Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Seigmann på fredag 01. mars 2019, klokken 00:05

Tittel: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Seigmannfredag 01. mars 2019, klokken 00:05
Spennende å følge med på amerikanske nettsider..
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Elbil fundamentalistfredag 01. mars 2019, klokken 00:37
Model S Standard range 520km NEDC 734.000kr. 0-100 4,4 maks 225kmt
Model S Longe range 632km NEDC 771.000kr. 0-100 4,3 maks 250kmt
Model S PDL range 613km NEDC 878.100kr. 0-100 2,6 maks 250kmt

Model X Longe range 565km NEDC 818.000kr. 0-100 4,9 maks 250kmt
Model X PDL range 542km NEDC 924.500kr. 0-100 3,0 maks 250kmt

Den store nyheten er at 35.000$ M3 er lansert i USA, ikke lansert i Norge
Bakhjulsdrift Long range gjeninnført i USA, men ikke lansert i Norge.
Model 3D Long range 560km NEDC 429.800kr. 0-100 4,7 maks 233kmt
Model 3 PDL range 530km NEDC 521.000kr. 0-100 3,4 maks 261kmt
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: kirkyfredag 01. mars 2019, klokken 00:37
Ser endel endringer, nye priser og modeller mener jeg, men usikker på førprisen hva den var, se vedlegg.

Autopilot koster nå rundt 25000kr bare mente jeg.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: SoftwareGeekfredag 01. mars 2019, klokken 00:38
Prisen er satt ned med ca 30.000 på Long Range (100D). "Autopilot" er blitt forenklet og man må ha "FSD" i tillegg for å få summon, autopark m.m

Den største nyheten er at P100D, nå "Ludicrous Performance" er satt ned med over 200.000 kr.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: kirkyfredag 01. mars 2019, klokken 00:46
Hm kun 37.000 opp til 100D fra standard range, som er lite. Standard range med 520 NEDC er jo 82% av 632 på Long Range, dvs er standard range 82kwh - er det sånn det var i USA nå?

Hva kostet 75D før den forsvant? og "AP" var mye dyrere da, selv om den har mere muligens. Hvordan skal de skille på de featurene i firmwares framover. EAP har jo Summon - som du nå må ha FSD nå for... Rotete.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Stikkkontaktfredag 01. mars 2019, klokken 00:53
Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 01. mars 2019, klokken 00:38

Den største nyheten er at P100D, nå "Ludicrous Performance" er satt ned med over 200.000 kr.

Var ikke P-utgavene fullspekka før i motsetning til nå? X kommer for øvrig bare som 100kWh og P.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: SoftwareGeekfredag 01. mars 2019, klokken 00:54
Premium-tilkobling (1år inkludert). Er det samme som før? Eller betyr det at man må begynne å betale for internetten eller benytte mobiltelefonen som wifi hotspot når 1 år er gått?
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: SoftwareGeekfredag 01. mars 2019, klokken 01:02
Gammel innstegspris (TMS75D) var på 647.420 kr inkl. vinterdekk i August 2018 ser jeg på archive.org. Innstegsprisen nå (TMS Standard Range) er på 768.520 kr inkl vinterdekk.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: SoftwareGeekfredag 01. mars 2019, klokken 01:05
I morgen er vel prisen halvvert. Er som mobiltelefoner dette, om 6 mnd er bilen utrangert.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Elbil fundamentalistfredag 01. mars 2019, klokken 01:12
Sitat fra: kirky på fredag 01. mars 2019, klokken 00:46
Hm kun 37.000 opp til 100D fra standard range, som er lite. Standard range med 520 NEDC er jo 82% av 632 på Long Range, dvs er standard range 82kwh - er det sånn det var i USA nå?

Hva kostet 75D før den forsvant? og "AP" var mye dyrere da, selv om den har mere muligens. Hvordan skal de skille på de featurene i firmwares framover. EAP har jo Summon - som du nå må ha FSD nå for... Rotete.
Jeg gav ca 780' for min S75D m/alt inkl vinterdekk og referral rabatt (unntatt FSD) levert Des 2017
NÅ er jeg glad jeg ikke kjøpte 100D som tilsvarende på den tiden kostet ca 940'
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: SoftwareGeekfredag 01. mars 2019, klokken 01:18
De som kjøpte fullspekket P100D for litt siden, de har fått et armeringsjern tredd opp i rassen av Musk.

