automatisk innstilling av speil også? Jeg har bare kjørt Model X én gang, så jeg husker ikke det. Er jo supert om den justerer utvendige speil litt ned når man sitter bilen i revers slik som f.eks Range Rover har hatt i åresvis. Noen som vet? (Ja, vet dette ble veldig avsporing av tråden handler om).

Speilene justerer seg etter førerprofil. Du kan velge om de også skal justere seg ned ved rygging, og du kan velge hvor mye (jeg har denne funksjonen avslått). Du kan også velge om de skal folde seg inn etter parkering, og evt. også lagre dette pr. lokasjon.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: TJVsøndag 03. mars 2019, klokken 22:44
Det er jo veldig bra på Model X. Selv om det blir litt feil å sammenligne en bil med Leaf som koster det tredoble. Synest det er bra på Ioniq å ha automatisk speiljustering i den prisklassen. Men men, slike ting er mulig å finne ut av før man handler bil.
Ellers er jeg enig med trådstarter at Leaf må ned i pris når den billigste Model 3 kommer på markedet i Norge. Jeg ser en som har antydet 350k inkl vinterhjul på 60kWh Leaf. Tenker også det er en mer riktig pris. Men siden den utgaven blir laget i et begrenset opplag i første omgang, så tror jeg ikke Nissan dumper prisen. Hva tenker dere andre prisen burde vært på Leaf 60 kWh om noen måneder?
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: elektroluxmandag 04. mars 2019, klokken 07:14
Værstingen på å overprise bil er vel I-Miev som kostet 260 000 kr helt til Leaf kom på banen. Jeg var selv tidlig ute og anslo 160 000 som mer korrekt pris, og ser at dette stemte mer eller mindre "spot on".
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: AppleKnockermandag 04. mars 2019, klokken 19:29
Disse tingene har en tendens til å løse seg selv. Nå brøyter Tesla vei igjen, og prisnedgang på konkurrentene skjer like sikkert som tyngdekraften. Når er litt mer usikkert. Kommer an på Tesla og andre kan levere nok biler.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: automatmandag 04. mars 2019, klokken 19:49
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. mars 2019, klokken 07:14
Værstingen på å overprise bil er vel I-Miev som kostet 260 000 kr helt til Leaf kom på banen. Jeg var selv tidlig ute og anslo 160 000 som mer korrekt pris, og ser at dette stemte mer eller mindre "spot on".

Men tjente Mitsubishi penger når de måtte senke prisen? Batteriprisene var svært mye høyere enn nå. Think kostet også sinnsykt mye når den var i salg..
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: tomrhtirsdag 05. mars 2019, klokken 03:31
Automat har et poeng. Det mest fornuftige innlegget i tråden er imo #9 av Leafnor. Oppfordrer til å lese det en gang til, og man skjønner at prisutviklingen må være slik.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: navyelsentorsdag 07. mars 2019, klokken 10:32
Ser ut til at også Tekna og N-Connecta nå kommer med stort batteri til en mye hyggeligere pris:
https://ecomento.de/2019/03/06/nissan-leaf-mehr-reichweite-tekna-und-n-connecta-ausstattung/ (https://ecomento.de/2019/03/06/nissan-leaf-mehr-reichweite-tekna-und-n-connecta-ausstattung/)

N-Connecta inkludert vinterdekk og metallic lakk fra kr 379.000,-
(https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/53902772_323011128564248_3483649137721737216_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fosl3-2.fna&oh=0cdbee68f85e6c0113acadc99588328e&oe=5D160062)

Kan vi gjette en startpris rundt 360.000?
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Løvetorsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: leafnortorsdag 07. mars 2019, klokken 18:25
Sitat fra: Løve på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Du har sikkert rett, men markedet må først "trenge" seg gjennom "Early Adaptor". Ingen går rett på Majority med nyheter, det er regelrett tap.
Når Adaptors er gjort unna blir det priser som ikke oppleves som overpriset når en står å betrakter fra et område hvor "majority" holder til.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: STAOtorsdag 07. mars 2019, klokken 19:59
Go aften....

Er ikke ofte jeg er innom å kommenterer her, men jeg er en flittig bruker av forumet allikevel. Det jeg ser går igjen hver gang på dette forumet når det kommer en ny biltype/modell, så er det en standard regle: Prisen for høy, utstyret for dårlig, jeg skal aldri ha den bilen og alt sammenlignes opp mot Tesla S, X og M3. Biler som i topputgaven koster nærmere eller over en million kroner, unntatt M3 da, men den får en heftig pris i topputgave den også. Men det er tydeligvis at Tesla ikke er dyrt og at det er godt med penger hos det allmenne forummedlemmet her. Dessverre stiller ikke jeg i den klassen....

Jeg stiller i klassen med de som hadde råd til nye Leaf'n som kom i fjor. En 2018 LE som snart har gått 30000 km. Og jeg er storfornøyd med bilen! Selvfølgelig er det småting ved den jeg synes det hadde vært topp og ha, men til mitt og familiens bruk er den midt i blinken. Jeg er 190 på strømpelesten og sitter faktisk utrolig godt i den bilen. Den tar meg uten problemer til og fra jobb og jeg kan slappe av når jeg kjører. Servicen jeg har fått fra min Nissan forhandler har vært suveren, den beste jeg hittils har opplevd fra en forhandler noengang. Faktisk så bra at jeg nå har "latt meg lure" av salgssjefen til å bestille den nye oppgraderte utgaven, til en svært god pris med innbytte av den gamle, ja du leste riktig, så dum har jeg vært. Men vet du hva? Jeg gleder meg som en unge i godteributikken til jeg får den! Får jeg fortsatt være medlem på forumet? ;)

Vi nordmenn er mestere i å synse og klage på det meste. Flybillettene til Bali skal helst være billigere en turen med flytoget til Gardermoen, Bilen du har skal ha alt av utstyr, men aller helst koste under 300k osv. Er det slik at du ikke skal ha den nye Leaf'n, Kona'n eller i3'n så lar du bare vær å kjøpe den, så enkelt er det. Til info så står det over 165 Teslaer på et industriområde på Hurum, lagrede biler tenker du? Joda, i opplag i påvente av service de ikke får.

