Elbilforum.no
Bilmerker => Hyundai => Hyundai KONA => Emne startet av: JEG på onsdag 06. februar 2019, klokken 00:47
Ser det står på prislisten at det følger med en 7.5.m mode 3 type 2 kabel. Det fikk ikke jeg med min. Er det noe nytt ifm prisjustering, eller har folk fått det?
Det tror jeg alle skal få med.
Fikk det selv i slutten av november, og har ikke hørt tidligere om noen som ikke fikk det.
Det skal følge med to kabler. Hør med din forhandler. Jeg fikk ut bil i slutten av januar, og da var det med to.
Har du lett skikkelig? :) Kabelen er vacuumpakka men tar allikevel litt plass, så den burde være lett å finne om den er der.
Sitat fra: tuono på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:20
Har du lett skikkelig? :) Kabelen er vacuumpakka men tar allikevel litt plass, så den burde være lett å finne om den er der.
Så stor er ikke hverken bil eller bagasjerom ;D
Tok kontakt med forhandler og fikk ny kabel.
Hei, kan noen forklare meg hvordan jeg skifter ladestrøm på ladekladden som følger med? Den lader på 10A, jeg ønsker sette den til 12A, evt andre ganger til 8A. Hvordan skifter jeg dette?
Er vel en knapp på baksiden?
Dog ikke lov å lade hjemme på 12a på schuko
Sitat fra: chriso89 på torsdag 07. februar 2019, klokken 22:50
Er vel en knapp på baksiden?
Dog ikke lov å lade hjemme på 12a på schuko
Ikke helt korrekt. Om man har en schuko som er satt opp før 1.1.2015 med det formålet å lade elbil er det lov å lade med over 10A fra denne. Men ikke i noen andre tilfeller.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. februar 2019, klokken 23:10
Ikke helt korrekt. Om man har en schuko som er satt opp før 1.1.2015 med det formålet å lade elbil er det lov å lade med over 10A fra denne. Men ikke i noen andre tilfeller.
Konge :+1:
Akkurat slik jeg har tolket det også!!
Lader med 16A på 6 året uten antydning til varmgang eller andre ting som bør gi grunn til bekymring.
Sjekker dog jevnlig at alt er på stell og konkluderer med at hysteriet er betydelig overdrevet, gitt at man tar seg bryet med å sjekke jevnlig, som avlastning av kontakt slik at vekt ikke er en faktor, sjekk av temperatur på både kontakt og sikring etc. :+1:
Lader på femte året på 16A kurs og har aldri merket noen varmegang. Schuko satt opp i 1996 og bruker ikke annen strøm på denne kursen, men kan gjøre det. I såfall kobler jeg fra lading på bilen. Har nylig hatt full gjennomgang av det elektriske anlegget og alt var i skjønneste orden.
Tema tatt før - se helt neders i denne tråden for bilder:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=41846.msg721885#msg721885
Og når det gjelder lading med SCHUKO-kontakt. Er varmtvannsbereder bedere? Den trekker også 10A ganske lenge (ca 7-8KW per dag hos meg - dvs ca 4 timer per dag).
Og brann .... hvor leste jeg om en hvor alt gikk bra i 4-6 år, men så brand garasjen ned?
Vvb skal nå direktekobles dersom de trekker mer enn 1500w.
Altså under 7A.