Litt mindre idealisme, kunne det blitt lønnsom butikk for Musk.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: kirkyfredag 01. mars 2019, klokken 01:22
Hvordan skulle de løst senking av prisene da? advart på forhånd? da ville jo ingen kjøpt mens de ventet, samt at det er jo "forretningshemmeligheter". De som er i bestillingsfasen får sikkert noe deal.

Folk blir sure uansett, hadde de økt prisene ville kundene neppe at det skulle hatt tilbakevirkende kraft, ergo samme med senking.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Pallesnekkernfredag 01. mars 2019, klokken 01:31
Priskuttet på S100DL er virkelig stort. Ca 200.000,- eller der omkring. Husker ikke helt hva det var før.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: strekenfredag 01. mars 2019, klokken 02:05
Jeg forstår at mange som allerede har kjøpt kanskje blir skuffet, spesielt de som har kjøpt S og X 100D og Performance. Der er det faktisk en ganske grei reduksjon i pris mot da jeg handlet selv høsten 2017.

Men når jeg tar utgangspunkt i min S75D (metallic, krem, premium, ap2.5, fsd, vinterdekk og soltak som jeg faktisk bruker) og spesifiserer den nye modellen identisk (med 30km høyere NEDC-rekkevidde), så ser jeg at den nå ville ha kostet nær 80.000kr mer nå enn det jeg ga... For ikke å glemme den gunstige finansieringen.
Ergo ville jeg trolig ikke ha kunnet ta meg råd til den og fortsatt summet rundt i en feilbelemret 2017 BMW i3 94Ah FC.
Så jeg lever greit med litt treigere lading, 3 mil kortere rekkevidde på den dagen min klarer 49 mil og litt treigere menyer på skjermen.

Det jeg synes er kult er at M3 nå er i ferd med å bli tilgjengelig for langt flere!  :+1: Tesla til folket!
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nofredag 01. mars 2019, klokken 07:44
Noen som vet om det det blir endringer i ap hardware på nye TMS SR mot de siste 75d?

Jeg vet at jeg fint klarer meg med en 75d, men jeg vil gjerne ha FSD. Er jo masse inventory på kampanje rente også vil jeg ha takluke. :)

Er det ingen hw forskjell burde jo det være mulig å få FSD for ett tillegg på inventory?
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Motorwattfredag 01. mars 2019, klokken 08:42
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 07:44
Er det ingen hw forskjell burde jo det være mulig å få FSD for ett tillegg på inventory?

Det går fint. Jeg fikk kjøpt FSD dagen før jeg hentet bilen.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Stikkkontaktfredag 01. mars 2019, klokken 09:03
Tesladollaren er utrolige 7,64 dersom man kjøper SP100DL.
Det er fordi, ifølge designstudio, at L er inkludert i P i Norge, men ikke i USA. I USA koster L 15.000$.
Det er nesten usannsynlig at dette stemmer.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: OlaMfredag 01. mars 2019, klokken 09:46
AP uten FSD til 25 000 ligner jo på det andre produsenter tilbyr, der må du gjerne ha en eller annen teknikkpakke for å få ACC. Tror endel som avsto på 40k vil slå til nå.

817 920 for en S100D med metallic lakk og AP uten FSD, 476 720 for tilsvarende Model 3 LR, vinterdekk eksludert. Tenner et lys for de som har sin 100D liggende ute til 900.

edit: Jeg misforsto dobbelt, trodde det var 25 for AP + 41 for FSD. Men det er 25 for AP eller 41 for begge. M.a.o. samme som før, bare at de har lagt til en medium porsjon.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nofredag 01. mars 2019, klokken 10:44
Sitat fra: OlaM på fredag 01. mars 2019, klokken 09:46
AP uten FSD til 25 000 ligner jo på det andre produsenter tilbyr, der må du gjerne ha en eller annen teknikkpakke for å få ACC. Tror endel som avsto på 40k vil slå til nå.

817 920 for en S100D med metallic lakk og AP uten FSD, 476 720 for tilsvarende Model 3 LR, vinterdekk eksludert. Tenner et lys for de som har sin 100D liggende ute til 900.

edit: Jeg misforsto, trodde det var 25 for AP + 41 for FSD. Men det er 25 for AP eller 41 for begge. M.a.o. samme som før, bare at de har lagt til en medium porsjon.