Så gå for Tesla istedenfor og nyt den til den dagen du skal på service, for da finner du ut hvor dyr og flott bil du faktisk har kjøpt deg ;)

Ønsker en god kveld!

STAO
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: rlndfredag 08. mars 2019, klokken 13:31
Nå setter de ned prisen litt, fant ikke noen ny prisliste på nissan.no

Sitat
Større Leaf-utvalg
I januar åpnet Nissan for bestilling av Leaf med stor batteripakke (62 kWt) og kraftigere motor, men da kun i en Limited Edition med en prislapp på kr 373.000. Fra i dag kan du også bestille de rimeligere utstyrsnivåene, og dermed reduseres innstegsprisen med nesten 30.000 kroner. 
08-03-2019 // 10:47

fra http://bilnorge.no/notiser.php
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: crealfredag 08. mars 2019, klokken 14:22
Nissan kjører nå kampanjerente til 0.25% - sannsynligvis et bedre trekk enn prisreduksjon.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: navyelsenfredag 08. mars 2019, klokken 14:50
Og der var det offisiellt!
Startpris på Nissan leaf e+ N-Connecta med stort batteri: 356.700 kr

Og med storkunderabatt (f.eks. Agrol) får du vel 9% rabatt på Leaf?
Da er prisen nede på rundt 325.000,-  :)
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Surrehuefredag 08. mars 2019, klokken 16:55
Sitat fra: navyelsen på fredag 08. mars 2019, klokken 14:50
Og der var det offisiellt!
Startpris på Nissan leaf e+ N-Connecta med stort batteri: 356.700 kr

Og med storkunderabatt (f.eks. Agrol) får du vel 9% rabatt på Leaf?
Da er prisen nede på rundt 325.000,-  :)
Kanskje på tide å melde seg inn i Bondelaget da....
Har jeg forstått det riktig, må man være medlem i 1 år før man kan bruke avtalen. Kanskje har prisen gått ned enda mer i løpet av det neste året....
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Goggen123fredag 08. mars 2019, klokken 17:23
Sitat fra: creal på fredag 08. mars 2019, klokken 14:22
Nissan kjører nå kampanjerente til 0.25% - sannsynligvis et bedre trekk enn prisreduksjon.

Den gjelder bare 40kwh-bilen 
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Løvefredag 08. mars 2019, klokken 17:38
Regner med prisen stuper i desember når en kan begynne å bestille I.D.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: leafnorfredag 08. mars 2019, klokken 17:49
Sitat fra: leafnor på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:25
Sitat fra: Løve på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Du har sikkert rett, men markedet må først "trenge" seg gjennom "Early Adaptor". Ingen går rett på Majority med nyheter, det er regelrett tap.
Når Adaptors er gjort unna blir det priser som ikke oppleves som overpriset når en står å betrakter fra et område hvor "majority" holder til.

https://www.tek.no/artikler/nissan-apner-opp-for-full-bestilling-av-leaf-med-stort-batteri/459935

Vips, de havnet i "early majority" etter at 5000 biler er levert til Adaptors, og er ikke "overpriset" lengre. 
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: batterimannenfredag 08. mars 2019, klokken 18:00
Sitat fra: leafnor på fredag 08. mars 2019, klokken 17:49
Sitat fra: leafnor på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:25
Sitat fra: Løve på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Du har sikkert rett, men markedet må først "trenge" seg gjennom "Early Adaptor". Ingen går rett på Majority med nyheter, det er regelrett tap.
Når Adaptors er gjort unna blir det priser som ikke oppleves som overpriset når en står å betrakter fra et område hvor "majority" holder til.

https://www.tek.no/artikler/nissan-apner-opp-for-full-bestilling-av-leaf-med-stort-batteri/459935

Vips, de havnet i "early majority" etter at 5000 biler er levert til Adaptors, og er ikke "overpriset" lengre.

Den er fortsatt overpriset.
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: Roar Nicolaisenfredag 08. mars 2019, klokken 20:09
Synes det er rart at så mange mener at Leaf er overpriset når den selges i store mengder. Vi er vel alle bekymret for verdifall og prisnedgang når vi har en ny bil i garasjen. Jeg tror Nissan vet veldig godt hva de gjør vedr. prissetting, de driver vel med business og ikke dugnad.. Vi har vel fri konkurranse og vi husker vel alle tilbud- og etterspørselkurven fra skolen?
Tittel: Sv: Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!
Skrevet av: daggadfredag 08. mars 2019, klokken 21:52
Jo Nissan har gjort en glimrende jobb med å levere, finne rett prisnivå og tjene penger. Vi skal være glade for at de gjør akkurat det.
Men jeg mener fortsatt at Leaf i dagens marked og tegnene fremover er overpriset. Derfor ville JEG aldri kjøpt en nå. Men at andre ser det på en annen måte har jeg full forståelse for :)