Slik jeg tolker det er det 25 for ap og 42 for FSD. Prisen går ihvertfall opp fra 743 til 810 om man trykker på FSD.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: kirkyfredag 01. mars 2019, klokken 10:47
Ja må ha den første for å få kjøpt FSD, men inngangen til Autopilot er jo langt enklere å svelge :)
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: OlaMfredag 01. mars 2019, klokken 10:51
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 10:44
Sitat fra: OlaM på fredag 01. mars 2019, klokken 09:46
AP uten FSD til 25 000 ligner jo på det andre produsenter tilbyr, der må du gjerne ha en eller annen teknikkpakke for å få ACC. Tror endel som avsto på 40k vil slå til nå.

817 920 for en S100D med metallic lakk og AP uten FSD, 476 720 for tilsvarende Model 3 LR, vinterdekk eksludert. Tenner et lys for de som har sin 100D liggende ute til 900.

edit: Jeg misforsto, trodde det var 25 for AP + 41 for FSD. Men det er 25 for AP eller 41 for begge. M.a.o. samme som før, bare at de har lagt til en medium porsjon.

Slik jeg tolker det er det 25 for ap og 42 for FSD. Prisen går ihvertfall opp fra 743 til 810 om man trykker på FSD.

Du har helt rett, jeg surret i konfiguratoren.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: SoftwareGeekfredag 01. mars 2019, klokken 11:12
Upassende inlegg slettet. Bruker utestengt inntil videre. Ønskes velkommen tilbake dersom han vil bidra med konstruktive inlegg.

Lars
Forum admin
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nofredag 01. mars 2019, klokken 11:25
Sitat fra: kirky på fredag 01. mars 2019, klokken 10:47
Ja må ha den første for å få kjøpt FSD, men inngangen til Autopilot er jo langt enklere å svelge :)

Men er ikke Nye AP enklere en gamle AP? Har du fremdeles selvstyring? Eller er det kun ACC nå?

Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: OlaMfredag 01. mars 2019, klokken 11:35
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 11:25
Sitat fra: kirky på fredag 01. mars 2019, klokken 10:47
Ja må ha den første for å få kjøpt FSD, men inngangen til Autopilot er jo langt enklere å svelge :)

Men er ikke Nye AP enklere en gamle AP? Har du fremdeles selvstyring? Eller er det kun ACC nå?

Nye AP er Autosteer, autobrake og ACC. Fin illustrasjon i denne posten: https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.msg772997#msg772997
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: kirkyfredag 01. mars 2019, klokken 11:43
Tror du må drikke litt mindre om morgenen før du hiver det over tastaturet.

Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 01. mars 2019, klokken 11:12
Ganske rått å se hvordan tesla-eiere blir tatt hardt bak. Ikke det samme å være tesla eier nå som model 3 koster mindre enn en godt utstyrt golf. Tesla nedgradert fra premium cruise til danskebåten. Det blir en gjeng med brautende model3 eiere på superladere fremover. De som pruter på pølse først og skal ha gratis tilbehør etterpå.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: moderator 2fredag 01. mars 2019, klokken 12:01
Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 01. mars 2019, klokken 11:12
... Det blir en gjeng med brautende model3 eiere på superladere fremover.....

Bedre med brautende model3 eiere på superladere, enn troll på forumet!

"Og så sprang Forum admin på trollet og stakk ut øynene på ham, slo i stykker både marg og ben, og stanget ham utfor fossen. Så kjørte han over til SC-en og hurtigladet".

Og snipp snapp snute, så er det eventyret ute.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Kramzzfredag 01. mars 2019, klokken 12:08
xD
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: oyvind86fredag 01. mars 2019, klokken 12:22
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 01. mars 2019, klokken 09:03
Tesladollaren er utrolige 7,64 dersom man kjøper SP100DL.
Det er fordi, ifølge designstudio, at L er inkludert i P i Norge, men ikke i USA. I USA koster L 15.000$.
Det er nesten usannsynlig at dette stemmer.

Ja, dette virker merkelig. Innstegsmodellen i USA med Ludicrous Performance koster $ 114 000, mens i Norge 887.420,- En differanse på rundt NOK 100 000,-
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Stikkkontaktfredag 01. mars 2019, klokken 12:26
Sitat fra: oyvind86 på fredag 01. mars 2019, klokken 12:22
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 01. mars 2019, klokken 09:03
Tesladollaren er utrolige 7,64 dersom man kjøper SP100DL.
Det er fordi, ifølge designstudio, at L er inkludert i P i Norge, men ikke i USA. I USA koster L 15.000$.
Det er nesten usannsynlig at dette stemmer.

Ja, dette virker merkelig. Innstegsmodellen i USA med Ludicrous Performance koster $ 114 000, mens i Norge 887.420,- En differanse på rundt NOK 100 000,-

Det går igjen i flere europeiske land at Ludicrous er inkludert. Virker merkelig at man prøver å melke amerikanerne for noe som er gratis i andre land. Prisdifferansen mellom LR og P er jo konsekvent i alle markeder.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: OhmPaPafredag 01. mars 2019, klokken 12:32
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 01. mars 2019, klokken 12:26
Det går igjen i flere europeiske land at Ludicrous er inkludert. Virker merkelig at man prøver å melke amerikanerne for noe som er gratis i andre land. Prisdifferansen mellom LR og P er jo konsekvent i alle markeder.

Standard blåruss-logikk det. Melke hjemmemarkedet mens man sukrer tilbudet i andre markeder. Samme som når f.eks. Telenor sitt mobilabonnement er mye dyrere i Norge enn i Sverige.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: oyvind86fredag 01. mars 2019, klokken 12:51
Jeg har selv en S P100D 2018 modell og ble jo noe overasket idag tidlig da denne bilen var justert ned såpass mye. Spekker jeg "min bil" nå kommer jeg til 1.029.620,-.

Jeg tenker slik på det: Igår var min bil verdt 940.000,- idag er den verdt 890.000,-(Min påstand). Altså ikke verdens undergang, men hadde ikke sett den fra Tesla.  ;)
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Vaduzfredag 01. mars 2019, klokken 13:37
Er egentlig så mye endret? Du kan ha avansert cruise til 25k «fsd» til 41k, så de delte bare AP i 2 men det er blitt noe dyrere å kjøpe full pakke i etterkant. Jeg kjøpte min des. '18 MS75D ny for 680k med vinterhjul og AP oppgradert. Mener å huske at 100D tilsvarende «u-spekket» kostet ca 150k mer, så da er det P/L som er blitt billigere? Er uansett svært fornøyd med mitt kjøp og finansiering og gleder meg til evt oppgradering av AP som blir forespeilet på nettsidene i år.

Lite apropos, gleder meg også til å se M3 på veiene og SC fremover, hyggelig med litt variasjon i bilparken!
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Saberhagenfredag 01. mars 2019, klokken 14:41
Spørsmålet er hva som skjer med oss som har kjøpt EAP tidligere. Vil vi få FSD? Jeg har f. eks en  juli 2017 AP2 S75D med EAP, men uten FSD. Hva vil denne endringen ha å si for min del? Har jo blitt lovet at jeg skal ha summon+ og Navigate on AP, etc.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: JorElfredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitat fra: Saberhagen på fredag 01. mars 2019, klokken 14:41
Spørsmålet er hva som skjer med oss som har kjøpt EAP tidligere. Vil vi få FSD? Jeg har f. eks en  juli 2017 AP2 S75D med EAP, men uten FSD. Hva vil denne endringen ha å si for min del? Har jo blitt lovet at jeg skal ha summon+ og Navigate on AP, etc.
Og hvor nærme er man Full-Selfdriving når man har Navigate on AP?

Det jeg alltid har likt med Tesla er at de prøver å ta vare på nåværende og kommende kunder. Men jeg kjøpte EAP i November-18 først og fremt for å få Adaptive C. Lurer også på hva jeg har nå eller kommer til å få :o Min S75D uten Premium, har vell ikke falt i pris pga at prisene stiger, men de nye har jammen meg blitt gode biler :+1: ( ???)
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nofredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitter og ser litt på minste Model S nå. Og etter ha jeg kan se har den en rekkevidde på 520 km nedc. Den gamle S75d hadde 490 og den ennå litt eldre 85D hadde 528.

Umiddelbar reaksjon er at kanskje ikke minste SR er så veldig godt kjøp, men at LR til kun 37 lapper mer er bedre. Nye LR er vel samme som gamle 100d?

Finnes det noen artikler noen plass som bekrefter at SR er et software begrenset 100 batteri? Og ikke bare en større 75 batteri som er 350v og lader saktere?

Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Contangofredag 01. mars 2019, klokken 15:44
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitter og ser litt på minste Model S nå. Og etter ha jeg kan se har den en rekkevidde på 520 km nedc. Den gamle S75d hadde 490 og den ennå litt eldre 85D hadde 528.

Umiddelbar reaksjon er at kanskje ikke minste SR er så veldig godt kjøp, men at LR til kun 37 lapper mer er bedre. Nye LR er vel samme som gamle 100d?

Finnes det noen artikler noen plass som bekrefter at SR er et software begrenset 100 batteri? Og ikke bare en større 75 batteri som er 350v og lader saktere?
Jeg skjønner ikke hva det minste batteriet er. Om det er et nytt 85kwh batteri eller om det er software begrenset 100kw. Iht Electrek - det første.
Tittel: Sv:
Skrevet av: Teslamsfredag 01. mars 2019, klokken 15:53
Flaks må man ha av og til. Solgte min S P100DL for 5 dager siden... 2018 modell med ca.37k på telleren. Solgt for 890k med 2 dekksett. Kjøpt som inventory i mai 2018 med 4k på telleren, for 930'.. Blir å bestille helt ny til 960 nå med alt utstyr  :)
Tittel: Sv:
Skrevet av: oyvind86fredag 01. mars 2019, klokken 16:11
Sitat fra: Teslams på fredag 01. mars 2019, klokken 15:53
Flaks må man ha av og til. Solgte min S P100DL for 5 dager siden... 2018 modell med ca.37k på telleren. Solgt for 890k med 2 dekksett. Kjøpt som inventory i mai 2018 med 4k på telleren, for 930'.. Blir å bestille helt ny til 960 nå med alt utstyr  :)

Gratulerer! 40 000,- i verditap + vinterhjul er ikke ille etter 33 000 kjørte km. Og totalt 37k totalt. Du går for en ny inventory? Bikker jo fort fortsatt godt over 1 mill. Om man bestiller splitter ny fra tesla med alt utstyr.
Tittel: Sv:
Skrevet av: Teslamsfredag 01. mars 2019, klokken 16:51
Øyvind 86: Takk takk! Ikke ille verditap nei. Har kjørt inn ca.85' i km godtgjørelse på den så totaltsett har jeg faktisk tjent penger på den om man legger godviljen til :)

Når jeg konfigurerer bilen med den oppdaterte prisen nå, lander den på 966' uten vinterhjul. Den bikker millionen om man legger til 21", men det kjøper man jo heller for 20' på finn. Så det blir nok en bestilling på ny P ja.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: JorElfredag 01. mars 2019, klokken 17:45
Sitat fra: Contango på fredag 01. mars 2019, klokken 15:44
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitter og ser litt på minste Model S nå. Og etter ha jeg kan se har den en rekkevidde på 520 km nedc. Den gamle S75d hadde 490 og den ennå litt eldre 85D hadde 528.

Umiddelbar reaksjon er at kanskje ikke minste SR er så veldig godt kjøp, men at LR til kun 37 lapper mer er bedre. Nye LR er vel samme som gamle 100d?

Finnes det noen artikler noen plass som bekrefter at SR er et software begrenset 100 batteri? Og ikke bare en større 75 batteri som er 350v og lader saktere?
Jeg skjønner ikke hva det minste batteriet er. Om det er et nytt 85kwh batteri eller om det er software begrenset 100kw. Iht Electrek - det første.
Nå prøver jeg å huske...var ikke ett 100kw minus ett par moduler ett ca 85kw? Det var vel slik de laget MR til TM3? LR minus ett par moduler?
Tittel: Sv:
Skrevet av: TeslaKfredag 01. mars 2019, klokken 18:02
Sitat fra: Teslams på fredag 01. mars 2019, klokken 16:51
Øyvind 86: Takk takk! Ikke ille verditap nei. Har kjørt inn ca.85' i km godtgjørelse på den så totaltsett har jeg faktisk tjent penger på den om man legger godviljen til :)

Når jeg konfigurerer bilen med den oppdaterte prisen nå, lander den på 966' uten vinterhjul. Den bikker millionen om man legger til 21", men det kjøper man jo heller for 20' på finn. Så det blir nok en bestilling på ny P ja.

Frister veldig med en Performance Ludicrous. Lur strategi å kutte prisen.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: OleJAfredag 01. mars 2019, klokken 18:27
Sitat fra: Contango på fredag 01. mars 2019, klokken 15:44
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitter og ser litt på minste Model S nå. Og etter ha jeg kan se har den en rekkevidde på 520 km nedc. Den gamle S75d hadde 490 og den ennå litt eldre 85D hadde 528.

Umiddelbar reaksjon er at kanskje ikke minste SR er så veldig godt kjøp, men at LR til kun 37 lapper mer er bedre. Nye LR er vel samme som gamle 100d?

Finnes det noen artikler noen plass som bekrefter at SR er et software begrenset 100 batteri? Og ikke bare en større 75 batteri som er 350v og lader saktere?
Jeg skjønner ikke hva det minste batteriet er. Om det er et nytt 85kwh batteri eller om det er software begrenset 100kw. Iht Electrek - det første.
Tipper at det 'lille' batteriet er basert på 100kwt batteriet, men med 14 istedenfor 16 moduler. Dvs samme forholdet som det tidligere var mellom 90/75 variantene.
Dette gir mening utfra at de da kun trenger å produsere en variant av batterimoduler.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: daktarifredag 01. mars 2019, klokken 19:00
Litt rart de kan  lansere nye modeller med NEDC rating? Trodde de skulle (og måtte) komme med WLTP.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nofredag 01. mars 2019, klokken 19:32
Sitat fra: OleJA på fredag 01. mars 2019, klokken 18:27
Sitat fra: Contango på fredag 01. mars 2019, klokken 15:44
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitter og ser litt på minste Model S nå. Og etter ha jeg kan se har den en rekkevidde på 520 km nedc. Den gamle S75d hadde 490 og den ennå litt eldre 85D hadde 528.

Umiddelbar reaksjon er at kanskje ikke minste SR er så veldig godt kjøp, men at LR til kun 37 lapper mer er bedre. Nye LR er vel samme som gamle 100d?

Finnes det noen artikler noen plass som bekrefter at SR er et software begrenset 100 batteri? Og ikke bare en større 75 batteri som er 350v og lader saktere?
Jeg skjønner ikke hva det minste batteriet er. Om det er et nytt 85kwh batteri eller om det er software begrenset 100kw. Iht Electrek - det første.
Tipper at det 'lille' batteriet er basert på 100kwt batteriet, men med 14 istedenfor 16 moduler. Dvs samme forholdet som det tidligere var mellom 90/75 variantene.
Dette gir mening utfra at de da kun trenger å produsere en variant av batterimoduler.

Betyr dette da at man får lavere ladehastighet på det nye SR vs LR batteriet?

Selv merket jeg god forskjell på en 85d og 75d ved kjøring på autobahn. 75d virket betydelig slappere fra 140 og opp.

Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Seigmannlørdag 02. mars 2019, klokken 00:29
Biter meg merke i en detalj. Tok en skjermdump av prisene på Model S 14 januar.
P100D kostet da 1.115.000,-
100D kostet 823.000,-
75D kostet 660.500,-

Rekkevidde på long range og ludicrous performance er identisk med slik det var før. (Altså samme batteri)
Rekkevidde på standard range er fattige 3mil mer enn gamle 75D etter NEDC-standarden. Prisene på long range og ludicrous performance har gått veldig mye ned. Samtidig koster det nå 734.000,- for innstegsmodellen, altså opp 73 500,- for kun 3mil mer enn gamle 75D...

Det er dyre 3 mil.

I mine øyne er det god deal å kjøpe long range eller performance, ikke særlig god pris på standard range.

Saken endres litt hvis det kan bekreftes at det er et 100-batteri som er software begrenset. Da kan man jo lade opp til 100% hver eneste dag uten å blunke. Det er jo verdt litt. Og med mulighet for å oppgradere rekkevidde i framtiden. Pr nå er jeg usikker på om det er slik de har gjort det eller om de har tatt ut et par moduler og at det derfor ikke bør lades til 100% daglig..

Noen tanker i natten..
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: creallørdag 02. mars 2019, klokken 08:03
Enig, og ut fra salgsstatistikken var det jo S75D som var den klart mest populære modellen. Prisingen før dyttet folk i retning av en 75D - nå dytter prisingen folk i retning av P100D.

Sitat fra: Seigmann på lørdag 02. mars 2019, klokken 00:29
I mine øyne er det god deal å kjøpe long range eller performance, ikke særlig god pris på standard range.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nolørdag 02. mars 2019, klokken 08:41
Akkurat nå ligger det 55 TMS 100d inventory biler som er priset fra 850 og opp. Sier seg selv at de burde ned i pris, når en ny koster 805.

Når det gjelder P100D så koster den nå 107k mer. Hva får man da igrunn? Ventilerte seter, kortere rekkevidde og bedre bremser/dempere? Og raskere akselerasjon? Tror kanskje de som er ute etter performance nå heller flytter seg over til Model 3 og performance modellen der.



Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Seigmannlørdag 02. mars 2019, klokken 20:52
Noen er ikke interessert i å betale penger for at bilen skal gå raskere fra 0-100. Jeg synes det er utrolig at det ikke er dyrere å oppgradere fra long range til performance ludicrous. 4,3 s er vanvittig imponerende. Steget opp til (ned til) 2,6 s er helt avsindig. Noen synes prislappen er dyr. Jeg tenker det er utrolig å få en slik superbil til denne prisen. Bare synd jeg ikke kommer til å eie en P100D med det første. Har mye glede av min S75D. Fortsatt mye penger for P100D, men jeg er altså en av dem som synes det er en billig dyr-bil..
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: TeslaKlørdag 02. mars 2019, klokken 21:02
Sitat fra: Seigmann på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:52
Noen er ikke interessert i å betale penger for at bilen skal gå raskere fra 0-100. Jeg synes det er utrolig at det ikke er dyrere å oppgradere fra long range til performance ludicrous. 4,3 s er vanvittig imponerende. Steget opp til (ned til) 2,6 s er helt avsindig. Noen synes prislappen er dyr. Jeg tenker det er utrolig å få en slik superbil til denne prisen. Bare synd jeg ikke kommer til å eie en P100D med det første. Har mye glede av min S75D. Fortsatt mye penger for P100D, men jeg er altså en av dem som synes det er en billig dyr-bil..

Enig. Mange som skal kjøpe S går nok opp på long range og en god del strekker seg nok opp til P. Det var sånn jeg endte opp med P85D..
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: mthoringlørdag 02. mars 2019, klokken 21:25
Enig, det er priset for upsell nå. Innstegsmodellen har blitt dyrere enn den var, og fremstår (i hvertfall foreløpig) som lik 75D.
Hadde garantert endt på long range hvis jeg skulle kjøpe nå, kanskje til og med P.
Så egentlig fornuftig av Tesla dette, mtp inntjening. Synes dog kanskje de kunne redusert prisen på innsteg bittelitt.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: samotholtlørdag 02. mars 2019, klokken 21:45
Totalt uenig i forhold til kjøp av P.

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nolørdag 02. mars 2019, klokken 22:54
Sitat fra: samotholt på lørdag 02. mars 2019, klokken 21:45
Totalt uenig i forhold til kjøp av P.

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.

På min siste Model S en 2018 75d så kjørte jeg 95% av tiden med Chill aktivert. Så jeg er vel kanskje ikke I P målgruppen. :)

For min del var chill akkurat passe akselerasjon. Du kunne ha flat pedal ut av lyskrysset uten av Rema posene pakket selv selv ut i trunk.

Men det er vel noen som har dårligere tid en enn meg. :)
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: overlaylørdag 02. mars 2019, klokken 23:06
Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 22:54
Sitat fra: samotholt på lørdag 02. mars 2019, klokken 21:45
Totalt uenig i forhold til kjøp av P.

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.

På min siste Model S en 2018 75d så kjørte jeg 95% av tiden med Chill aktivert. Så jeg er vel kanskje ikke I P målgruppen. :)

For min del var chill akkurat passe akselerasjon. Du kunne ha flat pedal ut av lyskrysset uten av Rema posene pakket selv selv ut i trunk.

Men det er vel noen som har dårligere tid en enn meg. :)

Selv med performance så kan man la vær å ha binær-fot :P
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Tiger123søndag 03. mars 2019, klokken 00:28
Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 08:41
Akkurat nå ligger det 55 TMS 100d inventory biler som er priset fra 850 og opp. Sier seg selv at de burde ned i pris, når en ny koster 805.

Når det gjelder P100D så koster den nå 107k mer. Hva får man da igrunn? Ventilerte seter, kortere rekkevidde og bedre bremser/dempere? Og raskere akselerasjon? Tror kanskje de som er ute etter performance nå heller flytter seg over til Model 3 og performance modellen der.

Man får også forbedret interiørfinish står det, om det er en stor greie vet jeg ikke.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: samotholtsøndag 03. mars 2019, klokken 00:38
Sitat fra: overlay på lørdag 02. mars 2019, klokken 23:06
Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 22:54
Sitat fra: samotholt på lørdag 02. mars 2019, klokken 21:45
Totalt uenig i forhold til kjøp av P.

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.

På min siste Model S en 2018 75d så kjørte jeg 95% av tiden med Chill aktivert. Så jeg er vel kanskje ikke I P målgruppen. :)

For min del var chill akkurat passe akselerasjon. Du kunne ha flat pedal ut av lyskrysset uten av Rema posene pakket selv selv ut i trunk.

Men det er vel noen som har dårligere tid en enn meg. :)

Selv med performance så kan man la vær å ha binær-fot :P
INT 19H (data-språk)...
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: overlaysøndag 03. mars 2019, klokken 01:25
Sitat fra: samotholt på søndag 03. mars 2019, klokken 00:38
Sitat fra: overlay på lørdag 02. mars 2019, klokken 23:06
Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 22:54
Sitat fra: samotholt på lørdag 02. mars 2019, klokken 21:45
Totalt uenig i forhold til kjøp av P.

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.

På min siste Model S en 2018 75d så kjørte jeg 95% av tiden med Chill aktivert. Så jeg er vel kanskje ikke I P målgruppen. :)

For min del var chill akkurat passe akselerasjon. Du kunne ha flat pedal ut av lyskrysset uten av Rema posene pakket selv selv ut i trunk.

Men det er vel noen som har dårligere tid en enn meg. :)

Selv med performance så kan man la vær å ha binær-fot :P
INT 19H (data-språk)...
:laugh:
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nosøndag 03. mars 2019, klokken 08:45
Ser ikke ut til at Tesla er helt ferdige med prisingen ennå. I dag koster denne bilen 855. I går kveld 832..

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21KF301079
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: hELgenensøndag 03. mars 2019, klokken 09:19
Mulig da har kjøpt software fra samme leverandør som Norwegian der biletter løpende endrer pris basert på klikk og tid på døgnet
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Contangosøndag 03. mars 2019, klokken 09:45
Sitat fra: hELgenen på søndag 03. mars 2019, klokken 09:19
Mulig da har kjøpt software fra samme leverandør som Norwegian der biletter løpende endrer pris basert på klikk og tid på døgnet
Hehe
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Thor2014søndag 03. mars 2019, klokken 14:12
Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 03. mars 2019, klokken 08:45
Ser ikke ut til at Tesla er helt ferdige med prisingen ennå. I dag koster denne bilen 855. I går kveld 832..

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21KF301079
Hvordan finner du denne?
Den er ikke listen over biler jeg finner.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Jeronansøndag 03. mars 2019, klokken 14:37
At least it's good news for us S75D owners.  ;)

Not so good news for the (P)100D owners though..... outch.  ::)
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: ELTeslamandag 04. mars 2019, klokken 08:36
Mye som skjer med priser om dagen ser jeg.  :)

Jeg sjekket akkurat SPDL på de Danske sidene til Tesla.
Satte opp 2 stk. helt like konfigurasjoner:
Norsk pris: 962.620,-
Dansk pris: 921.304,- ink. mva. på ca. 159.324,-

Er det noe jeg overser eller er det nå brått aktuelt å importere bil fra Danmark?
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: ELTeslamandag 04. mars 2019, klokken 08:38
Den danske prisen er også inkludert registreringsavgift på 124.684,-???
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Stikkkontaktmandag 04. mars 2019, klokken 08:45
Pris for P100DL i UK eks moms: ca 790.000 kr.
Riktignok med rattet på feil side, men det forteller litt om prisnivået.
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: ELTeslamandag 04. mars 2019, klokken 08:50
Mulig noen kjenner det danske avgiftssystemet, men det kan vel ikke stemme at den Danske prisen blir
921304,- -159.324,- -124.684,- = 637.296,- DKK Uten mva. og registreringsavgift???
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Motorwattmandag 04. mars 2019, klokken 08:53
637.296.- DKK = 832.000.- NOK (ca)
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: mthoringmandag 04. mars 2019, klokken 08:57
Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. mars 2019, klokken 08:53
637.296.- DKK = 832.000.- NOK (ca)

Kan ikke noen "fikse" kronekursen? Sånn ca. 2013-nivå hadde vært fint. :D
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: ELTeslamandag 04. mars 2019, klokken 08:58
Ja, hvis denne prisen er reell så kommer det kun vrakpant i tillegg til 832.000,- på 2.400,-

I så fall så er det en besparelse på ca. NOK 125.000,-
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: Joachim@sancon.nomandag 04. mars 2019, klokken 10:30
Jeg kom til 693k NOK for en en helt vanilla svart TMS LR uten AP. Det er vel en 80-90 lapper under norsk pris.

Fikk også gratis billetter til danskebåten her i posten for noen dager siden. :)

Dette kan da umulig stemme? Og Tesla tillater vel ikke biler for eksport, og ved privat eksport får man vel ikke refundert mva og reg avg?
Tittel: Sv: Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser
Skrevet av: kirkymandag 04. mars 2019, klokken 12:54
Hm ja er dette mulig å få til? ta den ut som eksport, hvem vet?

Isåfall bytter jeg gjerne min 75D til en ny long range! :)